Hirdetés
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Ajánlatott tett a Qualcomm az Intelért?
ph A The Wall Street Journal exkluzív riportját egyik cég sem kommentálta.
-
Pneumata - Már elérhető a horrorjáték, ime a launch trailer
gp Az elmúlt napokban PC-re és konzolokra is elérhető lett a teljes kiadás.
-
AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
it Újabb tőkét tudott bevonni egy AI-alapú toborzóplatform, ami érdekes jövőképet vetít előre.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
czappa
aktív tag
Sziasztok,
Nem tudjátok, hogy ezen a képen
https://kepkuldes.com/image/HiwON
középen az óra alatt (20:43) mi az az 1es szám és mellette az óra ikon?
Már egy ideje előjött, nem tudom mi ez. -
czappa
aktív tag
Sziasztok,
A múlt héten motorolajat + szűrőt cseréltem egy 6x ezret futott benzines 2008-as octaviában.
Alulról / előlről készítettem ezeket a képeket.
Nem értek az autókhoz, csak feltűnt, mintha ott lenne valami elszíneződés (olaj? folyás?).
Kell ezzel kezdeni valamit, vagy ez így természetes és ne törődjek vele?
[link]
[link]
Előre is köszönöm! -
czappa
aktív tag
válasz Mágus2 #166444 üzenetére
Holnap megcsinálom a tisztítást, azután két hét múlva ránézek.
Viszont ha nem lesz két hét múlva semmi nyom, és mégis elvinném szervizbe, akkor nem lehet, hogy hiba lemosni most?
Illetve az tűnt fel, hogy néha - talán csak ha nem régen indítottam az autót - akkor nem mindig könnyű 1-esbe tenni az fokozatot. Ilyenkor kuplung pedál fel - le után már megy. -
czappa
aktív tag
Sziasztok!
Bár Octaviám van, de szerintem a kérdésem szempontjából ez nem lényeges.1)
Elvittem fékfolyadék és hűtővíz cserére az autót.
A kérdésem röviden az, hogy mennyire természetes, hogy már másodszor kell azóta rátöltenem a hűtővizet?Amikor kicserélték a hűtővizet, akkor elvitte a szerelő az autót egy körre, gondolom a termosztát, hogy kinyisson. Amikor elhoztam nem ellenőriztem a szintet, a szerelő szerint maximumra töltötte, mondta, ha lecsökken, akkor menjek vissza és töltenek rá ezért ne vegyek hűtőfolyadékot. (Korábban kérdeztem, hogy pontosan milyen márkájú megy bele, hogy olyat töltsek bele én is ha kellene.)
Akkor egy picit használtam az autót, megnéztem a kiegyenlítő tartályt és a minimum alatt volt. Megnéztem refraktométerrel és fagyáspont közel -50C fok volt így lustaságból nem mentem vissza, hanem ioncserélt vízzel feltöltöttem max. jelzésig. Utána egy hétig állt az autó, majd egy kicsit használva volt. Most a minimum és a maximum között van félúton.
Mennyire természetes ez? Kezdjek szivárgásra gondolni, vagy csere után ez előfordul.
(az autó vízszintes terepen áll, nem néztem szivárgás nyomokat)2)
Közben eszembe jutott még egy kérdés.
1.4-es benzines 2es Octavia. Manual szerint G12++ (lila) kell bele.
Amikor telefonon bejelentkeztem hűtővíz cserére, akkor mondtam a G12++-t.
Végül piros G12/G12+ -szal töltötték fel. Számít ez valamit? Vagy a jó a G12+ is? -
czappa
aktív tag
Sziasztok!
2008-as Octavia, korához képest kevés futás teljesítménnyel.
Az alábbi képeket fotóztam az autó aljáról (azt hiszem hátsó híd, meg a 3. és 4. képen nem is tudom minek nevezik azt). A kérdésem az, hogy ezzel a rozsdával kell kezdeni valamit?
Ha az alváz lenne rozsdás azt nyilván azonnal orvosolni kellene, de ezeknél az alkatrészeknél mi a javasolt?
Illetve néhány csavar eléggé rozsdás, az gondolom már nem javítható, csak cserélhető.A válaszokat előre is köszönöm.
https://ibb.co/187tVwj
https://ibb.co/xFMrf0t
https://ibb.co/1Z8nCMx
https://ibb.co/ZgD34MK[ Szerkesztve ]
-
czappa
aktív tag
Sziasztok!
2008as, benzines 1.4-es 2-es Octavia, 70ezer km-mel.
Próbálom karbantartani (olaj csere és olajszűrő csere, hűtővíz és fékfolyadék csere, apró talán ütődésből származó rozsdafolt javítása, gumik, stb.).
Ami felmerült bennem, hogy szerintem még sosem nyúltak a vezérléshez, a gyertyákkal sem tudom mi a helyzet.
Az autó jól, működik, semmi gond nincs vele, nem ezért kérdezem, inkább csak információszerzés miatt érdeklődöm.
Tartok attól, hogy ha bemegyek egy szervizbe és elmondom ezt, akkor levágják, hogy nem értek hozzá és hirtelen mindent cserélni kellene.
Röviden tehát a kérdéseim: mikor esedékes a vezérműszíj csere, vízpumpa csere, gyertyák cseréje?
Illetve tudna valaki javasolni megbízható szervizt Tatabánya környékén?
Előre is köszönöm. -
czappa
aktív tag
Sziasztok,
Az autó: skoda octavia, 1.4 benzin, 2008-as, motorkód: BUD.
A kérdés:
Bő másfél hónapja, kb. 1010 km-mel ezelőtt volt az autó olajcserén, kértem levegőszűrő cserét is.
Tegnap olajszint ellenőrzést csináltam és véletlen - már majdnem lecsuktam fedelet - észrevettem, hogy a levegőszűrőtől a cső ami a motorhoz megy az nincs rádugva, magyarul a motor nem szűrt levegőt kapott. Hogy pontosan mióta azt nem tudom.
Ez nyilván nem jó, utánaolvasva akár súlyos problémát is okozhat. A kérdésem, hogy most mennyi esély van arra, hogy már történt valami kár, utólag tudok-e valamit csinálni.Más (bár kapcsolódik az elsőhöz). A gumi cső, csak szimplán rá van dugva a motorra, nem kéne ott valami bilincsnek lennie?
Bárdin, unixon nem találtam ilyen bilincset, ha teszek rá valami univerzálisat, az jó, hogy ne csússzon le megint a cső? Kell rá egyáltalán bilincs?Véleményeket előre is köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Revolut
- Milyen autót vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sorozatok
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen