Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rbalint88

    addikt

    válasz Kornel #145261 üzenetére

    aha.
    egyrészt autóra hitelt nem veszek fel, elvből.
    másrészt ami ennyiből kijönne, abba nem tudnék mosolyogva beszállni. két és fél évig csináltam ezt a racionálisan autózást, de nem tudtam hozzá jó pofát váni, nem nekem való.
    inkább elbaszom a pénzt, de örömmel szállok be az autóba minden alkalommal. nekem ez a hobbim, nem sajnálom rá a pénzt.
    btw csak érdekességképpen: mondjuk, hogy egy vitara 1.6 gl+ az összes racionális igényemet kielégíti, megbízható, kellőképp tágas és normálisan felszerelt. 4,2M Ft, és mivel egy utolsó kufár görény vagyok, még belealkudtam egy komplett télikereket (csak hogy egyszerűbb legyen számolni) 30% beülő = 1,2M, havi részlet 40eFt. nagyon optimista 6%-os kamat mellett 8 év alatt fizeted ki az autót. erre jön még casco, kötelező, éves szerviz, gumicsere. éves futás 15e km mondjuk. gumicsere 5 évente. éves szerviz 48eFt, garnitúra gumi 120eFt, biztosítás 50eFt/év.
    szóval 8 év múlva ott állsz egy nagyjából 1,5milliót érő autóval, ami neked került átlag havi 50ezerbe, ha nem lopták el, nem törték össze és nem romlott el semmi benne. plusz természetesen üzemanyag, pályamatrica, mosás, garázsbérlet, adók.
    gyakorlatilag ennek a beülőjéből van egy olyan autóm, ami az én elvárásaimnak sokkal jobban megfelel és kevesebbet aggódom miatta (lopás-törés), hasonló fenntartási költségek mellett.
    szóval jó dolog az új autó, csak kérdés, hogy az igényszint és az anyagi lehetőségek találkoznak-e :)

    Mauzes: én nem neked válaszoltam, amire te válaszoltál :) amúgy értékvesztéssel és üzemanyaggal simán meglehet a havi 170k egy 6-7 millás autón az első 5 évben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák