Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Z_A_P #1 üzenetére

    Kérdés, hogy mit tartalmaz a Zen3. Még a Zen2-t se tudjuk. Attól, hogy más a szám, még nem biztos, hogy nagy a változás. Általában a gyártók nagy pontossággal a kész dizájnokat tudják előrejelezni. Jelen esetben Zen2 és 7 nm-es Vega. A többi az eléggé necces, mondhatni egy előrejelzés csak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smc #8 üzenetére

    Nem tudunk még semmit. Illetve, de: "On Track". :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tibaimp #35 üzenetére

    Kap pár új utasítást, illetve natív FP64-et. Ennél több nem lesz, mert az API-k nem fejlődnek elég gyorsan. A GPU-k között így is a Vega tudása a legnagyobb. Ami lesz még az négy GMI link, így összeköthető egy Ryzen CPU-val a PCI Expressnél sokkal gyorsabb, ráadásul memória-koherens interfésszel. A HBM2 a next-gen alapja. Enélkül nem lehet ezekre az új csúcs-GPU-kra 1 TB/s-os sávszélt rakni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tibaimp #46 üzenetére

    A Vega eléggé játékra készült, illetve grafikára készült. A mostani fejlesztése lesz az, ami egy kicsit deep learningre is optimalizálva lesz. Ez igazából várható volt, mert a Vega már reagált a játékipar problémáira, most csak már csak arra kell várni, hogy szabványosítsák ezeket a megoldásokat. Már van is a Windows 10 April 2018 frissítésben egy Tiled Resources TIER4 szint tesztre.
    A bányászat nem lényeges, mert kiszámíthatatlan, nem is foglalkozik vele senki. A nagy biznisz a blokklánc technológia a különböző nagyobb állami intézményekben. Ez egy nagyon fontos piac, hiszen a blokklánc mellett az államok tonnaszámra fogják venni a gyorsítókat, sőt, bizonyos brit egészségügyi intézmények már most ezt teszik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tibaimp #55 üzenetére

    Mert valójában a HBM2 a gyártók kártelezése miatt egészen olcsó alternatívává lépett elő. Elég nekik két 4 GB-os stack, ami meg van összesen 80 dollárból. Ehhez képest a GDDR5-ből ugyanakkora sávszélre 16 memória kell, még ha a lassabbakat választod, akkor is 16x10 dollár, vagyis kétszer annyi, mint a HBM2. A GDDR5X pedig extrém drága, mivel a Micron annyit kér érte, amennyit akar. Nem tudsz máshoz menni, ha nem tetszik az árszabásuk. Nem is fogsz látni a következő körben GDDR5X-es VGA-t. :))

    Az NV is pakolna HBM2-t, ha nem lenne problémájuk a kapacitásából. Az AMD-nek például nem gond, ha raknak egy középkategóriás lapka mellé egy 4 GB-os stacket. Bemész a driverbe és egy csúszkával csinálsz belőle 8 vagy 12 GB-ot. Az NV-nek erre a mennyiségre fizikailag van szüksége, mert x86/AMD64-es procik mellett nem működik a Voltának ez a képessége. A 8 GB-os HBM2-t, pedig a gyártók egészen drágán mérik, ezért is kedveltebb a 4 GB-os.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GeryFlash #61 üzenetére

    HBCC Memory Segment beállítás. Bekapcs és kapsz egy csúszkát.
    Igen is, meg nem is. A rendszermemóriát mindenképpen használja az alkalmazás, a HBCC módban csak az a különbség, hogy a hardver dönt a vezérlésről, és nem a szoftver.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #76 üzenetére

    A Tiled Resources TIER_4-et hagyományos összeköttetéssel elvileg nem is lehet támogatni. De ezt a modellt a Microsoft valószínűleg az új konzol alapjának szánja, a PC-ben csak megterítenek neki, hogy mire jön a saját hardverük, addigra azért a PC-n belül is legyen megfelelő hardverkínálat. Azt nem tartom reálisnak, hogy itt rögtön lesz ebből az elképzelésből gaming hardver. Sokkal többet profitál belőle a szerverpiac.
    2020 sokkal reálisabb céldátum, akkorra már mindegyik lapkába rak az AMD GMI-t, az Intelnek is kész lesz legalább egy UPI linkes GPU-ja, hozzá a CPU-val, szóval megvan hozzá a hardveres háttér.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tibaimp #78 üzenetére

    Ez neked amúgy is mindegy, mert végfelhasználó vagy. Ezekkel a problémákkal HBM esetén a GPU gyártója, míg GDDR mellett a VGA gyártója küzd meg.

    A legtöbb VGA ma azért olyan drága, mert nem ideális a raktárkészlet. A gyártók kalkulálnak valamit a kiadáskor, és ha azt a raktárkészletet tartják, akkor a termékek ára a legtöbb helyen megegyezik az MSRP-vel. Néhol lehet változás, ugye boltszinten is felborulhat a raktárkészlet, de általánosságban nincs nagy eltérés. Ha túl sok a készlet, akkor jön az árcsökkentés, hogy visszaálljon az eredeti szint, mert ha jön az új generáció, akkor a régit nagyrészt le kell írni veszteségként. Amikor az árak elszállnak, akkor az történik, hogy rosszul kalkulálták ki az igényeket, vagyis többet vásárol a piac, mint amennyit gyártani tudnak. Ezt azzal kompenzálják, hogy viszik fel az árakat, hogy a vásárlási kedv alábbhagyjon, és visszaálljon az ideális raktárkészlet. És ez alapvetően mindenhol így van, még a komponensek szintjén is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Geri Bátyó #110 üzenetére

    Nem pont a gyártósorról, hanem a raktárból. Effektíve a bányászok olyan feltételekkel vásároltak, mint a disztribútorok. Ezzel ők ugyanazt a raktárkészletet dézsmálták, csak nem a kereskedőkön keresztül, hanem közvetlenül. Ezt persze mondhatod úgy is, hogy a gyártósorról, de azért a bányászoknak is becsomagolták legalább egy antisztatikus zacsiba. :)

    Annyi kártyát tudsz gyártani, amennyit a partnereid komponenskínálata lehetővé tesz. Elsődlegesen a memóriahiány az oka annak, hogy egy bizonyos mennyiségnél többet nem tudnak előállítani. A másik probléma, hogy sem az AMD-nek, se az NV-nek nem célpiaca a bányászat. Tehát az erre kialakult igényeket nem veszik figyelembe a komponensekre leadott rendeléseknél.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dandris #123 üzenetére

    A HBCC jelenleg erősen professzionális megoldás. A Radeon Pro sorozatnál célcsoportjánál azért nem ritka a hatalmas adatmennyiség. Itt már nem mindegy, hogy fut-e a vizualizáció a teljes adathalmazon, vagy csak az out-of-memory hibaüzenetig jut el. [link]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #139 üzenetére

    A HBCC csak az adatok tárolásán változtat. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy amikor a konkurensek földbe álltak, akkor egy HBCC-s dizájn még vígan elvan, hanem úgy, hogy amikor a konkurenseken már csak low textúra állítható be, akkor egy HBCC-s megoldáson még simán mehet az ultra. A textúra szempontjából a low és az ultra között a mintavételezés ugyanannyi, vagyis a számítás mennyisége is megegyezik, csak az a különbség, hogy a mintát milyen minőségű adathalmazból vette a rendszer. Másra nincs igazán hatással a HBCC, mert tényleg csak az adatok tárolása a különbség. Esetleg még a shadow mapok, de ez is csak klasszikus értelemben, mert erre már vannak más megoldások is, irregular Z-buffer vagy tiled resources. De a klasszikus shadow mapping esetében a HBCC szintén segít az árnyékok felbontásán.
    Szóval az effekteknél a számítási teljesítmény bizonyosan hiányozni fog, de az egyéb tényezőknél, kifejezetten a textúrák minőségére gondolok itt, a HBCC lényeges segítség. Itt tényleg nincs haszna az ALU-kapacitásnak, mert a számítás mennyisége low és ultra között is pontosan ugyanannyi.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Geri Bátyó #143 üzenetére

    Mindent aktiváltak már kivéve a primitive shadert. Erről itt írtunk: [link]

    A primitive shadert csak szervizkönyvtárból lehet rakni egy API-ba.

    (#144) Petykemano: Egyhamar nem fogsz elmenni 128 GB-ig HBM2-vel. Még GDDR6-tal sem. Reálisan jövőre a 16 GB az elérhető. Ha abba nem fér bele valami, és nincs HBCC, akkor bele kell törődni, hogy nem tudsz értékelhető árak mellett nagyobb kapacitást építeni. De egyébként nem jelent ez akkora gondot. A textúrarészletesség a legegyszerűbben skálázható paraméter, mert csak a memória oldalán zabál, a mintavételezésben már egységes a terhelés. A játékba beépíted, hogy ha a detektált VRAM 8 GB, akkor low, ha 16, akkor medium, ha több, akkor high. Borzasztóan egyszerű kezelni ezt a problémát. Fixen ki is tudod szürkíteni a beállítást, hogy a user még véletlenül se babrálja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Geri Bátyó #148 üzenetére

    Olvasd el a linkelt cikket. Abban minden le van írva. A Wolf 2-ben van benne, amit általánosra terveztek, de végül a compute megoldás mellett döntöttek. Ehhez hasonlót egyébként tartalmaz a Far Cry 5 is.

    A következő körben a gyorsulások már csak az új API-kkal jönnek. A gyártók kivették az erőforrást a DX11 és az OpenGL mögül. Nem csak az AMD, hanem az összes IHV, sőt, ezekben az API-kban számos bug van, amit a Microsoft és a Khronos sem javít. Eközben a DX12 bugjait félévente foltozzák, míg a Khronos a Vulkan esetében gyakorlatilag havonta ad ki bugfixet. Innentől kezdve teljesen átállt a fejlesztés az új API-kra, tehát a régi API-kat használó programok már a hiányzó emberek miatt sem fognak javulni. Pedig az egyes címekben tudna hozni az összes IHV +30%-ot is, de nem éri meg olyan legacy kódokba ölni a pénzt, ahol az API tulajdonosa is ordas nagy hibákat hagy bugfix nélkül.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák