Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Mr K #141 üzenetére

    "Na és itt jönne képbe az általad javasolt autómegosztó szolgáltatás: ha mi tízen nem vennénk saját autót, hanem simán alkalmanként bérelnénk az autómegosztótól, akkor szerinted sokkal kevesebbet kellene fizetnünk. Csak nem értem, hogy miért."

    Mert személyenként csak az A-ból B-be eljutásért fizetnek. Ha pedig ezeket a költségeket összeadod, akkor kevesebbe jön ki, mint ha a saját autód minden költségét (arányosan) beszámítanád a konkrét utazás kötségeibe.

    A személyenkénti kilométer szám eleve kevesebb, hiszen az emberek csak addig használják az autót, amíg el nem jutnak egyik helyről a másikra, tehát nem fog napi 3-4 órát kocsiban ülni, hogy akkor már beugrik a Tesco-ba is, meg elviszi a gyereket az edzésre, meg érte is megy, meg akkor már a gyerek haverját is hazadobja, stb.
    Nagy tételben a fenntartás is sokkal olcsóbb. Az autó simán tölthető a cég saját napelem farmjáról, tehát az üzemanyag nem folyamatos üzemanyag költségként, hanem egyszeri beruházásként jelentkezik. Egy önvezető flottánál ráadásul a városi töltőállomásokat sem kell igénybe venni, mert a kocsi szépen hazamegy, ha alacsony a töltése. A szoftver licensz díjszabás most is erősen mennyiség függő, nagy tételben teljesen mások az árak mint egyéniben. Önvezető autónál meg nem nő a biztosítási díj, a biztosító kikalkulál egy díjat az önvezető rendszer ismeretében, a fenntartó pedig biztosítást köt az egész flottára egységesen.

    Egyébként már ma is egy csomó cég inkább bérli autót az alkalmazottaknak, mert olcsóbb. Nem kell foglalkozniuk az adás-vétellel, biztosítással, szervizeléssel, ráadásul a bérlés teljes egészében leírható költségként, míg ha megveszik az autót, azt csak több év alatt tudják elszámolni, ha pedig eladják még adózniuk kell.
    A bérbeadó cég ezzel szemben pár évig kiadja a vadiúj kocsit, majd eladja használtként és a bérlés bevételei bőven fedezik az új és a használt autó közötti árkülönbözetet, így pedig a bérbevevő cég alkalmazottjai is mindig új kocsikkal furikázhatnak.
    Az önvezető flották valójában csak ezt a modell terjesztik ki a consumer piacra.

    Ezért mondom, hogy nincs értelme a jelenlegi felhasználói szokásokból levezetni a jövőt, mert a technikai fejlődés nem csak a meglévő modelleket teszi hatékonyabbá, hanem teljesen más modelleket hoz létre.

Új hozzászólás Aktív témák