Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- Redmi Pad Pro - jól sikerült
Hirdetés
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
gp A klasszikus harmadik rész felújított kiadása sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Átalakul az OpenAI, sorra távoznak a vezetők
it Sam Altman szerint nem tervezett átszervezés része, hogy sorra távoznak a cég vezetői.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Land
veterán
Köszi srácok. :)
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Sziasztok!
Több okból kifolyólag el kell adnom a VW Passat B8 Variant 2.0 TDI 190 LE-s autómat és olcsóbbra váltanom.
Amit keresek: kombi, nyomatékosabb motor (tehát lehetőleg turbós), megbízható technika, ne legyen túl öreg, 2.5 millió Ft-ig mindennel együtt (lentebb kifejtem).
Alapból nem megyek sokat, Pesten élek, de a mostani dízel Passatra is tudtam figyelni, sosem tömődött el a DPF, 10 ezer km-enként olajcsere stb.2 verziót találtam ki:
- dízel 1.6-1.9 millió Ft-ért+átírás+biztosítás és félreteszek pár 100 ezer Ft-ot "dízel nyűgökre".
- kis turbó benzines/"nagy" szívó 2.1-2.2 millió Ft-ért+átírás+biztosítás+minimális félretett pénz erre arra ->bár nem gondolnám, hogy egy turbós benzines nem kérne semmit szervíz gyanánt.
Mivel a dízel üldöztetés miatt jóval olcsóbb egy dízel, bármennyire is hülyeségnek hangzik, de egy (benzinesnél) olcsóbb, karbantartott, átvizsgált dízel autó több 100 ezer Ft félrerakott pénzzel a háta mögött összeségében még akár olcsóbb is lehet egy benzineshez képest.
Lásd a mostani B8 Passatomat: benzines motorral majd 1.5 millió Ft-tal drágább lett volna és közel sem volt nyűgös kocsi a nálam töltött idő alatt, tehát abszolút jobb döntés volt a 2.0 TDI motor a 2.0 TSI-hez képest.Racionális(abb) lista:
- Ford Focus II FL-es: jellemzően a szívó benzineseket ajánlják, iszonyat sok van belőle. Vélhetően nem dobogtatná meg a szívemet és lehet hamar cserélni szeretném.
- Volvo V50: Focus II technika, szebb, mutatósabb külső. De a dízelek ebből sem feltétlen atombiztosak. Lófütty 1.6 szívó meg kell a francnak. Vélhetően megvan a szervizelésénél a Volvo felár.
- Renault Megane 3: titkos tipp a Vezess szerint. Rengeteg 2011 körüli 1.5 dCi van eladó. Elvileg jó motor (hajtókar csere vétel után), persze nem erőgép, de a nyomaték azért lenne benne a dízelsége miatt. Abszolút rajta van a listámon. Benzinesből 1-2 db 1.4 TCe-t hirdetnek, de azok elvileg sokat esznek és azokkal is lehetnek gondok.
- Renault Laguna 3: ez is titkos tipp. Elvileg igencsak megbízható (sok tulajjal beszélgettem), 2.0 dCi-vel venném. 1.8-1.9 millió Ft-ért elég extrásakat hirdetnek. Előkelő helyen van a listámon.
- Citroen C5 II: elvileg ez is sokat javult a rossz hírű első C5-höz képest. 2.0 HDI ugyancsak megbízható darab. Ennek annyira nem jártam utána, de talán a Laguna megbízhatóbb típus.
- Honda Accord: ebből ennyiért 8. generációs FL-esek vannak, tehát a "halottas kocsi" kombi. Öreg autók, inkább kihagyom. Annyira nem tetszik a kombi verziója.
- Mazda 6 II gen: 2008 utáni széria, elvileg már kevésbé rohadnak. Ebből dízelt nem szabad venni. Egy 2.0 szívó benzines talán megbízható lenne, de az egyéb Mazda specifikus alkatrészek nem olcsók és sajnos ezekből a jobbak 2.1-2.3 millió Ft között vannak. Egy jobb dízelhez képest simán 4-500k Ft felár. Annyiból pedig azt szerencsével 2 évig simán életben tartom.
Opel Astra J: ebből csak az 1.4T 140 LE-es kis turbós benzinest venném. Megbízható motor, a kocsi sem nyűgös elvileg. 2.1 milliótól már egész ígéretes darabokat láttam. Csak hát vélhetően erre is kellene költeni, illetve turbó ebben is van. A részecskeszűrő hiánya szól mellette egy dízellel szemben, másnak nem érzek nagy különbséget. Max a fogyasztásban.
- Skoda Octavia: 2.0 TDI-vel nézném, de valamiért ennyi pénzért nekem egy Laguna jobban bejön. Extrák terén össze sem hasonlítható a német vs "szar" francia értéktartás miatt."Boogisabb" lista:
- BMW E46 320i/325i: igen ezek szívó benzinesek, de ugye 6 hengeres. Valószinüleg tetszene. Csak hát ezek öreg autók, sok a lerúgott darab. Féleg hogy locsolni kellene rá a pénz. Tartok tőle.
- Audi A4 B7: tetszetős forma, 1.7 millióig bőséges a kínálat. Mennyire horror egy ilyet fenntartani? Gyakori szerviz látogató lennék? Nyűgös autót nem szeretnék venni.
- Seat Exeo: ritka, gondolom nem is keresett típus. Megbízható vajon? 2.0 TDI motorral van jó pár eladó.Ezeket találtam. Bevizsgáltatni a Totalcheckhez vagy az autovizsgalat.hu-hoz vinném, tehát elvileg lefosott, lerúgott kocsi vétele kizárt.
Fejben nekem ezek tűnnek befutónak: Megane 3, Laguna 3, Opel Astra J, de nincs eldöntve. Tapasztaltabb "autóbuzik" véleményére lennék kíváncsi. Köszönöm!fasyrt: B8 2.0 TDI motorjai elég jók. 150 lovasnál hallottam néhány hengerfejes esetről, 190 lovasnál nem. De ez lehet a karbantartás hiánya miatt is szvsz.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Milyen motorral vennéd a V50-et?
Llew: Igen 5 hengeres V50 nincs ennyiért. Megane 3 1.6 benzinnel elég nyomatékszegény lehet. Inkább kockáztatnék az 1.5 dci-vel. Viszont ahhoz képest meg egy Lag 3 2.0 dci-vel még jobb motoros lenne. Még a C5-nek utána járok.
fasyrt: Ha jársz itthon, akkor megmutatom. Nem tudom ahol te élsz mennyiért mennek ezek.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #199149 üzenetére
Mk3 Focus nincs ennyiért. Meg nekem nem tetszik. Az eleje jellegtelen.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz ngaba #199159 üzenetére
Valóban a formája kissé esetlen. Azért egy A4 szebb. Motorokkal annyira nem vagyok képben, tehát a 2.0 TDI fejlődés történetével és a típushibáival. Ami a Passatban van elvileg beton stabil. Nem tudom a korábbiakkal mi a helyzet.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz ngaba #199169 üzenetére
Igazad van. A4-ben 2.0 PD TDI van, ebben már az újabb TDI-k vannak, tehát megbízhatóbbak. Annak kell utána járnom, hogy a 2008 utáni TDI megbízhatóságban hol állhat a 2.0 dcihez vagy hdihez képest.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #199171 üzenetére
Az nem tűnik erőgépnek ahhoz a bódéhoz.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Még 1 típust találtam, melyre nem is gondoltam a J Astra árazása miatt. Kb 2011 körüli Insignia kombi 2.0 CDTI dízel motorral mennyire rizikós vétel?
Keret továbbra is 2M vételár (plusz átírása, szervizre félrerakni stb).Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #199158 üzenetére
Ez az 1.6 tdci jó motornak számít?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
Sziasztok!
Kombit keresek a következő elvárásokkal: erős, legyen hangja, automata, ne legyen betegágy
Keret: 3.5 millió Ft
Éves keret: 500e FtBMW E60-ra gondoltam, de a tulajok szerint az évi 1 millió Ft a reálisabb ráköltés. Audiból ennyiért még talan fapados autók vannak vagy betegágyak. PD TDI elvileg nem ajánlott. CR még ennyiért jó nemigen van. VW Passat B7 nem tetszik. Merciből még nem olvastam igazán megbízható motor+automata váltó kombót a keretemből. Végigfutottam minden márkát, de nem igen láttam megfelelő típust.
Egy titkos tippem van, melyet ismerek is, de nyitott vagyok, hátha valami felett elsiklottam.
2011 utáni C5-t vennék 3.0 V6 HDI motorral. Egy igazi sleeper autó. Szarfranciasága miatt ki is jönne a keretemből. Volt már 2.2-es motorral és szerettem.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz alázógyík #210528 üzenetére
Rengeteg tesztet olvastam, hogy sok velük a gond. Így vélhetően nem fogok venni. Csak leírtam, hogy miket néztem meg. Ha végig pörgeted a hahut, akkor elég sok BMW jön veled szembe. Rengeteg van az utakon, ennyire sok "hülye" nem lehet.
Persze lehet, hogy minden garasukat az autóra költik.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210543 üzenetére
Erről nem hallottam. Nem lehet, hogy több V6 HDI van?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210548 üzenetére
Azt tudom, hogy a vezérlés csere drága, de nem feltétlenül nekem kell kicserélnem. Vehetek olyat, amiben nem rég cserélték. C5 csoportban ajánlott motor a 3.0. Lehet azért nem bajos, mert csak 450 Nmt tud, míg a Jaguarban, Land Roverben jóval többet. Egyedül a hűtést írják gyenge pontnak, mert nem bírja a tartós 200 km/h feletti tempót.
2.2-t ismerem, csak gondoltam szétnézek 4 henger felett.
Volvot megnézem.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz macilaci78 #210534 üzenetére
Accord 2.4 sajnos 3.5-ből nem igen jön ki. 307 sw nem tetszik, V60 nem rossz, de az átlag kombikhoz képest kicsit kisebb a csomagtartója. Abból egy 5 hengeres dízel mondjuk akár jó is lehetne 2011/2012-ből...
Subaruról pedig rosszul tudom, hogy ritka és az alkatrész árak eléggé húzósak?[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210543 üzenetére
Rágoogliztam és valóban vannak főtengely töréses esetek Land Rovernél, Citroen C6-nál stb... Érdekes mert a hazai csoportban nem igen olvasni ilyen hibáról.
Akkor 2.2 HDI+csipsz a megoldás.
Plusz egy kipufogós szakival meghekkeltetni a kipufogót, hogy legyen hangja.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz zgospel #210554 üzenetére
Mi a gond vele? Volt 2.2-m, tudom milyen. Illetve beszéltem olyan tulajjal, aki megchipeltette és elmondása szerint ég és föld a különbség. A kipufogós dolog csak az enyém fejemben él. Lehet nem lehet hangot varázsolni bármelyik autónak.
rbalint88: Azokat is megnézem. Volt 159em, félek tőle. Tibi nem tudom mennyit enyhítene az alap bajain.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen