- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Dell notebook topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
Hirdetés
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
KAMELOT #163302 üzenetére
"... előállítási költsége 4-5000 euro..."
Ez rendben van, de ahhoz, hogy elő is tudják állítani, még kell egy-két dolog. Pl. fejlesztés, tervezés, prototípusgyártás, tesztelés. Aztán vevőt is kell találni rá (pl. marketing, stb). Szerintem az autógyártók örülnének legjobban, ha "csak" előállítási költség lenne.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
majnkopf #163318 üzenetére
Ha már így feljött a téma. Pont múlt hét vége felé mutatta az egyik kolléga az automata vényóc hetes Bömijét (E38, 1998-as, 735i, ha jól rémlik). Belül egész tűrhető az állapota, elég jól felszerelt (memóriás ülések, gyári navi, gyári naprolók hátul, stb.). Kívülről már több helyen elkezdett a rozsda dolgozni, díszlécek egy-két helyen hiányoznak, elállnak, fényezésen is van hiba, egy-két horpadást is láttam itt-ott.
Szerintem kb. 0.5-1 éve lehet meg neki. Ezalatt rendbe rakta a motort (900e Huf, de nem volt semmi végzetes baja), kapott "jóhangú" hátsó dobokat (alapjáraton is felébreszti a szomszéd utcát) és egy mélynyomót a csomagtérbe. Még van egy-két dolog, amit csinálni akar rajta, aztán jöhet a külső és a fényezés rendberakása.
Én nem teljesen értek egyet ezzel a prioritási sorrenddel. Meg valahogy ilyen idős autónál inkább a gyári állapotra törekednék, főleg, ha ennyit rászánok.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
KAMELOT #163360 üzenetére
Nem szóltam. Igazából arra akart a kérdés vonatkozni, hogy miért "releváns", de így már értem a leírtakat.
Viszont, ha a rendbetételre, átírásra elmehet 600-800e Huf, akkor azért 1.5-2M Hufos kerettel nem javasolnék ilyen jószágot. Főleg, hogy ahogy kivettem, kifejezetten egyszerű technika keresése volt a cél.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Milyen típus jöhetne szóba 2.5M Huf körül, ami 100-200 lóerő közötti benzines motorral ajánlott (nem saját részre)? Eddig hot hatch volt inkább a kulcsszó, első körben Golf V GTI-al.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
von toth #163546 üzenetére
1. Mivel 2013-ban kezdődött a gyártása és senki nem lát a jövőbe, így ez jó kérdés.
De gyanítom igen, csak kérdés, hogy mennyire marad problémamentes.
2. Gyors gúgli után ahogy látom, robotizált váltónál lehet, de tippre a manuálisnál is illene, hogy lehetőség legyen erre (még nem találkoztam olyan típussal, ahol ne lehetett volna).
3. Ezzel kapcsolatban bekérdeznék a PSA topikba is. -
BigBlackDog
veterán
Nos, szóval. Miért is vegyünk egy fél éves, kevesebb, mint 10e km-t futott, szinte új Swiftet? Full extra, 1.0 Boosterjet, automata, minden klappol. Kiderült, hogy kapott még pluszba tolatóradart (plussz pont), ledes világításokat belülre (akkor ez is kipipálva) és hátulra (itt már figyeltem erősen). Meg aztán az is kiderült, hogy soha semmi baja nem volt (a fél év alatt) és nagyon megy ez a motort (igen, ezt tudom). Annyira megy, hogy már kétszer futotta meg vele a 205-öt. Ott tiltott le.
Itt elengedtem a -még bejáratós- kocsit és gazdagodtam egy tapasztalattal; 1.0 turbós, automata Swifttel legfeljebb 205 km/h-val fogok tudni repeszteni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
LuckyL #163862 üzenetére
Igen, azzal tisztában vagyok, hogy már nem olyanok, mint a Ladák. Viszont több (pl. Suzuki) értékesítő is azt javasolta, hogy az első ezer kilométeren 3e fölé ne menjen a fordulat, illetve az első olajcseréig (10e km, vagy 1 év a javasolt) is azért ne legyen taposva, ha nem muszály. Én mindenesetre vigyáznék rá azért.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Coccolino_O #164050 üzenetére
Most érdekességképpen megnéztem a biztosítást; A0-ban, Budapesti lakcímmel az alábbi módon alakulnak az éves díjak;
- 2010-es, 5 ajtós Corsa 1.2-es, 80 lovas motorral: 49 800 Huf + 14 940 Huf (baleseti adó)
- 2010-es, 5 ajtós Corsa 1.4-es, 100 lovas motorral: 50 964 Huf + 15 289 Huf (baleseti adó)Tehát a kisebbik motoros változat legolcsóbb éves biztosítása 64 740 Huf egyszeri utalással, míg a 100 lovas változatra ugyanígy 66 253 Hufot kell fizetni. Egy év alatt 1 513 Huf a különbség. Cserébe az 1.4-essel lehet klímázni is, miközben gyorsítani kell és városon kívül is kényelmessebben használható. Szóval nem teljesen értem, hogy miért fontos, hogy 1.2-nél ne legyen nagyobb.Egy Corsa méretű autóban még a legnagyobb -polgári- motor is szerintem takarékosnak mondható.
(#164055) Coccolino_O: Nem szóltam, látom nem Hufban mérsz.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Egyébként van itt olyan, akik vezetett már új Dustert és B5.5/B6 Passatot is? Vagy nekem kellene megszakértenem fotelból a kettő típust?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
kisza25 #164111 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy mit tud. Most lehet akármennyire furcsának gondolni, de nekem bejön az új Duster. Kívülről jól néz ki (persze kategóriáján belül) és belül is teljesen elfogadható.
Álló helyzetben legalábbis nagy problémát nem éreztem ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
voyager4.4 #164395 üzenetére
MK3 Swift (így a szedán is) szerintem csak 2003-ig volt itthon. Mennyi lenne a keret? Azért a G Astra érezhetően komolyabb és masszívabb autó. Fenntartásban is mondjuk több lehet értelemszerűen, de nem mondanám vészesnek, ha jó állapotút tud kifogni az ember belőle.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
barnam_ #164401 üzenetére
Hmm... A méterek megtették a hatását ár tekintetében.
De mondjuk nem tűnik rossznak elsőre. Azért megnézném alaposan, nem-e rohad valahol, illetve kérdés, hogy mennyire eszi az olajat (ha eszi). Klímával szerencsére nem lesz gond (nincs benne), viszont pl. ránéznék a szervóra is. G Astránál/A Zafiránál szereti elfosni magát, ahogy hallottam (és tapasztaltam). Bár ilyen futás alatt valószínűsítem, hogy legalább már kétszer orvosolták.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
IMIIKE1998 #164439 üzenetére
Szerintem igen (árak tekintetében azért változott a helyzet), de véleményem szerint azért van azokon kívül is jó választás. Milyen ársávban és milyen követelményhalmaz mellett nézelődsz, ha szabad kérdezni?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
B-L-A-C-K #164544 üzenetére
Egyébként egy Swiftet nemrég linkeltek a Suzukis topikban. Lehetséges, hogy rálensék.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #164558 üzenetére
Passz, értelemszerűen rákérdeznék ezekre (fékfolyadék-ABS témában).
Leírás alapján cseréltek egy-két dolgot, feltételezném, hogy a fékfolyadékot is talán megtalálta a szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Johnny_vT #164602 üzenetére
Amit most vettem észre, hogy kicsit meg van húzva a jobb első sarka. A bal első küszöbnél is látszanak azért a be-kiszállási nyomok. És számomra kicsit érdekes, hogy 60e km után az ülés és a kormány így néz ki. Nálam 175e km után van/volt ilyen állapotban.
Ennek ellenére megnézném, a fekete bőrt leszámítva tetszik nekem is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hobizoli #164735 üzenetére
Két-három hónappal ezelőtt a 3-4 éves Vitarák kb. drágábban mentek el használtan, mint a legolcsóbb ajánlatok, amit kaptam szalonból (ok, azokhoz még jött forgalombahelyezési költség). És S-Crossoknál is alig volt értékvesztés. 1.4T GL+ újonnan 4,7M Huf körül volt, 2017 eleji példány, 40e km-el meg elment néhány nap alatt 4,2M Hufért. Szóval a Suzukinál egyelőre nem aggódnék az értékvesztés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Elektrosokk #164789 üzenetére
Most már kezdem úgy érezni, hogy kéne egy új
autótDustert vennem. Volvókát vajon milyen árban számítanák be?Egyébként jellemző, hogy szalonban a beszámított használt autóért pofátlanul alacsony összeget kínálnak?
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Ebben lát bárki is valami gyanúsat? A tolatóradar nem gyári (nincs meg a kapcsolója és csak 3 db szenzor, ráadásul nem színrefújva).
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #165082 üzenetére
Mármint hogy érted ezt?
Igen, igen, 12 év alatt 160k nem túl sok. Dízelt ekkora futáshoz nem vennék, automata miatt tippelnék, hogy városban volt használva bőven. Mondjuk első tulaj elvileg, így valósabbnak gondolnám a futást. Holnap szerintem rácsörgök, kíváncsi vagyok rá.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Laraxior #165096 üzenetére
"Ugrott egyet a vezérlés..."
Azért ennek van előjele is. Meg fék, folyadék, szűrő, vezérlés témában (meg úgy egyébként sem) nem játszunk, halogatunk cseréket. Ha nem ismert az időpontja az utolsó cserének, akkor lehet kalkulálni vele.
De azzal egyetértek, hogy manapság az eladó használtautó kínálat 80-90 százaléka erősen bevállalósnak tűnik vevői szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #165165 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Gaming notebook topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Diablo IV
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...