-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz johnny82 #224769 üzenetére
ha a klímát "csak tölteni kell" akkor én inkább egy másikat keresnék.
az egyhármasban a benzinszűrő egyben van a pumpával, és nem olcsó a cseréje, ha állandóan ukrán puruttya benzinnel jártak vele, akkor lehet gond. trafó ezekben is fogyóeszköz, de nem drága cserélni.
ritka, de van amelyik eszi az olajat, ilyenkor megkoptak a dugattyúgyűrűk szerencsés esetben, de szét kell bombázni a motort és drága a munkadíj. kompresszióméréssel kideríthető már vétel előtt.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Qtya123 #224886 üzenetére
faternak volt kettő céges, én szerettem anno (jó 10+ éve)
az első sárvédő műanyag (asszem még a hármasban is) ezek az elemek nehezen rohadnak
az 1.4 75 lóerő a világból kimegy, sima multipoint injection motor, mint a korabeli VW-k
elektromos hiba elő szokot fordulni, például mint a PUG 206-ban: ha sokat mozgatják az első ülést, akkor eltörik az oldal légzsák vezetéke, és állandóan dobálja a hibát a műszerfalra, ami aztán a következő ülés állítással megint megszűnik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Shade45 #224896 üzenetére
az Auris pálya gép, én azt venném főleg mert a hibrid 5 ajtósnak annyira kicsi a csomagtere, hogy tuti nem taxiztak vele
de hármas Prius is lehetőség (a linkelt szvsz nem volt taxi, két évente műszakiztatták, és az M-es rendszám a 2012-es behozatal évében került kiadásra. 14 év alatt 350 ezer az évi 25 ezer km, egészen reális)
a Leaf viszont ennyi idősen akkucserés lesz a 2-3m ársávban[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
-
addikt
szóval mindenképp nagy prémiumot akarsz (E-osztály, Q7 volt itt megnevezve) 4 millióig?
én nem tántorítalak el tőle, mert mindenkinek lehet szerencséje!
ha pont neked lesz, akkor évi 1 millió alatt is megúszhatod a fenntartást.
csodák nincsenek, ha lesz majomra, legyen banánra is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz johnny82 #225192 üzenetére
ha lehetett volna válogatni a felszereltségek között, és nem csomagok vannak, akkor lehet nekem sem Elegance Plus lenne, mert szerettem volna a nagy navit, meg a villanyos ülésállítást, de ezek csak bőr mellé voltak. az alacsonyabb szinten adott fél(mű)bőr + fél-kamualcantara sokkal komfortosabb télen is, meg nyáron is
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Ghostface #225205 üzenetére
bármit is veszel, a 3-4m az adott típusból lehetőleg ne a kínálat legalja legyen.
nem néztem rá, de J Astra nyilván nem az alja, ha belefér a K is
az 1.4T vállalható motor belőle
308-ból szerintem csak 1.2 Puretech lesz, ami messzire kerülendő, illetve Hyundai-ból meg 1,6 GDi ami szerintem csak azonnali dióhéj-szórással vehető (plusz rendszeres időközönként ellenőrizni a kokszosodást) de azért jó híre nincs, nem véletlenül.
a Clio kicsi lesz a többihez képest (az 1,2 szívó harmatgyenge és sokat eszik, a 0,9TCe ugyan jobban megy, de az is sokat eszik) így azt kihagynám
a Logan meg... hát minőségérzetre a Focus vagy az Astra köröket (sok sok kört) fog ráverni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Ghostface #225216 üzenetére
2016-os autó az most volt 8 éves, 200 ezer km meg azt jelenti, hogy éves 25 ezret mentek vele, az azért annyira nem sok, én is annyit megyek az autómmal.
ha igyekszel problémamentesebb autót keresni (mint az 1.4T Astra) akkor 300 körül kezdődnek majd a nyűgök.
megnézed mondjuk, hogy a választott modellnél/motornél mikor kell(ene) vezérlést cserélni, lehet egy 110 ezresben 10 ezer múlva (120-nál) kell majd zsebbe nyúlni, egy 145 ezret futottnál meg már 30 ezer óta túl vannak rajta, és 240-nél jön a következő. automata váltó szintén, van akiknél 60, van ahol 80 ezrenként, de illik olajat cserélni bennük.a becsületesnepper ezerszer elmondta: állapotot veszünk nem km-t
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz gyulank #225270 üzenetére
a megoldást többen leírták, de rá erősítenék: azt vedd, amelyiknek az újra eladási értéke vélhetően a legmagasabb - azaz a Volvo-t
megnyered, megtartod addig, amíg a szerződés kötelez, majd 0km futással eladod és vehetsz belőle bármit. vagy a feléből, a másikat meg elköltöd lakásfelújításra. vagy egy Wartburgra.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz iZol92 #225334 üzenetére
az 1.2 Puretech-nek nem a kilométer a halála, hanem a város, meg a rövidtávok, a bemelegedés nélküli ovijárat, stb. ha pályáztak vele, akkor egész szép futást kibír igazi gond nélkül.
az olaj sokkal jobban degradálódik, és ez fogja megenni a szíjat is, már 70 ezernél is van példa teljes motorgenerálra.
a hosszú élet titka ezeknél a rövidtávra való beindítás teljes kerülése, és a 10 ezres (vagy rövidebb) olajcsere intervallum“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz tboy93 #225383 üzenetére
vannak egészen jó FB csopik a témában
Nissan Leaf Battery DIY and other EVs
Nissan Leaf adok-veszek Magyarország | Facebook“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz ParmaBoy #225392 üzenetére
yep, nálunk van olyan kisturbós Ceed a flottában, amiben már mind három lett cserélve, kettő ráadásul egy hét eltéréssel
amikor a használó kolléga megpendítette az első után, hogy preventív jelleggel nem lehetne-e az összeset egyszerre cserélni, kiröhögték“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz herrká #225411 üzenetére
Lexus NX-et hajtok (2023-as), a feleségemnek Mazda CX-5 van (2019-es)
a Lexus márkaszervize ~175k a Mazdáé ~125k nagy vonalakban
a Mazda nem rohad (bár a miénk garázsban áll és évi 5 ezret megy) viszont a 2 literes szívó 165 lovas benzinest taposni kell, hogy menjen és akkor is nehezére esik. viszont ebből a második generációsból bátrabban vehető a dízel is, az megyen rendesen. a kijelző és a fedélzeti rendszer a 2022-es modellfrissítéstől kezdve jobb (10" kijelzőről ismerni fel) ha korábbit nézel, akkor a 2019 október utáni Android Auto képes darabokat nézegesd, még azokban is botrányos a kamera képe (kijelző ÉS a kamerák is alacsony felbontásúak) de legalább a telefont tudod csatlakoztatni.
a második generációs NX más liga, halkabb, masszívabb (kivéve a hátsó ajtók csukódása, az Wartburg szintű) sokkal kevesebbet eszik ÉS sokkal jobban megy.ha van 16-17M egy második generációs NX-re és nem jöhet szóba phev akkor én most is azt venném.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz herrká #225432 üzenetére
DSG: DoppelSchaltGetriebe, azaz duplakuplungos automata váltó. általában a VAG csoport megnevezése, de itt is van csavar, mert a Porschékban PDK-nak (PorscheDoppelKupplung) az Audikban S-Tronic-nak hívják.
az eredeti DSG/S-Tronic az a Borg-Warner által lett kifejlesztve, a PDK-t meg a Porsche fejleszette, de állítólag a ZF gyártja. szinte szőrén megegyeznek
szintén duplakuplungos: Powershift (Ford/Volvo) és az M DCT (BMW) és a Hyundai is gyárt ilyet (DCT néven)
CVT: (Continuously Variable Transmission) gyakorlatilag egy variátor, mint a robogókon: fokozatmentes "váltást" tesz lehetővé (Audikban: Multitronic) mindig az optimális fordulatszámon tartva a motort. a gyakorlatban "bőgetést" hallasz, mert gyorsításkor szinte azonnal felpörög a motor a 6 ezer körüli fordulatra, és ott is marad amíg nyomod neki. az új Lexusokban ez egy fokkal már jobb, illetve jól van szigetelve, így nem hallatszik, de egy kettes Priusban pl gyász. minden hibrid Toyotához-Lexushoz CVT jár, de sok nem hibrid autóban is ez van
ezek mellett vannak még a robotizált manuálisak, de azt MIND kerülni kell.
a Tiptronic az egy sima (NEM dupla kuplungos) automata, amit manuálisan is lehet vezérelni, szintén a Porsche fejlesztette anno, és a VAG csoport autóiban létezik, úgy a kétezres évek elejéig, amikor elkezdte leváltani a DSG (vagy néhány eltévelyedésnél az Audi Multitronic)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
ugyan az az olajban futó szíjas baja van, mint a turbós PureTech motorknak
nem tudok olyat, aki jó szívvel ajánlja őket
lassan már a csapból is folyik, hogy a motorolajba jutó benzinben lévő összetevők miatt (a sok hideg üzem alatt) a vezérműszíj egyszerűen szétmállik.
megoldás: 10 ezrenként olajcsere, ajánlott 70 ezernél is sűrűbben vezérműszíj csere, és minden olajcserénél ellenőrizni a benne lévő szíj szélességét, valamint kerülni a motor bemelegedését nem engedélyező rövid utakat.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
és utána is időközönként hordani dióhéjas tisztításra
az 1.7 crdi egyébként szerintem egy jó motor, csak baromi kulturálatlan, tele bosszantó remegésekkel és hangos is mint egy traktor. ezen túl egyébként sokkal inkább, mint az 1.6 GDi [link]
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
gazdaságosan egyértelműen a Toyota a legfenntarthatóbb
ha nem zavar a bőgés, vagy szánsz még 4-500 ezret utólagos zajcsillapításra, akkor ne hezitálj.
de előtte próbáld meg, hogy neked oké-e a CVT működése a Toyota hibridekben.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest