Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Dare2Live #6707 üzenetére

    Nyomatekuk miatt.
    Caroll Shelby once said: horsepower sells the car, torque wins the race :P

    Anno emlexem ment itt is a eszosztas, hogy de a 1.6-s Kia Ceed 122lojje csiga nelkul a TJET Grande Punto meg csak 120, az is csigaval es ccööö...mirejoaz?

    De menj mar mindkettovel egy-egy kort, reszterhelesen a csigas messze jobban megy.

    Utcan az a motor viszi jobban a bodet, ahol a max nyomatek es max ero egymastol minnel messze van, mert e ketto kozott "él" a motor igazan.
    Ezt a teruletet kell nezni a gorben.
    A TJET tud 208Nm-t csucsban es azt sokkal lejjebb is, a 1.6szivo meg kb 150-t, ott ahol a turbos mar tolja 200Nm-t (2000-nel) a szivo jo ha 120-130-t az o max-ábol, ami egyszeruen szamolva 1.8x loero azonos fordulaton. Hat nagyon nem mind1 am, hogy pl 40 lo gyorsit eppen, vagy 70

    Az az uj Fiat moci, meg a FIRE blokkra epul, az ma meg csak egy 30 eves motor, mar mk1 Uno-ben is volt, annyit csinaltak vele kozben, hogy DOHC rendszeru lett a hengerfeje kb 5-6eve a Panda 100HP-nal

    Abarth SS kittel a gyari belsovel es gyari garral a motor 180lo es 270Nm benzinnel, de nyilvan nem ez a vege ennek

    Amugy csomo sima TJET eleve 134LE-s, meg ratoltik okosba a Bravo 155LE-s musorat is egyes szervizekben... némi dotáció fejében persze, mert gondolom sok nem lehet a diffi, max a valto 6-s abban, de ahhoz a motornak sok koze nincs.

    több drón kell ;P

  • zoo8800

    veterán

    válasz Dare2Live #6707 üzenetére

    Hallottam pár TSI horrorsztorit, mind kettős feltöltésű régebbi darab volt, azok jóval ritkábbak pl. a 122 lovas 1.4-nél. Zindex fórumon egyik embernek méltányosságból 320e volt a vezérléscsere :DDD
    T-Jet ebből a szempontból fényévekkel "jobb", szíjas, amire 30e egy vezérlésszett vizipumpával együtt. Erre jön a munkadíj persze.
    T-Jet és TSI közt a legnagyobb különbség, hogy a TSI modernebb, direkt befecsi és változó vezérlés is van bennük. A T-Jet egy sima 16v motor, abire tettek egy turbót. Emiatt van némi turbólyuk, olyanokat olvasni a TSI-ről, hogy szinte semmi turbólyuk nincs 1500 felett. A másiknál 2000-2500 közt tűnik el a turbólyuk. Nem vezettem még TSI-t.
    A spritmonitor szerint a TSI kevesebbet is fogyaszt.
    LPG szempontból: A T-Jetből létezik gyárilag gázzal szerelt is.
    És amit hobizoli is mondott: szívó 1.4-hez képest kurvajól megy a T-Jet. Anyám E12 97 lovas Corollája az összehasonlítási alap, az egy lomba tetü a Bravohoz képest.

    Jut eszembe: a Corolla is láncos, 110e van benne, és még bírja a lánc. :))

    [ Szerkesztve ]

    rip and tear, until it is done

Új hozzászólás Aktív témák