- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Célegyenesben a Yettel TV
- Apple notebookok
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Androidos tablet topic
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
strogov
senior tag
válasz forgonati #23 üzenetére
Kockás papírról nem lehet ERP-re átállni. Ha rövidítve is, de végig kell járni az utat. Náluk nyilván nem lesz kérdés, hogy egy-egy állomás rentábilis-e, így gyorsabban léphetnek tovább, de csodák nincsenek. Kína kevés területen (pláne méretéhez képest) tudott eddig piacvezető lenni K+F értelemben. Ha már nincs honnan lopni akkor behúzzák a kéziféket. Ha a TSMC, Samsung nem "adja át" know-how-t akkor szívni fognak gyorsan.
-
strogov
senior tag
"Fúziós reaktor jelenleg a mese kategória"
Egyhetes hírre céloztam.
"Mocsok durván alul vannak becsülve"
A fejekben nagyon változó kína kép van szerintem. Sokan azt hiszik csóró bérmunkások, közben 100 milliók vannak akiknekhez képest az átlag amerikai nincsetelen idióta. Persze 100 milliók meg napi egy tál rizsen tengődnek. Minden attól függ melyik oldalról nézzük.
"Rengeteg a szuperszámítógépük és erősek is és saját technológiára épültek is vannak közöttük"
Önmagában egy ilyen gépet összerakni csak pénz és idő kérdése. Kihasználni kell a tudás. Arról semmi hír, hogy a TOP3-as gépüket mire tudják használni. Ha arról van szó elégetnek milliárdokat szellem városokra. Szóval a kivagyiságból pénzszórásban elég jól állnak.
Rengeteget fektetnek kutatásba egyébként, de a haszna egyelőre nagyon kevéssé látszik. Kínai kutatók 100 ezer számra mennek "haza", de egyelőre "csak" alapkutatásokban látszik a rengeteg publikáció. A piacon eddig csak a megfigyeléshez köthető szektorokban jeleskednek. Ott meg általában kiderül, hogy koncentrációs táborokban polírozták az eszközöket.[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
Lépésekben haladnak. Valószínű kormány nélküli önvezető autót senki sem vállal be még 15-20 évig. 15 éve még a nevadai sivatagban is elakadt az összes induló, most meg nagyon szépen megy magától jópár típus ha aszfaltot lát. Nem fogják elsietni ezt a témát. A legtöbb embernek alapvetően 2 dolog kell:
- Dugóban araszoljon helyettük,
- Több órás pályázást csinálja meg helyettük.Ha ezek elterjedtek, és az alsó kategóriában is alap felszereltség lesz, akkor majd tovább lehet lépni. Ameddig kommersz gyártók is csak a 20-40 milliós változatba rakják addig ez a van de minek kategória. kb. mint a windows xp-s tablet volt.
-
strogov
senior tag
"Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)"
Ez nem pénz kérdés. Akinek sok pénze van olyannal nyernek pár km-t hatótávban, hogy jobb légellenállású felniket pakolnak fel. A 2,5% elég sok.
"Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk."
Kínának van önvezető technológiája. Náluk is mennek már vezető nélküli taxik. Ha nem jutnak versenyképes technológiához akkor viszont nem lesznek versenyképesek a piacon.
Ráadásul a többlet fogyasztást valakinek ki kell termelnie. Ha több 100 millió elavult autó nekivág Pekingnek, akkor ott lesznek ahol a part szakad, csak nem az autók füstje miatt, hanem a szénerőművektől.A 28nm sok dologra jó. Kínának ez most nemzetbiztonsági kérdés. Nem piaci célokat fognak kielégíteni ezzel. Ha sok pénzt tolnak bele akkor 10-15 év múlva kopogtathatnak a piacon is ... ha akarnak. Addig meg lesz nekik ilyen, és örülnek neki. Lehet mondani, hogy ha nem kapunk jó technológiát akkor majd ráborítunk egy hegynyi pénzt és akkor jajj nektek.
Aztán vagy elhiszik, vagy nem. -
strogov
senior tag
Tolató kamerát, radart is kiszednéd az autókból, csak mert mi van ha átül egy olyanba amiben nincs?
Attól, hogy leparkoltat egy automatával még nem hülye lesz csak kényelmes. Nekem van egy manuális, és egy automata váltós autóm. Attól, hogy hét közben automatával megyek még nem felejtek el váltani. Hétvégén gond nélkül megyek a manuálissal.
Egyszerűen dugóban araszolni sokkal kényelmesebb egy automatával. Meg előzni is biztonságosabb fix sport állással és ha kell a "vészpörgetővel". -
strogov
senior tag