- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPad topik
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Hauntii teszt
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peethy
őstag
Még jó, hogy az objektíves topikban már van egy ilyen lista. Igazából ha ezt részletesen megírnánk, akkor a topikot is lehetne zárni...
Egyébként ide az első hsz-be csak egy "D5100-at vagy D90-et vegyek?" és hasonló kérdésre való általános reakciót kéne beírni, és keményen visszaesne a topik (meg talán a PH) forgalma...
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
válasz alba-regia #6654 üzenetére
Utómunkánál jöhet elő, a felhúzott részletekben pl. sokkal több részlet van. Nagyobb utómunkát nem igénylő helyzeteknél szerintem nincs látható előnye, itt olvashatsz erről egy cikket.
Amúgy nem egyértelmű a kérdésed, tömörített lehet a 12 és a 14 bites is, meg tömörítetlen is, állítólag a 12 bites tömörítetlen van egy szinten a 14bites tömörített verzióval - ezt még nem próbáltam, csak itt olvastam anno.
Esküvőn helytakarékosság, meg a gyorsabb sorozat érdekében általában 12biten tartom, de vacsora alatt felviszem 14 bitre, hogy a sötétebb részekből is több megmaradjon. (D300-at használok.)
-
Peethy
őstag
válasz MC Pite #6724 üzenetére
"Próbáltál valaha _normális gépen_ arcfelismerést (eretnekség!) ami még az EVF-ben expó után rögtön a felismert arcra zoomol fél másodperc után(addig látod a kompozíció/fénymérést jó lett-e) és látod fasza lett-e? Lehet hogy bénán hangzik, de negyed óra után úgy hiányzik mint az állat!"
Gondolom szubjektív élmény, de szerintem kicsit túldimenzionálod az EVF előnyeit. Nyilván rögtön vissza lehet benne nézni a fotót, meg előre nagyjából leellenőrizni az expót, de az esetek többségében ez ugyanúgy közelítés, mint az OVF-ben megjelenő visszajelzés a helyes expóról. Használtam mind a kettőt, egyikből sem a csúcskategóriát, hanem a közepet. Van számos előnye az EVF-nek is, de nekem nem hiányzik a GX1/LVF2 páros, mert a D300 keresője legalább annyi pozitívummal jár együtt.
Pont a lagot nem említeném negatívumként, ez már két generációval ezelőtt sem volt zavaró, a mostani 30-40ms pedig kb. a kétszerese annak, amit a közepes monitoroknál input lagként észlelünk. Tehát észrevehető, de szerintem egyáltalán nem zavaró.
-
Peethy
őstag
válasz MC Pite #6731 üzenetére
Kifejtem: az, hogy az EVF-ben a végső expót lehet látni, egyszerűen nem igaz. Főleg szürkületben, sötétebb szituációkban, ahol ez fontos lenne, simán téveszt 1-1,5 fényértéket, a zajosodásról nem is beszélve. Akkor mivel látsz többet? Főleg a G2-nél, volt olyanom is, ott köze nem volt a később látott képhez. Hogy a felsőkategóriás EVF-ek mit tudnak, azt nem tudom, de azokat akkor a FF-pentaprizmás OVF-ekkel kéne összehasonlítani. Aminek szintén semmi értelme, mert almát a körtével effektus...
-
Peethy
őstag
válasz Larry303 #6771 üzenetére
Ezaz, vagy legyen szakmai, vagy írjunk inkább regényt Valaki dobjon fel inkább egy Nikonos témát... mondjuk... D90 vagy D5100? D7000 vagy D300? A D7000 a D300 utódja, nem? Na jó, nem trollkodok. Amúgy ma boldog tulaja lettem egy Sigma 10-20-nak, forceberg jóvoltából, nagyon korrekt volt, és az objektív is pöpec... holnap megyünk az első bevetésre
-
Peethy
őstag
válasz Freddy76 #6812 üzenetére
...elég ha átnevezi: MILC vs DSLR / Canonosok OFFtopikja / Milyen gépet vegyek? Talán összefoglalóba befér, hogy Nikonról is lehet itt beszélgetni
Most nézem a 10-20-szal lőtt fotókat... semmi extra, csak körbejártam Pestet (Petőfi-híd - Margitsziget + pár kitérő) és nézegettem, hogy mit tud. Nagyon bejövős
spanyoll: én náluk vettem, kicsit félreeső helyen vannak, de náluk a legolcsóbb és elég komolyan foglalkoznak vele, ahogy látom.
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
válasz tgulyas #6835 üzenetére
Ennek a két objektívnek semmi köze egymáshoz. Az egyik egy ultrazoom (ránézésre fullframe-es), a másik meg egy elég kétes minőségű telezoom. Egyik sem jobb, max kevésbé rossz... ha telézni akarsz, gyűjts egy 55-200 VR-re, ha meg alapzoomra kéne valami, akkor egy Nikon 18-55/Nikon 18-105/Sigma 17-70 lehet megfelelő...
-
Peethy
őstag
válasz imyourfriend #6838 üzenetére
Az sajna nem ez az árkategória, amennyire tudom.
Amúgy lenne egy kérdésem, bár tudom, hogy gyakorlati tapasztalata senkinek nincs még a topikból... két hét múlva megyek ki az USA-ba gyakorlatra, és jelenleg nincs alapzoomom, ami kéne. Nagyon-nagyon szemezek a Sigma 18-35 f/1.8-cal, kint 188ezerbe kerül (50ezerrel olcsóbb, mint itthon), ennyiért itthon csak használt 17-55-ök vannak. Ti mit gondoltok? Nekem nagyon bejön a képe, gyakorlatilag simán kiválthat egy széleslátó + egy 35-ös fixet (persze, súlyban nem, de képminőségben igen).
-
Peethy
őstag
Pont erre kéne: esküvőre, rendezvényre, esetleg családi fotókra. Mostanság nagyon megszerettem a 17-70-et, pedig mindig azt gondoltam magamról, hogy el lennék fixekkel is, de nagyon kényelmes, ha csak tekergetni kell, ha más látószöget szeretnék. Plusz nagyon jó lenne valami fényerős nagylátó is, anno volt Sigma 20 1.8-am DX-re, bejött, de nehéz és nagyon specifikus volt, szóval eladtam. 17-50-nel sajna egyszer már megjártam, és nem szívesen kockáztatnék 65-70ezret érte. A 2.8 meg nem 1.8... Johnny hsz-e forog az én fejemben is.
Valaki használta már az új generációs Sigmák valamelyikét? Esetleg nem tervez(ett) venni egyet?
-
Peethy
őstag
A gondom az, hogy sima nagylátónál a Sigma 10-20 már fényerőtlen + az igazi potenciál 10mm-en van. Esküvőre mindenképpen két váz, de egy 35-ös fixszel sem lennék sokkal előrébb. Köszi amúgy a véleményt, mert ez is kell, hogy sikerüljön árnyalni a képet... van még idő gondolkozni... egy tele is kéne, de ott szerintem max 55-200 fog beleférni, amit nem is bánok.
Szerk: nyilván a többi obi is megmaradna mellette, ha erre gondoltál a "csak ezzel az obival?" alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
Igazad van, de én a 18-20mm körüli részre gondolok. Ahol mondjuk a Sigmával átfedés van.. 2.8 és 1.8 között talán nincs akkora különbség, de 1.8 és 5.6 között már több mint 3 FÉ, ami nagyon sok.
Látószögben egyébként tényleg kevés, nekem még a 17mm is, a fejemben egy csomó olyan kép megszületett már, amihez eddig nem volt cuccom. De ez két külön kategória, valami mindenképpen kell majd 18-85 közé. És inkább a nagylátó végére.
-
Peethy
őstag
válasz imyourfriend #6849 üzenetére
Ezt nem értem. Ha veszek egy 16-85 VR-t, az 3.5-ről indul (de 35-nél már 4.5 körül lehet), már 2,5-3,5 FÉ-nél tartunk az 1.8-as előnyére. Tegyük fel, hogy a VR 3fényértéket jelent... innentől szerintem egyszerű a matek.
-
Peethy
őstag
válasz gergo5991 #6861 üzenetére
No, a 4ből csak kettő kérdést sikerült megválaszolni, de ilyen feltételekkel Sigma 10-20-at vagy Tokina 12-24-et (a motoros verziót) tudnám ajánlani, az még újonnan is belefér. Használtan talán Tokina 11-16 is, de az necces, és csak ultranagylátószöget fedi le, a sima tartományban már nincs benne. A másik kettő viszont igen.
-
Peethy
őstag
válasz imyourfriend #6863 üzenetére
Bocs, én azt hittem, hogy a Sigma 18-35-re reagálsz, a másik témát már lezártam magamban
-
Peethy
őstag
válasz lmaresz #6934 üzenetére
Leírtad, hogy ezt a Camera Raw is tudja, de azt nem, hogy az miért nem jó neked. Amúgy asszem a Capture NX sorozat is tudja ezt. Ha timelapse-hez kell, akkor ajánlom, hogy Camera Rawban nyomj egy auto beállítást a fotókra, aztán egy egyszerűbb presetet Lightroomban, ami a kiugró értékeket (csúcsfények, bebukott részek) visszaveszi, a többit pedig a videón állítsd be, asszem Premiere-ben van olyan effekt, hogy Equalize, vagy valami hasonló, a color correction menüpont alatt, és ezt finomhangolva megoldható, hogy ne villogjon a kép. Legalábbis stop motion-öknél kb. 1500-2000 képig bevált. Timelapse-nél, változó fényviszonyokkal nem tudom, hogy működik-e.
Két szoftveres kérdésem lenne nekem is:
1, Ez hasonlít is az előző kérdéshez: olyan program kellene nekem, ami rawból JPEG-be konvertál, és automatikusan beállítja az expót, kontrasztot, ilyesmit. Nyilván az lenne a legjobb, ha tanulékony lenne a program, tehát megcsinálnék néhány sorozatnyi képet és ebből kitalálná, hogy mit szeretek... van ilyen? A múltkor említettetek hasonlót a topikban. LR és CR nem jó, az auto beállítás eléggé eltér attól, amit én szeretnék. Olyan fotókra kéne, amikre nem szeretnék sok időt szánni utólag (pl. ha egy-egy eseményen lövök pár képet). Lehet fizetős is.2, Ezerszer átrágott csont, de tudnátok pár HDR-programot ajánlani? Régebben volt szó 1-2-ről, de nem találtam meg őket...
[ Szerkesztve ]
-
-
Peethy
őstag
Az tényleg elég vicces. Ezzel együtt (vagy ettől függetlenül?) sem gondolkozom a D300 lecserélésén, nagyon megszerettem. A D90-nel is mázlim van, minden objektívvel pontos, jól van kalibrálva Ha a D400 lesz 170ért használtan, akkor elgondolkozok a cserén Meg tudom érteni azokat, akik FX-re váltáson gondolkoznak, mivel jelenleg a DX-szériát a professzionális felhasználás szempontjából méltatlanul mellőzi a Nikon. A D7100 sok szempontból jobb lett, mint a D7000 (például fókuszrendszerben óriási az előrelépés, de a D300-hoz képest még mindig csak kicsit jobb), de a kis buffer, és a konzumer-profi hibrid kialakítás terepmunkára nem igazán teszi szvsz alkalmassá.
Aki rendezvényt akar fotózni, és a DX mellett tenné le a voksát, be kell hogy érje a D300s-sel. Vesz olyat még bárki újonnan?
Ropi: most volt egy ilyen kártyáról cikk PH-n, nemhogy fotógépek, hanem a profi kamerák közül is csak az Arri legjobb típusai kompatibilisek vele. Ez nem túl biztató, szerintem még jópár év, mire a tükrös piacon is elterjed, főleg amennyire kényelmes a Canikon mostanság
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
Bocs srácok, de mostanság szerintem akkor is piszkáljátok, amikor nem mond hülyeséget (sőt, általában nem szokott). Inkább ez indítja az off áradatot mindig. Nem kéne mindig ezt a cyberbullyinget nyomni imho.
-
Peethy
őstag
Nem, az 50 1.8-as egészen máshogy lágy, mint a 85-ös. Én szeretem 1.8-on is használni, mert - ha eltalálod a fókuszt - a lágyság csak hozzáad a képhez. Ami éles, az viszont elég éles lesz, szóval nincs olyan érzése az embernek, mint a 50-esnél (ahol ha jól emlékszem, kb. olyan volt, mintha a clarity alapból -10-re lenne állítva )
devbence: Tokina 11-16 a jó megoldás, vagy egy 10-20 + nagyon jó szenzor.
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
Pontosan, az objektív a szűk keresztmetszet az esetek túlnyomó részében. Hiába veszel egy zseniális szenzorral szerelt gépet, ha nincs értelmes objektíved, ami rajzoljon rá. A 18-105 meg 18-55 is jó optika, de teljesen átlagos, nincs benne semmi extra. Lehet őket szeretni, jól használni, de híján van bármiféle egyedi karakternek... hoz egy szintet élességet, kontrasztban, de semmi több. Az általad említett két objektív (számomra főleg a 85-ös) olyan egyedi képpel rendelkezik, ami szenzortól függetlenül nagyon szerethető. Persze mindennek megértéséhez idő meg próbálgatás kell.
Más: néztétek az adoramarental.com-ot? Hihetetlen, milyen árakon lehet bérelni. 33$ egy Nikon 35 1.4 egy teljes hétvégére (3 nap), 24 1.4 meg 35$.
-
Peethy
őstag
válasz dwelablack #7222 üzenetére
30-35 azért nem sokkal olcsóbb, mint amennyibe a 18-105 kerül, ráadásul a fényereje sem ugyanaz, mivel ez már 70mm körül 5.6, míg a 18-105 csak 105mm környékén. És még VR sincs benne, én semmiképpen nem vennék ilyet.
-
Peethy
őstag
Ti egy ilyen gorillapodra mernétek 3 kilónyi felszerelést rápakolni? Azért ez nem a legolcsóbb, de a teherbírása nem lenne rossz, ha tényleg stabilan bírná. Igazából D300 + 10-20-at kéne kibírnia, ez meg alulról súrolja a 2 kilót.
-
Peethy
őstag
válasz spanyoll #7254 üzenetére
Annyira talán nem kiegyensúlyozatlan, mivel a 10-20 elég rövid, bár kérdés, hogy minden pozícióban okés-e a rögzítés. A promoképeken Canon 70-200-zal reklámozzák, de ismerjük ezeknek a valóságtartalmát...
(#7255) Furkoo: mikor lesz? Szombaton indulok usánkába, novemberben jövök haza, ha később lesz, akkor van rá esély
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
t_a_m_a_s, MC Pite, gyurma01, Larry303: köszi a tapasztalatokat, hasznos volt Mindenképpen megnézem majd élőben, azért gondolkozom benne, mert szeretnék venni egy olyan állványt, ami egyrészt kint is hasznomra válik, ha esetleg pár HDR-t szeretnék lőni (óceánpart, Golden Gate bridge, ideális... ), vagy ha egyedül megyek, és mégiscsak szeretném, ha én is rajta lennék Viszont hazafelé sem léphetem át a poggyászlimitet, szóval valami könnyebb, kompaktabb kell.
(#7273) lyunior: hogy jön ide a PC-s 35mm-es? Az egy perspektívakorrekciós objektív, speciális felhasználásra (épületfotózás, műszaki fotózás), bár gondolom az árcéduláján is látod, hogy nem neked találták ki..
forceberg: köszi szépen!! Most mobilneten vagyok, fotókat majd pár óra múlva megnézem, de jól hangzik a dolog. Szabad tudni, hogy mennyiért vetted? Ha az utángyártott is megteszi, akkor nem feltétlenül adok ki kétszeres árat az eredetiért, főleg hogy DX-ről megjön kint pár nap alatt. Súlyban mennyit nyom egy ilyen?
[ Szerkesztve ]
-
Peethy
őstag
válasz spanyoll #7286 üzenetére
Kár, hogy nem szóltál nyár erején, két hónapig használtam egyet. Jó-jó, de élességre elég pocsék, sok utómunkával lehet belőle elfogadható dolgokat kihozni. 60-65 körül próbálgatásra megérheti venni, de elég korlátozott a használata, egy rektilineárissal szerintem jobban jársz. Most pl. van egy Nikon 12-24 120ezerért indexen, ennyiért nagyon megérheti valakinek, ha tényleg jó állapotú.
-
Peethy
őstag
D800/D7100 tulajoktol kerdeznem: van olyan beallitasi lehetoseg, hogy raw+jpeg eseten a jpeget 16:9 keparanyban mentse le, a tetejet-aljat levagva?
-
Peethy
őstag
válasz aleister #7344 üzenetére
Köszi a részleteket, hasznos volt. Szerintem hasznos lenne benne egy ilyen feature, vagy valamilyen segédvonalak legalább LV-ben, amik mutatnák a 16:9-et, de tükrös vonalon nem nagyon szeretik az ilyet meglépni. Persze, utólag lehet vágni, de pl. ebben az esetben jó lenne, ha próbálgatás nélkül is tudnám, hogy hogy fog kinézni.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest