-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Valahogy ez az allroad túl nagy ajándék ahhoz, hogy igaz legyen
-
giigz
veterán
válasz zolikaDB #64159 üzenetére
Biztos nem rossz gumi, és valószínűleg jól fog tapadni, nem jár rosszul vele, az ugye más kérdés, hogy én ennyiből Barum Polaris 3, Nokian W+ vagy ami a legjobb ezek közül, tehát a Hankook-nál is jobb, Semperit Speed-Grip 2-t vennék
(940 Ft-tal drágább darabonként, de sokkal jobb)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz MunezXBK #64163 üzenetére
Az meg az 5 hengeres Volvo motor, szerintem az is nagyon jó Na meg a 2.5 TDI után még annak imádom nagyon a hangját, főleg automatával amikor vált
zolikaDB: Tapasztalatom még nem volt vele, de tesztek alapján a Semperit a jobb, na meg én Hankook-ot alapból nem vennék, nekem nem szimpi az a márka... De az tény, hogy a Semperit jobban fog tapadni. Elvileg
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
Tudom nem a hirdetés helye, és nincs is benne semmi érdekem, de mivel többen kerestek manapság olcsó autót, ezért gondoltam berakom ezt, egy ismerősöm autója, elég részletesen le is írta a kocsi állapotát, normális fényképeket csinált, nem egy zsákbamacska.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem a 20 éves bűn rossz hatásfokú motorommal és benne 230k km-rel, ráadásként egy rövid váltóval országúton 5 literrel elmegy, az előző havi vegyes fogyim 6,1 liter lett kb. 30% várossal.
Ez az 1.4-es szívó egy hosszabb váltóval és egy kis "modernizálással" mindenféle turbó és társai nélkül el tudna mennyi országúton 4,5-tel, vegyesben 5,5-6 literrel, tisztán városban 7 literrel. Erre példa a Suzuki 1.2 és 1.3-as motorja.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Rossz olvasni, hogy milyen hatótávokat írtok... Nekem az 1.4 8V atomsokat fogyasztó motorommal 800-900 km megvan "simán", most 700-nál tartok és még nemrég hagyta el a negyedét...
Sok várossal télen, nem spórolva is 8, nagyon maximum 8,5 literből eljárok, vegyesben 6,5, jobban nyomva 7 liter, kicsit spórolósabban legutoljára 6,12 liter lett az átlag sima OMV benzinnel, most legutoljára MM 95 ment be, de szerintem nem lesz kevesebb a fogyim ezzel, bár volt sokminden ebben a tankban, következő alkalommal megint ilyet fogok tankolni, viszont akkor már egy picit kulturáltabban próbálok menni.
Elhiszem én, hogy lehet velük 10 litert etetni, de általánosságban vegyes használatban 6,5 literrel el kell járnia egy 1.4 8V-nek is. Ha ennél több, akkor vagy a láb túl nehéz, vagy a kocsi nincs rendben, vagy a benzin is okozhat ekkora különbséget, minden autó más benzint szeret, nagy különbségek is lehetnek.
-
giigz
veterán
válasz zolikaDB #64817 üzenetére
Ráadásul neked az 1.4 16V Astra van, ugye? Azoknak a fogyasztása még egy fél literrel biztos jobb mint az én 8V-mnek, vegyesben 6 liter körül kellene járnod vele, városban nagyon, de nagyon max. 8 liter körül. Miért Lukoil 98-at tankoltál? Én a helyedben kipróbálnám a MOL sima, MOL EVO, OMV sima, OMV MM benzineket is.
-
giigz
veterán
válasz zolikaDB #64845 üzenetére
Egy ismerősöm sokszor tankol ott a Maxi Line-nál, nem szokott panaszkodni. Én csak OMV/MOL/Shell, de még a Shell-nél is csak nagyon ritkán, vagy MOL vagy OMV. Az MM a MaxxMotion rövidítése, talán dízelben van vele a legnagyobb különbség, benzinesnél annyi, hogy van valami kis adalék a 95-höz képest, van amelyik autó tud vele kezdeni valamit, van amelyik nem, de nyilván a marketing szövegben mindenféle tisztító, karbantartó, védő, stb. hatást mondanak, vagy igaz, vagy nem. A 100-as még annyiban különbözik, hogy az nem a magyar finomítóból jön, hanem minden esetben az osztrákból, tehát aki "allergiás" a magyar benzinre, az megkaphatja az osztrákot is.
-
giigz
veterán
Azért, mert nekem nem Astra van, még lehet tapasztalatom vele. A családban van két 1.4 16V-s kocsi, az egyik egy Astra, a másik 207, mindkettő 6,5-7 literrel jár vegyesben, pedig nő vezeti mindkettőt Én tuti eljárnék velük 6 literrel vegyesben spórolósan. Városban persze 8 liter az egyértelmű. Ha a cimborádnak 8 liter a vegyes fogyasztása (mármint a kocsijának), akkor vagy nem vezet megfelelően, az, hogy nem forgatja tiltásig, még nem jelenti azt, hogy a fogyasztáshoz mérten optimálisan vezet, különbség van a 4k és 3k-nál váltások között fogyasztásban, meg persze a motorféket ügyesen használva szintén fél liter mínusz.
Az én 1.4 8V-mre is röpködtek a 10 liter városban, 7 liter országúton, vegyesben 7,5-8 liter számok, az elején igaz is volt tiszta városra hidegen szar alapjárattal, ezeréves olajjal, szűrőkkel, fals levegővel 9 liter, vegyesben 7,5, de mióta rendben van az autó, hopp 6,12 L lett az átlagom.
Ha nagynéném a 207-tel eljár 6,5-7 literrel úgy, hogy szerintem azt sem tudja mi az a motorfék, és magasról le is teszi a fogyasztást, én tuti eljárnék azzal 6 literrel vegyesben.
És akkor most le is lehet írni, hogy BP, dugók, stb., de ez ugye egy szép kis téma, lényeg az, hogy attól még mert valaki nagyot akar mondani, nem biztos hogy úgy is van, vagyis lehet neki úgy van, de aki ügyesebb, az meg sokkal kevesebbre hozza ki.
-
giigz
veterán
"Most melyik, 6 vagy 6.5 - 7?"
6,5-7-tel mint mondtam, olyan jár, aki leszarja a fogyasztást, ráadásul nő is, köszönő viszonyban sincs a megfelelő váltóhasználattal, esetleg motorfékkel, stb., tehát ha ő még vezetni is tud, és a fogyasztás is érdekli, miért ne járhatna vele 6, max. 6,5 literrel?
Tehát ha valakit nem érdekel a fogyasztás, és vezetéstechnikailag nem fogyasztáskímélően vezet, akkor az Astra szerintem is vegyesben 7 liter körülre jön ki, de ha már a fogyasztásról van szó, és ez neki "számít", akkor gondolom tesz is érte valamit, és szerintem meglehet a 6, max. 6,5 liter vegyesben.
De egyébként most már én is befejezem, inkább örülök annak, hogy én katalógus adat és minden más adat alatt járok el vele nem nagypapásan (ha csak pályán nem 140-nel, úton 100-zal, városban 60-nal mennek).
-
giigz
veterán
válasz zolikaDB #64870 üzenetére
Én általában mindig az adott forgalmi viszonyoknak megfelelően vezetek, tehát ha látom hogy mögöttem gyorsabban akarnának menni, akkor tovább pörgetem, de ha előttem valaki 60 helyett 50-nel megy a városban, akkor csak azért nem előzöm meg, hogy utána 60-nal mehessek tovább. Tehát én elég változatosan vezetek, néha pályán is 120-150, néha meg 90-100-zal csorgás. Országúton szintén néha 100-120, de néha 70-90, tényleg sok mindentől függ.
Elindulás úgy néz ki, hogy ha teljesen meg kell állni, akkor 1-esből viszonylag finoman, kb. 2000-2500-ig pörgetve, 2-est 2500-3000-ig, hármast 2000-2500-ig, négyest 2000-2300-ig, utána pedig a városban 60-nal 5.-ben 1750-es fordulattal megyek. De ha esetleg úgy adódik, akkor 1500-nál is simán lehet menni. Ha nem kell állóra fékezni, csak lelassítani, akkor már kettesből gyorsítok ki, kanyarokba általában 3-ban megyek be, és kb. alapjáraton jövök ki, vagy max. 1500-as fordulaton, és onnan finoman gyorsítok.
Amint meglátom, hogy fékezni kell majd, azonnal vissza 3-ba, és motorfékkel lassítok le ~ 20-ig, majd itt be üresbe, és szintén gurulás addig, amíg meg nem kell állni. Sokkal többet gurulok, mint az átlagos emberek, ha pl. piros lámpát látok, akkor nem a gázt nyomom tovább, hanem elkezdek gurulni, ilyenkor szoktak általában előzni 1-2-en, biztos nem jut el az agyukig, hogy 50 méter múlva ott van a piros lámpa, aztán majd előtte fékeznek inkább erősen, vagy lehet csak pozíciót akarnak nyerni egy ilyen könnyű előzéssel, nem tudom, nem értem.
Nyilván ha sietős a dolgom, akkor ezek közül borul minden
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #64878 üzenetére
"tehát ha látom hogy mögöttem gyorsabban akarnának menni, akkor tovább pörgetem"
Tehát félreértés ne essék, összegezve.
- Ha jönnek mögöttem, forgalom van, akkor forgalomnak megfelelően, azt nem feltartva.
- Ha nem jönnek mögöttem, akkor két lehetőség van, kedv függő a dolog: 1. spórolás 2. hajtás.[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #65124 üzenetére
A noname márkákon kívül egy márka van, ami tutibiztos, hogy nem lesz: Kormoran
Igaz csak 12 éves Kormoran télivel jártam, tehát nyilván egy új biztosan jobb lett volna, de az vizen olyan szinten csúszott, hogy az nem igaz, gyakorlatilag egy közepes fékre is azonnal az egész autó indult meg...
A nyári gumim elöl 5 éves Kormoran, 4-5 mm profillal, az is olyan, hogy esőben tapadás 0, pici fék és azonnal csúszik...
A teszteken is esőben kiábrándító a Kormoran, a Debica gumik is sokkal jobbak...
-
giigz
veterán
Ha már a guminál tartunk, most legalább aktuális, és fontos is.
Szóval annyi lenne a problémám, hogy van a Vredestein SnowTrac 3 gumi, ami nekem minden szempontból megfelelne, árban is "csak" 13-14k darabja, és nekem "fontos", hogy azon az "EU adatlapon" vagy mi a sz@ron ahol a fogyasztást és a vizes tapadást osztályozzák C legyen a vizes tapadás, bár nem tudom ez mennyire számít. A teszteken is jól szerepelt a gumi, viszont azt vettem észre, hogy a gyár honlapján már nem C a minősítése az én méretemben, hanem E...
Ez most akkor a gyakorlatban rosszabbul tapad? Mert akkor ugye kb. semmi köze nincs ahhoz, ha én egy másik méret alapján választok tapadás szempontjából, ha az én méretemben teljesen máshogy tapad...
Mert egyébként meg ez a Vredestein SnowTrac 3 a legszimpatikusabb, és talán a legjobb is, tapadásban elvileg Michelin/Continental/Goodyear/Pirelli/Nokian szint...
Tehát pl. 196/65 R15-ben:
És az én méretem 175/70 R13-ban:
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dluinet #65148 üzenetére
Egyszer lenne egy gumi ami jó a teszteken (bár ez is olyan, hogy az ADAC még ugyanolyan eredményt nem hozott ki azonos gumira más évben, azt meg nem hiszem, hogy ugyanolyan típuson belül ennyit változna a keverék 1 év alatt, vagy csak sz@rul mérnek és akkor megint semmi értelme az egésznek, vagy éppen az adott évben ki mennyit fizet, lényeg az hogy csak erősen tájékoztató jellegű), jók a vélemények róla, szimpatikus az egész, és akkor az én méretemben valamiért E-re változik a tapadás, tehát akkor lehet rajta agyalni, hogy na hogy is van, nem is tapad ez majd olyan jól, stb. stb.
Sava Eskimo S3+-t nem használt innen valaki?
Egyébként meg lehet a Barummal járok a legjobban, azt használják itt Magyarországon millióan, jók a vélemények, akkor nekem miért ne lenne jó...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Egyébként meg a végén megveszem a Toyo-t, legalább a gumim japó lesz
-
giigz
veterán
válasz !Overdose! #65179 üzenetére
Nem arra gondolsz, amikor a felhasznalok adnak be ertekelest?
-
giigz
veterán
Dontsetek mar el helyettem h Sava, Barum, Toyo vagy Vredestein legyen
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #65199 üzenetére
Aaa, a Megane utan abba beszallni is rossz, plane meg utana menni is vele, hangos, kemeny, de legalabb ugy erzodik, h ossze van rakva.
Egyebkent megmondom oszinten a Megane-bol nem sok autoba tudok ugy beulni, hogy kenyelmesebb mint az enyem, persze az XC70 meg az Allroad kenyelmesebb volt, de csaladi es barati korben az ilyen Focusok es Astrak labdaba sem rugnak az enyem ellen kenyelemben, komfortban...
Ja es fogyasztasban sem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest