Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    Topikgazda

    válasz Ijk #75803 üzenetére

    Ahogy en nezegettem nemreg, amik mar nem az "eldobos" kategoriaba tartoznak, azok boven a 7-800k kategoria.
    A Niu cegnek van tobb olyan robogoja also kategoriaban ami mar hasznalhato es eleg sokat eladtak belole Europaban, de azok is 6-700e-tol kezdodnek.

    En tovabbra is a Super Soco-ra vagyok "raizgulva" elektromos robogo/motor teren [link]
    Arban nem igazan ugrik ki a tobbi normalisabb elektromos jarmu kozul es eleg sok pozitivuma is van.
    A legnagyobb (tudom, jopar kinai robogo is tudja), az egyszeruen kiveheto akksi, amit akar melohelyre is beviszel feltolteni, vagy este a lakasba, ha nem kertes hazban laksz.

    Csomagtartot kb mindegyikre erdemes rakni, mert altalaban nem rendelkeznek tul nagy ules alatti csomagtartoval.

    Eleg sok teszt keszult mostanaban az itthon kaphato elektromos robogok/motorokrol, erdemes rakeresgetni youtube-on vagy onroad-on.

    Szerk: a suly es sebesseg miatt nem aggodnek. Siman tudja tartani a tempot, emelkedon is, mivel sokkal nyomatekosabb mint egy benzinmotor. Amit latsz 45km/h vegsebesseget, azt ne vedd szentirasnak mert a szabalyozas miatt annyi. Mindegyikben van "sport" mod, amikor ezt kikapcsolja es kb 60-70km/h korulre modosul, igaz akkor a megteheto tavolsag se a gyari adat lesz. De napi 20-30km-el szamolva nagyjabol egyikkel se lenne gond hogy lemerul alattad.

    [ Szerkesztve ]

  • energy4ever

    addikt

    válasz Ijk #75803 üzenetére

    Itthon nem lehet olyat kapni ami ne lenne egy rakas retek szerintem. Foleg llyat nem ami beleesik a segedmotor kategoriaba.
    Szerintem a Niu, meg a soco is egyforma kinai szemet.
    Valoszinuleg kell meg minimum 5-6ev mire normalis gyartok is raalnak az elektromosra ebben a kategoriaban itthon.
    En inkabb mar valami 4T-s motort vennek, ha az kell, hogy minnel tobb km-t tegyel meg, minnel kevesebb raforditassal.

  • nyogo83

    Topikgazda

    válasz Ijk #75814 üzenetére

    Mondjuk ez szerintem tulzas. A 300e forint korul es alatt kaphato kinai elektromos robogok talan ebbe a kategoriaba tartoznak, de a fentebb emlitett ket marka cuccait nem feltetlen sorolnam egy kategoriaba veluk.

    Erdemes tobb kulonbozo reviewt megnezni es az ember sajat maga letudja vonni a kovetkeztetest, illetve el tudja helyezni ertekrendben, hogy egy 4-5 millios elektromos motor/robogohoz kepest mit nyujt egy 700-800e forintos kategoriaju termek illetve milyen kompromisszumokat kell kotni. Mert azt kell, anyaghasznalat, hatotav, teljesitmeny, komfort teruleten, ne legyen illuzio.

    Nagyon sokminden van amit ezek a gyartok sem a nullarol fejlesztenek vagy "kinai hulladekot" raknak bele, ha peldaul csak az agymotort nezem, akkor ha jol remlik mind a ket gyarto Bosch-t hasznal.

    Ha peldaul a NIU-t nezem, remlik, mintha az akkupakkot ugy terveztek volna valamelyik modellnel, hogy a benne levo szabvany 18650-es cellakat kesobb egyenkent minden gond nelkul lehet cserelni, nem kell egyben az egesz pakkot. Ezek csak kiragadott dolgok, de vannak erdekes es egyertelmuen az olcsobb karbantarthatosagot celzo megoldasok.

    Igazabol nem vagyok hive annak, hogy valamit elbol leirjunk csak az ara miatt, de ha van melle tapasztalat, az mas.

    Ha a benzines motoroknal maradok, akkor peldaul mondhatnam a Keewayt. Regi modelljeik iszonyatosan valtozo/gyenge minoseguek voltak, nagyon olcson. Viszont annyit terjeszkedett Europaban, hogy kenytelen volt valtoztatni ezen es egy-ket eve mar teljesen elfogadhato minosegu motorokat kinalnak, relative normalis aron a minoseghez kepest, iszonyat olcso alkatresz utanpotlassal.
    Az hogy pl egy 125-os motor naluk 600k korul megvan ujonan, amig a nagyobb markaknal ezt dupla aron kell keresni, szerintem onmagaban sokat mond. Azt pedig butasag lenne elvarni, hogy fele aron majd ugyanolyan minosegi lesz, mint egy Honda/Yamaha/Suzuki/Aprilia stb. El fog menni blokk bontas nelkul 100e km-t egy masik markahoz kepest? Nem valoszinu...cserebe egy random 125-os blokkhoz pl egy gyari henger+dugo 20k, komplett fotengely 30k. Komplett kuplung, kuplung kosarastol, lamellastol mindenestol 20k.

    A lenyeg:
    Mivel amugy is felkapott tema mostanaban az elektromos jarmu tema, nagyon sok tesztet talalsz a kulonbozo jarmuvekrol es nem feltetlen csak a szponzoralt teszteloktol. Sok markanal itthon is van lehetoseg tesztvezetesre, en a helyedben elmennek es sajat magam vonnam le a kovetkeztetest eloben.

  • vadászcsiga

    félisten

    válasz Ijk #75818 üzenetére

    Berelj ki egy blinkeet, és képben leszel valamennyire a terhelhetőséggel pl.

  • energy4ever

    addikt

    válasz Ijk #75821 üzenetére

    A nagy gyartoknak szinte mindnek van elektromos motorja is. Sot, emlekeim szerint mar motorhoz blokkot nemis nagyon fejlesztenek. 2010-2011ben jott ki a suzukinak is elektromos segedmotorja(Suzuki E-Let's).

    [ Szerkesztve ]

  • nyogo83

    Topikgazda

    válasz Ijk #75821 üzenetére

    A hype-al egyetertek. Viszont en itt arra gondoltam, hogy amikor egy verbeli benzinszaghoz szokott ember tesztel egyet, aki hamarabb kimondja a hianyossagokat, illetve hogy mi az ami miatt nem alternativa.

    Mondjuk lehet velem van a baj, de en eleve ha valamelyik tesztbol erzem hogy nagyon reszrehajlo akkor skippelem is egybol, mindegy hogy tulajtol vagy tesztelotol szarmazik, mert nem onigazolast keresem, hanem kritikat. (ez most benzin/elektromos hajtastol fuggetlen)
    Plusz az elso, hogy vegigkutatom milyen alkatresz/karbantartas koltsegekkel szamolhatok, ne erjen meglepetes.

    A lenyeg: ha most szigoruan varosi hasznalatra keresnek egy uj AM kategorias jarmuvet, akkor bajban lennek es tuti laviroznek a benzin/elektromos kozott, tobb modellt megnezve,kiprobalva. Hiaba imadom a feelinget amit barmelyik benzines 2/4T ad, de egy 50-es 4T-vel szemben mar gondolkodoba esnek, hogy kiprobaljam a "masik oldalt".

    Nem vitat akartam gerjeszteni, illetve benzin vs elektromos haborut
    Csak arra szerettem volna utalni, hogy nem feltetlen fekete/feher a vilag. Legalabbis nekem a hulladek szo azt jelenti, hogy az eszkoz nem alkalmas arra amire terveztek, silany minosegu anyagokbol keszult alkatresz temeto.

  • purpledonkey

    tag

    válasz Ijk #75818 üzenetére

    Helló!
    Június óta járok egy Niuval [link] , jelenleg 810 km van benne. Ahogy Nyogo is írta, kivehető akksi van benne, ha jól emlékszem 120 db 18650es Pana cellával szerelve, és cellánként cserélhető. Meg vagyok vele elégedve, bár én kb napi 10 km-t járok vele. Szoftveresen 49 km/h a max sebesség, de azt úgy kell érteni, hogy dombon le és fel is. Nagy emelkedőn max 46-ig esik vissza. A korlátozás feloldása gari vesztéssel jár. Ha van kérdésed, írj.

  • purpledonkey

    tag

    válasz Ijk #75840 üzenetére

    86 kg vagyok, annyi csomagot szoktam csak vinni, ami az ülés alá befér (hátizsák, éthordó, ilyenek) Futómű és egyéb részei rendben vannak, 12"-os kicsi kerekek a gyenge pontja max, azok nehezen birkóznak meg a kamion nyomvályúval. Értsd ezt úgy, hogy ezelőtt túra endúróval jártam, ahhoz képest rosszabb. Műanyag burkolatok is rendben vannak, nem az az úgymond "kopogós kínai" műanyag. Ha komolyabban érdekel a dolog, sztem vedd fel a kapcsolatot a KSR-es Horváth Tamásékkal, én is azt tettem. Jófej volt, meghívott a telephelyükre és kipróbálhattam az összes általuk forgalmazott modellt.

  • purpledonkey

    tag

    válasz Ijk #75842 üzenetére

    Jól mondod :K Nekem sem volt soha robogóm és hát nem is nagyon szeretem a kis köbcentis állandó fordulaton szóló hangjukat. Melegíteni sem kell. Ráülsz, megnyomod a startot, beállítod a legmagasabb fokozatot és rajt. Nulláról húz, heti egyszer rakom töltőre, ami kb havi 300 forintos plusz áram díjban, karbantartási díja gyakorlatilag nincs. Akárhányezer km-enként kell cserélni a hátsó kerék csapágyait, azon felül max gumit és fékfolyadékot és fékpofát kell cserélni a kopásnak megfelelően.
    Tudok adni Tamáshoz kontaktot privátban.

Új hozzászólás Aktív témák