- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Gép: Almera 1.5, N16, 2005.10. havi, garantált 146k km, végig vezetett szervizkönyv, 1. tulajos hölgytől, 09.20-as műszaki + szerviz (olaj- és szűrőcsere).
1449km-t mentem vele, mióta megvan. Ma elmentem reggel munkába, délután haza jöttem, majd rá fél órára elindultam a feleségemért, hogy elhozzam munkából, és indulás után kivillant a check engine. Párszor reseteltem' a járgányt, hagytam állni fél órát is, de utána is kidobta a hibajelet. A motor működésében semmilyen zavart sem észlelek, a hűtővíz mm pontosan ugyanott áll, mint ahogy megvettem a kocsit, az olajat 1060km-nél ellenőriztem, akkor az is mm pontosan ugyanott állt, mint a megvétel idejében, tehát különösebb hibát nem veszek észre.
Hívtam egy szerelőt, ő első körben lambda szondára és folytószelep koxosodásra tippelt. Nektek van más ötletetek?
Holnap délután 3 után elviszem a helyi Nissan szervizbe és kérek időpontot kiolvasásra. Addig nyugodtan mászkáljak vele, ha hibamentesnek érzékelek mindent?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #244 üzenetére
Azt mondták többen is, hogy amíg narancs jelzés van, addig no para. Pirosnál kell félni.
Elvittem szervizbe, kiolvasták, és csak pillangószelep kormosodás volt a baj, ráadásul az is csak egy pillanatra jelzett be, de a lámpa égve maradt.
Kiszedték, megtakarították, most már semmi gáz. Azt mondták, hogy egy 12 éves, 147k km-es kocsinál ez természetes.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Almera N16, 1.5i, 2005. októberi születésű, valós 153k km. Olajcserét szeretnék eszközölni. Milyet javasoltok?
Eddig Total 5W40 volt benne.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Az Astra-mban mindig Castrol-t használtam, de 10W40-et. Egyszer próbáltam egy olcsóbbat, de azt elkezdte zabálni, és voltak egyéb anomáliák is, szóval ha pl. egy 5W40-es Castrol-t is ajánlatos beletölteni, akkor inkább azt választanám. Nem tudom, hogy ezek a japán motorok háklisak-e az olajokra.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Na végül Eneos ment bele, eddig okésnak tűnik.
Egy gyors kérdés. Kb. 2 hete teljesen random (városban, országúton, autópályán, kis fordulaton, nagy fordulaton stb...) villog a felkiáltójel a műszerfalon. Nem fékezésnél! Ez mitől lehet?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Almera N16, 1.5, 98LE, 2005.
Most voltam a szerelőmnél, megemelte a verdát. A fékeken kívül minden rendben volt. A fékbetétek már cserések szerinte, főleg a jobb oldaliak. A tárcsák még korrekt állapotban vannak, tehát csak a betétek cseréjét javasolta. Mit gondoltok erről? Illetve milyen betétet javasoltok? A legjobb minőségű érdekel, az ár mindegy.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Nipparts betéteket vettem, mert a szerelő szerint felesleges a legjobbat megvennem, ha jövőre cserélni akarom a teljes féket.
A boltos szerint középkategória. Szerintetek okés lesz?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Ma kapott a verda (Almera N16 1.5i, 2005' 161k km) Eneos 10W40-et, mert 8k km alatt bekajált az 5W40-ből kb. 1.5L-t. Remélem ezzel javulni fog a helyzet. Ha nem, akkor folytatom tovább a szalonautó kajtatást.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #286 üzenetére
Több szerelővel is beszéltem, és mindennyian azon a véleményen voltak, hogy egy 13 éves, 161k km-es (már 162k) motornak az 5W40 már lehet túl vékony, és 10W40-re váltás nagy eséllyel megoldja a gondot. Sőt többen saját tapasztalatból is beszéltek.
1 hónapon belül úgyis kiderül, mert addigra benne lesz kb. +3-4k km, és akkor már mutathat eltérést a nívó pálca.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Előfordulhat, hogy féktárcsákat kellene cserélnem az Almera N16, 1.5, 98LE, 2005-ös kocsimban. Elkezdett nyikorogni nagyobb fékezésnél. 25k km-rel ezelőtt volt betét csere, de akkor a szerelő azt mondta, hogy a tárcsák még rendben vannak, de a következő betétcserénél már lehet tárcsa cserére is szükség lesz. 18-án viszem gumiztatni, és féket szereltetni az autót.
Milyet javasoltok? Sajnos azt sem tudom, hogy melyik a gyári beszállító.
Illetve nyári gumi vásárláson is töröm a fejem. Elvileg a gyári acélfelnire a következő méretek mehetnek: 185/65R15 és 195/60R15. Eddig 185/65-ös volt rajta, de úgy gondoltam, hogy a kicsit szélesebb, peresebb guminak jobb lehet a tapadása. Valaki próbálta már a gyári acélfelnin a szélesebb verziót?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #320 üzenetére
Ventus Prime-ot rendeltem 195/60R15 méretben.
Tavaly Japanparts betétet kapott, ami 25k km-t bírt úgy, hogy sok volt benne a város és hegyi közlekedés, de most megint elkezdett fütyülni nagyobb fékezéseknél. Nem túl tartós, de piszkos jól fogott. Tárcsára ötletem sincs, de valami normálisabb kellene.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #324 üzenetére
Elég durván papásan kell haladni az N16-ossal, hogy ilyen fogyasztás kijöjjön. Nekem a Dinári-hegységben sikerült egy 6L-es átlagot elérni, mert 5-ösben, 50-es tempónál is gyorsult hegynek felfele. Gondolom a tiszta levegő miatt jobb volt az égés vagy franc tudja. Azóta se tapasztaltam még hasonlót sem. Pályán megeszi a 9-et is, városban meg 10 fölött.
Btw. Spritmonitor szerint is magas az átlagfogyasztása az N16 97LE változatnak.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #327 üzenetére
Én óra szerint 140 alatt ritkán járok pályán.
Mivel pont ott éri el a 4000-es fordulatot, ezért nagyon kellemes azon a sebességen tartani, mert onnantól kezdődik a teljesítményből autózás, és kezd véget érni a nyomaték. Amúgy 190-et mentem már vele, csak elfogyott az egyenes, tehát valószínűleg elérné a 200-at.
Mindenki azt mondja az N16-ra, hogy nem lehet vele kilőni. Ha nem japán, szívó motorosként használja az ember, akkor tényleg borzasztó lomha, de ha megtaposod, akkor meglepő dolgokra képes. Mentem már fel erősebb lejtőn, kapaszkodósávon 4 emberrel, klímával 130-as tempóval úgy, hogy még csak akkor kezdett igazán gyorsulni, mivel 3-asban volt a váltó. Ezért rengetegszer 3-asban kezdek bele az előzésekbe, mert pár mp alatt 120km/h óra alatt találom magam. Mindig fasza olajat kell használni, és meg kell várni, míg bemelegszik (nem a víz, hanem az olaj), és akkor lehet neki kenni rendesen. Megy ez, de akkor el kell fogadni, hogy sokat kér enni. Aki ezt nem tudja elfogadni, az turbódízelt vesz.Btw. amikor megvettem, akkor kellett bele pár száz km, hogy elkezdjen menni is az autó, mert előttem 12 évig egy nénié volt (ügyfélkapun csekkolva, nem kamu), akinél szépen elkormolódott a pillangószelep, amit szervizben ki is kellett takaríttatnom, mert pár hét után feldobta a check engine-t.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vesztor87 #329 üzenetére
Szerintem az N16 és a komfortos helyváltoztatás, az kettő.
Szerintem nem vészesen hangos addig, amíg nem kell pályázni, de 120 vagy 150 kb. mindegy, mert főleg a szélzaj erős.
A legnagyobb problémája a verdának az, ami a legnagyobb előnye is, és ez nem más, mint a futómű. Feszes, élvezetes vele a szerpentinezés, de az úthibákon összemorzsolja a vesekövét az embernek. Én F Astra Caravan-ról váltottam, és először azt hittem, hogy hú de jó az Almera, mert kb. hangtalanul suhant városi, országúti tempóban, de ahogy jött egy sz@r minőségű útszakasz, azonnal megváltozott a véleményem...
Az olajat az enyém is kedveli, de ez attól is függ, hogy milyen a felhasználás. Sajnos én hétköznap szinte csak városban, rövidtávokon használom, így olyankor jobban nyeldesi. Tavaly sok, nagyobb távot mentem vele, és akkor 10000km-en 1,5-2L-t kellett rátöltenem két olajcsere között, de az utóbbi fél évben sokkal nagyobb arányban volt város, hidegen hajtás, így ez felugrott 4L-re.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Nissan Almera 1.5 benzin, 2005-ös.
Hibajelenség: Parkolóban tolatva álltam kifele, majd 1-esbe rakva a gázpedál lenyomására nem volt reakció, és csak az alapjárati motor vitte előre, ahogy engedtem vissza a kuplungot. Újraindítás után azonnal reagált a gázpedál, és ugyanúgy működött tovább az autó, ahogy kell, de a check engine azóta is világít. Hűtővíz és olaj oké. Egyelőre nincs lehetőségem kiolvastatni, de tudomásom szerint ebben elektromos gázpedál van, és arra tippelnék, hogy azzal lehet valami. Ha viszont ugyanilyen hibát okozhat más, akkor kérlek osszátok meg velem. A héten ezzel kellene bejárnom dolgozni (néhány km, szóval nem lenne kitéve túl hosszú útnak), és nem szeretném, hogy nagyobb kár keletkezzen az autóban. Ha azt tanácsoljátok, hogy így ne használjam és az első útja inkább egy szerviz legyen, akkor megfogadom.
Pl. Lamda szonda okozhat ilyen hibát?
Eddig egyszer világított a check engine, de csak azért, mert be volt kormolódva' a pillangó-szelep, és meg kellett takarítani. Akkor elvittem Nissan szervizben, és ott olvasták ki ezt a hibakódot. Azt is elmondták, hogy a hiba csak egyszer jelentkezett egy rövid időre, de a lámpa úgy maradt, és emiatt ki is kellett üssék.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Scrake^;DD #360 üzenetére
Csúnya.
Szvsz. összességében jobb, mint egy Golf 4, mégis olcsóbb.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Scrake^;DD #362 üzenetére
Ez borzasztó naiv felfogás. Anno kutyának se kellett újonnan, így használtan sincs értéke. Ugyanígy járt a Lancer is, pedig annak elég komoly brandértéke volt.
Amúgy az Almera az 1.5-ös benzin motorral megbízható és egyszerű konstrukció, viszont alul nagyon lusta a hosszú váltó miatt, a fogyasztása mégis magas. Olajcserére oda kell figyelni, mert én már hiába cserélgetem max 10k km-enként, az előző tulaj elvileg 15-ös intervallumot tartott, de városban használta, és emiatt zabálja is az olajat. A lánc kb. 200k km-t bír, az enyém 193k-val még első láncos.
A futómű feszes, tehát az úttartással nincs gond, de a vesét hajlamos szétverni.konyi79: “A fútómű lágy, újhiba elnyelő képessége átlag feletti.”
Ültél már Almerában?[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Tökéletes állapotban van az enyémben, pár havonta átnézetem a fékekkel együtt.
Ehhez még hozzájön az is, hogy mindenhol az én véleményemmel egybehangzó állítást olvasok (népítélet, autonavigator, régi tesztek stb.). Gyárilag is direkt ilyenre készült. Pontosan a szöges ellentéte az állításodnak. Viszont összeszerelésben jobb a Golf 4/G Astrahoz képest, kevésbé nyekereg ugyanannyi idősen és futásteljesítmény mellett, sőt a motorja is kellemesebben ketyereg alacsony fordulatszámon.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...