Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz Vismajor01 #212237 üzenetére

    "Kellett a hely, de az is kellett, hogy arrébb tudjon állni"
    Hát mi ez, ha nem önámítás? Ennek a két kritériumnak semmi köze nincs a SUV-hoz. Egy Volvo V70 D5-ben annyi hely van, hogy beszarsz, és bőven elegendő a dinamikája. Ja, és még kényelmes is. Mégsem SUV. :D

    1, Szerinted van, hivatalosan nincs. Amit linkeltél az is össze-vissza. Ha a Ford Puma SUV, akkor a Kia Niro is SUV meg a Vitara is egyértelműen az.

    2, Semmi értelme az összehasonlításodnak, és az égvilágon semmi meglepetés nincs abban, hogy egy akármilyen Lexus kényelmesebb az általad felsorolt járműveknél (egyedül a Volvo az ami extrább a leírtak közül).
    Annak lenne értelme, hogy egy V60-at hasonlítasz egy XC60-nal, vagy egy PHEV V60-at egy PHEV XC60-nal, Civicet a CR-V-vel, stb.
    Érezhető, hogy a hagyományos felépítésben komfortosabb a futómű, könnyebb megoldani. A magas felépítés miatt kénytelenek feszesebbre megcsinálni a futóművet, és mindaz a kényelem amit egy ilyen magasabb építésű autóból ki tudnak hozni, az csak bonyolultabbá és/vagy drágábbá teszi a futóműalkatrészeket. Mert muszáj az extrább futóművel ellensúlyozni a magasabb súlypontot és a hosszabb rugóutat. Az újabb SUVok jó része nem véletlenül nem olyan batár felépítésű már, mint a SUV mánia kezdetén.

    4, Ehhez továbbra sincs semmi köze a SUVságnak. A SUV-ban általában azért lesz papíron erősebb motor, mert a nagyobb tömeg és nagyobb homlokfelület miatt szükség van az azonos dinamika eléréséhez. Egyébként szedánt vagy kombit is tudsz venni "rendes" motorral. :U

    5, Na, el is érkeztünk egy újabb sztereotípiához: a tahó parkolás :D Én amúgy ahol legális a padkára parkolás az Astrával is mindig fel tudtam parkolni gond nélkül, még a Mexikói úti metróállomásnál is, pedig ott kifejezetten magas a padka. Kiben van a hiba?

    +1, Persze, ez a biztonságos része az egyik tipikus önigazolása a SUVosoknak. Hölgy ismerősök körében akárkit kérdeztem mindenki a nagy terepjárókra tekint úgy, mint a kényelmes, biztonságos járműre. A biztonság részéből mondjuk annyi igaz, hogy ha egy kibaszott nagy és nehéz autó ütközik egy kicsi és könnyűvel, akkor az előbbi kevésbé fog sérülni a fizika törvényei miatt.
    Minden más csak a laikus gondolkodás. Az autógyárak eladni akarnak, ahhoz pedig az igényeket kell kiszolgálni, ami sokszor szembemegy a szakmai szempontokkal.
    Lásd még megannyi pontját a tudománynak amit széles tömegek tagadnak meg, mert első ránézésre nem az tűnik logikusnak. És ezekből a széles tömegekből nagyon sok pénzt lehet csinálni.

    szerk: engem egyébként félreértés ne essék, nem zavar, hogy ki milyen autót vesz. A köré mázolt hazugságok és önbecsapások már sokkal inkább. Na meg persze amit szőröscica is írt, hogy szép lassan eltűnnek így a klasszikus autóformák.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák