- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Steam Deck
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Video digitalizálás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
ma A Honor 200 Pro olcsóbb változata sok szempontból jó butítás, pár szempontból nem.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz Luck Dragon #194144 üzenetére
Mobilozni bezzeg nem szabad még lámpára várva sem... (kézben tartva)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Gabonetta #194146 üzenetére
Köszönöm, tényleg ezt írja a net, ma is tanultam valamit. :) Akkor eggyel kevesebb dolog van a bűnlajstromomon, mint gondoltam.
Akkor azt mondom, hogy kinyomni viszont nem lehet menet közben (kézben tartva): [link] Biztos veszélyesebb, mint az autók érintőképernyőjével szórakozni...
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194157 üzenetére
Időd és kerered van rá, szvsz fogsz találni valami jót. Ezekből még kínálat is van. (Ha valami jónak tűnő hirdetést találsz, ne gondolkodj rajta napokig, mert addigra elviszik, ami tényleg jó.)
Én a listából a Versot vagy a Zafirát venném, a Picasson már csak a kor miatt is előbb várhatóak a nyűgök.
Kia Carens miért esett ki? (Csak érdekel.)
-
ngaba
aktív tag
válasz Tothgera30 #194178 üzenetére
Hát... 20 éves technika, és ha jól tudom, a korabeli PSA hátsó híd típushiba megvan: [link]
Ezt leszámítva úgy tudom, hogy a széria vége felé egész megbízható (rémlik valami régi ADAC-teszt, ahol a legmegbízhatóbb használt egyterű lett meglepő módon).
-
ngaba
aktív tag
válasz slett27 #194256 üzenetére
Közben rájöttem, hogy azt kellett volna kérdeznem, hogy van-e valami baja, mert annyira öreg nem lehet.
Én nem kótyavetyélném el ennyiért... Nézd meg, milyen autókat árulnak 600 ezerért... (Rám tavaly valamelyik kereskedésben egy 18 éves Passatot akartak sózni 900-ért... Néha nem értem a piacot.)
Igazából ez az összeg önmagában nem olyan sok, ha autózásról van szó. A korábban emlegetett MultiAir majdnem el tudja vinni, de egy tetszőleges kocsivételnél bevizsgálás, átírás, új gumik (majdnem mindenki *** gumival ad el autót), esetleg vezérléscsere stb., aztán már el is ment a harmada-fele. Ha annyira kell ez az összeg (pár 100 ezer is számít), akkor nem is biztos, hogy érdemes váltani. (Ennél én többet költöttem 1 év alatt az "új" autómra.)
Racionálisan nézve addig hajtanám, amíg szét nem esik. (Vagy ha nem lehet eladni, akkor rokonnak ingyen / távolabbi rokonnak, barátnak jutányos áron.) Ismered => kisebb kockázat.
Persze értem, hogy ez itt most érzelmi kérdés. Ja, és hogy diegho is örüljön: 1.6 szívó J Astrára cserélni tényleg semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz slett27 #194460 üzenetére
Emlékszel, mit írtál 4 napja?
"a Bravo is nagyon bevált sőt...csak a 90LE-et vettem sajnos. Itt a fórumtársakra kellett volna hallgatno és elmenni a 120LE-s T-Jet-ért."Mindenesetre sok baleset- és hibamentes km-t kívánunk, és remélem, hogy elég lesz az erő. (Kicsit fordított pszichológiát gyanítok: Annyira rákészítettünk, hogy gyenge, hogy pozitívan csalódtál. Lehet, hogy azt kellett volna írnunk, hogy a kis virgonc J Astra. ;) )
-
ngaba
aktív tag
válasz slett27 #194469 üzenetére
"Jah, 890e-ért még egy árva telefon sem volt a FIAT-ra hogy egyáltalán meg lehet-e nézni 2 hét alatt. Ezt a részét feladtam."
Nincs budapesti rokonod, ahová fel lehet vinni a kocsit? Az én 20 éves Pug306-om is úgy ment el, hogy budapestiként (is) lett meghirdetve. (Pontosabban papíron nem is az enyém volt, csak használtam, hanem a _valóban nyugdíjas orvos_ nagybátyám volt az első és egyetlen tulaja.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194496 üzenetére
A felsorolt egyterűek között elég sok méretkategória van. Amelyik neked praktikusabb.
- Új Scenicet passzolom, de Renault-t inkább dízellel.
- Zafira Tourer inkább benzin (a 2.0 cdti-ről lehet rosszakat hallani, kisebbel meg szerintem nem érdemes).
- S-Max csak 2.0 tdci-vel.
- A Touran tsi-kről meg amit mindig elmondanak, szíjas legyen stb.És ha a dízel is opció lett, akkor a Picasso 2.0 HDI-vel (vagy Peugeot 5008).
Szerk.: A fritut én se hallottam még.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #194597 üzenetére
"Az a bajom, hogy fotelból lesegetem ezeket az autókat."
Hát pedig a "2 gyerekülés + anya hátul" kérdést bele kell próbálni. Se a gyerekülés, se az anya ne legyen túl széles. :) De túl kényelmes szerintem úgy sem lesz, ha az anya középen akar ülni (neki ott praktikus, a vezetőnek ez viszont zavaró).
Kezdetnek ezt a cikket (+ a hivatkozott régebbieket) érdemes átnézni. 3 gyerekülés férjen bele, és az egyik ülés helyére talán az anya is elfér: [link]
A korábbi kommentekkel szembemenve, az a személyes véleményem, hogy 2 gyerekre bőven elég egy C Zafira.
Az ízlésről: Szerintem a kombi és az egyterű is ronda, de a kombi rondább. Az (ugyanolyan kategóriás) egyterű kényelmesebb belül; városban praktikusabb, mert magasabb és rövidebb; pályán viszont a kombi (jobb vezetni, kevesebbet fogyaszt).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz pècsimunkás #194724 üzenetére
századával
-
ngaba
aktív tag
válasz 10.10 #194734 üzenetére
Normális Audit nem kapsz ennyiért, kockázatosabb lenne, mint megtartani a jelenlegit (csak ugye a kormány).
Mivel anno nekem is elég kicsi volt a keretem, kialakult a fejemben pár autó, ami olcsó, mégsem 100 éves. Csodát ne várj ennyi pénzért, nem megbízhatósági legendák. A legendák öregek ennyiért, ott már a kor a kockázat.
1. Peugeot 307 kombi, 1.6 vagy 2.0 benzinnel, CSAK a faceliftes verzió (2006 után). Szerelőkkel beszélve, fórumokat olvasgatva, a listámból ezt merem a legnyugodtabb szívvel ajánlani.
2. Ha kevés pénzem lenne autóra, Chevrolet-ket is néznék (Lacetti és társai) vagy akár Daciát. A Chevrolet ebben az árkategóriában régi Opel technika, de sajnos kivonult Európából. (Egyedi alkatrészek beszerzése macerásabb lehet.) Daciakat passzolom.
3. Nissan Primera 1.8. Középkategóriás autóhoz képest utánad dobják. (Mert a legtöbb ember szerint ronda és nem praktikus.) A motorja megbízható (úgy tudom), de egyéb nyűgjei lehetnek, ez már nem az atombiztos japán. De mivel japán, az alkatrész drága lehet.
4. Astra/Focus/Octavia tucatautóból ami kijön. Ezek öregebbek lesznek.
-
ngaba
aktív tag
válasz 10.10 #194794 üzenetére
Igen, benzines 307-ekre gondoltam. Valóban nincs sok, állíts be hirdetésfigyelőt, néha van jó ajánlat. A tengelytávja viszonylag nagy (kategóriájában), de a lábtér max átlagos. Van hátul hagyományos üléses kivitel is (osztottan dönthető pad).
A Primerában jobb a lábtér (a csomagtartó viszont kisebb a kalaptartóig).
Ami még érdekes lehet ár/érték arányban, az a Fiat Croma II, 1.8.benzinnel. (Ezt is akartam írni, de végül inkább a Chevrolet-t írtam.) Ez sem véletlenül olcsó: Magyarországon nem forgalmazták (azaz csak külföldről behozott létezik), ezért a karosszéria-elemeket csak külföldről / bontóból lehet beszerezni. (Nem is túl elterjedt modell. Ez is Opel motoros, tehát ahhoz értenek a szerelők, lesz alkatrész is.) A lábtér nagy, a csomagtartó határeset (azért nem kombi szint, és nem praktikus alakú).
-
ngaba
aktív tag
válasz ericssonfan2 #195174 üzenetére
C4 Grand Picasso 1.8 vagy 2.0 (2008-ig létezik ilyen) / Zafira 1.8 / Grand Scenic III 1.6 vagy 1.4 tce(?).
Kisebbet szerintem nem érdemes neked (Tourant pl.). Nagyobból meg inkább régebbi jön ki.
Az automata váltók megbízhatóságát passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz pana0017 #195184 üzenetére
Ha kipróbálod, nem fog kelleni az 1.6 szívó...
De csak tsi jött szóba a turbósok között? A Fiat 1.4 t-jet motorja például nagyon jól sikerült konstrukció (itt is ajánlgatjuk gyakran), az Opelnek is vannak jó turbós motorjai. TSI-kből utána kell olvasni, hogy melyik megbízhatóbb.
Én 1.4-esnél kisebbet / 3 hengereset nem vennék semmi pénzért. De ez is szubjektív vélemény.
-
ngaba
aktív tag
válasz TrollBalint #195275 üzenetére
Használd örömmel, és sok balesetmentes km-t.
-
ngaba
aktív tag
válasz Pttypang #195318 üzenetére
Nem tudom, de a Micra is olyan autó, amiért tudnak/tudtak rajongani a tulajok anno.
Ám 2x45 km-re nem biztos, hogy ennyire városi autót vennék, Jazzt se.
Illetve nem ez volt a kérdés, de én azért nagyon óvatosan kipuhatolnám, hogy mik a megajándékozott személy preferenciái az autókkal kapcsolatban / mit szeret a Pegueot 206-ban. Mert ha például a komfortos rugózást, akkor nem biztos, hogy 2 x 45 km rossz útra olyan autóval kellene megajándékozni, ami szétrázza az embert ott. Stb.
Illetve még annyit, hogy szép dolog a megbízhatóság, de anyukámnak nem biztos, hogy mernék Ignist venni. (És ez most független attól, hogy nincs jogsija.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Lacko32 #195324 üzenetére
Az MK2 Focus azért nem lábtérbajnok... Az MK3 talán jobb valamivel.
Nekem 5 emberrel + sok csomaggal az alsóközép kategória a minimum:
Tehát Jazzt, i20-at nekifutásból kihúznám.Szerintem ezek közül az i30 lesz a nyerő. Én ránéznék az 1. generációs i30cw-re is. Ez egy olyan "kombi", aminek a csomagtartója inkább a sima ötajtósra emlékeztet, a hátsó lábtér viszont fejedelmi.
-
ngaba
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #195346 üzenetére
Valószínűleg igazad van, nagyon rákoncentráltam a beltér méretére (és persze abban is tévedhetek, igazából a Civicet ismerem a legkevésbé), plusz be akartam dobni az i30cw-t.
De hogy nincs az a Civic-csomagtartó 477 liter (még ha viszonylag nagy is), arra a nyakamat teszem, az inkább a kompakt kombik/egyterűk (valós) mérete kalaptartóig. Én amúgy az alapterületet szoktam lemérni (illetve azt, hogy mennyire szűkül felfelé haladva) + a magasságot kalaptartóig/plafonig, támpontnak jó.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz buci30 #195491 üzenetére
Én megértem, ha valaki csak Audit akar... Anno a matektanárom Audi 80-ában meglepődtem az autópályán, pedig voltak nála már frissebb autók is 2001 körül.
De az Exeot nem véletlenül említettem. OK, nincs rajta 4 karika, de az kábé hivatalosan is az akkori A4 továbbgyártása Seatra fazonírozva. Az más kérdés, hogy olcsósítottak-e rajta valamit (utána kellene olvasni), de elvileg Seat prémiumnak szánták. Csak nincs sok eladó, azok többsége is kombi...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Paxker315 #195524 üzenetére
a Nissan Pulsar van "kinézve" későbbre
Anno én is nézegettem (szeretem a nem annyira tucat autókat), de emlékszem, hogy a TC tesztben azt írták, hogy a zajszigetelése nulla, az 1.2 tce motor csendes max. Meg nincs hozzá értelmes motor... Amiben kiemelkedik, az a tágasság (kategóriájában), de az eddigiek alapján neked nem annyira az kell.
Illetve úgy általánosságban a japánok nem túl jók hangszigetelésben, a magasabb presztízsű európaiak között nézelődnék inkább...
-
ngaba
aktív tag
válasz Zotyko #195554 üzenetére
Ha folytatni szeretnéd a carinás hagyományokat (nem adrenalinbomba, cserébe megbízható), akkor Toyota Avensis 1.8-2.0 szívóbenzin. Csak sajnos jó drága, 3 millióból nem is tudom, hogy mi jönne ki.
A dízelek sokkal olcsóbbak most (cserébe fel kell készülni, hogy bármikor beeshet 200-300 ezres javítás). A konszenzus szerint a legjobb dízelek:
VW konszern 2.0 (cr)TDI, bármiben: Octavia, Passat, Sharan stb.
Peugeot/Citroen 2.0 HDI: Peugeot 308, 508, 5008, Citroen C4 Picasso, C5. De ez van a Fordokban is 2.0 TDCI néven: Mondeo, C-Max, S-Max.A 3. gyerek még odébb van, most még felesleges kamiont venni szvsz.
-
ngaba
aktív tag
Azt írta, hogy "jellemzően havonta egyszer, inkább hosszútávú utakra használnánk. Persze vidéken is szoktunk vele a városban közlekedni, és van hogy Pesten is heti egyszer elmegyünk vele vásárolni, de itt nem lenne napi használatban, jellemzően nem autóval járunk dolgozni sem."
Erre simán OK a dízel szvsz. Persze majd ha meglesznek a gyerekek, akkor ezek a szokások is átalakulnak.
-
ngaba
aktív tag
válasz Yiggdrasil #195833 üzenetére
Azzal árnyalom vzsryl válaszát, hogy a korai 2.0 crtdi-k örökölték az olajpumpa hatszögtengely problémát, a VW topicban kellene utánanézni/kérdezni, hogy melyik motorkódtól problémamentesek.
-
ngaba
aktív tag
válasz toompa #195855 üzenetére
Gondolj rá úgy, hogy annyival olcsóbb a dízel, hogy kijön belőle egy részecskeszűrő/tisztítás.
Egyébként vannak kettőstömegű / dpf nélküli 1.6 dízelek is, bár azok nem kimondott pályázós gépek. (Kettőstömegű épp az én 1.6 tdi-mben sincs, bár ezt a motort nem ajánlom. Ja, és a kuplungcsere így sem 3 fillér volt ám.)
Az 1.4 tsi-vel is foglalkozni kell, minimum diózás néha stb.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz yodamester10 #195890 üzenetére
"Sima benzin és dízelnek gatya 5-8 éven belül."
Lehet, hogy bizonyos szempontból ez lenne az ideális, de kötve hiszem: Nézz rá a magyar autóállományra, kitörne a forradalom... A Trabantot se vették el senkitől.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz vzsryl #195941 üzenetére
Én meg úgy látom, hogy túl optimisták vagytok. Még csak ott tart ez az egész globális felmelegedés téma, amikor a túlsúlyos ember felismeri, hogy diétázni kellene, és a tudománytól várja a csodát, hogy ő fájdalommentesen le tudjon fogyni (csodabogyók stb.), és közben nyugodtan nassolhasson stb.
Majd kiderül, hogy az elektromos autó csodabogyó-e... De hogy ahhoz is egy COVID kellett, hogy az emberek rájöjjenek, hogy egy konferencia vagy multicég fejtágítója miatt nem muszáj kontinenseken átrepülni, amikor van zoom is, sok mindent mutat a hozzáállásról. És az igazán szegény országok (afrikai országok, India) a méretükhöz képest még el sem kezdtek energiát fogyasztani...
Szép dolog a hibrid/elektromos autó, de nagyvárosokban talán azzal kellene kezdeni, hogy (közel) ingyenes tömegközlekedés. A BKV jegybevételénél több pénzt elszórunk baromságokra stb. (Csak azt kell kitalálni, hogy hogy lehet ezt úgy megcsinálni, hogy ne generáljon felesleges utazásokat. Digitális bérlet lenne a minimum.)
Most ez a hozzászólás is a túlsúlyos ember kifogásainak tűnik, de nem az. (Az már a "fájdalmas" diéta része, hogy az átlagember csak kisköbcentis lefojtott autókhoz juthat hozzá stb.) Csak ez nagyon kevés. #mindmeghalunk
THE END
-
ngaba
aktív tag
válasz Gabesz87 #195955 üzenetére
1. Olyat nem lehet ígérni, hogy gondozásmentes autó. Annyit tudsz mondani nyugodt lelkiismerettel, hogy eddig nem volt vele gond. Lehet, hogy holnapután megadja magát benne egy drága cucc, akár nálad, akár bárki másnál.
2. Az autókereskedő jó eséllyel ferdít / kiszínez / kamuzik, így állj hozzá. Akkor kevesebbet fogsz csalódni. :) Annak higyj, amit a saját szemeddel látsz / szerelő-márkaszerviz mond. -
ngaba
aktív tag
válasz 6030D #195963 üzenetére
Ez nem átbaxás önmagában. Az idő/tudás is pénz, az utánajárás/tanulás pedig idő.
Az az átbaxás, amikor a kereskedő egy vízkáros autóra (amiről ő is tud) azt mondja, hogy makulátlan, és nyugdíjas orvosé volt. Ez szimplán a fogyasztó megtévesztése, mint amikor az ékszerész 20 karátos aranyláncnak mondott bizsut árul, vagy a hentes a romlott húsra azt mondja, hogy friss. (Vízkáros autót is lehet árulni, csak meg kell mondani.) Csak valamiért ez bocsánatos bűn, "de hát mindenki visszatekeri az órát" szövegekkel...
-
ngaba
aktív tag
válasz MC Pite #196083 üzenetére
Csak fekete és barna lehet.
Ám erről a Prince motorról azért az általad leírtnál kicsit vegyesebbek a vélemények. (Én is nézettem ennek az SW verzióját, olvasgattam pro és kontra, de nem mertem bevállalni. És nyilván nem szentírás, amit a helyi jó hírű franciaautó szerelő mond [*], de ő is azt mondta, hogy inkább ne.)[*] Tőlem kérdezte már meg vis maior autószerelő, hogy az Alteámban Renault motor van-e.
-
ngaba
aktív tag
válasz cappa72 #196604 üzenetére
A Pug306 1.4 8V is rossz volt elindulásnál. Lefulladás annyira nem, de indulásnál a gázadásra nagyon hülyén reagált: ha rászállt egy pillangó a gázra, adott egy nagy gázfröccsöt, majd visszaejtette. Először nézegették szerelők, aztán elkönyveltük indulásrásegítő fícsörnek... Amúgy a váltója is elég tré volt, a kuplungját se szerettem. De azért meg lehetett szokni.
Ja, és volt egy megoldhatatlan hibája, félig meleg motorral marha nehezen indult, hagyni kellett lehűlni. Egyik szerelő se jött rá, hogy mi baja volt (nehéz volt reprodukálni, néha cseréltek rajta pár dolgot, ami logikusnak tűnt, de a probléma megmaradt).
Mindezek ellenére egyszer sem hagyott ott sehol.
-
ngaba
aktív tag
válasz Veron #196705 üzenetére
"@bandus: pont a viszonylag kevés km a vonzó."
Akkor inkább ne külföldről behozottat nézz. Magyarországon forgalomba helyezettet minimum (könnyebben ellenőrizhető), a legjobb magánszemélytől. Csak mivel lassan a cégeken kívül nálunk senki nem vesz új autót (pláne jól felszereltet), utóbbi nehéz lesz...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 1 / 2
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Steam Deck
- ASUS routerek
- Mediatekes S25, életlen S25 Ultra?
- Újabb forrás erősíti meg a CMF Phone specifikációját
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- További aktív témák...