- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
Hirdetés
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
ph A bel- és kültéren egyaránt bevethető megoldás a vállalat szerint egy órán át működtethet egy NVIDIA GeForce RTX 4080 VGA-val szerelt számítógépet.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #33627 üzenetére
Gratula!
(#33644) trassher: Ez mind szep es jo.....de a kocsi KOSZOS
Kerdes:
Kicsereltek az ablaktörlö lapatjaimat is a szervizben, valami valeo (vagy ilyesmi a felirat a lapatokon). Nagyon szep es jo minden, hangtalanul es szarazra töröl....amikor felfele megy a lapat....aztan ahogy megy vissza csak es kizarolag az orrommal egy vonalban egy tenyerni foltot ott hagy amitöl nem latok...... ezzel lehet valamit kezdeni? Az a baj, hogy azt hiszem nem egy meret az anyos oldalival....mintha az ablaktörlö lapat közepen a gumi egy kicsit el lenne hajolva (talan tarolas közben nyomta valami)....ez helyrejöhet?
Masodik kerdes: Reggel alapjaraton olyan egyenletes "nyikk-nyikk-nyikk" hang jött a kocsibol, mintha az ekszij nyekegne....ugye az amikor megvettük majusban cserelve lett, most meg a vezerles is, elvileg semminek nem kellene nyikogni.....ilyen nyikogo (hat most nyilvan nem egyszerü elkepzelni pontosan milyen is az "ilyen nyikogo" ) hang az jöhet mastol mint az ekszij? A szerviz ota (6 napja es 1500km ota) nem hallottam....
Harmadik kerdes: normalis ez hogy folyamatosan valami ilyen baromsaggal szivat a kocsi, vagy az ablaktörlölapat, vagy huhog, vagy "nyikog" vagy mindenfele hiba nelkül kulcsos lampa gyullad ki az autopalya..... en vagyok maximalista es ez tulzott elvaras egy 6 eves autoval szemben, hogy minden rendellenesseg nelkül lehessen hasznalni? Vagy ezeket a "hibakat" egy vallranditassl le kell tudni, amig megy.....komolyan mar en kezdem unni, hogy mindig hallok/latok/gondolok valamit Ezek ugye a kocsi müködeset nem befolyasoljak (szepen megy, jol fogyaszt, minden...), de engem egyszerüen bosszant Vagy ez csak az elsö sajat auto atka es az ember majd ullendül ezen?
-
Declare
őstag
válasz Findzs #33648 üzenetére
Tegnap lehet sikerült megoldanom ezt az ablaktörlö kerdest. Levettem este, bevitem a lakasba, es probaltam ugy hajlitani, hogy a közepen az az elhajlas ellentetesen visszagörbüljön reggel most jo volt, kivancsi leszek kitart e a megoldas....9000ft volt ha jol emlekszem kb, eleg pipa lennek ha ez a kukaban landolna... plane igy hogy többsegben azt irtatok, a valeo nem jött be
A nyüsszöges az reggel is vlt, de csak amig hideg. Addig egyenletesen megy a nyik-nyikk-nyikk....de mondom eddig nem volt es az ekszij nem is most lett cserelve hanem majusban. Olyan lehet, hogy azt tul szorosra vagy lazara huztak? vagy nem tudom mi fan terem amugy az az egesz
En ki akarok tartani a nemet technika mellett...szerintem
Azt mutattam nektek is, hogy youtube ra feltöltöttem ezt a huhogo hangot amit a kocsi ad. Nemreg irt ra valaki egy ilyet:
" It's a pipe running underneath the car from the engine back to the tank. It bends and curves a lot and that makes the sound. So they replaced this pipe and the sound disappeared! "
Milyen olyan csö mehet a motortol hatra a tankig a kocsi alatt ami hajlik es nyikogo hangot hallat periodikusan
MOD
(#33671) KrenAtesz: jöhet a tel es a so
En meg papiron irtam a kreszt azert ott voltak uj kerdesek. Nekem vol egy olyan arra emlekszem, azon el töprengtem, hogy belathatatlan kanyarban hasznalhat e tavolsagi fenyszorot ....es ez a tipikus, persze....öö...belathatatlan ....akkor lehet hogy nem . Ja meg hat ez a tipikus szivatos kerdes a lakokocsival hidon tolatas meg mit tudom en
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Jim Tonic #33768 üzenetére
Akkut ne is emlitsetek....nekem 1,5 honapot huzta nyaron az uj bosch silver 74 amperes akku....majd egy roppant lelkes es segitökesz pocakos öregember kicserelte egy ujra garanciaban egy bosch szervizpontban (miutan egyik reggel meg se nyekkent az auto)....majd 3 honap mulva kiküldött egy 24 euros szamlat a csereröl:
- 8 euro: kabel levetel
- 8 euro: akkumlator csere
- 8 euro: regi akkumlator feszöltsegmeresna mondom aha...erre irtam neki egy dörgedelmes levelet, hogy amugy felhaboritonak tartom, meg irtam a bosch nemetorszagi costumer service nek is, hogy enyhen felhaboritonak tartom, hogy a gyari hibas, nem epp olcso bosch akku, ami beszivat azt utana nekem majd 10 ezer forinnak megfelelö eurorert cserelik garanciaban (fel orat kötekedve, hogy ezekkel az akkukkal soha nem szokott gond lenni, es biztos az auto meritette le zarlat miatt, vagy nem jo a generator....).
Erre az autoszerviz küldött egy mailt, hogy jo, törlik a szamlat. Par nappal kesöbb a bosch meg irt, hogy az autoszerviz jogosan jart el, mert a garanciaba tenyleg csak az akku tartozik bele, az autoszerelö költsegei nem (hatalmas költsegei, az akkutesztert a bosch biztositja nekik, amivel merte az akkut, majd kb 10 perces munka volt az akkut kicserelni), de "meltanyossagbol" fel tudnak ajanlani egy par ablaktörlö lapatot (ami egyebkent megegyezik nagyjabol ertekben a szamlammal)Na mondom akkor mindenki kapja be, a szamlat töröltek, nekem ez a lenyeg, a boschnak nem is valaszoltam....
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #33774 üzenetére
Na hat az en emberem pont ez a lajhar joszag volt
Nagy kapkodas amugy sincs erre fele. Szepen akkuratusosan bosch munkakesztyü felvesz, akku körbenezegetese a motorterben jobbrol-balrol, balrol-jobbra, csavarkulcs...
Mindentöl függetlenül, remelem nem csak szerintem felhaborito, hogy ha az ember vesz egy draga akkut egy nagyobb brandtöl, akkor az lenne a minimum ilyen esetben, hogy kedves ügyfelünk, sajnaljuk a kellemetlenseget, termeszetesen a csere dijat a bosch fizeti....es nem pedig feszegetik, hogy egyebkent a panaszban azt irtam, hogy majusban vettem az akkut, de a szamlat amit küldtem, azon aprilis 27-e datum szerepel..... mintha nem lenne amugy teljesen mind1..... de azert egy ablaktörlö lapatot adnak.....
-
Declare
őstag
válasz Findzs #33777 üzenetére
Mindenhol, mindenki penzböl el ,de a boschnak azert behuztam egy fekete pontot....
(#33779) trassher: szerinted nalam mitöl gurult el a gyogyszer ha jött volna egy szamla, hogy 24 euro csere, biztos, hogy kevesbe pöccenek be....de amikor lattam en is ugy reagaltam, hogy na bazz ha ezt elöbb tudom, kiveszem az öreg kezebeöl a kulcsot es en laztom ki a csavart
Csak hat ugye ez az egyik hatalmas különbseg kishazank es No. között, hogy itt egy csavarhuzot sem fog meg senki ingyen....kemenyen kiszamlaznak minden szolgaltatast. Szvsz valahol ebben is keresendö az, hogy itt nincs lenezve senki....se a kertesz, se az autoszerelö seged senki....mindenki munkajanak komoly erteke van es ebböl szepen es tarsadalmi lenezes nelkül meg tud elni a fizikai munkas is. Vicc nelkül, az epitkezeseken is a seged munkasok, normalis, tiszta ruhaban, mindenki mindenkivel lekezel, mond az epitesvezetö is egy ket jo szot mindenkihez. Otthon mi van? Enyhen ittas gyakran eleg rosszarcu, ranezesre messziröl apolatlan emberkek lödörögnek feketen par tiz ezer forintert az epitkezesen... jo nyilvan nem altalanositok itt is ott is van ilyen is meg olyan is....csak ugye az atlag a nem mind1...
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #33786 üzenetére
Jegen minden mind1 egy puhabb anyagu gumi valamivel biztos jobban tapas de alapvetöen se iranyitani, se megallni nem lehet...
Havon viszont biztos, hogy komoly különbseg van, bordazat, meg a gumi anyagaban, hogy mennyire kemenyedik fel idövel a gumi es ezaltal mennyire veszit a tapadasabol hideg idöben. Ez az amit multkor is irtam Neked, hogy a nyaron hasznalt teli gumid pont ezt a tulajdonsagat vesziti el. Felkemenyedik es max havon jobban kapaszkodik a durvabb bordazata miatt, viszont a felkemenyedett anyaga alig fog jobban tapadni, mint egy nyari gumi. Ergo szaraz hideg idöben is hatarozotabban hoszabb fekuton fogsz megallni es kanyarban is elöbb vesziti el a tapadasat.
Es mielött irnad az ovatos vezetest...ez alap, telen minden kocival, minden gumival ovatosabban kell vezetni, viszont egy varatlan helyzet akarmikor, akarhol, akarmilyen temponal adodhat es akkor eleg sok minden mulhat azon a par centin ami egy jo guminak köszönhetö.
De eszem agaban nincs a multkori vitat ujrageneralni...de a küldetesemet nem adom fel...nyaron nyari, telen teli gumit minden autosnak
-
Declare
őstag
Ballonossagot alapvetöen nem a coll meret adja meg, hanem a "peres" szam [link]
Ha szelesebb, nagyobb a gumi nagyobb felületen is tapad, ez szaraz idöben nagyobb stabilitast ad a kocsinak.
Szerintem a 16 coll egy jo meret. Nem hiszem, hogy 15 höz kepest jobban razna sokkal, viszont sokkal mutatosabb. En 17" gumin gondolkoztam de elvetettem....a 16 es 17" gumi meret között a nyari guminal dupla az arkülönbseg na ennyit nekem nem er
(#33798) trassher: 16" ra +1 szavazat
Teli gumi kerdeshez meg: Anelkül, hogy barkit megsertenek, nekem ezek a vasarloi velemenyek, hogy "jol tapad", meg "jol felment egy emelkedön" nem mondanak semmit. Alapvetöen mihez hasonli az ember mondjuk egy uj teli gumi vasarlasanal? Aprilisban levette a regi, felkemenyedett, kopott teli gumit es egy nyari szezon utan, nyari gumi utan, novemberben felrakatja ra az ujat (ami puha es max profilos)....persze, hogy azt fogja mondani, hogy huuu de jo. Vagy ez a felment ilyen olyan emelkedön....hat lehet ha feltesz egy masik gumit azzal sokkal simabban felmegy ugyanott meg a 2x olyan meredek lejtön is....maximum extrem dolgokat lehet eszrevenni igy laikusan szerintem (nagyon vacak es jo gumi közötti a különbseget/ teli es nyari gumi között különbseget). Ezek a velemenyek max ugy lennenek mervadoak szerintem, hogy valaki felrakatja a gumissal az egyiket, hasznalja, aztan rögtön a masikat, hasznalja....na igy azt mondom van alapja a "jo" vagy "nem jo guminak"
Ezek a tesztek meg persze, biztos hogy a reszrehajlasosak....de nekem pl nem is ez a lenyeg. Ha tudom, hogy az adott gumi benne van a tesztelt "nagy nevek között" es ott nem is irtak semmi kirivo hianyossagot az nekem eleg. (ergo, hogy elsö vagy 5. nekem tök mind1). De en az ilyen egyeb kis markakban nem bizom. Biztos van ott is jo, de nekem ez a lutri kategoria. Ha ne adj Isten 2 cm mulik, hogy kicsuszol a kamion ele, vagy elütöd a gyalogost, akkor en ugy vagyok vele, ha premium marka van a kocsimon, akkor ha a baj be is következeik, legalabb azert nem sirankozhatok, hogy na bezzeg, ha nem sporoltam volna par ezer forintot a noname gumin lehet, hogy nem törtenik meg a baj....mert ha mondjuk egy michelin/conti/pirelli/hankook... van a kocsin, akkor azzal az 5-10 cm kevesebb lett volna a fektav, vagy epp nem csuszott volna meg a kocsi.
Es mondom ezt ugy, hogy most nekem is valami noname van, ami a gumis szerint nem rossz, mert nem tudom melyik nagyobb gyartonak az almarkaja es egeszen uj gumi (ezt is adtak a kocsihoz). Igy most ezt rakta fel es nem erzek semmi rosszat....de nem bizom bennük akkor sem csak egyszerüen most minden egyszerre nem fer bele a keretbe
Ettöl függetlenül egy ilyen nagy gumiteszte en is szivesen olvasnek...pl egy ilyen Aurora mit tud a Conti/Michelin/Pirelli...mellett...lehet felnek az eredmenytöl
-
Declare
őstag
Persze ebben mind egyetertek es azt is irtam, hogy ez csak egy gondolkodasi mod, en igy gondolkodom, de siman adom, hogy ez nem feltetlen a tuti
En ugy gondolkodom, hogy gumibol pl., meg tudom venni a lehetö legjobbat. Azzal nagyon melle nem nyulok. Az lehet, hogy egy pl Aurora kb hasonloan jol viselkedik, mint egy "nagy marka", de azt nehezebben tudom elkepzelni, hogy mondjuk jobban. Mig forditva, hogy a "nagy marka" jobban teljesit azt könyebben el tudom kepzelni. Ez az a bizalom amiert en hajlando vagyok többet fizetni.
Egy adott szituaciobol viszont azon agyalni, hogy mehettem volna 5 el lassabban ez nekem feleslegesnek tünik.....mindig mehettem volna 5 el meg még 5 el meg még 5 el lassabban.....nekem ez a a felesleges kategoria. Akkor arrol is beszelhetünk, hogy ha reggel nem ülök az autoba....
Van egy szitu, en ennyivel mentem, ö ennyivel, ez es ez törtent. Pont. Ebböl a helyzetböl akkor hozom ki a maximumot, ha a kocsim a lehetö legjobb allapotban volt (fek/gumi...akarmi). Ettöl meg lehettem en a hülye, vagy a masik, de mas tenyezön nem kell ragodnom.De megegyszer...ez csak filozas...en igy, Te ugy latod es biztos van mas aki meg megint mashogy
Lehetesögek meg megint egy mas kerdes....de ezt igy is irtam eddig is. Aki az alapvetö dolgokat nem teszi meg a masok biztonsagaert azt elitelem (pl nem az utviszonyoknak megfeleö gumi). Aki viszont ezt megteszi az rendben van. Mindenkinek masok a körülmenyei. Nekem nyilvan nem kell gyereket nevelnem egyelöre, nem kell idös szülökröl gondoskodnom stb... Igy könnyebben dönthetek ugy, hogy pl többet költök a gumira (marmint a kocsira ). ....de soha nem irtam egy fel rossz szot sem arra aki odafigyel az alapvetö dolgokra, csak a költsegeket mashogy kell elosztania ezert a lehetö leginkabb költseghatekony megoldast keresi.
De ettöl függetlenül leirom amin gondolkozom, mert erre valo szvsz a forum Aztan vannak dolgok amiben tartom magam a velemenyemhez es vitatkozom, mert nem gyöz meg az erv es van amikor valtoztatok, mert igazat adok masoknak
Ebben a storyban pedig most az alapvetö dolog a telen teli gumi....hogy milyen? Jo kerdes en a marketing aldozatakent hiszek a nagy markakban es azok altal nyujtott nayobb biztonsagban
-
Declare
őstag
Huu de filo lett itt az Opel topicban Nehez kerdes ez ertjük egymast szvsz, csak el is beszelünk egymas mellett
Csak egy zaro gondolat.
Az alapvetö, hogy ovatosan vezet az ember es ez a legfontosabb, nem a gumi. Nem azt irom, ha top gumid van nyomod neki, ha nem nem. En abbol indulok ki, hogy megprobalok mindig ovatosan a körülmenyekhez merten vezetni (gumitol, fektöl, mindentöl függetlenül....de az ember hibazik, faradt, elbambul, valami veletlen megtörtenik....akarmennyire ovatos. A szituacio meg kialakul.
Pl: mesz a ladaval nyari gumival telen, 50 m es követesi tavolsaggal 30 al....nagyon ovatos vagy, nagyon vigyazol......de, kicsuszik eled a semmiböl egy biciklis, mert elesik....ennyi....es nem allsz meg...hiba mesz nagyon lassan, hiaba tartasz a masik autotol 50m tavolsagot. Es ebben a helyzetben van az, ha jobb a gumi megall akar 3 cm el hamarabb es nem ütöd el. Ezt ertem a szituacio alatt. Es ilyenböl 1000et lehetne felsorolni.
Szoval szerintem is a legfontosabb az emberi tenyezö es a körültekintes, de ez nem eleg, mert Te a kocsiban hozzateszed a törtenesek 60% at mondjuk, a többit a technika es a többiek.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #33820 üzenetére
A többiek....
-
Declare
őstag
válasz trassher #33826 üzenetére
Na ne aggodj en ugyan ezt az utat jarom Gyari felni nincs 16 os meretben ami tetszik, 17 es meg a gumi miatt nem veszek....utanngyartottat talaltam, tetszett is, mindenki azt mondta sz@r kinai....markas felnit is talaltam....csak nem olyan meretben ami nekem kell szoval jah...fuck yeah...
-
Declare
őstag
válasz amargo #33834 üzenetére
Ez joo de a szituacio is mennyire tipikus...elnez jobbra balra, aki jön a fö uton az is azt gondolja, hogy jolvan lat, nem jön ki, erre egyszer csak elindul amikor mar közel van...
(#33835) trassher: Hat meg izlesek es pofonok, azert egy szep felni meg egy disztarcs anem összehasonlithato kategoria szerintem. Plane amikor meg a gyorskötözö is ott figyel rajta
Amugy nezd meg meg esetleg a struktur felniket (nem tudom pontosan hogy irjak, vagy ez e a hivatalos neve ) [link]. Nekem ilyen van most az opelen es tavolrol tenyleg olyan mintha felnin lenne. Ezt szeretnem telire meghagyni es nyarinak meg valami szep kis felnit.
Meretben nem tudom talalsz e jot, ez ugye H astrara valo, de biztos van mas kiosztassal is. -
Declare
őstag
válasz Findzs #33840 üzenetére
Ez a struktur felni, amit linkeltel! Ez van nekem is, de ezt sem kerekcsvarral rögzited, csak ugy nez ki Ugyan ugy pattintod ra mint a sima disztarcsat, csak mögötte nem latszik a vas felni, mert az is ilyen küllösre van megcsinalva (amit linkeltem az elöbbi hsz ben kepet az ez. Nezdd meg.)
A gyorskötözö szerintem is gaz anyum kocsijan telen vasfelni van disztarcsaval....nem erzni rezonanciat, nem repült meg le soha....nincs semmi baj a disztarcsaval (a hszek alapjan: ha nem debreceni az ember ) ....csak azert van sokkal szebb megoldas is
-
Declare
őstag
válasz Findzs #33842 üzenetére
ja ez a Hondas megoldas a tuti...nem is ertem miert nem ilyen mind
Amugy ez a struktur felni szerintem egy jo alternativa....ugyan a disztarcsa resze itt is lelophato, de tolvajmentes övezetben alig kerül többe a sima lemezfelninel es meg tenyleg jol is nez ki.
mod: (#33843) Findzs jo tudni, hog yhol szerezhetö be ha eltünne viszont ha ezt struktur felni nelkül rakod fel, ugyan olyan hülyen ott fog latszodni a lemezfelni a kis fekete lyukakkal....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #33851 üzenetére
Azert az nem kis szöszölös munka megkeresni a szakadt szalat es megragasztani
En egyebkent szerintem egy kezemen meg tudom szamolni eletemben hanyszor kapcsoltam be
Azt amugy, hogy lehet kideriteni, hogy van e visszapillanto tükör fütes a H astraban?
-
Declare
őstag
válasz bartalix #33853 üzenetére
Hmmm...lehet megnezem, de nem tudom mennyire fogom tudni azt kezzel megallapitani....vagy majd valamikor allo helyzetben ha paras nem indulok el vele es megnezem, ha benyomom a fütest lemegy e
Kar hogy nincs külön tükör fütö gomb....latom sokan ezen bajlodtok...en hatso ablakfütest cserelnek külsö visszapillanto tükör fütesre ...soha nem hasznalom.
-
Declare
őstag
válasz Findzs #33863 üzenetére
Tudom, sokan mondjak ezt...nekem a kicsavarodom es ugy tolatok, az soha nem ment. Sem az autot, sem a teret nem erzem, legkevesbe latok meg egy kisgyereket. Max egy villanyoszlopot.
Persze a közepsö tükörbe en is bele szoktam nezni, de jobbara a ket oldalsot hasznalom + tolatoradart ez van nekem a klasszik atkarolom az anyosülest es lesek ki a kis löresen hatul az teljesen test es eletidegen
-
Declare
őstag
válasz n0rbert0 #33865 üzenetére
Kepek alapjan abszolut nem rossz! Xenon, börüles, belsö is eleg szep allapotban van, futas is lehet realis. Külsö illesztesekhez nem tudok hozzaszolni.
Szervizkönyvnek nezz utana, irjak, hogy van, az sokmindent elarulhat a kocsirol.
Az mit jelent, hogy jobban illeszkedik a stilusodhoz? Ezt nem igazan ertem. Egy benzinessel is lehet 5000es fordulat alatt autozni
Masik kerdes hol hasznalod az autot? Azaz jellemzöen ingazol napi mondjuk 2x30km eket, vagy jobbara hosszu tavu utjaid vannak (pl egyhuzamban mesz legalabb 40-50 km eket)? Mert ha igen akkor lehet jo a dizel. Varosban es helyben forgolodva, sokat inditva/leaalitva hasznalni nem vennek dizelt.
A masik, hogy azert ennek az 1.9 dizelnek (az 1.7 nek is) van am nehany betegsege, ami ebben az idöszakban varhato es nem 2 filleres. Pontosan motorkodra nem tudom, de Astraban bizony van es nem gondolom, hogy a vectraba a valto es motor annyira elterne. Astranal a 6 sebesseges valto eseten 150k km körül a kettöstömegü es valto sok esetben megadja magat ez kapasbol 2-300 ezres tetel minimum Magyarorszagon is (Nemetorszagban az en 1.7cdti astram elözö tulaja közel 3000 eurot fizetett erre a storyra).
Ha varosban hasznaltak / hasznalnad Te is, az egr szelep koszolodas es tisztitas/csere könnyen elkepzelhetö, illetve a turbo is egy kenyes pont, valamint ha van benne dpf (reszecskeszürö) az is problemaforras lehet.
Ha hoszabb tavra, hoszabb utakra hasznalod jo kis kocsi lehet, de amiket irtam azoknak utana kell nezni/kalkulalni kell velük is sajna.
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #33869 üzenetére
Otthon is van az autopalyaknal a szelsö felfestes ilyen. Nemetorszagban a foutak többsegenel is ilyen. Viszont azert az hogy többletköltsege nincs, azert az barokkos tulzas szerintem. Csak laikusan belegondolva, huzni egy feher vonalat, vagy ilyen pöttyös/savos felfestest kesziteni, technikaban is bonyolultabb/dragabb es festekböl is hatarozottan többet kell kinyomni.
Raadasul ez csak akkor segit ha az arok fele sodrodsz, akkor "zümmög". Ha befele sodrodsz vagy autopalyan közepsö savbol kifele, azt nem "jelzi". A savtarto elektronika viszont igen
(#33872) AMD Power: KOSZOS
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz n0rbert0 #33875 üzenetére
En pl jobban szeretem a benzines karakteret, plane a turbo benzines
Nekem is dizel van 1.7 cdti H astra. Jo kis auto. Par aprobb gondom van vele, amit most nyomozok, lehet hogy egy reszecskeszürö tisztitas vagy rosszabb esetben turbo tisztitas kell majd neki...egyebkent mas semmi többletet nem kellett eddig a dizelessege miatt raköltenem (most a nagyszerviznel volt EGR pucolas kemeny 1000 ft os töblet költseggel ). Cserebe jol fogyaszt (5,8 l/100 a tankolasaim atlag a kb 15k km alatt)
Egyelöre nem bantam meg a dizel dolgot (itt Nemetorszagban eleg komoly, most per pillanat 75ft/liter a különbseg a gazolaj javara). Ha ehhez hozzaszamolom a fogyasztas elöny minimum 2 liter/100 km-t megint csak a dizelnek akkor azert ezzel erdemes mar szamolgatni. Persze mindig irtam is, hogy majd azert meglatjuk mi lesz a vegen a merleg ha ilyen dizeles nyügüket esetleg kell orvosolni/pucoltatni stb
Majd irj milyen a kocsi ha sikerül megnezni! Ja es azt a kettöstömegü / valto dolgot külön nezesd meg mert az sanszos, hogy akarmilyen gazdaja is volt de ennyi km körül felujitasra / cserere szorul es az ahogy irtam is nem 2 filler. Esetleg az arban azzal valamit alkudhatsz velük.
-
Declare
őstag
válasz trassher #33882 üzenetére
Epp akartam irni, hogy ne kampanyolj most inkabb ezzel, mert az en partom nepszerüseget rontod
Amugy en is igy szoktam parkolni, de a nagyöregek szerint amig az elmeszesedett nyak nem akadaly, az a jo ha kicsavarodva tolatsz en ezt elfogadom, de nekem test es eletidegen...ezert jo a pinty a kocsiban (csip-csip-csip-csiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip)
-
Declare
őstag
válasz trassher #33939 üzenetére
Klima benyom, fel perc alatt minden
para(pára ) eltünik Mondjuk ha ilyen beragadt belsölevegö keringetes gond van azt ki kell nyomozni, de szerintem azt eszrevetted volna mar....nekem ha a belsö keringetes bekapcsolva marad veletlen 5-10 perc mulva majdnem leesik a fejemEn mostanaban, hogy gyakran ilyen 4-5 fokok fogadnak reggel (es ez ugye csak roszabb lesz) egy 5 percre kb reggel be szoktam inditani a kis trakeszt amig fogat mosok motornak is jo es belül is jo kis meleg lesz minden fele pára nelkül Amugy ez a kiegeszitö fütes nagy talalmany, plane a dizel autokhoz!
Volt olyan ismerösünk akinek a kis dizel Peugeot telen 30 perc alatt nem volt kepes langyosabbnal melegebbet befujni a kis astramban 2 perc mulva meleg levegö jön das Opel
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Ez lehet siman amugy, de mondjuk rendszeres hasznalat mellett, ha nem az esöerdöben parkolsz a kocsival annyira nem vizesedhetne a cucc nem? Mondjuk ki akkor sem vennem azert a pollenszüröt
(#33942) trassher klima szaritja a levegöt, vicc nelkül bekapcsolas utan fel perc es egy darab para nem marad sehol.
-
Declare
őstag
válasz Kickass #33946 üzenetére
Autoknal szerintem a motor altal termelt hö miatt nincs ilyen gondja a klmanak nem? Legalabbis autoban en meg nem tapasztaltam, hogy benyomom a klimat akkor az nem kapcsolna be. Max tenyleg nagy hidegben indulas utan közvetlenül? De nekem ilyen problema soha nem tünt fel
(#33947) gban : Ez igaz, de attol meg a pollenszürö bent van a kocsiban....a para meg kivülröl csapodik le, mert azert a kocsi szigetel ezert nem ertem, hogy tud a pollenszürö annyira vizesedni...mert mondjuk egy hosszu idöszak utan amikor a kocsit nem hasznaljak az ok....de rendszeres hasznalat mellett
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #33951 üzenetére
Csaladban fiat punto 1.4 dizel 2 ev körüli,ugyan ugy fel ora mire elkezd füteni....szerintem ha dizelben nincs ilyen kisegitö fütes, mint apl az astra H ban akkor az ilyen, ha kis köbcentis....lehet egy 3 literes mashogy melegszik
(#33952) Blue Eagle Persze, nem s konkretan arra gondoltam, hogy egy olyan kis tasakot odatenni , de valami hasonlo, csak "komolyabb" megoldas csak ötlet volt
-
Declare
őstag
Biztos, hogy nem kell hozza....egyreszt homemade megoldasra nekem most nem volt se idöm, se kedvem....de nem is volt tervbe veve, csak a szerelöm mondta, hogy raneztek a biztonsag kedveert (hasznaltan vettem majusban) es mondta, hogy nem volt tuti.
Nagyon jo ismerös, meg sem fordul a fejemben, hogy nem mond igazat...mielött valaki mondja, hogy lehuzas
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #33997 üzenetére
Szerintem a "lenyeg" a rossz döntes. Ö rossz döntest hozott de mindenki hoz rossz dönteseket. Ugyan igy lehet rossz döntes, hogy egy stop tablanal körülnezel es azt gondolod atmesz a 90 el halado elött....es akkor itt is ragozhatjuk ezt a hangzatos kisgyerekekkel megpakolt kisbusz peldat. Ugyan ilyen tragedia lehet a vege. Vagy mondjuk a telen nyarigumival (vagy forditva) közlekedö, amikor egy kanyarban a rossz gumi miatt csuszik meg csak egy picit a kocsi hatulja es pördül a szembejövö ele. Ugyan ilyen rossz döntes.
Nekem ez a velemenyem es nem tartom a legkevesbe sem emberinek az ilyen "törtenetnel" az öncelu okoskodast (ami megy "Integra forumban" is, hogy "nah tessek, en bezzeg milyen kiraly csavo vagyok, mert milyen ovatosan es milyen körültekintöen vezetek es soha nem hibazom...")...ez baromi könnyü es nepszerü egy gyorshajtasos baleseten okoskodni Tanulsagos...es csak ovatosan!
De most ezt ne magadra vett nem Neked irom csak ugy altalaban ez a velemenyem....
-
Declare
őstag
Back to Opel mert ezert jöttem csak megdöbbentett a hir....
Szoval 1-2 napja nyekeg az ekszij....amig hideg a motor. Azt mondta a szerelöm, ha megyek haza megnezik az ekszij feszitöt vagy mit (mert hogy majusban volt cserelve, rossz nem lehet es eddig nem is volt ilyen hang). Addig is viszont vegyek ilyen ekszij csuszas gatlo sprayt. Utananeztem neten es nagyon sok olyan velemenyt olvastam, hogy nagyon kiraly meg minden, de 1-2 het alatt lekopik, a hibat nem szünteti meg szoval egesz egyszerüen penzkidobas..... na most akkor mi a teendöm?
Ha nem okoz ez különösebben semmi gondot, attol eltekintve, hogy hidegen a motor nyekeg par percet azt tulelem, amig nem nezik meg az ekszij feszitöt. Lehet ennek negativ egyeb hatasa?
Nem veszes a dolog es meleg motor nem csinlja...
-
Declare
őstag
Szinte tuti ekszij. Nagyon onnan jön, nagyon olyan az egesz
(#34003) 7Sony7 : nekem is csak most csinalja amiota hideg van de en azert ezt szeretnem orvosolni ha lehet.
(#34004) diablo1984 ja ez jo ötlet, ezt a klimas tesztet lefuttatom, köszi!
(#34006) Findzs na ez az csak erre irtak nagyon sokan, hogy ideig oraig müködött a dolog aztan lekopik es ujra nyüsszög. Nekem par napja amikor kezdte akkor nagyon durvan kezdte, hangosan es gyors ritmusban ment a nyikk nyikk....valahogy utana orvosolta magat es most mar sokkal lightosabban megy ez a nyikk nyikk amig be nem melegszik.
Szerelöm is azt mondta, h a feszitöre kell ranezni, mert hogy hidegben amikor indul elkepzelhetö, hogy nagyobb terhelest kap a motor (pl kiegeszitö fütes is elektromos), meg ugye a kenes se jo az elsö percekben....meglatjuk, ha ilyen gyenge nyikk nyikk marad es a szerelö azt mondja, hogy a feszitö rendben, akkor en is beszerzek egy ilyen sprayt!
-
Declare
őstag
Ugy latom ez a vizhömerseklet is egy ilyen visszaterö megoszto dolog Szerintem amugy az, hogy most a vizhöfokmerö pont 90 fokon all, vagy egy icipicit alatta vagy fölötte az kb mind1. Ha ilyen 80 fok körül van stabilan az mar nem tünik egeszsegesnek.
Rendeltem amugy most meg 2 ilyen adalekot amit a gazolajhoz kell önteni Eddig nem nagyon hittem benne, de szerelöm azt mondta el tudja kepzelni, hogy bizonyos alkatreszek amikre raneztek nagyon tisztak voltak es az akar ennek is köszönhetö....
Szoval, mivel megint jött ilyen sarga szervizkulcsos lampacska par hete amikor jöttem vissza ezert meg mielött valami költseges reszecskeszürö vagy turbo tisztitasba kezdek adok egy eselyt ezeknek
dpf tisztito kivancsi leszek....
Ezt a fuvoka tisztitot meg azert rendeltem, mert meglepöen sokan dicsertek ennyi dicserö hozzaszolas nagyon ritka...barmilyen termeknel is
majd elmondom, hogy mit tapasztalok
-
Declare
őstag
Ezeket az üzemanyaghoz kell tölteni. Az olajhoz en sem rakok semmit. Most az olajcsere elött a meleg regi olajhoz öntöttem ilyen kosz feloldo tisztitot, allitolag az is hatereset, mert ugye maradhat a rendszerben utana valami (bar a szerelöm mondta, hogy emiatt direkt hagytak sokaig folyni az olajat, hogy tenyleg lehetöleg minden csepp menjen ki )
Egy ilyen üzemanyaghoz tölthetö szeleptisztito löttyöt töltöttem bele az 1000km autopalya elött , mondom ha valahol akkor ott müködnie kell a dolognak.
Majd meglatom ezek mit tudnak. Gyanus ez a reszecskeszürö vagy turbo koszolodas, hogy azert kapok ilyen szervizkulcsos hibat hosszu uton....bar furcsa az egesz de egy probat meger nekem ez.....
Ez is a hiszek/nem hiszek kategoria.... van aki esküszik ezekre, mas meg az ellenkezöjere
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #34044 üzenetére
Igen ez vilagos, de olvastam valahol, hogy ez a koszolodas dolog az EGR/DPF/turbo paros összefüggesben szokott lenni. Rosszul irtam, picit.
A lenyeg hogy valami koszolodas gyanu all fenn tovabbra is (EGR pucolva lett, a reszecskeszürö több ilyen egyhuzamban 130-140 km/h es a fölötti 1000+km es autopalyazasok utan szerintem nem lehetne koszos....de megis gyanus....es akkor mint 3. jatekos a turbo lehetne koszos). Sajna egy turbo tisztitas ilyen 50-60 ezer forintos moka a munkadij miatt....na ezt azert ha nem muszaj feleslegesen nem csinaltatnam meg. Plane hogy többen irtak (meg en is ismerek ilyet), hogy mennyi ember hasznalja tenyleg varosban pöförgesre a dizelt, ami szinte soha nem megy meg 90 km/h sem egy huzamban 1 oranal tovabb...es egr meg dpf esetleg elkoszolodik, de a turbo nem szoval tökre erthetetlen a dolog
Tehat a taktika most az, hogy minden egyeb dolgot megprobalok kizarni, adalekkal "tisztittatni" es ha tovabbra is van ez a hosszu utak alkalmaval (3-400km egyhuzamban autopalya), jelentkezö hiba, csak akkor csinaltatnek ilyen turbo tisztitast.
Sajna most elegge egyedül maradtam itt a benzines közössegben a kis trakimmal
-
Declare
őstag
válasz adorjant #34046 üzenetére
Üzemanyagtol nem felek, itt gyakorlatilag nincs is külön premium dizel....talan az Aral kutakon, de nem biztos. Itt mindenki "a dizel"-t tankolja es ez most nem ilyen "na mert aztan nyugaton kolbaszbol van a kerites" duma, de tenyleg ezt fuvarozok, autoszerelö is mondta, minnel keletebbre megy az ember, annal roszabb az üzemanyag (dizel legalabbis amiröl irok....többet fogyaszt belöle a kocsi es jobban kormol, koszolodik minden).
Ha jol tudom mashonnan kapjak a Nemetek es nincs különbseg a kutakon tankolt üzemanyag minösegben (ezt megint nem akartam sokaig elhinni....de mindenki ezt mondja, egy ellenvelemennyel sem talalkoztam eddig). Annyi, hogy pl a shellnel fuel save adalek van, amitöl allitolag kevesebbet fogyaszt, meg az Aral kutak üzemanyaga talan jobb minösegü adalekot hasznal, de ezeket, -Aral, Shell- kb csak a ceges flottas üzemanyagkartyasok hasznaljak, mert jopar eurocenttel dragabb pont ezert, mint a többi -tankcenter, jet, star....).
Egyebkent amit a hibamrol eszrevettem, hogy ugye tankolok egyet itt ugy indulok, Cseh hataron kell tankolnom megint (cseh oldalon ONO benzinkutnal szoktam), utana otthon hazaerkezve szoktam közel teletankot a Mol nal. Kis jöves menes otthon megint egy tankolas (altalaban mol) es jövök vissza. Szlovakoknal meg soha nem csinalta. Cseheknel Praga elött nem sokkal altalaban egyszer jön a kis sarga szervizkulcs. Utana a szokasos cseh-nemet hatoron az ONO kutnal tnakolok megint, majd utana mar nem kell többet (viszont ezt követöen mig nem erek vissza Hamburgba -600km kb - ez a szervizkulcs random idöközönkent 3-4-5x is jelentkezik).
Itt is volt, hogy 5 orat mentem autopalyan nemeteknel, nem jelentkezett a hiba soha. Hazafele nem jelentkezett a hiba soha. Otthon 1-1,5 ora utopalyazas maximum, nincs hiba. Közuton nincs hiba.
Ez nekem egyelöre nagyon blödsegnek tünik, azert nem is irtam, hogy "bezzeg a nyugati kolbaszbolvanakerites dizellel" semmi baj a cseh/Magyar dizel meg sz@r es jön a hiba, miutan mar csak az van a rendszerbe.... ha igy is lenne, akkor is van valami baja a kocsinak.....de mindenesetre erdekes....teljesen tanacstalan vagyok... ....de valahogy akkor is kideritem es megoldom
Sorry, kicsit regenyes lett
-
Declare
őstag
válasz sitotomi #34050 üzenetére
Borzaszto volt de most bö ket hete amikor jöttem egeszen jo volt...nagy erökkel dolgoznak es sok mindent megcsinaltak a nyaron.
Hat amikor elöször mentem rajta hat mentem mindenhol....volt ahol a belsö is katasztrofa volt, a külsöbe meg egyszerüen nem lehetett menni olyat ütött kb fel masodpercenkent, hogy az valami döbbenet.... megalltam egy benzinkutnal es amikor kiszalltam a kocsibol es mentem a shop fele, a szokasos fel masodpercenkenti ütemben zuppant a fülem es kb meg a latasom is leirhatatlan volt
Tul sokat nem megyek azert rajta, majus ota 4x...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz GLOCK34 #34052 üzenetére
Nekem most csereltek Valeo ra.....szerintem rosszul volt a dobozaban es a gumi elhajlott egy picit, pont elöttem....a guta majdnem megütött, pont nem lattam miutan törölt aztan lakasba egy estere ugy tettem le az asztalra, hogy a gumi feszüljön az ellentetes iranyba, mint amerre elhajlott....ez kb 1,5-2 hete volt. Azota tökeletes. Neman es tökelesen töröl.
Többen kritizaltak a valeot, hogy nem jobb, mint a noname. Hat en nem tudom mit mondjak most tökeletes, de nem bizalomgerjesztö a "kapcsolatunk eleje"
kopogasra: olaj rendben? Nem regi vagy ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz adorjant #34046 üzenetére
130-140nél meg lehet nincs akkora fordulat hogy kiégjen a korom. Néha el kell kenni a száját pár kilométeren
Jah erre meg csak gondoltam, nem irtam le. 3000 körüli fordulaton 10 oran keresztül kb, dizelnel, mi az az alkatresz (plane most a kipufogorol beszelünk, ha a reszecskeszüröt nezzük) ami nem forrosodik at? nemet oldalon a fordulat inkabb 3500. Szerintem se ertelme, se jot nem tesz a dizelnek ha ennel jobban van pörgetve. A benzin az mas persze
-
Declare
őstag
válasz Findzs #34061 üzenetére
Most hülyeskedsz? 800Ft? hat mindjart eldobom az agyam baszki nekem valami 7-8000 volt a szamlan az ablaktörlöre vagy 6000 de hogy 5-10 ezer között az tuti
azert ezt megjegyzem, ha megint cserelni kell akkor lehet kiprobalom, akkor lesz összehasonlitasi alap.
De ezek amugy jok a h astra is? mert nekem nem ilyen, mint ennek a boskonak az ablaktörlö "csatlakozo". Hanem ilyen. Van egy kis lyuk amibe az ablaktörlö karon levö pöcköt bele kell dugni es kesz.
(#34062) GLOCK34: Azert azt tudni kell, hogy ADAC tesztekben (annak ellenere, hogy jok es hasznosak, pl auto, teli gumi stb...) mindig nemet termek fog gyözni messze magasan es melyik marka gyözne az ablaktörlö teszteken ha nem az emblematikus Bosch Szoval azert 100%osan nem kell hinni a tesztgyöztes mindentelsöprö fölenyeben.
(#34065) Findzs: Poen, itt eszak nemetorszagban ez az auto lopas (meg amugy ez a lopas kategoria) kb egy ilyen hirböl ismert fogalom. Amikor en valtozarat szereltettem a kocsiba, mindenki nezett nagy szemekkel, hogy az mi es minek? Meg atya eg milyen kocsim van? Valami nagyon durva bmw/merci??? mondom nem...opel astra erre mindenkinek a szaja sarkaban egy felmosoly villant, hogy jah, azt igazabol be sem kell zarnom....meg ök jartak ugy, hogy hamburg kis utcaban nyitvahagytak a kocsit elmentek nyaralni es semmi nem törtent Egyszerüen ez mar messze van a lengyel hatartol amin keresztül jobbara viszik ki a nemet lopott kocsikat es egyszerüen nem celpont az autotolvajoknak....akinek meg kocsi kell az meg ilyen ertekben, hogy opel astra vesz maganak egyet aztan kesz. Gazdasagban ilyen, hogy nem kerek szamlat valahol valamiröl meg teljesen elkepzelhetetlen igy az "alkatresznek lopott" auto is felesleges...... ez is egy "atvehetnenk mi is otthon" cimü dolog ....
Mod: de van a H astraban is a közepkonzolon ilyen piros kis led, ami vilagit ha az ajtok be vannak zarva.....mondjuk 5-10 perc utan elalszik
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Findzs #34070 üzenetére
Ezt megjegyzem
#34081) gzbotii : Eleg ha csak egy pillanatra vegig fut ez az ember eszen es utana mar nem alszol, amig meg nem nezted "Bezartam?...be hat persze mindig bezarom....na de mi van ha nem? ......"
Rajöttem egy ujyabb hasznos kellekre telen varosi közlekedesnel.....vastag fekete szigszalag.... a fogyasztasmeröre 9,3 per pill es ez mar nem a tankolas utani 1-2 km.....kb 30km ota
-
Declare
őstag
Majd varjuk a teszt eredmenyt
Közben egyebkent talaltam egy [ilyet]....nem kelt valami professionalis benyomast ez a pingi markanev de lehet benne valami. A videot nezzetek meg a nyito oldalon. Akinek nagyon parasodik a kocsi belseje, lehet meger egy probat (11 euro) ....ettöl az ablak paragatlo bevonattol függetlenül...ilyet en is beszerzek, csak basszus, mehettel volna egy nappal elöbb az osanba....es akkor a disel adalakos rendelesemhez hozzacsaphattam volna egy ilyen paragatlos cuccot
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Findzs #34095 üzenetére
Jo bar szerintem kicsit ez is ilyen tulspilazott cikk...de hasznos es azt irja ez a parabeszivo szivacs nem hülyeseg. Lehet rendelek egyet probakepp.
Viszont a cikkböl linkelve talaltam a "nyomatek öl" kifejezest. Ezt csak azert linkelem es ajanlom a figyelembe, mert beszeltünk mar erröl es sokan irtatok, hogy ilyen 1000-1200 fordulaton közlekedtek. Itt a TC cikk, hogy ez valoban nem ajanlott [link]
-
Declare
őstag
jah...
Hat ennyi...30 km varos 0 fok....indit gurul, megall, lampa, kikanyarodas kis utcabol nagyobba, nagyobbol kisebbe..........mind1, majd hetvegen ugyis megyek autobahnon egy 100km t kb, majd beallok valami kamion möge 80 al
(#34115) mohabá 007 : Amiota hidegek vannak reggel (-1, 0 ) azota egy 5-10 percre beinditom reggel indulas elött a motort es pl a valtasnal abszolut eszreveszem, hogy ha hidegen indulok akkor sokkal rosszabb erzete van a valtasnak. Ez az uj felfedezesem
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gyúrósok ide!
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nők, nőügyek (18+)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Discord
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen