Hirdetés
- Apple notebookok
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Szivárvány
lo ...
-
Meghökkentő méretű adatközpontot építenek Nagy-Britanniában
it Igazolást nyert, hogy a szigetországi beruházásba 13 milliárd dollárt fektetnek.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #32723 üzenetére
figyelj, így 30-on felül úgy vagyok vele, hogy jobb lassabban hazaérni, mint hamarabb az árokba kikötni.
annak nem látom értelmét, hogy pl. szombaton is nyomták neki 120-130-al a főúton ónos esőben, lehet azon bármilyen gumi, meg esp+abs, a jóisten se fogja meg, ha baj van. -
Kornel
veterán
én eneos sustina-t raktam bele neduddki tanácsára, eddig meg vagyok vele elégedve.
-
Kornel
veterán
elvileg lehetne, 10w40 helyett 0w20-al már kimutatható lenne, de jó nekem az 5w30 is bele
egyébként halkabban és simábban jár a motor tőle, szinte azonnal van olajnyomás reggel mínusz sok fokban is, egyenlőre ennyi, amit tudok mondani róla. most mm100-at tankolok, először van 5 körül az átlagom télen(országúton), majd 400 km múlva tudok pontos értéket is mondani. -
Kornel
veterán
gyerekek. splashbe be tudok hétvégén szerelni egy ködlámpa szettet, vagy érdemes szerelőre bízni?
-
Kornel
veterán
már csak találni kell egy boltot, ahol van is.
ez a mai köd ráébresztett, hogy mindenképp be kell szereznem egyet, nem jó "vakon" menni a pályán.(#32935) !Overdose!: így van, és ott minden eszik, az enyém is 130-nál 6 litert mutat, pedig országúton elmegyek 5 alatt is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
én sokalltam tőle a 6 litert is, GPS 130-nál 3700 körül forog, az már "sok" neki.
bele kéne gányolni egy hatodikat, úgy már jó lenne
hétvégén nyomok még egy kört pályán, csinálok videót majd.
az átlagom pedig úgy ennyi, hogy nagyrészt országúton használom, azt szereti legjobban 90-100 között.
csak város, 5 km oda, 5 km vissza, úgy bekapja a hetet is.ja meg a telet se szereti, mint látható, ha lenne garázs, akkor menne bele az elektromos vízfűtő
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #32943 üzenetére
a splash alaktényezője 0.32, az ignis-t és a swift 2-t nem találtam meg, megköszönöm, ha belinkeled
erre azt írták, hogy nem rossz a magas építéshez képest... nyilván nem egy sportautó, de a csepp alak sokat segít.a pályás fogyasztásról csinálok egy videót, sőt szerintem nyomok egy teletankot is előtte, aztán utána is, ahogy lejövök.
most csak egy óra szerinti 100-as fogyasztásról találtam videót: link
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #32948 üzenetére
a 0.32 akkor se rossz, vagy igen?
(#32949) giigz: péntek teletank, aztán pályán oda-vissza kiderül, csinálok videót is
amugy mindig tele tankolok, mert így rögtön látom, ha valami nagyobb kilengés van a fogyasztásban, akkor meg lehet keresni, hogy hol a bibi.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz aphra2 #32952 üzenetére
tudom, hogy nem a legjobb, és azt is, hogy sok minden számít a fogyasztásban, pl. a gumi se mindegy, amit még senki se említett most.
(#32954) a_tesz: jó ez a lista, pl. az előbb említett Suzuki Swift-nek is 0.32 a cw-je
(#32956) hobizoli: akartam is mondani, hogy sose hajtottam még be a tükröket, és az ablaktörlőket se szereltem le, és a guminyomást is a gyári értékre lövöm be mindig.
viszont amit sokan nem csinálnak: használom a motorféket, nem is kicsit, lendületből autózok, megpróbálva a nyomatékcsúcs körül váltani, stb. stb.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ha nem kuka a motor, még meg is érheti, ha valaki össze tudja magának rakni.
visszatérve a tegnapi vitára, tényleg túlzó volt a 6 literes átlag 130-nál, most jöttem egy 180 km-es etapot pályán óra szerint 130-al végig, gps 120 pont, 6,3-at ír a bc, ténylegesen 6,5 körül van. vasárnap visszaút után mérek egy tele tankot is. a múltkor valószínű hátszél lehetett, amikor a pillanatnyi fogyasztást néztem, most erős oldalszél volt, ezért nem is nyomtam neki jobban, főleg a gyári virsligumikon. ami érdekes, hogy gps 100-nál 5 körül mozog még, mondjuk ott nem is forog 4000-et. szóval sry mégegyszer
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz zolikaDB #33406 üzenetére
ez rossz kérdés, van aki nem sajnál több százezret egy idősödő kocsira költeni, mondván, hogy a kényelmet meg kell fizetni. már volt pár vita ebből itt, szerintem felesleges elkezdeni megint.
azért vettél 1.4 astrát, mert egy olcsón fenntartható megbízható autó kellett, legalábbis gondolom. én ezért vettem splash-t, pedig az árából sok minden kijött volna, de nekem az autó egy eszköz, ami elvisz A-ból B-be.bitpork: nem hinném, hogy itt mindenki más zsebében akar turkálni, csak van aki nem érti meg, hogy miért éri meg egy autóra rákölteni a vételárát még egyszer, de akár többszörösét is adott esetben. én úgy vagyok vele, hogy mindenki saját pénzének az ura, én már toltam autóba sok pénzt, többet nem fogok
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #33447 üzenetére
így van.
kivéve ha országúton megy, ott még jó a fogyasztása.
autópályára dízel kell. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #33462 üzenetére
nincs is ezzel gond, de máshol államilag támogatják a hybrid és elektromos autókat, nálunk meg nesze semmi fogd meg jól, nincs rajta regadó, ennyi.
meg ha szétnézel, akkor jön le a mini kategóriába is, ld. yaris hybrid, ami dízel yaris árban van kb., kicsit nagyobb auris szintén. a jövő lehetséges egyik iránya ez, konnektoros verzió még "takarékosabb", de az még aranyárban van. -
Kornel
veterán
hova akartad vinni?
nekem előző tulaj a géróhoz hordta, de én többet nem megyek oda.
8000 km után (68k km-nél) lecseréltettem velük a gagyi 10w40-es olajukat amit beleraktam 60k-s szerviznél még az előző tulajnál.
amit azok levágtak, hogy minek, miért, minek ilyen olaj bele
tud valaki jó suzuki szervizt bp-en? vagy muszáj leszek barcikára a szabóhoz hordani majdmás: tud valaki valami jó villamosságis szakit, aki betud nekem szerelni ködlámpát a héten mondjuk?
g@bo: most jutott eszembe, hogy a vízpumpát is cseréld le, de ha már hozzányúlnak, akkor 3 új gyertya se kerül sokba.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
kíváncsi vagyok a fogyasztására, nem akarod véletlenül vezetni a spritmonitor-on?
Egyébként én örülök, ha megmarad nálam 3 évig, de nem hiszem -
Kornel
veterán
válasz Dare2Live #33570 üzenetére
hagyjuk már, 9-10 liter, én meg a mikulás vagyok.
ott vagy gond volt a kocsival, vagy padlógázon kívül mást nem látott a használat során.
én 1.2-es fabiát vezettem országúton miskolc-budapest-miskolc vonalon, teletankra mérve 4,5 litert evett, pedig az egy sokkal gyengébb motor.Bull Boss: a gyertyát dobd ki mindenképpen, már vételkor ki kellett volna dobni, annyit a suzukikban lévő iridium gyertyák se bírnak ki. (105k km).
ha utána se jó, akkor lehet másfele keresgélni, amit már írtak előttem. -
Kornel
veterán
válasz Dare2Live #33573 üzenetére
tudom, hogy nem te, olvastam előtte...
persze hogy a véglet, ahogy írtam is, országút 90-el, faluban 50-el.
de 10 liter akkor sem normális, maximum télen városban, rövid távra.
egyéb esetben vagy user error, vagy hibás a kocsi. ilyenkor azt kéne kideríteni, hogy újkorában is ezeket az értékeket produkálta-e, de egy sokadik gazdás kocsinál nyilván ez lehetetlen. -
Kornel
veterán
69-től kell fizetni, ami tényleg korrekt, én olyan 60-65-re állok be lakott területen 50-es táblánál, eddig még nem volt gondom belőle, kivéve egyszer, falutáblára mértek rá kanyarból, 68-al mentem, 10k huf helyszíni bírság. szóval nem árt vigyázni, mert ha meg tudnak állítani, akkor belefér simán egy helyszíni. mondjuk mögöttem jött egy focus, kint nyomtuk neki 110-120-al, én szinte satuztam a táblánál, mert volt egy rossz megérzésem, ő majdnem belém jött, de utána megköszönte, mert ő bejött volna 100-al... közben beszéltünk kicsit, miközben a csekkeket kaptuk, mindketten 68-al mentünk
-
Kornel
veterán
megnéztem ezt a motort, lehet erről másolta a suzuki a k12b-t?
L12A i-DSI
Displacement: 1,246 cc (76.0 cu in)
Bore x Stroke: 73.0 mm × 74.4 mm (2.87 in × 2.93 in)
Compression Ratio: 10.8:1
Horsepower: 57 kW (77 PS; 76 hp) @ 5700 rpm
Torque: 110 N·m (81 lb·ft) @ 2800 rpmK12B:
Hengerűrtartalom: 1242 cm3.
Furat/löket: 73/74,2 mm.
Sűrítési arány: 11:1
Hengerek/szelepek száma: 4/16.
Teljesítmény: 63 kW (86 LE)/5500.
Nyomaték: 114 Nm/4400(#33840)hobizoli: ez a kép nagyon nagy, le is nyúlom gyorsan, ezt meg kell osztani
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Na gyerekek, ha sok pénzem lenne, ez kéne
(#33851) Qru : köszi az infokat, hasznos volt
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ha nagy autók, akkor az s500 milyen? mert gyanúsan olcsók
-
Kornel
veterán
ja, ezt vágom
nyilván nem rohannék eladni a splash-t, hogy vegyek egy ilyet.
meg dupláját fogyasztja.
de mondjuk németbe gázzal üzemeltetve nem is olyan vészes, meg kell venni egy donort hozzá, papírok nélkül(#33858) aero.: jaja, most is évi 30-35k-t megyek, nem érné meg, de még eljöhet az az idő, amikor jövedékiadó mentes LPG-t tankolhatok
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Bull Boss #33947 üzenetére
ha nem is büntetnek érte, szerintem nem érdemes kockáztatni.
nekem 4 éves téli van fent, mintamélysége még megfelelő, de érzem, hogy nem az igazi, alig várom már a tavaszt, dobom ki. de én háklis vagyok az ilyesmire, van akit ez egyáltalán nem érdekel.(#33946) zsloti : azt ugye tudod, hogy nyártól 300 Ft körül lesz egy liter LPG? szóval innentől csak annak éri meg kb., aki határ mellett lakik, és 200 Ft körül tankol bármelyik másik országban, de ahogy nézem az adatlapod, neked ez nem játszik. Szóval én hagynám a benzin-gáz verziót, ha kiszámolod, több lesz a költsége, mint a megspórolt pénz a tankoláson.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
két lépcsőben emelik az árát, az egyik már megtörtént január 1-én. ahol én tankoltam, az egyik legolcsóbb normális helyen (agip vecsés), ott 265-ért láttam most kiírva. a második emelés június 1-én lesz, így 300 körül fog mozogni az ára. legolcsóbb helyen is 255 körül van most, de attól visszafele gurult a kocsi emelkedőn, de szó szerint. szóval ha 15-20%-os többletfogyasztással számolunk, akkor értelmetlen átalakítani, de még használni is lassan. köszönjük unortodoxia
-
Kornel
veterán
válasz MunezXBK #33972 üzenetére
A tervezet elfogadása esetén a mostani 47 900 Ft/t jövedéki előbb 71 850 Ft/t, majd 95 800 Ft/t-ra emelkedik. Az általánosan elfogadott 550-580 kg/m3 átváltási aránnyal számolva a mostani - Áfával együtt - 33 Ft/l körüli jövedéki adó 51, majd 62 Ft/l-re emelkedik. A fentiek alapján egy év múlva - változatlan árfolyamok és nyersanyagárak mellett - 280-290 Ft/l-ért lehet majd autógázt tankolni.
forrás
a lényeg, hogy a jövedéki adóra még az áfa is rámegy, amit ugye itt a legmagasabb a világon.
mindeközben szlovákiában jelenleg is 200 ft körül lehet lpg-t tankolni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple notebookok
- Ukrajnai háború
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen egeret válasszak?
- Renault, Dacia topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- CNC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen