- OLED TV topic
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
Hirdetés
-
3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
ma Négyzetesebb külső panel várható a következő szétnyitható Samsungban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
ph Bővülnek és változnak a követelmények, illetve a hitelesítési teszt is fejlődik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
Turbólyuk és turbókésedelem között valóban fogalmam sincs, mi kellene legyen a különbség, elárulod?
A "turbólyuk" a turbó késedelme, amíg felpörög - ezért a két kifejezés nyugodtan használható egymás helyett.
(ha pedig már adott a fordulat, mégsem reagál a gázra, az viszont nem a turbó nyűgje, hanem a motorvezérlésé) -
Degeczi
nagyúr
Ja, leszűkítve használod a kifejezést.
Utcai autók, különösen a dízelek jellemzően olyan hangolású turbót használnak, h az általad lyuknak nevezett helyzettel gyakorilatilag nem talkozik az ember (pl. az enyém is már 1500-as fordulaton max. a nyomatékot ad le), ezért nem csoda, h a "lyuk"-at is a késedelemre használják.Miközben előznek, inkább ne nyomj padlót.
-
Integrale
veterán
Ugyan azt jelenti a ketto.
De a Szechenyi Egyetem anyagai kozott megtalalod Hanula Barna dokumentumait is ho es aramlastanbol, abban is megtalalod. A turbolyuk egy nepies kifejezese, semmi tobb.VGT az egy megoldas, kisebb atmeroju turboval csokkented a kesedelmet, mert hamarabb felporog, de fent mar nem szallit annyi levegot, oda nagy kell, az pedig alul lesz sovany. Ezert kezdtek raalni az egy kicsi egy nagy, vagy ahogy anno a Lancia es kesobb a VW is, alul kompresszor, felul turbo.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Degeczi
nagyúr
Ha szétnézel, mindenütt azt látod, h a lyuk kifejezést is a főként a késedelemre használják, az alábbi okokból teljesen érthetően. Persze, lehet ezen kötözködni: kb. mint azért beszólni, h a skót kockás szoknya is négyzethálós kellene legyen. A társaságok kedvence lehetsz ilyen hozzállással - érthető, ha itt éled meg a sikereid
-
Burt1793
veterán
Oké, nekem 6 gangos a 2.0 crtdi, 1,2,3 rövidebb, mint pl a mazda6-oson volt, 4,5,6 pedig hosszabb. Egyest 2000 fölé tutira felesleges forgatni, egyrészt túl sok a vonóerő, másrészt kettesben bőven viszi (nem azt mondom, hogy utánfutóval és tetődobozzal emelkedőn is ez az igazság, illetve az alpokban ki lehet forgatni 2500-ig, de afölé 10%-os emelkedőn sem kell, persze lehet hülyéskedni).
Kettes alapjárat amúgy 16 km/h, tehát nem sokkal 1000 feletti itt a fordulat, ha úgy van, a kettest ki lehet kicsit jobban forgatni, de 20-tól bőven van erő, gyorsan fel is pörög a motor, 37 km/h-nál már 2000-et forog, alul is ott van a 340 Nm nagyrésze. Városban csorgás 50-nel bőven 4-es kategória, a váltásjelző is azt akarja és a fülnek is jó, a kettőstömegűt meg majd cseréli a következő tulaj, nem fogom 3-asban nyektetni 1800-as fordulaton, amikor viszi 4-esben is full kussban 1200-on (persze kis terhelésen). Persze nem szoktam (főleg óra szerint) 50-nel menni városban, ha olyan a hely 65 körül megyek 5-ösben, ilyenkor nagyjából visszatermeli a dízelt...2-esben amúgy is jobban bírja a motor az alacsony fordulatot (nem nagy terhelésnél, azaz nem folyamatos nagy gázpedálállás és konstans fordulatszám mellett), hiszen sokkal kevesebb ideig van abban a tartományban. Érződik a motoron, hogy mikor nem esik neki jól a terhelés, olyankor bőven elég visszaváltani.
[ Szerkesztve ]
-
Kisgépkezelő
senior tag
Ha úgy adja ki, miért ne váltson az ember egyszerre kettőt felfelé? Ha gyorsulni akarsz rendesen, akkor nem váltod el kis fordulaton, viszont ha eléred az utazót, akkor rögtön válthatsz akár kettővel sőt hárommal magasabb fokozatra is. Amíg 55 lóval gazdálkodtam, addig én simán indultam úgy, hogy 1-2-5 ha valahol gyorsan kellett felvenni a városi forgalom tempóját.
-
Burt1793
veterán
Ahogy feljebb írtam, csak kis terhelésnél (csorgok 50-nel) járatom hosszabb ideig 1200-as fordulaton. Lehet érezni, hogy mikor esik jól az autónak. Nem csak a váltásjelző írja ezt (az már 44-nél írja a 4-est sokszor). Te pedig valszeg nem is ismered ezt a motort ebben az autóban, így nem tudhatod, hogy mi a pontos helyzet. Hidegen amúgy kicsit tovább forgatom, ilyenkor a váltásjelző is később kér fokozatot. Amúgy meg ne aggódj ezen példány miatt, városban nagyon ritkán jár, országúton és autópályán van használva, ha beindítjuk, 50 km-nél nem nagyon megy kevesebbet. Városba van motor és robogó.
-
plömplöm
őstag
jó, vegyünk egy 10 éves intervallumot, bő 10 éve vettem az autómat. akkor volt 3ésfélmillió, kb két hónap múlva már csak 3 lett volna kereken, de utólag mindig könnyű okosnak lenni . most legyen 1millió. az 10 év alatt 2ésfélmillió bukó az árán, nem? és raktam bele ezalatt a bő 10 év alatt 210ezer km-t. az 12huf/km? a fele? és nem fog felkerülni a listára se feltöltő felújítás, se dpf csere, se kettőstömegű csere, se nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, mert egyik sem van benne
"aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása? "
jaés félautomata a a váltója, mert másodikban 10kmph alapjáraton a sebességem, ami ~750rpm, egyes sebesség csak akkor kell, ha beül hozzám a 6db sumo birkózó, 6ezerig könnyedén bármikor jó vagyok, az 80kmph, itt egy ötödik mert nekem csak ennyi van és irány az ég alja, és ha nem sikerül a jelzett irányba egy lezárt német magánautópályán haladnom, akkor pont elég nekem, hogy csak 150-160kmph-val tudom támadni a célt és nem 220 felett, ahol amúgyis elhagynám a valóságot...
és ha most 10 évesen bő 200ezer km-rel nyomok egy kövérgázt, akkor erről nem értesül vizuálisan az összes mögöttem jövő (gyk: nem tűnnek el a koromfelhőben)
ezt a dízelüzemet meg kéne tartani oda, ahova való, világjáró tankerhajókba meg péncélozott harcjárművekbe, a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom, a rángatózását és a hangját elfedő mechanikai megoldások ki vannak találva, persze, de életképtelenek.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
és te folyamatosan rakod félre az üzemanyagon megspórolt összeget, hogy majd kéznél legyen a 2 millió forint? szerintem nem
nem azt állítottam, hogy 12ft/km a fogyasztás, hanem hogy kétésfélmilliós értékvesztés / 210ezerkm az 12ft/km értékvesztés a tárgyban említett 25ft/km értékvesztéshez képest, ez a fele.
pld a kettőstömegű pont nem a környezetvédelemről szól, hanem a kényelmességről, az eladhatóságról, hogy a drága prémiumautó ne úgy rezegjen, mint egy traktor, ami valójában odabent.
nézd, euro6 szívóbenzinnel: jimny2018 . ebbe is kell az a sok koromkezelő?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Integrale
veterán
Kozvetlen befecskendezes mar joval az Euro norma bevezetese elott piacra lett dobva. (Fiat Croma 1986) Jobb teljesitmeny, alacsonyabb fogyasztas, kulturaltabb jaras szol a technologia mellett.
Kettostomegu lendkerek mar a W124-es Merciben is volt, 90-es evekben pedig sok benzinesbe is kerult.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
Nem ezt irtam en is?
6 evvel az euro norma elott volt mar kozvetlen befecskendezes, a Fiat nem fejlesztette tovabb, csak az az egy szem IDTD motor volt piacon naluk, aztan 97-ben jott a kovetkezo lepcsofok a CR-rel, ami meg csak EU2-vol, ahogy akkoriban kb minden.A VW viszont eleg rendesen beleallt a TDi fejlesztesebe.
Karbis motorok azert mar eleg regota nincsenek, legalabbis olasz haztajon semmikepp.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest