Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz frame>24 #8 üzenetére

    Ahol van felvehető companion (aki annyiban tér el a bérelhető magad gyártotta tucat NPC-ktől, hogy van véleménye, van feladat amit ad és olykor diskurálhatnékja van) ott látszik a térképen is méghozzá nevesítve. A neve ki lesz írva. Így például belépve az első faluba és térképre kapcsolva látható két név. Mindkettő Companion-t takar. Egyikük (Edér) egy harcos, a másikuk varázsló.

    Később lesz még pap, agybuzerátor, druida, ranger, chanter is akiket felvehet a játékos és ezek mindegyike látszani fog a térképen is (a pap csak bizonyos szintű ismertség és feladat teljesítése után kerül elő, a többiek fixen ott lesznek ahol lenniük kell).
    A maximális létszám 6 fő (karaktert is beleértve de a ranger-ek állatait nem számolva). Fontos tudni, hogy ha itt egy companion meghal az halott is marad, nincs resurrection. Szóval óvatosan a nagy hősies rohamokkal, mert így jóféle sztoriktól, érdekességektől és személyiségektől esik el a játékos.

    A játék egyébként végigvihető szólóban is (achievement is van rá ha nem GOG változattal nyomja az ember mert ott nincs achievement, cserébe a legtöbb bug ami előjött steam-es verzióknál - például eltűnő ranger comapnion, dupla kattintós bug, meg nem jelenő achievement-ek - az itt nem fordul elő) és nem is nehéz, csak másként kell játszani, máshová helyezni a hangsúlyt.

    A hard nehézség meg lényegében több helyütt könnyebb mint a normál, mert normálhoz képest kevesebb de erősebb lénytípust vonultat fel a sok kisebb helyett a játék. Itt pedig ami igazán veszélyes a harcban az a tömeg. Több gyengébb ellenfél kordában tartása lényegesen nehezebb, mint kevesebb de erősebb lényé. A csapdák hard fokozaton kicsit nagyobbat csapnak a kisebb fokozatokhoz képest, így prímán használhatóak.
    Emellett hard-on kicsit drágábbak a cuccok meg legfeljebb 2 adagnyi pihenésre elegendő alapanyag lehet a csapatnál, tehát gyakrabban kell visszatérni a fogadókba pihenni.
    Ja és egyes skill/tulajdonság tesztek amik szövegekben kerülnek elő, magasabb értéket igényelnek.

    Például normál nehézségen a kezdő táborban lévő harcnál összesen 9 ellenfél volt, hard fokozaton csak 6. Később a romoknál a pókok/fekete zselé/takony szörnyikék száma is kevesebb cserébe nem a leggyengébb hanem az egyel erősebb típus lézeng belőlük. Normálon elég egy 13-as tulajdonság teszt a kezdeti menekülő brancs egyik tagjának megmentéséhez, hard fokozaton ehhez 15-ös érték kellett.

  • sagajr78

    tag

    válasz celf #23 üzenetére

    Próbáld újra. Esélyesen azért nem sikerült, mert te magad mondtad neki, hogy ne jöjjön/menjen a karaktereddel (ez is a diskurzus egyik lezáró opciója de ha visszamész hozzá akkor lehet újra tárgyalni a magaddal viteléről, ha csak nem voltál valami égbekiáltóan ellenszenves egyén vele szemben). Beszélj vele megint, csak legyen legalább egy szabad hely a csapatban (maximum 6 fős csapattal lehet bandázni amibe a ranger állatkája nem számít bele).

    Harcias karakternek a harcos príma, mert harc közben is töltődik vissza a stamina értéke, kvázi regenerálódik. Ha nagy pofonokat akarsz osztani akkor class-tól függetlenül magas might kell. Ha pontosságra és gyors cselekvésre törekszel akkor dexterity, amennyiben védekezésben akarsz jeleskedni karaktereddel akkor perception és resolve. Intelligence jól jön bármely képesség hatóidejének és hatótávjának növelésében és ez határozza meg a tudati védelmét a karakternek. Nincs hanyagolható vagy szükségtelen tulajdonság, mindegyik hasznos és fontos is a karakter túlélése szempontjából.

    Chanter-rel csak óvatosan, mert minden csapatban lévő chanter egy játékhiba miatt (ismerik a készítők, próbálják javítani) extrém módon növeli a save méretét és sokkal jobban növeli a töltési/mentési/térképváltási időtartamot is a játékban. Ahogy egyre többet játszol a játékkal, úgy a töltés/mentés/területváltás egyre hosszabb időbe fog kerülni.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz frame>24 #26 üzenetére

    Ranger a hölgyemény valóban és ellentétben Kana-val a chanter-rel, az ő feladata legalább hosszú és érdekes, nem olyan gyorsan és könnyen lerendezhető mint Kana feladata. :)

    Kirúgni meg nem kell senkit, parkoltassad a felvett de "használaton kívüli" companion-okat a fortress-ben és ha már helyreállítottad a great hall-t akkor utána lehet az ott kapott quest-ekre és egyéb feladatokra küldözgetni őket hogy pénzt, tárgyakat, alapanyagokat és elismerést hozzanak a karakterednek, illetve XP-t maguknak.

    Egyébként mocskosul erős a chanter, mint class, csak van egy hülye beállítási probléma a programban ami miatt a mentéseket csúnyán elkeféli ez a karakter típus.

  • sagajr78

    tag

    válasz frame>24 #29 üzenetére

    Hogyan volt telítve a parti? Telenyomtad haszontalan és szükségtelen zsoldosokkal? Mert companion-ból addigra még csak 2-t tudsz felvenni, ő lesz a harmadik, aztán ha rendet raktál a pincében akkor a szobor elmondja hol a negyedik.

    Ha helyreállítottad a fogadó jellegű házikót és annak is a felső szintjét akkor ott fogod megtalálni ha már felvetted. De egyébként ha a fortress-ben vagy akkor simán csak bökj az alul lévő vár ikonra és ott is tudod cserélgetni a csapatban lévő karaktereket. Onnan tudod felvenni a csapatba.

    Quest-re küldeni meg szintén a kérdéses ikonra bökve tudod csak ott az első vagy a második opciónál lesz erre lehetőséged ahol ott szerepel a quest és ott az assign-ra bökve adhatod meg ki menjen. Csak a fortress-ben pihenő egyének küldhetőek el feladatra, tehát ha mindenki a csapatodban van akkor előbb tegyél pihenőre egy companion-t ha el akarod küldeni cuccokért/pénzért/fejlődésért.

    celf:
    Amilyennel akarod. Beszélgetésben nem csak ezek a fontos tulajdonságok, ámbátor a resolve eszement fontos bármely karakternek és nem a dumálások miatt hanem az egyéb előnyökért amiket ad. Diskurzusokban számtalan más opció is előfordul amivel speciális szövegek és szituációk hozhatóak elő, emellett nem árt tudni, hogy csak mert valamihez kell egy bizonyos skill/tulajdonság/ability az nem biztos hogy jó dolgot eredményez majd neked. Simán megesik hogy emiatt fog bepöccenni a csapatodra/karakteredre a beszélgetőpartner. Szóval a választ figyeld, ne azt ami mellette van.

    Rogue-nak meg dexterity kell ha gyorsan akar csapkodni, perception és resolve sem árt a védelem miatt, INT a tudati védelem miatt, constitution a mérgezések/betegségek és egyes gyengítő hatások ellen. No meg persze Might, hogy egyáltalán sebezni tudjon. Karakteralkotáskor ami mellett sárga csillag van az különösen fontos a class számára, ami mellett sima az csak fontos.

    És igen, az a "kastély", pontosabban erőd lesz a fortress. Megkapod ha beszéltél az egykori watcher.-rel, lerendezted vele amit kell és a great hall-ban újra beszélsz a trónusba zárt illetővel.

    Edér-t meg csak te tudod elmarni magad mellől rossz válaszokkal és szándékosan. Még véletlenül nyomkodva sem lehetséges a dolog. Akkor is fel tudnád venni ha telítve van a csapatod felesleges töltelék zsoldosokkal, bár akkor csatlakozni nem tud még. Szóval ha nem jött össze az a hibás diskurzus eredménye.

    [ Szerkesztve ]

  • sagajr78

    tag

    válasz frame>24 #32 üzenetére

    Akkor lehet adventure-re küldeni egy pihenő companion-t ha van rá lehetőség. Ehhez helyre kell állítanod az erődödben a great hall-t, majd csak azután fognak időnként jönni ilyen feladatok. Ezekről mindig kapsz értesítést és 1-2 napig maradnak elérhetőek. Nem egy folyamatos lehetőség, nem függ a presztizstől, egyszerűen bizonyos időközönként ad rá lehetőséget a program. Több típusa is lesz ezeknek az adventure-öknek, ahogy más feladatok is előfordulnak majd (például kíséret biztosítása). Minél rangosabb egy adventure, annál több cuccot jelent a teljesítése is. Kíséret igénylő kéréseket ha nem teljesíted akkor komoly csorbát szenvedhet a karaktered hírneve. Ezekre vagy küldesz companion-t vagy fizetsz a kérelmezőnek hogy fogadjon maga mellé segítőket.

    Amíg nem lett helyreállítva vagy ha így jobban tetszik felépítve a Great Hall, addig ez az opció nem is játszik.

    Ugyanígy addig nem kapsz bounty mission-öket, míg a Warden's Lodge-ot helyre nem pofozod. Minden helyreállítás/építés hoz valami extrát az erődbe, növeli a környék biztonságát és egyre több bevételt generál számodra. Védelméről gondoskodnod kell majd, mert míg az alatta lévő 15 szintes Od Nua (Endless Path) kitakarításra nem kerül, addig onnan folyamatosan jönnek támadások is, amelyek során lezúzhatják a támadók a már helyreállított részeit az erődítményednek. Hogy ezt elkerüld, Great Hall után a barakkokat kell helyrepofoznod és akkor lesz lehetőséged oda zsoldosokat fogadni akik némi pénzért biztonságot adnak és mindegyikük befolyásolja valamilyen módon a presztizst és a biztonságot. Bizonyos fontosabb feladatokat teljesítve combosabb véderőt is kaphatsz és felbérelhetsz majd.

    Companion-ból meg lesz ám szép számmal. Akad ranger, paladin, druid és cipher is az általad felsoroltakon/felvetteken kívül (magyarán rogue és monk az ami kimarad a nagy bandázásból, bár rogue volt a játék legelején egy rövid ideig).

  • sagajr78

    tag

    válasz frame>24 #34 üzenetére

    Csapattal, akár egy kicsi, mindössze 3-4 főssel is, gond nélkül el lehet menni a 7-es szintig is probléma nélkül úgy, hogy 4-es szintű branccsal vágsz neki. Mire oda leérsz már úgyis 6-os szintűek lesznek.
    A 7-esen pedig megoldható az egyik companion saját feladata amiért egyáltalán ide akart jönni.

    A lényeg, hogy járd be végig a szinteket, ne ugorj át a kettesről az ötösre, hanem a lépcsőt használva haladj lefelé. Így nem kerülsz szembe hirtelen túl komoly kihívással. Ha meg túl kemény a szint akkor pár szintenként van mindig felszínre vezető közvetlen járat is (pontosabban az első szintre és a kivezető lépcsőkkel rendelkező szintekre lehet átmenni amiken már jártál vagy egyenesen a felszínre), így lehet hunyni a saját szálláshelyen is, nem kell beáldozni camping adagot.

    Maga az endless path igazából csak 13 szintes, egyre keményebb és változatosabb ellenfelekkel, amolyan felvezetőként a legalsó szint lakójához. A maradék kettő már a master below küldetéshez van/arról szól.

    A kalandok egyébként nem képzési turnusok, ez a funkciójuk szükségtelen mert azoknak a csapattagoknak is osztja a program a XP-t akik egyébként nincsenek is a brancsban, hanem dekkolnak letámasztva az erődben. :)
    A hasznos része inkább a cuccok szerzése és a pénzgyűjtés, bár abba egy idő után úgyis bele lehet majd fulladni, mert vásárolni egyáltalán nem kell semmit. Fegyverek és vértek jobbak találhatóak és kaphatóak jutalomként elég nagy gyakorisággal, mint amik a boltban előfordulnak. Alapanyagok meg számolatlanul özönlenek a csapat ládikájába.
    Az egyetlen amire költeni érdemes tehát Caed Nua helyreállítása és esetleg egyes fogadók jobb szobáinak használata. Más funkciója nincs a pénznek.

  • sagajr78

    tag

    válasz -FreaK- #58 üzenetére

    A kérdéses képesség a Blooded. Jól meg tudja dobni a sebzést, de ez persze nem kis mértékben függ a használt fegyvertől is, mert annak alap sebzése lesz növelve. Ne fix értékre számíts.

    A retaliation shield és armor nem képesség, ezek tárgyak amiknek van ilyen képessége (retaliate). Az ilyen tárgyak 10-15 pontos sebzéseket osztanak le azoknak akik eltalálják a viselőt. Ez ráadásul barbárból kivált mindig egy carnage-ot is.
    Páncélból ilyen például a Coat of Ill Payment, Sanguine Plate, Sura's Supper Plate, Vengiatta Rugia, aztán cloak-ok közül a Hiro's Mantle, meg pajzsból a Sura Shield.. Feladatok során lehet összeszedni illetve jutalomként kapni ezeket.

  • sagajr78

    tag

    válasz CriticalHit #63 üzenetére

    Nyugodtan alkudozhatsz vele, megvan a maga szépsége a dolognak, mert olyan új lehetőségeket nyit meg a dolog a legyőzésére, amiket máshogy nem érhetsz el (plusz a játék más helyein is jól jöhetnek az ezen a vonalon kapott képességek).

    A pár napos fejlődésnél meg több fog kelleni még a legalacsonyabb fokozaton is. Az a lény még a teljes létszámú, maximum szintűre fejlesztett csapatokat is megszorongatja és akár ki is végzi könnyedén.

    Persze az "igazi hero" az solo-ban megy neki és nyomja le őkelmét (meg lehet csinálni, ami azt illeti kicsit könnyebb is mint csapatban, mert nem kell annyi dologra figyelni). :DD

Új hozzászólás Aktív témák