Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPad topik
Hirdetés
-
A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
ph A cég kínálata egy 1440p-s/480 Hz-es OLED és egy 4K-s/160 Hz-es IPS kijelzővel gyarapodik.
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
Két hét múlva startol a Dimensity 9400
ma A 3 nm-en várt MediaTek csúcslapka odapakolna a Snapdragon 8 Gen 4-nek és az Apple A18 Prónak is.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
És ha jól emlékszem a 250 ezret akkor bírja ki ha duplakuplungosként van kezelve (azaz nem kúsztatjuk boldogan a dugóban, nem tolatunk vele hátrafelé lejtőnek felfelé stb.), mert akkor sokkal hamarabb (ahogy a fékbetét is kopó eszköz, ha jól értem itt is bizonyos dolgok amik zárnak és nyitnak és a kúszást "imitáljak") jön a költés.
-
őstag
válasz tboy93 #208571 üzenetére
Az az első ne-ne mindenhol amit olvastam Meg leírták hogy dugóba azért annyira ne folyamatosan kúsztassuk hanem mindig várjuk meg míg előttünk kialakul egy nagyobb táv... Hát itt mentem hagyományos automata irányba (meg hybrid toyota). Bár "rendes" olajos dsg-t még vettem volna de az csak kb dízelben van (meg egyes infók szerint tömeg miatt minden kodiaq dsg "olajos" ennyit a könnyen átláthatóságról)
-
őstag
válasz rbalint88 #208576 üzenetére
Teljesen egyetértek ez szerintem kb a jó lesz cégesbe gariidőben kategória. De az automata váltóknál sajna trend a minél olcsóbb minél gagyibb jó lesz bele trend (azaz egyre magasabbra kerül a jó automata váltók elérhetőségi szintje és nem csak az infláció miatt hanem mert felsőbb kategóriába "csúszik" az elérhetőség). Régen az scross volt az első elérhető családnak is alkalmas automata autó. Most a robotváltós full hibriddel ez már nem igaz...Ha jól nézem most meg talán a Ssangyong ez a határ (de ők meddig lesznek?)
-
őstag
válasz szabonagyur #208686 üzenetére
Azért megvárnám ezzel a kijelentéssel az új iphone árát szeptember elején... de eszméletlen az áremelkedés egyetértek...
-
őstag
válasz HUTCHDB #208791 üzenetére
Én 3 hete voltam rav4-el egy 5.100 kilométeres francia nyaralási körúton (7 ezer kilométer volt benne induláskor). Nagyon 120 felett nem tudtam menni mert sokan voltak, de volt kis Alpok és szintkülönbségek. Fullra pakolva 6 liter alatt volt az átlag, és nekem városban is annyi (városban elégé megyek, pályán meg nem nagyon, ezzel az előző automata allgrip scross 10 lityi város és 7 liter pálya volt). Az a 8.5 még akkor is sok ha az sok ha az s-max nagyobb mint a rav4 (ha mentél volna gyorsabban a pályán akkor ok lenne, de azt írtad nem volt száguldozás).
Nekem ez a ford 2.5 hybrid egyre kevésbé tetszik ahogy egyre többet hallok róla (szervizbe is viszik rendesen őket ha jól hallottam). Szerintem az az alap 2.5 atkinson motor közel sem olyan jó mint a toyotáé (és csak az elv a toyotáé a motor az a fordé...).
-
őstag
válasz nandow #208823 üzenetére
Csak annyit hogy rendesen kerülnek vissza motorhibával, de további részleteket nem tudok. És sajna ez a valaki mondta kategória, de ebből nyugtalanítóan sok (kb úgy ahogy az első volvo T8 plug in hybridről jöttek a hírek hogy sok időt töltenek traileren...). Úgyhogy még évek mire ebből bármi biztos infó lesz. De kisebb részben ezért nem kapott több esélyt tőlem a rav4 mellett a kuga (nagyobbik rész hogy az üléseit st kivételével lehúzták majd mindenhol, pedig hangszigetelés és hifi részben könnyen lehet hogy jobb).
-
őstag
válasz Johnny_vT #214628 üzenetére
Hát a rövid városi utakkal választás kérdése hol fog fájni. A DSG az 1.5 tsi-ben jó eséllyel "száraz" ami annyira nem lesz boldog ha dugóba van és sokat "kúszik". A dízel meg eleve nem rövid táv barát (de abban "nedves" a DSG ha minden igaz). Ha gyakran kikormolod a pályán inkább a dízelt venném. Én ugyanilyen vegyes használatra csak majd dupla évi kilométerrel toyota hibridet használok (mondjuk pályán nem megyek 120 felett semmivel tartósan, egyszerűen nem szeretek).
u.i: megnéztem pár korábbi írásod (toyota nem választható), ami nekem még érdekes volt hogy állítólag nagy mérete/súlya miatt az 1.5tsi kodiag DSG is "nedves". De hogy igaz e az ellenőrizendő (+ várólista arra is könnyen lehet hogy nagyon hosszú)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz diegho #214837 üzenetére
Még a boldog békeidőkben, 18 nyarán francia nyaraláson béreltem Captour-t (de az ugye lehet még előző széria), és engem is meglepett, egész tágas volt és a csomagtérbe is befért minden ami az scrossba a reptérig. Mondjuk az automatája inkább szódával elmegy kategória volt a 6-os hagyományos aisinhez képest ami az scrossban volt. De minőségi kis gép volt arra a hétre.
-
őstag
-
őstag
Ja, szerintem is a hybrid felirat hozza ki egyeseknél. Gondolom ezek a népek egy Lexus RX power hybridet is "megtolnának", pedig az ha nem is V10 Tdi de azért lépeget...
Szerk, Qru: Végül is érthető a logika, a legnagyobb parasztokat átültették VW-be és ezért most frusztráltak is nem csak agresszív alfa hímek
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz f4lcon #214983 üzenetére
Hát ja, a fékpor az nekem sem hiányzik. És kedvelem én a lexust, csak sokat elvesz a belső helyből a formaterv (vagy hátsó utastér vagy csomagtér, e kettő valamelyikét áldozgatják be). De ha a gyerkőcök kirepülnek következőre lehet hogy én is ebbe az irányba megyek. Meg kb viszket a tenyerem hogy most lexusra egész jó ajánlatok vannak magánszemélynek is (toyota legalábbis hirdetés szinten inkább cégeknek ad).
-
őstag
Nekem speciel első autóm amiben valami nyomaték is volt az 1.4t scross volt (előtte szívó benzinesek és nem v8). Utána azért úgy voltam hogy nem fog menni a visszaszokás a pörgessünk az életért üzemmódba. Kisebb toyota hibridektől is ezért tartottam (jajj miért nem megy érzés egy rakat pénz kiadása után). Azért az új power hibridet kipróbálnám a toyotánál... 2.4 turbó plusz elektromotor azért tolhat egy szépet (és a turbó ott van ha sokáig vagy állat és az akksi már a földön hever).
-
őstag
válasz f4lcon #215164 üzenetére
Rav4 ronda? Az a gyönyörű baltával szabott brutalitás? Na jó megértem hogy megosztó, de nekem tetszik Nyaralásra cx5 van bérelve kíváncsi vagyok (bár mivel az vagyok biztos hogy a similart adják nem azt...), bár gondolom tetszeni fog ha az lesz(belső biztos pöpec lesz meg a vezetési élmény is, gondolom azért kicsit szűkebb lesz).
-
őstag
Én is úgy tudom hogy a rav4 hybrid 180-nál van lekorlátozva. Amíg van akku addig aránylag szépen tol pályán is, de azért nagyobb sebességnél többet kortyol mint egy tdi. Mondjuk én nem szeretek 120-130-nál gyorsabban menni semmivel sem, szóval ebben nincs tapasztalatom (nekem pályán 7 körül eszik).
-
őstag
válasz f4lcon #215179 üzenetére
Igen, nyugis pályázásra (mész 130-al néha megtolod 160ig ha előzöl) teljesen jó. Minden másra ott a vw passat 2.0td vagy bmw 530d Néztem öreg korom az új kis lexust, legalább az 1,8-as hybridet beletelhették volna....
szerk: mániám megjelenés óta hogy az nx350h 4wd gyorsulás adata csak azért jobb 1 másodperccel hogy több 4wd menjen el (és csak papíron jobb annyival)... rav4-nél ez a különbség jóval kisebb
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Paxker315 #215199 üzenetére
Nem. Én sem szeretek gyorsabban menni huzamosan. Gondoltam majd jobb nagyobb autóval változik ez, de nem. Előzéseknél szeretek gyorsan, lendületes túl lenni rajta, de 150-nél gyorsabban akkor is csak ritkán megyek (azt is csak elégé beállt de idegbetegekkel teli pálya esetén ahol egyik sáv 90 másik meg 140-160).
-
őstag
válasz membrandj #215612 üzenetére
Nem írtad hogy benzines vagy dízel. Nyilván abszolút felhasználás függő melyik jobb neked. De a hyundai/kia dct (száraz duplakuplungos) automatát én kerülném (mondjuk én a vw-jét is, ahogy minden száraz változatot). Dízelhez talán még volt hagyományos automata, az ok is lehet (dízeleiknek is jobb a híre). Erre a listára még felvenném a rav4-et ha belefér a keretbe (bár az anyósoldal utasvédelme elég vacak a 4-ik generációban).
-
őstag
válasz membrandj #215622 üzenetére
Ház a CRV-nél ha jól nézem pont modell váltás van 2016-nál. Én erre a felhasználásra inkább a 2.0 benzin 5-ös automata kombót venném. Az 1.5-ös turbó elég rosszul kezdett bár állítólag ezt szoftveresen rendbe tették. A honda cvt-kről mondjuk rosszat nem hallottam, csak sűrűn kell bele a szigorúan gyári és drága olajcsere.
Az előző HRV nekem kifejezetten tetszik, szép tágas autó saját méretosztályában. A szívó 1.5-ösről sem hallottam rosszat. Annyi hogy annyi ereje nincs hogy cvt-vel nem legyen minden gyorsításnál hangos (nem egy versenyautó...). -
őstag
válasz f4lcon #215641 üzenetére
20+ éve hallom ezt mazdáról amikor új autót keresek. Visszajelzések alapján amit én hallottam (és ugye ez innen már szubjektív) kb annyi a fejlődés hogy nem mind rozsdásodik hanem 2 részre váltak a tulajok az egyik rész boldog és rozsdamentes a másik meg már akár 3 éves kortól rozsdára panaszkodik (ami még nem átrozsdált szóval a gyári gari tesz rá). Most kb 50-50 ez (vagy megszívod vagy nem ). Van új varázsszó is amit mostanában hallok, ez a skandináv csomag (fogalmam sincs hogy blöff vagy tényleg van ilyen).
-
őstag
válasz f4lcon #215646 üzenetére
A CX-5 kifejezetten tetszett volna, még előny is lett volna hogy kicsit kisebb mint kategória társai. Rav4 kicsit nagyobb ugrás volt az Scross után mint eleve terveztem. 2,5-es szívó + 6-os automata aztán csókolom Csak sajna nem csak olyat hallok mint tőled hogy nem rozsdál (és nem kérdőjelezem meg amit mondasz, épp az az elméletem hogy vagy alapanyagban vagy kezelés minőségben még mindig túl nagy a random elem mazdáéknál rozsda ügyben).
-
őstag
válasz f4lcon #215681 üzenetére
Nem nagyon vagyok módosítgató típus (néha hangszigetelés felmerül de azt is mindig elvettem), szóval lehet megoldás a rozsdára (alapvetően attól félek, igen) csak nem én vagyok az aki ezt megteszi, egyszerűen mást veszek De a rav4 még nincs másfél éves, most ez ráér. Szerintem nem is a kora miatt fogom cserélni hanem nem kell majd ekkora ha ikreim kirepülnek (17 évesek). Először feleségem autója aktuális ami most 5 éves. Könnyen lehet hogy az lesz az autónk a jövőben öregesen kettesben, azt kellene jól meggondolni mi legyen
-
őstag
Hát, abban igazad van hogy jobban felszerelt és tágasabb. De igényeimnek megfelelő yarist kapok most olyan 8,5-ért (mert ők adnak valami kedvezményt, comfort style tech, amiben már led a fényszóró), míg ez jazznél 10,7 (hondánál most is ha minden igaz max kapsz 4 gumit és legyél boldog). Szóval másodiknak most éppen overkill a jazz (ha meg overkill akkor ránézek a lexus lbx-re is).
Meg kicsit aggaszt a honda kivonul/csökkenti jelentét rész. Mondjuk mire ez leghamarabb jövőre kérdés lehet addig még sok minden változhat.
-
őstag
Már vagy másfél éve hallom. A pontos a csökkentik a jelenlétet... Amit én úgy értelmezek hogy addig csökkentik... A honda szalon ahol vettem és járok szervizelni ezt a képet mutatja (egyre kevesebb bemutató autó és feleződő terület). Tudom hogy készlet máshol is probléma de tragikusabban néznek ki mint pl a toyota szalon ahonnan a másik autó van.
-
őstag
Meg plusz egy tényező hogy a yarist még lehet nem hibridként venni, egy 1.5 + cvt kombó még 1 milla mínusz (7,5 vs 10,7 így már). Általában teljesen megéri a hibrid, de nem feleség használatban (10k kilométer per év, nagy része Nyíregyháza és vissza egy nap alatt, nyaralás 2 autós konvoj tagjaként + néhány tucat auchan látogatás, közben néha 3-4 hetes állás).
-
őstag
Igen a csomagteret fájlalom, az kisebb lett az előző szériához képest (most az van). De honda (és majdnem mindenki, bizonyos motoroknál toyota is pl 2.0 corollák) ott tart hogy hibrid = kisebb csomagtér. Mondjuk jazzből is jó lenne sima 1.5-ös belépőnek, de ne álmodozzunk előbb utóbb aztán toyotánál is csak hibrid lesz szerintem. És igen, rav4 mellett nem olyan lényeges a belső tér a 2-ik autóban (bár azért 17 éves ikrek azért nem picik, aygoba pl már reménytelen "behajtogatni" őket bármely távra).
-
őstag
válasz bandus #215742 üzenetére
Nekem valaki valahol azt mondta hogy az 1.5 tsi mellé is "nedves" dsg ját a kodiaq-ban mert nagy a járműtömeg. Akkor ennek így kell lennie a seat testvérnél is, de kíváncsi lennék. Mindig birizgálta ez a két modell a vásárlási szándékom mert náluk jobban nem láttam az aránylag (hangsúly az aránylagon van ) kis külső méretű suv és aránylag élhető 7 ülés kombóját (azaz nem azonnali lázadás a hátsó 2, városon belül lehet vele népet transzportálni).
-
őstag
válasz footy #215744 üzenetére
VW-éül sosem értettem igazán Jól látom és értem tőled hogy a 4*4 nedves DSG a "sima" száraz? Akkor megéri a 4*4 duplán. Honnan van ez infó? Kb legteljesebb amit ilyen témában eddig láttam (az hogy német az nem gond, elég jól értem). Köszi!
u.i: ez általános irány VW-nél hogy a 4*4-ben a DSG nedves (bár speciel most éppen azt sem tudnám megmondani hogy a golfban van e még 4*4 változat)?
-
őstag
válasz Big_Boss #215746 üzenetére
Köszönöm ez jó infóforrás. Abban segít ha kódokat látok műszaki leírásokban akkor tudjam melyik melyik. Mondjuk sajna nagyon sok műszaki leírás ami egyszerűen megtalálható eddig a mélységig sem megy el, DSG aztán annyi. VW ezért szokott felbosszantani mert addig eljutok laikusként hogy pl 2.0 tdi-ből is sokféle van, de a különböző motorkódoknál már elegem lesz és veszek valami mást
-
őstag
Ezt a 250 Nm nyomatékot én is hallottam, de azért ez is trükkös mert jöhet újabb többet tudó száraz kuplungos, plusz van amikor a motor nyomatékát veszik vissza hogy beférjen a váltó... Szóval VW-hez nagyon kell érteni és folyamatosan figyelni az eseményeket...Mondjuk ami következő 2 évben szóba jöhetne esetleg jazz helyett ott biztos hogy csak száraz van benzinesben (kis T suvok vagy polo), úgyhogy az biztos storno.
szerk: viccből megnéztem hahun, polo egész olcsó, honda jazzhez képest mindenképp... mi van itt a polo-t gagyizták el vagy honda tényleg prémiumnak hiszi magát?
szerk2: 1.5 tsi dsg style T-Roc is olcsóbb mint a jazz crosstar (tudom honda mindig drága volt de nem drágább mint a VW)...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz rbalint88 #215750 üzenetére
Mi életünkbe nem nagyon fér bele egy dsg csere (sem idegben, se várakozási időben). Az én életembe meg pláne nem hogy elmagyarázzam páromnak hogy nem olyan nagyon kúsztatjuk ám a szuper kis új autót ha nem muszáj, mert dsg úgy hamarabb elromlik... Ennyi lenne a reakció: Mi? Elromlik? Kérem vissza a hondám!
-
őstag
válasz -Skylake- #215754 üzenetére
Ok, értem, mások vagyunk. Nekem egy kocsi használati tárgy. Semelyik része ne menjen szét annyira hogy az út mentén hagyjon ha rendesen karbantartom és legkésőbb 10 évente vagy 100k kilométerenként újra cserélem. Száraz Dsg ezt jó eséllyel nem ugorja meg.
Utastér minőséget viszont én is szeretem, a toyota jobb ebben már mint a suzuki. De emiatt pl lexus simán lehet a jövőben (de pl. vw is ha megkapja a hagyományos 8-as automatát amit máshol, bár ugye EU szabályok miatt ez nem túl esélyes). -
őstag
válasz tibbike01 #215757 üzenetére
Nem és nem. Csak akkor lehet véleményem a guillotine-ról ha én vagy ismerősöm kipróbálta?
Saját tapasztalatom nem is lesz, félre vagyok vezetve a sok panasztól a száraz DSG-ről és DCT-ről Ez a kettő ami nálam felmerült és próbáltam minél többet megtudni róluk, tehát a VW és Hyundai konszern "olcsóbb" cuccai ebben a kategóriában. És magamra koncentrálva kerestem az infót, és ez rengeteg városi utat jelent. Aki alapvetően csak hosszabb utakra megy annak tökéletes lehet egy száraz duplakuplungos, de nekünk nem. De pl. készséggel elhiszem azt is hogy a Porsche vagy a Ferrari jó cuccokat gyárt ebben a kategóriában (csak engem ugye ez anyagi okokból nem érint).
De hogy visszafordítsam a kérdést ismersz olyat aki egy szárazkuplungossal lenyomott 150 ezer városi kilométert és minden ok? Persze sok százezres tárcsa/kuplung/bármi ami elkopik cserét 50k kilométerenként lehet normál karbantartásnak is nevezni, ez is vélemény kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tibbike01 #215759 üzenetére
Igen. Olajos DSG-nek jobb a túlélési esélye, de az sem egy életbiztosítás csak városra (különben a mostani tsi-k rendben lévőnek tűnnek ezért a vw is lenne egy opció ha nem kellene az automata). Sajna cvt-ből is van hulladék, bár ha minden igaz ez nem európai piacot érintett (én nissan cvt horrorokról olvastam, de nissan soha nem volt igazán opció nekem). Toyota hybrid ecvt-nél tartósabbat még nem láttam említeni (de megkotló cserés ecvt-t is hallottam már, nagy számok törvényének írtam be hogy nyugodtam aludjak ).
Szerk: Érdekes a gyűjtés, arra tényleg kíváncsi lennék hogy hol futott (pálya vagy város) a sokat ment problémamentes száraz duplakuplungos. Egyébként a DCT-től még jobban fázok mint a DSG-től (mondjuk Hyundai konszern turbó benzinest sem vennék nagyon most, majd a következő generációra összerázzák remélhetőleg ők is mint a tsi-ket a VW).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz adalbert1 #216347 üzenetére
Kamiq-ot én 1.0-ával nem vennék főleg ha pályán is használod. 800k-t nekem megérne az 1.5.
szerk: ha kérsz ajánlatot írd már le hány %-ot adnak a listaárból, kíváncsi vagyok. Durva ilyet mondani de a 9 milla körüli ár egy élhető modellért egész jó manapság...
szer2: mondjuk kár, de én csak karoq-nál látok mátrix ledet, azzal és parkolási csomaggal az is megvan 10,5-es listáron
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kickass #216381 üzenetére
Erre egyébként őszintén kíváncsi lennék, de magam nem próbálnám ki. Magam esete ugye azt jelentené hogy hölgynek venni aki eddig hondához volt szokva (megy azt kész) és nem lehet neki (vagy lehet csak felesleges ) olyan instrukciókat adni hogy ne csúsztasd sokat, rámpák és egyebeknél meg ez és ez. Aztán használja 5-6 évig és 50-70 ezer kilométerig. A teszt fő kérdése hogy lenne e millás javítás ("karbantartása" a dsg-nek) közben több nap időigénnyel (meg hogy el lehetne jól eladni e 5-6 évesen száraz dsg-vel). Simán elhiszem hogy kibírná de előbb szeretném másnál látni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen