- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Monitor hiba topik
- Házimozi belépő szinten
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Fujifilm X
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
ph A Távol-keleti Hanx a megszokottnál nagyobb képátló helyett a 2 az 1-ben megközelítést alkalmazná.
-
PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes májusi lista
gp A Sony leleplezte, hogy az elkövetkező időszakban milyen játékokat kapnak, akik a drágább előfizetést választják.
-
Hosszú üzemidőt ígér az új Oppo Enco Air4 Pro
ma Két színben, fejlett átviteli képességekkel mutatkozott be az Oppo új TWS fülese.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dalai Láma
őstag
Most néztem meg a máv új menetrendjét. Engem a Budapest Pécs vonalak érintenek. Eddig jól bevált IC menetrend volt, bár így is sokat kellett utazni. Viszont amit most láttam, azon elcsodálkoztam. Az összes IC menetideje meghosszabbodott. Hogy történhetett ez? Hogy lassabbak lesznek az IC-k? Van, amelyik ugyanannyi idúő alatt ér fel, mint a hajnali gyors. Persze az ár ugyanannyi maradt. Arról nem is beszélve, hogy napokkal előbb kell megvenni a jegyet,ha az ember fel akar férni a vonatra.
amelyik vonattal fel szoktam járni, azt pedig még későbbre tették, ami azt jelenti, hogy negyed 11 előtt nem érek fel Bp-re este az albérletbe. Miért kell egy már megszokott valamin úgy módosítani, hogy az rosszabb legyen, mint volt? Persze, ők a Máv, az ország egyik szégyene. Azzal próbálkoznak villogni, hogy új szép piros motorvonatokat vesznek az elővárosokba. És a nem elővárosokkal mi lesz? És a többi járattal? Meddig fog még leépíteni a máv?
Az lenne a legegyszerűbb, ha bezárnának, és megszűntetnék a vasúti forgalmat. akkor nem termelnének 10milliárdos veszteségeket!
Mérges vagyok rájuk''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Jól esik panaszkodni. És szerintem nem lehet mindenbe beletörődni. Ott rontottam el, hogy nyáron voltam az Egyesült Királyságban. És ott többezer kilométert vonatoztam. Interrail rulez. Ki is használtam. Walestől skócia északi részéig bejártam az országot vonattal. Hát, az egy kicsit más szinvonal. Ott nem ''létrán'' mászol be a vonatba, mint nálunk, hanem a padló egy szintben van a peronnal. És gyorsak. Ha jól emlékszem, nincs felsővezeték sem, mert alul van. Tehát nem is tud leszakadni. Pécs Bp vonalon kéthavonta leszakad. Télen meg még gyakrabban.
UK-ben kulturált a vonat belseje, van saját konnektorod minden széknél, minden gombnyomásra működik, stb... Igaz, jóval drágább, viszont az ottani fizetésekhez viszonyítva nem az. Nah onnan hazajőve ki kellett nevetni azt, amit nálunk IC-nek hívnak. Egy vicc.
És miért nem tudják inkább megcsinálni a vasúti pályát? Tudom, nincs rá pénz. De semmire nincs, ráadásul úgyis nagy a veszteség. Akkor meg nem mindegy, újítanak, korszerűsítenek-e, vagy nem? Akkor meg is tehetnék már.
Remélem tényleg tesznek már valamit ezzel a szaros céggel, mert ez így nem emberhez méltó. Főleg, hogy a máv az utasokat leginkább krumpliszsákoknak tekinti, ő az úr, késhet akármennyit, minden felelősség az utasé.
Csütörtök reggel már csak 1. osztályra volt hely a péntek délutáni IC-re. És ez nem csak karácsony előtt van így. Persze nem szólnak külön, hogy elsőosztályra van hely, külön meg kell kérdezni. Persze van kivétel, Dombóváron a hölgy rendes volt.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Ez igaz. A teherszállításban lehet pénz. Nem visszafejleszteni, hanem fejleszteni kéne. Mindenkinek jobb lenne -az országúti fuvarozóvállalatokat kivéve- ha a teherszállítás vasúton történne. Akkor autóúton is lehetne közlekedni.
A visszafejlesztés és hagyni, hadd rohadjon, az nem járható út.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Tegnap is érdekeset láttm. A pécsi vasútállomásfőbejárata le van zárva. Miért? Mert a váróteremben van egy karácsonyfa, amit pont az ajtó elé tettek. Na mindegy, érdekes volt.
A keletinél is érdekes látvány fogadott. Egy kis szinpad féleségen néhány indián (vagy annak látszó) muzsikált. Gondolom ők biztosítják a karácsonyi hangulatot Egyébként nem volt rossz.
A Keletivel a baj az, hogy a tájékoztató táblák pont a lépcsők előtt vannak, így ott akkor a tömeg, hogy alig lehet átverekedni a vágányokhoz.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Nektek legalább van autópályátok! De Pécsre még nem ért le, és jó esetben is csak 2-3 év múlva lesz errefelé valami utacska. A 6-os pedig borzasztó, busszal Pécs -Bp távolság 4 óra legalább. Ennél még a máv is jobb, ráadásul valamivel kényelmesebb is.
''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Már tudom, mitől megy 15 perccel hosszabb menetidőt a pécs-bp IC. Pécs és Szentlőrinc között eddig negyedóra volt a menetidő, most meg fél óra. Merthogy egyszer megál la puszta közepén, hogy bevárjon egy másik vonatot. Okos. Ha 5 perccel előbb indulna, akkor Szentlőrincen várhatná be, és nem 10 percet kéne állnia, csak 2-t. De akkor miért nem íygy csinálják? Tényleg ennyire hülyék? Ki érti ezt? Ott álltunk a méteres gazban, és vártuk a szembe vonatot. Hihetetlen. Pedig nem valami nagy a távolság a két város között. De ez...
Ja, és most látom, hogy minden Budapest-Pécs IC-nek más menetdeje van, 2:42-2:57 percig. hogy az ember véletlenül se tudja kitalálni, mikor ér be.
[Szerkesztve]''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
válasz steve@prhw #115 üzenetére
Hát nem tudom, milyen csatlakozások... Igazából semmilyen csatlakozás nincs arrafelé nagyon. A pécsiek akármikor le tudnak menni az állomásra, és a szentlőrincieknek is nagyjából mindegy. Magyarul nincs mit bevárnia, megvárnia ennek az IC-nek. 90% pécsi utazik rajta.
''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Lehet. Viszont ahogy én gondolom, úgy annak a szembejövő vonatnak nem kéne változtatnise az indulási, sem a menetidején, hiszen csak a pécsről induló IC indulna 5 perccel korábban, hogy egy olyan állomáson várhassa be a másik vonatot, ahol amúgy is megáll, és kb 5 percnyi távolságra van attól a pusztától, ahol jelenleg rostokol a vonat.
Ráadásul, hogy minden IC a keletiből fog indulni, így +15 perc lesz a menetideje a Bp-Pécs IC-knek. Ha meglesz a 4-es metró ( ez megint lehetne egy külön téma ), tuti, hogy Kelenföldön fogok felszállni.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Arról tudtok valamit, hogy az elsőosztály kedvezmény meddig marad érvényben?
Azt meg nem tudom,hogy az intercity rapid vonatokra miért nincs ilyen kedvezmény. Attól, hogy rapid, az új menetrend szerint ugyanannyi a menetideje, mint régen a nem rapindak. Ráadásul a vagonok is mások, és sokkal gagyibb az első osztály is. Nem lehet hátradönteni az üléseket, mert csak 4-es ülések vannak végig. A fejtámla sem olyan jó, meg a karfa sem. Tehát erre is nyugodtan adhatnának ilyen kedvezményt.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
-
Dalai Láma
őstag
Néhány napja utazok hazafelé IC-n. Amiről azt gondoltam eddig, hogy nem a legalja népek tömegközlekedési eszkösze. Mit látok? Egyik vagon több ablaka is meg van jó erősen karcolva, valami hülye firka van mindegyiken. Belülről. Hogy ezt én mennyire utálom! Nem teljesen MÁV téma, inkább valami vandalizmus topicban lenne a helye. Az ilyennek, aki ilyet csinál, jó nagy büntetést kéne kapnia, börtön a minimum! Tudva, hogy ezek a kocsik még vagy 20 évig nem lesznek cserélve. És ilyen utazóközönségnek érdemes egyáltalán valami jót venni? Mostanában nagy divat az ablakok karcolása. NAgyon ki tudok akadni az ilyen féreg emberektől, sajnos még nem kaptam rajta senkit, de az illetőnek jobb is Vandalizmusért nyilvános megaláztatás járna, vagy mondjuk fél év kényszermunka!
Mit lehetcsinálni egy megkarcolt ablakkal? Le lehet azt még polírozni? Tudom, csak néhány ilyen szemétláda féreg ember van, de engem ez nagyon dühít. ilyenkor úgy érzem, inkább ne is fejlesszen a máv, meg a bkv se, mert nem érdemeljük meg! Ráadásul tuti nem egyedül utaztak az IC-n, mindig sokan vannak, még hajnalban és este is. Hogyhogy nem szóltak rájuk, és nem akadályozták meg őket?
Mennyire lennének drágák a karcmentes üvegek? És persze a fesztékálló burkolatok/festékek?''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
-
Dalai Láma
őstag
Ja, elméletileg működik a járművön vasútbiztonsági szolgálat. Ilyen biztonsági őr néha el is sétál végig a vonaton. Ez jó. Azért nem gondolom, hogy az álló vahonba mentek be, mert erősen gyanítom, hogy az IC-k ajtajait estére bezárják. Azt nem értem, hogy mi ebben az élvezet? Ott lesz az ő saját jele az ablakon, bsszúságot okozva néhányszáz-ezer embernek.
A vonatok átszervezéséről: a legolcsóbb az lenne, ha most azonnal bezárnák a MÁVot, azt mondanák, hogy ennyi volt. Több veszteséget nem termelnének. Azt gondolom, a fejlesztés, az ésszerű racionalizálás a járható út, nem a visszafejlesztés. Ahol persze nincs utasforgalom, da tényleg fölösleges vonat.''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''
Új hozzászólás Aktív témák
- Fanatec bazár (Mclaren v2 perec, CSL DD, SQ v1.5 váltó, V2 pedal, P1 v2 perec, NLR Wheelstand, stb.)
- ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8265U 16GB 500GB NVMe ujjlolv., gar
- Startech USB-C Triple 4K Monitor docking station
- Razer BlackShark V2 Pro Wireless fejhallgató!
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs