- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- ASUS ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Firestormhun
senior tag
Egyetemeknek, felhasználóknak, garázs projekteseknek, valamint olyan alkalmazásokhoz melyek 100% optimalizációt igényelnek a leggyorsabb futtatás érdekében tökéletes a CUDA. Könnyű programozhatóság bizony sokak számára előnyt jelent.
OpenCL, jaj de jó, ipari szabvány. Kár, hogy nincsenek hardveres megkötései. Van viszont 70 féle GPU architektúránk ráadásul még CPU-n is kéne fusson rendesen. Írjunk programokat, hajrá. Gyerekcipőben jár ez még nagyon.
Az NV semmit nem tett fel a CUDA-ra. Arra tesz fel, hogy a lehető leguniverzálisabb termékeket próbálja nyújtani a vásárlóinak szerintem. Kezdő, közepes programozóknak ott a CUDA, profiknak meg OpenCL. Mi ezzel a baj?
NV amúgyis kijelentette, nem kíván konkurálni OpenCL-el, hanem 100%-ig támogatja azt. Drivert és developer toolkitet már ki is adott hozzá. Többiek? Sehol....
-
Firestormhun
senior tag
+1
Néha azért nem árt levenni a technikusi szemüveget is és egy kicsit szélesebb látókört alkalmazni. Grafikus motorok irányát alapvetően az üzleti környezet/üzleti faktorok határozzák meg.Mivel a fejlesztők is meg akarnak élni, ezért soha nem fognak olyan dolgokra időt, energiát, erőforrásokat pazarolni amelyet csak a potenciális vásárlók kis százaléka élvezhet. PC esetében ezért kell a gyártóknak a zsebükbe nyúlniuk.Fizetnek x összeget a stúdiónak, küldenek 4 embert, azok leprogramozzák amit kell, aztán hajszálnyival jobb megjelenítés mellett lehet villogni benchmarkokban.
...
-
Firestormhun
senior tag
Egyáltalán nem így van. A VGA-piac és a VGA-kat gyártó cégek üzleti érdeke másodlagos egy grafikus motor fejlesztésénél. A legfontosabb, hogy az megfeleljen az előre kitűzött igényeknek. Ha a hardverek még nem készek rá, akkor sem baj, mert a grafikában az a jó, hogy skálázható.
Félreértetted, játékfejlesztőkről írtam elsősorban. Ott mindig is meghatározó volt az üzleti környezet grafikus motorok tervezésénél.
2006 előtti években/évtizedben a PC-s eladások uralták a piacot, az volt a célplatform, olyan szemléletben készíthették a motorokat, hogy számíthattak a programozhatóság és a teljesítmény növekedésére. Akkoriban ha elő vettél egy 2 éves játékot már fintorogva néztél rá, amely jól jellemezte az innováció ütemét. Lehetett beszélni trendekről, trendszerűségről.Megjelentek a mostani konzolok, torrent elterjedt, pc eladások drasztikusan zuhantak, konzol eladások kilőttek. Természetesen nem állt le a grafikus motorok fejlesztése, de egy olyan irányvonalat vettek, hogy egy adott fix technikai környezettel való gazdálkodás lett a prioritás.
Jellemzővé vált az is, hogy egy-egy motor néhány tulajdonságánál egyenesen visszalépés történt a konzol specifikációk miatt. Chrome engine 3 --> 4, Cryengine 2 --> 3.
Most már ott tartunk, hogy egy PC-s GPU 16* gyorsabb a Xenosnál. Mégis mit kapnak a PC-sek? pcgameshardware.de interjúk általános válasza: kapcsolhatnak nagyobb felbontást, meg nagyobb a draw distance... Nincsen benne pénz, hát nem csinálják az esetek 90%-ban. Maradék 10%-ban pedig maradnak a vállalkozó szelleműek, tőke gazdagabb stúdiók, illetve a gyártói szponzorációk. S ezekben is még dominálnak a konzolos assetek. Directcompute ide, tesszeláció oda, screenshotok közt a hatodik oda-vissza kapcsolgatásnál már észre is veszed a különbséget.
További hozadéka a konzoloknak pl. OpenGL teljes térvesztése AMD szerencséjére.
Szóval jövőbeli trendekről maximum csak annyiról beszélhetünk, hogy AMD Gaming Evolved programokban x várható, Nvidia TWIMTBP-ben y várható, DE ÁLTALÁNOSAN, hogy a játékok igen nagy részében mi várható, azzal várni kell a következő generációs konzolok specifikációinak letisztulásáig.
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz Löncsi #10774 üzenetére
Mondjuk későbbi hozzászólásokban cáfolod saját magadat, de mind1 leírom azért.
Bizony jó pár engineben előfordultak olyan dolgok amelyek egyértelmű visszalépést jelentettek, persze ez nem jelenti azt, hogy esetleg más részén ne történt volna előrelépés!
Pár példa ilyen design döntésekre:
- Lithtech Jupiter EX engine: Emlékszünk F.E.A.R. 1-re? Kedvenc benchmark játék X1000, GF7 széria idején. Önálló fényforrásként szerepló torkolattűz és robbanáseffektek és az ehhez kapcsolódó volumetrikus árnyékolási rendszer? Elsütötted a fegyvert vagy felrobbant valami, akkor a körülötte lévő objektumok is árnyékot vetettek annak megfelelően. Na ezt a rendszert FEAR 2-ból kikukázták mert Xenos rettentő gyenge stenciles árnyékok kezelésében. PC természetesen jó lett volna hozzá. Megkapták a PC-sek? NEM.
- Anvil(Scimitar Engine): Assasin's Creed 1: DX10 illetve DX 10.1 használata, sebesség javításra, illetve AA-hoz. Először NV majd, ATi környékezte meg őket. AC 2-nél már egyik se, nézzünk egy interjú részletet pcgameshardware.de-ről!
PCGH: Assuming that Assassin's Creed 2 will support DX10 too, will the DX10 visualization differ substantially from the graphics that are rendered with DX9 hardware or will DX10 just speed up the rendering process? If there are special DX10 visuals, what are the graphical features that can only be rendered with shader model 4.0 hardware?
David Champagne: Assassin's Creed II has no specific support for DX10
PCGH: Will Assassin's Creed 2 support DX11?
David Champagne: No.
PCGH: Why do you decide against supporting DX11? Would the integration of the API into the renderer have consumed too much developing time? Are there any plans to patch in DX11 support later?
David Champagne: We are using the same rendering engine as the Xbox 360 version which is based on DX9. Integrating DX11 in our renderer would have definitely been too much time-consuming given our release date.
PCGH: Your Games does still support Windows XP and the DX9-API. When do you think game development will be at a juncture where it's more viable to put all the effort into one rendering-path using only DirectX 11 (with downlevel-paths) and drop support for XP?
David Champagne: I guess when most of the gamers will have switched to DX11. According to Steam HW Survey, 40% of the gamers are still playing under Windows XP. I think we'll have to wait a bit...
No comment.
Chrome Engine: 3-mas legutolsó verziójában DX10, streamout, geometry shader support. 4-es verziónál újraírták az egészet de se híre se hamva újabb DX verzióknak, csak DX9 render path ezúttal is.
Cryengine: 3. verzióból kezdetekben hiányzó POM, hiányzó volumetrikus felhők és az igencsak sokkoló cubemap reflections (szétfeszített statikus bitkép a tükröző felületeken). Ha NV nem fizet nekik 2 millió dollárt, lehet nem lett volna semmi DX11 és highres textúra csomagból.
...
-
Firestormhun
senior tag
...
-
Firestormhun
senior tag
-
Firestormhun
senior tag
-
Firestormhun
senior tag
válasz KillerKollar #12084 üzenetére
Deicide 240k körüli árat írt, ezért a $699 esélyesebb. $599 MSRP nálunk bruttó 170k körül lenne.
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #12087 üzenetére
A GTX 780 egy butított Titan, a GTX 770 meg egy gyári OC-s GTX 680 boost 2.0-val.
[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #12092 üzenetére
Ajjaj nagy itt a zavar.
GK110 legjobb példányai Titánba kerülnek
GTX Titan : 2688 Cuda Core
Tesla K20 és GTX 780: 2496 Cuda CoreNincsen semmi csiszolás, csak letiltott egységek.
...
-
Firestormhun
senior tag
-
Firestormhun
senior tag
5 új TWIMTBP cím került bejelentésre az idei E3-on:
Assassin's Creed IV: DX11, Tessellation, TXAA
Watch_Dogs: DX11, Tessellation, TXAA
Splinter Cell: DX11, Tessellation, TXAA, HBAO+
Witcher 3: GPU PhysX and APEX, Hair, Fur, DX11, Tessellation, HBAO+, TXAA
Batman: GPU PhysX and APEX, DX11, Tessellation, TXAAvideó: NVIDIA previews technology being used by The Witcher 3, makes fur and hair look realistic
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz Firestormhun #12185 üzenetére
Sőt... Újra teljes gőzre kapcsolják a The Way It's Meant to be Played programot:
NVIDIA Reiterates Dedication to Gaming on PC, Working with Developers
...
-
Firestormhun
senior tag
Most elég sok pletyka van arról, hogy GTX 770 fölötti szegmenst teli szórják új kártyákkal, illetve jön új steppinges GK110, GK180 személyében jobb fogyasztással, magasabb órajelekkel.
GF GTX 770Ti/GTX780i: 1920 CUDA Core, (GK110/GK180)
GTX 780: 2304CC
GTX "Titan LE": 2688 CC, 3GB mem, letiltott DP
GTX Titan: 2688 CC, feltehetőleg EOL
GTX Atlas: 2880 CC, GK180...
-
Firestormhun
senior tag
The winter is coming
If you were afraid that you won’t be able to afford this card then don’t be. In Montreal, NVIDIA will be showing something that may change the pricing in high-end segment on both sides. It’s for gamers and it’s not ONLY a GPU (more information to come).
Gondolom ez a VR headsetük lesz, aminek a prototípusát már mutogatták nem régen valamelyik kiállításon.
...
-
Firestormhun
senior tag
...
-
Firestormhun
senior tag
Ma 19:00-kor NV konferencia, de új GPU launch szinte biztos nem lesz a hírek szerint. Inkább battlebox, vr headset, stb. lesz napirenden.
...
-
Firestormhun
senior tag
Device ID és bios verzió más mint a most forgalomban lévő Titannak. Nagy a kavarás.
Itt megint valami last minute átnevezések lehetnek, mint 670 Ti -> 680 esetében.[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
Ma 17:00-tól 2 órás keynote Jensennel, ezen a linken lehet követni az élő közvetítést: [link]
Témák:
Preview of the new 20nm high-end Maxwell GPU architecture (GM10x/GeForce 8xx) with unified virtual memory.
Amazing real-time graphics demos (as always).
More DirectX 12 goodness.
OpenGL goodness.
Demos of the to-be-released CPU-optimized GeForce driver
GameWorks demos.
Exciting announcements.[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz Firestormhun #12526 üzenetére
Közben kiderült, hogy ezek a témák csak egy user wishlistje neogaf fórumról...
[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
Tadam:
Chip: GM204 "Maxwell"
Memory: 4 GB GDDR5, 256bit
Shader units / TMU / ROP: 2560/160/64
Fab: 28nm
Shader model 5.0
Interface: PCIe 3.0 x16
Slot: dual-slot
Power: 2x 6-pins PCIe...
-
Firestormhun
senior tag
válasz westlake #12678 üzenetére
Miről van szó? Most hozták előre majd másfél hónappal a launch-ot tervezetthez képest. Egy GM204-es performance/midrange kaliberű gpu könnyedén és olcsón gyártható lehet a kiforrott 28nm-es technológián. TSMC és társai szarakodása miatt középtávon jobban megérheti NV-nek GK110 kivezetése és helyettesítése GM204-gyel gaming piacon, mint ülni a babérokon, pláne úgy, hogy az AMD nem tud egyelőre semmit válaszolni Maxwell teljesítmény/watt mutatóira ami elég kényelmetlen helyzetbe fogja hozni a sokat fogyasztó és szétmelegedő R9 290(x) termékcsaládot.
...
-
Firestormhun
senior tag
GTX 970:
- 1664 CC (13 SMM)
- base clock: 1050 MHz
- boost clock: 1178 MHz
- memory clock: 7254 MHz
- memory bus: 256 bit
- 4GB memoryAdatok és képek referencia és Galaxy kártyáról.
[link]GTX 670-nél látott kis PCB megint befigyel referenciánál.
GTX 970 OC (1.25GHz/7254MHz) 3dmark graphics score: 12097
[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
Még több specifikáció:
GTX 970:
[link]
GPU Name: GM204
GPU Variant: GM204-200-A1
Process Size: 28 nm
Shading Units: 1664
TMUs: 104
ROPs: 32
SM Count: 13
Pixel Rate: 33.6 GPixel/s
Texture Rate: 109 GTexel/s
Floating-point performance: 3,494 GFLOPS
GPU Clock: 1050 MHz
Boost Clock: 1178 MHz
Memory Clock: 1753 MHz
TDP: 156WGTX 980:
[link]
GPU Name: GM204
GPU Variant: GM204-300-A1
Process Size: 28 nm
Shading Units: 1920
TMUs:120
ROPs: 32
SM Count: 15
Pixel Rate: 33.6 GPixel/s
Texture Rate:126 GTexel/s
Floating-point performance: 4,032 GFLOPS
GPU Clock: 1050 MHz
Boost Clock: 1178 MHz
Memory Clock: 1753 MHz
TDP: 175 W...
-
Firestormhun
senior tag
Referencia 980-ról képek:
[link]Titan hűtő ezúttal backplate-tel társulva, 2*6 pin tápcsati és a mag mérete 400 mm^2 körül van.
...
-
Firestormhun
senior tag
OpenCL szintetikus tesztek:
...
-
Firestormhun
senior tag
GTX 980 induló ára úgy tűnik $599 lesz, GTX 970 $399.
...
-
Firestormhun
senior tag
Van itt még egy ilyen táblázat is, de nem tudom értelmezni az értékeket. Talán átlag fps-ek átlagolása...
...
-
Firestormhun
senior tag
...
-
Firestormhun
senior tag
Pár hivatalos NV slide az architektúrával kapcsolatban:
[link]...
-
Firestormhun
senior tag
Én általában Anandtech tesztjeit szoktam favorizálni, mert a gyártóknál lévő kapcsolatai miatt sokkal részletesebben ki tudja fejteni az egyes featureket azokhoz képest akik csak a reviewer guide-ból és slide-okból dolgoznak.
Például itt van Maxwell és Directx 11.3 kapcsolatáról egy bővebb leírás ami teljesen hiányzik PH tesztből.
Maxwell 2’s New Features: Direct3D 11.3 & VXGI...
-
Firestormhun
senior tag
válasz westlake #13122 üzenetére
GK110 architektúráját már bemutatták nyilvánosan 2012 májusában a professzionális piacnak, tudni lehetett hogy max 2880 CC van benne, jóval a GeForce termékek piacra dobása előtt. Akkoriban ez brutális specifikációnak számított az új GTX 680 teljesítményének fényében, s emiatt természetesen terjeszteni kellett az igét az AMD-t szívecsücskkeként kezelő szerkesztő úrnak, hogy GK110-ből soha nem lesz Geforce termék, ne várjunk rá.
...
-
Firestormhun
senior tag
Hölgyeim és uraim a GM200 képeken:
...
-
Firestormhun
senior tag
Rekord árbevételek az NVIDIA-nál
Hűha...
NVIDIA negyedik negyedévben már nagyobb árbevételt könyvelhetett el GPU és SOC eladásokból, mint az AMD az összes termékével(CPU,GPU, konzol, stb...) együtt véve.
...
-
Firestormhun
senior tag
Annyira nem örülök ennek az ultra-enthusiast réteget lefölöző kártya piacra dobásának, mert ezek szerint még várhatunk jó pár hónapot a megfizethetőbb GM200-as GF és 390x kártyákra.
...
-
Firestormhun
senior tag
Kepler és Maxwell DCC-jét is összehasonlította techreport. GTX 980-nak ugyanakkora sávszélessége van mint GTX 770-nek, mégis ráver duplán:
[link]Forrás: [link]
Intel-nél meg azért nincsen jelentős gyorsulás DX12 alatt, mert totál GPU limites a teszt az iGPU-k gyenge front-endje miatt.
[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
-
Firestormhun
senior tag
Holnap 17:00 órakor kezdődik Jensen előadása GTC-n, melyet itt lehet majd követni:
[link]...
-
Firestormhun
senior tag
Ma este 20 órától jönnek a tesztek és holnap délután 3 órától vásárolható a kártya.
...
-
Firestormhun
senior tag
Na ez már olyan teljesítmény szint amire szívesen lecserélném GTX 780-at. Várjuk a 6GB-os verziót belőle.
[ Szerkesztve ]
...
-
Firestormhun
senior tag
-
Firestormhun
senior tag
Egyes információk szerint szilikonra kerültek az első Pascal GPU-k TSMC-nél 16nm-en.
Keplerrel és Maxwellel ellentétben (ahol a legkisebb GPU-k debütáltak először), az új gyártástechnológián ezúttal elsőként rögtön a nagy Pascal (GP100/GP200) érkezik. Az új architektúra piacra dobását 2016 első negyedévére célozza a Santa Clara-i vállalat.
[link]...
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PALIT RTX 3070 8GB GDDR6 GameRock OC Eladó! 125.000.-
- KFA2 GeForce RTX 3050 EX OC 8GB GDDR6 Videokártya - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- GAINWARD RTX 3070 8GB GDDR6 PHOENIX Eladó! 125.000.-
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK