- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Home server / házi szerver építése
- Gaming notebook topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Projektor topic
- Steam Deck
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
Hirdetés
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vjpeti
csendes tag
válasz bitpork #34318 üzenetére
A kompresszorral annyi a probléma, hogy sokkal rosszabb a hatásfoka. A turbófeltöltő a kipufogógáz mozgási energiáját hasznosítva segít be a feltöltésbe, míg a kompresszor hajtása plussz energiát igényel. És ráadásul csak elvben egyszerűbb kompresszort tenni a motorra. Nem véletlenül használnak turbófeltöltőket inkább. De egyébként egy átlagembernek nem való. Én pontosan tudom, hogy ha nem hajtod a kocsit, mész pályán 120-130-al, NEM* is tölt a turbó, mégis pirosra izzik a leömlővel egyetemben, a feltorlódott kipuffogógáz hő és mozg.energiája miatt. Autóbuzik pontosan tudják hogy nem szabad ilyenkor leállítani, de egy átlag sofőr nem, nála egy turbó nem bír ki 100.000 km-t sem.
*saaboknál nem.
[ Szerkesztve ]