- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
PROHARDVER!
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
rnrn
tag
válasz Dluinet #97898 üzenetére
Én is inkább ezt látom, ezzel értek egyet. Sajnos komoly az árkülönbség még a használt piacon is a villany és a hagyomásnyos meghajtású autók között. Vagy ha annyiért szeretnék venni (esetleg kicsit rátéve), mint amiért el tudom adni a benzinesem, akkor egy kis kalodát kapok érte csak (pl. Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV) . Ettől függetlenül belemennék, de a család nem igazán támogatja --- sajna. Részemről az újdonság ereje és a tanulási, tapasztalási vágy nagyobb, mint amit a kényelem irányába érzek...
-
-
őstag
válasz Dluinet #97898 üzenetére
Én eskü, hogy múlt évben ezzel keltem, feküdtem. Az asszonynak kellett új autó, ekkor merült fel az, hogy elektromos legyen. Ő nem szeretett volna azt, de azt beszéltük, hogy akkor megkapja az én autómat (Hyundai Santa Fe), mert egy nagy autó kell, annak nincs elektromos alternatívája 20 milla alatt, szóval az marad.
Néztem én mindent, az alap, hogy nem ülünk a földön, szóval semmilyen sedan jellegű nem jöhetett szóba, ennyi volt az alapkövetelmény. Végül 7,6-ért állami támogatással egy alap Hyundai Kona lett volna, de egyrészt nagyon fapad volt, másrészt ráéreztünk, hogy úgysem lesz állami támogatás (nem is lett, elvitte valami más akkor), szóval 10 milla lett volna, vagy elállunk tőle, amit a Hyundai akkor kivételesen itt megengedett. Addigra pont elvitték volna az 1.1-es turbós, de majdnem full extrás Konát, amit 7.1-ért vettünk és akkora, hogy alapvetően már azzal járunk hosszabb útra. Ez 3 milla különbség. Én kitolom a szemét, ha vezetek, így megyünk 6-7 literrel (ezért sem lenne jó az elektromos, mert én nem vagyok hajlandó tötyögni, én odaérni szeretek ), ami 700 forintos benzinnel kb. 60-70000 kilométer után jön vissza és még problémázhatnék az elektromossal, hogy mikor-hol töltsem. Pont a megvásárlás után voltunk Békésszentandráson, így még nagyon figyeltem, hol tudnék tankolni az elektromossal. Hát a Dunán túl nem sok helyen.
És akkor majd most jön még csak a szivatás. Szerintem a szálláshelyeken simán letiltják, hogy autót tölts, vagy pénzt kérnek érte majd. Minden ingyenes megszűnik az otthoni napelemet kivéve (ami szintén nem ingyenes, hiszen annak is ára van).
Ha távolabb nézünk a németek mindent meg fognak tenni, hogy maradjon a dízel/benzines autógyártás, ezért bele fognak húzni az üzemanyag alternatívákba. Nálunk 6 millió munkahely szűnik meg, ahol németek dolgoznak többségében, akik ne fognak elmenni a jelenleg külföldiek által végzett alantas melókat végezni azért, mert szép új világ és az elektromos autó simogatja a nyuszit az erdőben, annyira környezetbarát (ami szintén nem igaz, de ebbe nem kell belemenni, mert én se értek hozzá). Szóval ezek a németek szépen fellázadnak majd és nem fegyelmezetten munkanélküliek lesznek.
Egyébként nézhetünk mást is. Egy elektromos autó jóval nehezebb, mint egy sima. Ott áll a Hyundai kereskedésben egy összetört Kona. Külön bakokon van az aksipakk, annyira nehéz. Ebből következően csomó hátránya van. Nekem is beletelt pár évbe, mire rájöttem, hogy 2 tonna feletti autóra nem tudsz olcsóbb gumit venni, mert szétmegy alatta pár év alatt. Írhatnak rá bármilyen súlyt, az hazugság, sajnos tapasztalat. Majd egy idő után elkezdik csesztetni ezeket a túl nagy súly miatt és a súlyadó nem teljesítményadó lesz, hanem tényleg súlyadó. Tudom ne adjak nekik ötleteket, de még meg is lehet magyarázni, hogy egy 2,6 tonnás Hyundai Ioniq 5 jobban terheli az útfelületet.
Még folytathatnám, de hagyjuk. Alapvetően az a véleményem, hogy minden az autógyártók ötlete volt. Most rávettek egy csomó embert, hogy cserélje le azt a benzines/dízel autóját, ami 2-7 éves vagy több volt és semmi baja nem volt vele, de nem volt elektromos. Ebben egyetértünk, a gazdag országok polgárait kell megvezetni, hogy cseréljenek. Majd 5-7 év múlva jön az újabb ötlet, mert a gazdag németet aki beledobott 40-100 millát egy elektromos merci suv-ba elég nehéz lesz rávenni, hogy megváljon tőle, 5-7 év múlva, mikor látja, hogy nem kell halom pénzt hagyni a szervizben évente és amúgy semmi baja az autójának, amivel évi 10ezret megy. Szóval várom a következő madzagot. -
" Szerintem a szálláshelyeken simán letiltják, hogy autót tölts, vagy pénzt kérnek érte majd."
S ha van a közelben public töltő?A német autógyárak mennek az elektromosok felé is, illetve a német kormány is nagyon megy az elektromos felé. Mondjuk ez lobbi kérdése.
BTW a nem elektromos SUV-ok is nehezek.
Mutogatni való hater díszpinty
-
aneda
aktív tag
Nagyon sok mindenben egyetértek veled, különösen a gazdasági megtérülés és felhasználói szokások témában.
Azonban ettől függetlenül az autógyárak egyértelműen elmozdultak az elektromobilitás irányába, ezt saját tapasztalatból meg tudom erősíteni. Az elmúlt három évben csak elektromobilitással kapcsolatos projekteink voltak, Suzuki Vitarától kezdve Mercedes EQS-ig, sőt már az autójavítás vonalon is volt projektünk! (lásd. általad felhozott példa)
Hiába szűnik meg egy csomó munkahely a belső égésű motorgyártás csökkenése miatt, az nem egyszerre történik, hanem elhúzódóan és a felszabadult munkaerőt simán felszívják az elektromobilitáshoz kapcsolódó területek. Amúgy meg mindenhol munkaerőhiány van. (jelenleg)
Az autógyárak nem akarnak a Nokia sorsára jutni, ezért muszáj nekik beleállni a dologba, ki-ki lehetőségeihez mérten.
Jelenelg M.o.-n szerintem ott releváns a tisztán eletromos autó, ahol van fölös napelem kapacitás és az adóelőny realizálható (cégautó).
Egyéb esetben felhasználástól függő módon lehetnek opciók, pl. Plug-In hibrid, kicsi városi EV, de ez mind komoly matekot igényel.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
őstag
+HCL
És az a sok ember mit fog dolgozni? Persze, hogy az autógyár arra mozdul, neki a profitmaximalizálás a cél és egy kerékagyas elektromotornál sok egyszerűbben előállítható hajtási módot nem találsz az autóiparban. Egy egy zsinór a kerekekről egy központi számítógépbe a kormány mögé és kész is a játék. Persze túlzás, de egy belsőégésű motorhoz képest faék egyszerű megoldani és sok hibalehetőség sincs.
Szóval az autógyár most mást akar, mint a német kormány, ez biztos. Nem hiába akarták elodázni a 2035-ös határidőt.
Public ingyenes töltő a hírek szerint nem lesz. -
Exian
őstag
Van köztünk esetleg metál rajongó, aki bakelitet is gyűjt?
-
Ennyi erővel az összeszerelés robotizálását is be kell tiltani, pedig az is durván pörög.
Az a sok ember meg csomó más helyen is talál munkát, mert főleg itthon vagy munkaerőhiány van, vagy más régiókban meg munkanélküliség... Azt nem is mondom, hogy átképzés.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
nagyúr
Most olcsóbb lesz az elektromos, mert kevés ember kell hozzá vagy drága.
Döntsük el, mert nem tudok továbblépni.
100 éve az emberek 80%-a a mezőgazdaságban dolgozott, most 3% körül van az arányuk.
Miattuk nem aggódsz?
Érdekes, hogy az automatizálással nem kevesebb, hanem több munkahely lett, legalábbis, az elmúlt 100 év tapasztalata ezt mutatja..
Nem ez miatt lesznek munkanélküliek az emberek, azt átfogóbb folyamatok határozzák meg általában."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
aneda
aktív tag
Lehet hogy elméletileg egyszerűbb az elektromos autó, gyakorlatilag azonban rengeteg plusz erőforrás kell hozzá, ezért is drágább jelenleg.
Eddig autót megszokás alapján csináltak a gyártók, az elmúlt sok évtized felgyülemlett tapasztalata megvolt, hogy most meg néznek, pl. hogy is kellene kinézzen egy akkumulátor tálca, vagy egy ülés alá rakott akksi pakk? A Toyota 30éve csinál szériában hibrid autót, szerinted a többi gyárnak mennyi lövése van hozzá?
Elmondom semennyi, azt sem tudják mit jelent a villamos kapacitás, feszültség, áram kifejezések, hiszen eddig ezt mindig a beszállítók oldották meg. (BOSCH, Valeo, Magneti Marellli, stb.)
Úgyhogy az autógyártóknak nem az általad leírt dolgok miatt fő a feje, hanem a techológia átállás miatt, amit az alapjaiban (!) más autók jelentenek, az meg viszi a pénzt mint a csuda, ahhoz meg mit szólnak a részvényesek??? (lásd. profitmaximalizálás)Az oroszok már a spájzban vannak!
-
nagyúr
A tesla azért adja a több mint a gyártási költség duplájáért az s3 modelt, mert drágább gyártani, mint egy hagyományos autót? Vagy azért, mert ennyiért is megveszik?
BMW I3-at 10 éve gyártják, közel negyedmillió példányban. Semmi tapasztalat.
VW Csoport: prés-öntvény alváz (VW Trinity alváz), saját akkugyár, csak az idei évre félmillió darab elektromos autó gyártása. Gondolom itt sincs semmi tapasztalat.
Mercedes-Benz EQS, ez is tapasztalat nélkül.
De sorolhatnám a végtelenségig.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
Exian
őstag
Van olyan köztünk, aki szokott ebayon eladni és tudna nekem segíteni? Valószínűleg külföldön lenne a célközönsége a dolognak, amit el akarok adni, de nekem nincs ebben tapasztalatom. Tehát gyakorlatilag a meghirdetésben és előadásban kellene segítség, busás jutalom/jutalék ellenében!
-
nagyúr
Hallottam, a múltkor is benyögte az egyik, hogy a lítiumot Afrikában gyerekek bányászák.
Kb ekkora sületlenségeket mondanak egyfolytában a "szakértők"
Már az is kibassza a biztosítékot nálam, hogy Várkonyi Gábor "autóipari szakértőnek" hívatja magát. Basszus egy mezei autókereskedő mitől lesz ipari szakértő?
Oké. Nem baj, ha nincs papírja róla, de ha már szakérteni megy, olvasson már utána ha erről akar beszélni.
Ott van még Hanula Barna, akit a hírhedt totálkáros videója után, már mindenki csak Kamula Barnának hív.
Elkezdet az motorolajjárat és hűtés tervező elektromos autókat szakérteni. Ez sem lenne alapvetően baj, de folyton f@szságokat beszél.
Ha nem értek hozzá, akkor nem megyek előadást tartani róla, max a haverokkal sör mellett elbeszélgetünk róla."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
őstag
válasz Dluinet #97911 üzenetére
Drágább lesz, mert egyszerűbb és olcsóbb előállítani, kevesebb ember kell hozzá, viszont újdonság, így drágán lehet adni, tehát nagyobb haszon van rajta. Nem tudom mi nem, volt ezen egyértelmű. Asszem te is mondtál példát az S3-mal. Amikor egy autógyár 100 forint nyereségért bármit megtesz, akkor miről beszélünk. Talán így röviden összeszedve sikerül a továbblépés.
Nem érdekel, hogy mi volt 100 éve, mert akkor nem éltem. Azt megoldották ők.
Valószínűleg az sem valós, hogy az automatizálás emelte a munkahelyek számát. Esélyesen inkább az, hogy sokkal több termék készül, mint 100 éve, ezért sokkal több ember kell, pl. hogy ellenőrizze a gépek munkáját. Pl. futószalag mellett ülő, a gépi forrasztásokat ellenőrző meós biztos nem volt túl elterjedt 100 éve. Sokkal több mérnök is kell, aki megtervezi azt a sok sz@rt, amivel telerakjuk az életünket stb.. -
Ebay topic.
És marha jó az összefoglaló.Mutogatni való hater díszpinty
-
tamas.nick
aktív tag
Sziasztok!
Dell Latitude E6530 laptopra ráömlött a kávé, azonnal ki is kapcsolt. [KÉPEK]
Izopropil alkohollal próbáltam tisztítani a kávés területet, indításkor a bekapcsológomb led világít, azonban a ventilátor, kijelző nem ad életjelet, a billentyűzeten egyet villan a Caps Lock majd a hangszóróból valami kis pukkanás hallható és utána kikapcsol a gép.Érdemes elvinni szervizbe? Ha igen, akkor kit tudnátok ajánlani?
-
válasz tamas.nick #97921 üzenetére
Érdemes, szétszedni, alkohollal lemosni az alaplapot, és hátha. Ritkán döglik meg ténylegesen ilyentől egy gép, többször van hogy benne marad a lötty, és az dolgozik tovább. Mer' úgyis kiszárad, azt' jóvanazúgy.
Mondjuk az is fura, hogy egyáltalán megállt tőle. Én egyszer a céges E6420-at köptem tele kávéval, annak csak a billentyűzete bánta, de a 6*** Dell-ek is olyanok, mint a Thinkpad-ek, hogy kifolyik alul, nem jut az alaplapra.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Exian
őstag
Azt honnan tudhatom meg, hogy ki, miért akar a számlámról hatósági átutalást kezdeményezni?
Lekértem NAV adóegyenleget, nem látok rajta lejárt tételt vagy tartozást vagy ilyesmi. De egy bizonyos összeget áthelyezett a bankom egy megtakarítási számlámról a normál folyószámlámra "átvezetés hatósági átutalásra" címszóval. Ám onnan meg még nem mozdult tovább az összeg (2 napja).
Honnan tudható meg, hogy melyik hivatal vagy "behajtó" akar bármit hivatalból átutaltatni?
Tudja valaki?[ Szerkesztve ]
-
IO.sys
őstag
válasz tamas.nick #97921 üzenetére
Ripityára szedni és kifújni mindent és minden aljzatot izopropillal. Ha mákod van, nem döglött meg a SIO chip. Ha megdöglött, akkor nincs akkora mákod.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Exian
őstag
válasz Ajándékok #97926 üzenetére
Közben valószínűleg megtaláltam, az E-Önkormányzat oldalon találtam egy elmaradt hátralék tételt (Helyi iparűzési adó), valószínűleg az lesz az. Valahogy lemaradt illetve amikor fizettem ezeket a tételeket, volt valami gáz az OTP rendszerével, mint kiderült, több online fizetési tételem nem volt sikeres, amik csak utólag derültek ki, így maradt el pl a Telekom számlám is egy jó 25e-s tétellel, stb. Ez is így csúszhatott el.
-
Az milyen luxus lenne már, hogy odaírják, vagy értesítsenek?
Nekem lakáseladás után maradt le valami az önkori felé 2016-ban. Abból tudtam meg, hogy letiltották a fizetésemből.
Kérdeztem, hogy miért nem szóltak? Mondják, hogy nem tudták a bejelentett lakcímem.
...amikor vettem 2010-ben, akkor már azelőtt jött a csekk ugyanezektől, hogy átírattam volna a lakcímem oda...Mutogatni való hater díszpinty
-
Exian
őstag
Jah hát jöhetne ilyenkor valami értesítés, mai világban igazán tényleg nem luxus, amikor az email cím is már rögzítve van szinte mindenhol. Nekem oda is megfelelő lenne értesítés.
Na majd kiderül, most erre az adóra gondolok, de lehet, hogy tök más lesz.
De azt meg most gyors kifizettem az E-Önkormányzat felületen kártyával.
[ Szerkesztve ]
-
Ajándékok
aktív tag
A cégek is tudják ezt. Jött az éves elszámoló számla áramról. Befizettem. Kiderült, hogy mégsem volt tartozásom, ezért pár hónapig nem fizettem, hiszen úgyis van náluk pénz. Aztán jönni akartak kikapcsolni. Mikor reklamáltam, mégsem kapcsolták ki, aztán visszautalták a feleslegesen befizetett pénzt és én ismét elutalhattam nekik. A számlázó rendszerük kitalálója nem túl profi. De EON-nál nem is lehet elvárni, biztos nem fizetik meg.
A rezsi csökkentésről tudtok valami valós információt? Azért kérdezem, mert pár éve néztem Román áram árat. 3 szolgáltatót találtam. A legdrágább is jóval olcsóbban adta, a legolcsóbbnál fele annyiba került 1 kWh rezsi csökkentés nélkül, mint akkoriban nálunk. Miközben, ha jól tudom az atomenergia a legolcsóbb forrás, ami itthon a teljes fogyasztás kb 50%-át adja.
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Sir Riccio
addikt
válasz Ajándékok #97932 üzenetére
Holnap elvileg kijön végre a részletszabályokkal a hivatalos verzió, de az eddigiek alapján nagyjából az van, hogy évekig drágábban vettük az energiát rezsicsökkentés címén mint amennyiért máshol adták, aztán mivel nem voltak benne biztosak a srácok, hogy maradnak, kiürítették az államkasszát (részben) bizonyos rétegek (aka. magyar családok) támogatásával, hogy aztán azt mondhassák egy esetleges bukta esetén, hogy "Na, látjátok, ez kellett?!" hogy aztán visszajöhessenek nagyjából húsz évre kormányozni. Valószínűleg volt egy terv arra, hogy ha mégis nyernének miből fognak kormányozni, de ebbe vélhetően nem számolták bele, hogy a hős példakép odamegy mészárolni a szomszédba és Európa végre rászánja magát arra amit még Grúzia, Csecsenföld és a Krím előtt kellett volna. Szóval most elhitetik az arra fogékonyakkal, hogy megint mindenki hülye csak mi vagyunk helikopterek és erre hivatkozva megpróbálják a világpiaci ár 2-3x-osáért eladni az energiát azoknak akik szerintük túl sokat fogyasszanak, hogy a többiek előtt eljátszhassák a hős megmentőt és ezen is jól megszedjék magukat, de azért a biztonság kedvéért kibasznak még háromszázezer emberrel és az egészet ráfogják a nyu
(szira)gdíjasokra.Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
válasz Sir Riccio #97933 üzenetére
Az intézkedések eddigi színvonala alapján holnap csak még több kérdés leszMutogatni való hater díszpinty
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Sir Riccio #97933 üzenetére
Tűpontos leírása a helyzetnek.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
IO.sys
őstag
-
nagyúr
válasz Sir Riccio #97933 üzenetére
A Facebookon úgy halottam, hogy ukránok támadtak ukránokra, de a szovjetek felszabaditanának, közben ezt az USA nem hagyja. Erre Eu (Brüsszel) lábon lövi magát a szankciókkal, nálunk nyertek a komcsik, mert elszállt az infláció, és Soros miatt gyenge a forint, Gyurcsány meg nem engedi a pedagógusok bérét emelni.
Oroszország közben virágzik és szárnyal.
De azt mondod, hogy ez nem igaz?
Talán az sem igaz amit 2021 Szeptember 27.-én mondott Szijjártó Péter, hogy olcsóbban fogjuk kapni a gázt, mint amiben a baloldaliak 1995-ben megállapodtak?
"Szijjártó Péter aláhúzta: a realitás az, hogy valós, működőképes alternatívák hiányában Magyarország energiaellátását jelenleg legbiztonságosabban, legkiszámíthatóbban a Gazprommal kötött hosszú távú szerződés keretében lehet garantálni.A külgazdasági és külügyminiszter ezen részletek ismertetését követően azt is elmondta, hogy az ár jóval kedvezőbb, mint amit a most lejáró, 1995-ben megkötött szerződés alapján fizetett a magyar fél. Ennek köszönhetően pedig szerinte megőrizhetők hosszú távon a rezsicsökkentés vívmányai, a magyar fogyasztók továbbra is az egyik legalacsonyabb gázárat fogják fizetni Európában."Lehet hangzatos nyilatkozatokat tenni diverzifikációról", de a helyzet az, hogy bár Magyarország "elvégezte a házi feladatát", számos más szereplő még nem teremtette meg az infrastrukturális feltételeit ennek - mondta."
Remélem lesz legalább olyan jó a gázszerződés, mint a amilyen a lélegeztetőgépek voltak. Erre Szijjártó Péter a garancia."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Sir Riccio
addikt
válasz Dluinet #97936 üzenetére
No, meg is lett. Mondjuk jobb mint amire számítottam, de hát ez vélhetően erről szólt. Most jól megvédenek minket attól, hogy annyit fizessünk az áramért mint senki a világon.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
IO.sys
őstag
Megjelent a rendelet. Lakosságnak csak x2, nem x6 és a határ feljebb van.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
Sir Riccio
addikt
válasz IO.sys #97940 üzenetére
Várj, mihez képest x2 meg x6? és micsoda? A fenti grafikonon meg ugye azt látjuk amit linkeltél, hogy rezsicsökkentés címén 4-6 évig adták nekünk drágábban a gázt mint amennyi az aktuális ára volt. Gondolom Te is ezt akartad vele érzékeltetni.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
IO.sys
őstag
válasz Sir Riccio #97941 üzenetére
A bejelentés előtti árhoz képest riogattak x6-tal, helyette csak a duplája lesz.
A grafikonon a fekete és a kék vonal közti különbözetet amúgy kedvenc gázosunk rakta el.
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
rnrn
tag
válasz Sir Riccio #97941 üzenetére
Viszont eccsomó kérdést nem kezeltek szerintem, ill. nem értettem meg, mit szerettek volna a napelemesekkel... Hátha Ti ki tudtátok bogozni...
- Szóval évi egy számlázás (éves elszám.) esetén mi is a teendő háztartási kiserőmű (napelem) esetén, hogy az ember feleférjen ebbe az új szabályozásba? Vagy nincs teendő? Én 6200 kW-ot termelek és 6100-at elfogyasztok.
- Gáznál: havonta diktálok, éves szinten beférek a meghúzott vonal alá (majd úgy csinálom), de vannak hónapok, ahol felé megyek a megadott havi átlag 144 m3-nek. Akkor én most így jó vagyok, igaz-e?!Na, gyerünk, ki akar rezsiszakértővé válni?
-
Sir Riccio
addikt
válasz IO.sys #97942 üzenetére
Ja, igen az tény. Pont az áramnál néztem, hogy azért érdekes elképzelés az a 268Ft/kWh. Még a sokat szidott és negatív példaként felhozott Németországban sincs a fele sem.
#97943rnrn: A KATA-s sztorinál az kiderült, hogy kurvasokmindennel Ők sincsenek tisztában.Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
válasz Sir Riccio #97944 üzenetére
"Ők sincsenek tisztában." = le is sz*****...
Mutogatni való hater díszpinty
-
IO.sys
őstag
És a gázzal mi van? Arra terelik a juhokat hogy árammal fűtsenek mert paks az van itt is, gáz nincs?
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
nagyúr
válasz IO.sys #97940 üzenetére
Mondtam, hogy a jó gázárnak Szijjártó Péter a garanciája.
"Az S&P Global Commodity Insights által végzett Platts-értékelések szerint a TTF holland tőzsdei gázár havi előrehozott ára március elején rekordot ért el 212,15 euró/megawattóra szinten, és legutóbb július 1-jén 145,83 euró/ megawattórá ra értékelték, ami még mindig 320 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, viszont ismét lefelé viheti az árakat."
Mi meg kapjuk megvédett 190 euró/ megawattóra lakossági áron."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rnrn
tag
válasz Sir Riccio #97944 üzenetére
Ezt olvasom most meg a portfolio.hu-n:
Emellett a háztartási kisméretű naperőművet telepítőket megnyugtathatja, hogy ha nettó értelemben betáplálnak a rendszerbe, akkor az elszámolási időszak alatt a hálózatból vételezett áramot ők is a 36 forintos rezsicsökkentett áron kapják az éves fogyasztási korlátig.
Szaldós elszámolásban vagyunk, kW alapon. Eccerűen nem érthető ez így... Illetve lehet, hogy arra gondolnak, hogy ha 2520 kW feletti lesz a letöltés, mindegy, hogy 6200-at töltök fel, kiszámlázzák a 6100 (letöltés mennyisége) és a 2520 (éves fogyasztási korlát) közötti mennyiségre a 70 Ft-ot (összesen 250 ezer Ft)???? Közben meg átveszik tőlem a túltermelést tizenpár Ft-ért? Ez így már nem szaldós elszámolás, hanem egy hibrid rendszer, aminek nincs is semiféle alapja (szabályozás, szolgáltatői szerződés). Micsoda agyatlanság már ez!
[ Szerkesztve ]
-
Bird
addikt
Isten hozott az új világban. Nem csak az eu-nak volt fontos a pure energia infrastruktúra 100%-os támogatása.... Lesznek még itt fennakadt szemöldökök.
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...