- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Projektor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Nekem sosem volt erősségem a számtan, de lásd milyen jófej vagyok.
Szóval feltételezzük hogy lesz majd egyszer 4 millió db teljesen elektromos személygépkocsi Magyarorszgágon. Ha jól tudom autónként az átlagos futásteljesítmény felfele kerekítve 16000 km, de ez statisztika válogatja. Én fogyasztásra a SUV mánia miatt legalább egy 16 kWh / 100km-t számolnék. Ez ugye 2560 kWh fogyasztást jelent per autó, azaz ezt felszorozva 4 millióval az annyi mint 10 240 000 000 kWh. Ez már az összes autó éves fogyasztása amit feltételezünk hogy lesz egyszer. Már csak az a kérdés hogy ez mennyi ha átváltjuk.
10 240 000 000 kWh = 10240 GWh = 10.24 TWh.Szóval jelenleg ha lenne Magyarországon 4 millió tisztán elektromos villanyautó, akkor annak az ellátására kb. 10.24 TWh energia lenne szükséges. A 2019-es magyar villamosenergia fogyasztás összesen 45.4 TWh volt. Ebből az látszik hogy ha holnap lecserélődne a teljes autópark akkor elég nagy gondban lennénk minden szempontból, de szerencsére hosszú évtizedek vannak az átállásra.
A teljesség igénye nélkül ez egy becsült adat, nyilván ennél több és kevesebb is lehetne a gyarkorlatban. Viszont azt hozzátenném hogy a töltési veszteséget ami átlagban néhány százalék (ez is egy tévhit hogy 20-30% volna) azt érdemes lehet még hozzáadni a pontosítás végett hogy végleg megszabaduljunk a buta tévhitektől!.Amit én látok hogy nálad hol csúszott el a matek az az hogy 15 kWh energia NEM 0,000015 TWh.
1 TWh = 1000 GWh , 0,000015 TWh = 0,015 GWh , 0,015 GWh = 15000 kWh.Magyarul te úgy számoltál hogy egy elektromos autó 100 km megtétele alatt 15000 kWh energiát használ el!!! És ugye 15 kWh-val akartál számolni. Nem csodálom hogy irreális számok jöttek ki.
Nagyjából ennyit.
97-es a kolléga legalább levezett egy számítást, de tőled még ennyire sem telt ki. De legalább sikerült sötétzöldezni, ha már számolás nem megy,[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Na most ugye az volt a fő szál hogy 20 év múlva egy társasházban lakó ha új autót akar venni (ami akkor már csak villany) akkor hogyan fog tölteni. Akkor már az összes új autó tudni fog 500 km wltp hatótávot legalább, azzal heti 1szer kell tölteni kb. De nem kell teljesen feltölteni, semmi szükség rá. Mert mindenhol lehet majd tölteni. Reggel felkelsz, elviszed az egyik gyereket az óvodába és bekíséred. Ha van töltő töltesz, 15perc. Elmész a munkahelyre, ha van töltő töltesz 8 óra. Végzel a munkával, mész a másik gyerekért az iskolába megvárod míg végez 10 perc. Aztán irány a sportcsarnok, edzésre viszed a gyereked. Addigra már az asszony elhozta az ovis gyereket és elmentek bevásárolni, ha van töltő 1 óra töltés. Aztán mindenki haza, este elmentek a barátékhoz vacsorára ha van töltő, 1,5 óra töltés. Aztán haza aludni, ha van töltő megint lehet tölteni 8 órát. Ebben semmi kompromisszum sincs, csak át kell állni az emberek agyának arról hogy 1szer kell feltölteni arra hogy folyamatosan tölteni kell.
Nem sorban: aki töltőhelyre áll és nem tud tölteni az jelenleg sem legális közterületen. Nyilván lesz haszon az eladott áramon, hiszen kihasználják hogy egy társasházas nem tud otthon tölteni. Hogy ki fogja telepíteni? Az aki azt akarja hogy ne a másé legyen. Én mindig hangsúlyozom hogy senki ne gondolja azt hogy majd olcsóbb lesz a villanyautó. Most még az, sokaknak néhány év alatt kiadja a matek a belsőégésűhöz képestAzt meg totál nem értem hogy azt mondtad földbe dugom a fejem, erre a szükséges áram 1000szeresével számoltál. És még mindig azt mondod hogy én becsülöm alá az energiaigényt?
Azt még elhiszem hogy elbasztad a konvertálást, de azt már nem hogy mikor elolvastad elküldés előtt nem tűnt fel.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Folyamatosan bővül a töltőhálózat, 2017-ben töltősivatag volt az ország, mostmár nem csak hogy simán átjárható az egész ország a villámtöltők miatt hanem van rengeteg célállomás töltő is. Szóval hagyjuk már hogy nem efelé haladunk. Attól még hogy te indokolatlanul szkeptikus vagy még nem kéne ezen értelmetlen aggodalmaidat terjeszteni. Ahogy azt sem kéne terjeszteni hogy 4 millió villanyautóra +10000 TWh energiára lenne szüksége Magyarországnak. Lekéne állni a butaságokkal és a valós problémákra fókuszálni NEKED is. Vagy legalább ne terjessz hülyeségeket, már azzal is rengeteget segítesz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
hány százaléka települt ezeknek a beruházásoknak a már kész lakótelepek parkolóiba
Hány százaléka a lakótelepek lakóinak tud full EV-t venni? Pont annyi, amennyi töltő oda került.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Mit gondolsz? Komplett töltőhálózatot fognak kiépíteni egy társasházhoz azért mert 1db villanyautósnak töltő kéne? Írj egy regényt, meg osszad a fenti nagy matematikai számításodat mindenhol. Gratulálok, aztán még én dugom a földbe a fejem. Nem vagy komolyan vehető, sajnálom.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
-
-
dj79
senior tag
Az amperát ne keverjük ide. Az volt a másik opciónk az auris helyett, körbejártam a témát, de: télen 40km fűtéssel, nyáron 75km a hatótáv, onnantól a fogyasztása pedig kifejezetten sok sajnos, a karbantartása pedig a fékek kivételével pont ugyanolyan, mint bármelyik benzines autóé. Ráadásul kevés helyen értenek hozzá, utastere kicsi, casco az egekben.
-
dabadab
titán
- nem ennyire taksálja a közlekedés energiaigényét, hanem inkább 60-70 TWh-ra (70. oldal) [link]
Ha a 24. ábrára gondolsz, az nagyjából azt mutatja, amit én számoltam (leszámítva a megjósolt és elég meredek lineáris emelkedést): a különbség ott a hatásfokból adódó különbség, miszerint a belsőégésűeknél az üzemanyag energiatartalmának 60-70%-a kárba megy, vagyis 1 ktoe benzin kiváltásához nem 1 ktoe (11,5 GWh) áram kell, hanem csak kb 4.
Abban teljesen igazad van, hogy simán elférne még itt pár GW-nyi atomerőmű.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest