Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10–25 mm (35 mm-es egyenérték: 20–50 mm)
Nah ezért az objektívért megremegett a léc a rendszerváltásért. Mondjuk kérdés optikailag milyen...
Akkor már csak egy igazán jó váz kellene elé. Amiben jó a szem-fókusz és a folyamatos követő-fókusz. Hogy áll ebben a témában a Panasonic MFT oldalon? Jah és ugye az ISO kérdése még érdekes... Nem csak fent hanem lent is....Egy objektívvel meg tudnám oldani a beltéri fotók jelentős részét. És még nagylátó irányba is elég lenne...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Egyébként ha már így szóba jött az MFT.
Várható ott utódja mostanában a G9-nek?Gondolom Olympusnál nem várható mostanában újabb "normális" utód az e1m-hez hiszen most jött ki az "X", ami szerintem rossz irány...
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #695 üzenetére
Azt hittem már több mint két éves
Egyébként szerintem is az várható, hogy a Panasonic szép lassan kiszáll az MFT-ből... vagy legalább is lassít....
GH6 "ellen" meg az szól, hogy most jön a videós FF panasonic váz.
-
mikrofon
veterán
-
mikrofon
veterán
Ezekből a HSz-ekből a lényeg hiányzik így elég messze állnak a valóságtól. Az amortizáció a legfontosabb, ezzel indul minden és ezzel le is zárul... Na nem a valódi, hanem az értékbeli. 3-7 évre be van osztva értéktől, fontossagtól, prioritástól és típustól függően minden eszköz. Ráadásul ezen a területen (fotozás) a többségnél semmi sem tartozik a 7 évbe.... Tehát letelik az amortizáció jön az új, függetlenül az állapottól. Mert ekkor a cég számára az eszköz ertéke már nulla. Ilyen eszközzel meg már nem tervez profitot. Ha letelt az idő akkor jöhet a váltás vagy maradhat a korábbi márka. Attól függ, hogy.... De attól semmi képem, hogy mi történik ha felborul az állvánnyal,vagy beázik és belefagy a viz... Ez egy nem várt esemény. Ennek a kockázat elemzésben a helye és ezért van tartalék eszköz... Az anyagi kárt meg téríti a biztosít, beveszi a költségvetés, lenyeli a tulajdonos ....
Amortizációs időn belül pedig a javítás, vagy pótlás....
Kíváncsi lennék, hogy ezt a fórumot olvasok közül valójában kit érintenek a fotózás területén ezzek a dolgok, amikről most folytak a kijelentések... Gyanítom nulla....
Kb annyi értelme... mint azoknak a videóknak amikor locsoló alá rakják a vázakat hogy kiderítsék melyik a jobb...
Félre ne értsétek nem az a bajom hogy mindenkinek van véleménye, hanem hogy olyan határozott kijelentések lettek leírva aminek semmi köze a valósághoz, így látszik hogy valódi tapasztalat, ismeret nincs mögötte... Inkább csak találgatás.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz hibavissza #792 üzenetére
van több gazdasági modell, több cél irány... Az amortizáció jelenleg mindegyik sikerorientáltnak a része és alapja......
De hagyjuk ezt.... inkább... ez nem az a fórum ahol erről valódi szakmai vitát lehet folytatni..... Ha szeretnéd, ha érdekel, akkor keresd meg azt a helyet....
-
mikrofon
veterán
válasz hibavissza #794 üzenetére
nekem ehhez nem kellett utána olvasni... eléggé a részese vagyok ennek a témának. Mondhatni ez a minden napi életem része..... hiszed vagy sem.... győzködni, bizonygatni meg pláne nem akarok senkit.
az meg hogy nehezen érthető, hát nem az én problémám....
értem én eléggé ahhoz, hogy .....pont emiatt írtam, hogy ezeknek a "nagycéges", "üzleti modelles" eszközválasztós HSz-eknek, vitáknak, itt ebben a topikban semmi értelme nincsen. Gondolom az itt jelenlevők döntő többsége ezekben nem vesz részt, maximum, a végén mint akinek használni, alkalmaznia kell....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Szerintem meg sokkal jobb RAW-ban fotózni! Két kártyára párhuzamosan RAW + jpeg. Gyorsabb kártyára RAW, lassabbra jpeg. Egy normális vázat ez nem fog vissza...
Ha nagyon nem akarsz időt szánni a kidolgozásra, akkor egy jó RAW konverterrel, kötegelt kidolgozással, auto beállítással, esetleg valami általad létrehozott profillal, pár kattintással el tudod végezni és jobb eredményt kapsz mint a gyári jpeg....
-
mikrofon
veterán
válasz csacsi77 #906 üzenetére
Azért az a7III-t kérdeztem, mert ugye az mk3-nál és az a9-nél már kicsit nagyobb a markolat mint a korábbi vázaknál. így talán észrevehetően jobb a fogása...
A Zony 24-70-ben meg "nem szabad" gondolkodni. Ha alap zoom kell Sony FF-re, akkor nagyon ajánlott az 24-105/4 beszerzése.....
-
mikrofon
veterán
Én is inkább arra gondolok, hogy nem ismeri a Sony-t. A kapcsoló miatt meg valószínű a Fuji-t sem....
Lehet ez az első MiLC amit használt... Akkor pedig érthető a csodálat mert akkor az magának a MiLC-nek is szól és nem kifejezetten a Nikon-nak... Legalább is én így értelmeztem az írást.Tényleg jó a szemkövetés a Sony-ban, de én is gyakrabban használom a kijelölős, négyzetes követést. Sok esetben tényleg egyszerűbb megérinteni az adott részt, vagy becélozni a kis fókuszmezővel. Így nem kérdés, hogy melyik embert, állatot kell folyamatosan követni.... Mondjuk az is igaz, hogy ilyenkor akkora mélységélességet használok, hogy az egész emberi vagy állati fej, test éles legyen, ne csak a szem....
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #989 üzenetére
pont ugyan ezt éreztem mikor rákattintottam a videójukra....
-
mikrofon
veterán
válasz Mercutio_ #1162 üzenetére
A Sony-st már téli szemetelte rendszeresen ugyan ezzel meg hasonlókkal. Most új felületet talált. Hisz ez szakmai, az meg csak Sony-s....
Meg ugye lehetne olyan vázat és rendszert valasztani amihez van egyéni ízléseknek megfelelő objektív...
Tudatos vásárlással ez egyszerűbb...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ebben az esetben nem az ár a kérdéses, hanem a kereslet. Lesz-e aki megveszi tőled az objektívet. Ugye azért akciózzák ennyire mert nem fogy rendszer szinten. Ami a használt piacra is kihat. Ráadásul akinek ilyen lencse kell megveszi kitben sűrűbben. Szerintem inkább gondolj úgy rá, hogy kell az az objektív neked is.
Ha az időjárás állóság a lényeg és a méret akkor esetleg a fujira is ránézhetsz. Én meglepődtem, hogy milyen jól bírja az X-T3 a magas ISO-t. Ráadásul az időjárásállóssága is igen jó. Az f2.8-as objektívek is szívósak. Mondjuk az időjárásállóságot nem teszteltem, nem is szándékozom
-
mikrofon
veterán
Amit írsz pontosan elmondja hogy mennyire mellé lőttek a nikon z6 indulásával. Azért ment ennyit le az ára néhány hónap alatt mert néhány markafanatikuson kívül senki nem vette. Így legalább többen veszik. De ettől még jobb nem lett csak olcsóbb.... A kérdés az hogy mikor jönnek a következő generációs vázak, mit fognak tudni és mindezt mennyiért a többi vázhoz képest.... Mert ugye kezdetekkor az ára a 3.gen Sony-val volt szinten... Tudásban meg abszolút nem volt azon a szinten... Kérdés hogy gen2 nikon és a gen4 sony milyen lesz árban és tudásban egymás mellett... De ritkán van hogy az új generációs váz induló ára az előző alatt legyen. Sőt jelenleg az a tendencia, hogy ugrás szerűen magasabban jönnek, és ez a legtöbb gyártónál így van.
Jah és az is kérdés hogy mi lesz az objektívekkel.... Azért ebben a Sony most már nagyon jó. Igen jó minőségű objektívjei vannak... Az utolsó pár GM maga a csoda.... Ráadásul ugye aki drága és jó vázat vesz, az drága és jó objektívet venne hozzá, ha lenne.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Mr.Csizmás #1277 üzenetére
Szerintem is ez a jó kombináció. Videóhoz pedig a 10-24 objektív mert abban már benne van a stabi.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz hibavissza #1284 üzenetére
Olvastad amit írtam? Erre gondolok : "Videóhoz pedig a 10-24 objektív mert abban már benne van a stabi."
-
mikrofon
veterán
Ez teljesen igaz! De a múlt elmúlt és a verseny most van. Pont ez a lényeg, ha nekik is évekig tart amíg összeszedik magukat akkor bukták a piacot. Igen a tömítés volt az előnyök de az a7riv +200-600g kombóval ezt is megoldották és az újabb gm lencsék is igen jól bírják.... Rájöttek hogy ez vevői igény, valódi...
Tehát igazi verseny lehetne a piacon, az meg mindenkinek jó...
-
mikrofon
veterán
Ezzel én nem tudok egyetérteni és kifejezetten demagóg szövegnek tartom: "Szerintem a hobbi-fotósok, vagy inkább a feladatok nagy részére a m4/3 is bőven jó."
Söt az elvet sem értem... Miért kellene egy hobbi fotósnak "megelégednie" m4/3-dal... Miért ne használhatna azt amit szeretne.... Ki dönti el hogy mi elég és mi nem egy hobbi fotósnak....
Szerintem ebben a gondolatban két ítélet is van egyszerre.
Egyrészt, hogy az m4/3-ad rosszabb, vagyis a sor alján áll, másodszor pedig, hogy a hobbi fotós nem érdemel jobbat, mert az pazarlás.... vagy nem is tudom pontosan mit akarsz ezzel mondani....Ezt bizonyítják az eladások is..... Miszerint a pro cuccok azok hobby fotósok kezében van nagyrészben....
Amire egy m4/3-ad elég arra elég lehet egy lx100 vagy egy rx10 is.... De amire egy m4/3 használható, (pl. em1x média reklámjai) lehet hogy egy Sony a7RIV is kevés... Tehát abszolút nem kategorizálhatóak így, ilyen általánosan a szenzor méretek....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ezzel sem tudok egyetérteni.
Én a komplett Sony pro FF szettet cseréltem Fuji aps-c pro szettre. Milliós nagyságrendben maradt a zsebemben pénzt a váltás után. Ráadásul fele akkora táskában is elfér. Össztömege meg össze sem hasonlítható....Tehát ha így külön külön keresitek, akkor lehet összepasszoló párokat találni. De ha rendszerszinten nézed akkor teljesen más a helyzet....
-
mikrofon
veterán
Ez így igaz,
De ugyan arra használom és tudom is megfelelően.
Ráadásul 24-70/2.8-am pont a méret és tömeg miatt nem volt.... 16-55/2.8-am meg azért van mert megfelelő méretű és tömegű, minőségre meg össze sem hasonlítható a Zony 24-70/4-gyel...Az meg valós felhasználásban nem tudom hol számít igazán, hogy 16-50/2 vagy 16-50/2.8 mert ahol számítana az a fényerő, az pedig pont nem változik amikor ekvivalensbe számítunk.... Ha számít a háttérmosás akkor felrakom az 56/1.2-öt és még nyerek egy fényértéket is......
Számomra sokkal fontosabb a fényerő, mint a háttér mosás tehát az én esetemben az F értéket nem kell szorozni, hanem 1-1-ben kell hasonlítani....
Ha csak 16-50/2 zoom lenne akkor sem lenne akkor ilyen zoom-om se lenne......
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Mr.Csizmás #1361 üzenetére
Szerintem meg annak az összehasonlításnak nincs értelmi amire reagáltam, mert oké, hogy papíron, specifikációban teljesen megegyeznek de pl számomra és lehet hogy sokak számára nem az a fontos, hogy ugyan akkora legyen a DoF... Számomra az volt a legfontosabb, hogy mindkét rendszerben a legjobb szintet érjem el, ami elérhető és a nekem fontos dolgokban megfeleljen.....
Pontosan azért írtam le, hogy ne terjedjen olyan tévhit, hogy az ugyan arra a célra használható komplett szett ára, mérete és tömege független a szenzor méretétől... Mert ez nem igaz.... Igen minden rendszernek vannak drága és olcsó elemei, alternatívái....
A pénzt meg adogasd össze, hogy jelenleg mennyiért tudod megvenni eladni és ki is tudod számolni....
Vagy szerinted valótlan amit írtam?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Nem kenyérkeresésre használom, nem ebből élek....
Ha ebből élnék, ha ez lenne a fő tevékenységem, akkor komoly számítással tervezéssel kezdeném, hogy mi az a szükséges eszközpark, amivel a legnagyobb hasznot termelhetném, tehát milyen piacra készíteném a képeket, ehhez milyen eszköz szükséges és mit tud kitermelni, ellátni... ez alapján venném a felszerelésemet.... Hogy több maradjon más hobby-ra, vagy másra költhessem a nyereségem..... Feltéve ha lenne...
Gyanítom, hogy ez valahol a közép kategória lenne.Benne van a súlyos lóvé mindkettőben.
Ez így igaz, csak nem mindegy, hogy mennyi az annyi.... (pont ezért nem írtam le az első HSz-be....)
Magam is meglepődtem mikor "downgrade"-eltem, hogy mennyi pénzt szettem ki.....
És állítom, hogy ugyan úgy kiszolgál a második is....Természetesen ha az előtte utána szettet minőségi kategóriába kell sorolni egyszerre, akkor a Sony-s az abszolút felső, míg a Fuji a felső-alsó kategória, vagy a közép-felső kategória.... Ami elválasztja öket azok már elég specifikusak....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Mr.Csizmás #1365 üzenetére
kössz.
ezt én is így gondolom.
(ennek ellenére a Sony a7RIV szenzora az már más, az már sokkal érdekesebb )
-
mikrofon
veterán
"Mennyire más volt a 100-150 ezres bridge-ek világában (minden szempontból)."
Az utóbbi időben kevésbé, de amikor az MFT vonalon kezdtem, tehát mikor elindultam hegyre, akkor elég sokat, gondoltam rá... Most mikor downgrade-eltem újra eszembe jutott....
Amúgy én ezzel kezdtem a fotós pályámat: Sony DSC-V1.... Vagyis akkor amikor már saját magamat tartottam el.
Gyerekként nagyapámnak volt egy ilyen KODAK JUNIOR 620 édesapámnak meg egy Zenit-E egy szem objektívvel. Mindkettővel játszadoztam.... Mikor rátalálta a szekrényben a Kodak gépre annak idején azt hittem az egy játék eszköz... Aztán nagyapám felvilágosított, hogy lehet még filmje is van....
90-es években néztek is rám bambán a környéken, mikor már harmadik helyen jártam, hogy van egy 620-as roll filmem hívják már elő, meg vennék is..... Aztán persze én néztem, hogy sajnos az a pár film használhatatlan volt már amire fotóztam.....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #1389 üzenetére
" Ahogy a szomszédnak sincs disznaja mondjuk egy lakótelepen, hacsak nem a kukorica szirupos kólán felhizlalt serdülő gyerekükre gondolsz." és ez mennyire a szomorú valóság.... Sajnos.....
-
mikrofon
veterán
válasz Ereshkigal #1398 üzenetére
Igazából ez sosem volt dilemma.
Sony előtt mindig is a Fuji kimaradt a nézelődésből. Miért? Utólag én is gondolkodtam rajta, de talán a kinézet miatt... vagy, talán az szippantott be, hogy Fuji JPEG-ben jó, az igazi fotós meg RAW-ban lő....
Most meg inkább egy konkrét döntés volt, egy meggyőző érvelés után a filmszimulációk és a méret meggyőzött meg. Vagy rákívántam az újdonságra. Minden esetre nagyon nem szeretem a RAW kidolgozást és az ahhoz szükséges időt. Ez ami most ide vonzott és itt tart. Meg az is, hogy nagyon jó minőségű képet adnak azok a lencsék amik vannak és hihetetlen mekkora a 23/1.4 és az 56/1.2.... -
mikrofon
veterán
Egy kis érdekesség:
EISA award 2019/2020.
Cameras
Fujifilm X-T3 – Best Advanced Camera
Fujifilm GFX100 – Best Camera Innovation
Nikon Z6 – Camera of the Year
Sony a6400 – Best Photo/Video Camera
Panasonic S1R – Best Advanced Full Frame Camera
Canon EOS RP – Best Buy Full Frame Camera
Sony RX100 VI – Best Compact CameraLenses
Tamron 35-150mm f/2.8-4 Di VC OSD – Best Buy Zoom Lens
Canon RF 28-70mm F2L USM – Lens Innovation
Sony FE 135mm F1.8 GM – Best Portrait Prime Lens
Nikon NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S – Best Professional Standard Zoom Lens
Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM Sports – Best Professional Telephoto zoom lens
Canon RF 50mm F1.2L USM – Best Standard Prime Lens
Canon RF 24-105mm F4L IS USM – Best Standard Zoom Lens
Canon EF 600mm fF4 IS III USM – Best Super-telephoto Prime Lens
Sony FE 400mm F2.8 GM OSS – Best Telephoto Prime Lens
Sigma 60-600 F4.5-6.3 DG OS HSM Sports – Best Telephoto Zoom Lens
Sony FE 24mm F1.4 GM – Best Wide-Angle Prime Lens
Tamron 17-28mm F2.8 Di III RXD – Best Wide-Angle Zoom LensOther Photography Awards
Skylum Luminar – Best Photo Software
Sony Real-Time Eye AF – Best Photo Innovation[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
"Ha az adpterezett cucc olyan mint a natív ki fog natív obikat venni. Minek cserélje le bárki is az obiparkját."
Ha lesz rendes obiparkjuk, és azt akarják, hogy az fogyjon is akkor már nem ezt fogják mondani, hanem hogy az újak mennyire jók, best on the world...."Olyan ez mint hogy a canon azt mondta hogy az övé a világ leggyorsabb dpaf-je. Ami igaz is mivel csak a canon használ dpaf-et "
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Biztos azért mert annyira jó hogy rögtön minden Canon dslr-es MiLC-re váltana de nem bírnák a gyártósorok. Ezért meg van tiltva hogy bemutassák, hogy milyen jó.
Biztos a többi gyártó is térden állva könyörgött nekik hogy ne tiporják sárba őket ilyen korán!
Majd ha már lesz elég a raktárakban, hogy mindenki váltson akkor hivatalosan is bejelentik hogy a meglévő objektívekkel is jobb a MiLC-ük AF-je mint a dslr-jükéEzért nagyon jó hogy mi már itt a hivatalos bejelentés előtt megtudtuk.
Irány a bolt Canon MiLC-ért! Még mielőtt kiszivárog a valóság és hiány cikk lesz a váz és adapter!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Mi lenne ha a sok Youtube Video nézés helyett inkább kicsit kimozdulnál fotózni, kipróbálhatnád ezeket az eszközöket és írhatnál akart véleményt valódi érzéseket és tapasztalatokat. Ma már nem olyan nagy érték ezeket a véleményeket megtalálni. Aki bírja a keresőbe az könnyen megtalálja maga is.
Egyre több a workshop, egyre több helyen lehet kipróbálni, tesztelni...
Ha ezt megteszed könnyebb lesz megérteni amit mások mondanak...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #1486 üzenetére
Szerintem a három új Váz nem azért jött ki hogy váltsanak az emberek, hanem az új, leendő Sony felhasználóknak szól. Hogy legyen három új váz, ha valaki most akar MiLC-et venni és aps-c-t nem FF-et.
Szerintem a nagy durranás a két új obi és ott is a tele. A másik csak egy kötelező darab, ami kell ha életben akarják tartani a rendszert...
Azért elég topp váz az a6600 ezzel a fókusszal és IBIS -szel... Ugye az a6500 nem kapott frissítéssel semmit az új af-ből és az új mi technológiából... Ez önmagában megéri a cserét is....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Stauffenberg #1495 üzenetére
Szerintem nem mindenkinek kell az FF...
A7iii sem tudja ezt a szintű fókuszt....[ Szerkesztve ]
-
-
mikrofon
veterán
Érdekesség képen :
Fujifilm X-T3 vs Canon EOS RP
-
mikrofon
veterán
válasz Fandango #1661 üzenetére
Ha ez igaz lenne, akkor Sony-ba kellene fektetnie! Ott lehet igazán a GAS szindrómát kielégíteni...
Nikon Z-be beletolni most egy csomó pénzt, hát nem tudom..... Ez inkább fanboj -ság, mint GAS -ság.....
Azt sem tudni, hogy mennyire fog beindulni ez a rendszer, mikor és mennyi objektív várható hozzá...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Igen ez szerintem is gázos. Azért a fotózás akkor öröm, ha a felhasználó szívesen használja. Ehhez pedig csak a felhasználó tudja, hogy mi a legjobb, de néha még ö sem.
Én inkább az ajándék utalványt és meghívókat egy-egy Sony, Olympus, Panasonic workshop-ra. Az utalván alapján arra költi a pénzt amire szeretné. Míg az említett workshop-okon meg megtudja, hogy hol tart a 21. században a modern fényképezőgép és a hozzá tartozó szolgáltatás, és azt is látja, hogy ehhez képes mennyire lemarad a Nikon és Canon.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen házat vegyek?
- Hobby rádiós topik
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Milyen routert?
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen