- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
ma A Galaxy S22 és S21 család is One UI 6.1-re vált, ám eltérő AI funkciókkal.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz K Norbi #54081 üzenetére
Az autók sebességmérője felfelé csal, általában 5 - 10 km -t, így a rosszabb esetben 143 az 133 - 138 lehetett valójában.
Legjobb tudomásom szerint a trafi a sebességhatárra rászámol 15 km/h -t + 100 alatt 3km/h, fölötte 3% km/h hibahatárt húz.Ezért pályán 150 -ig nemigen cseszegetnek. A fenti kettő miatt én általában óra szerinti 150 -re re rakom a sebességet (vagy bármilyen korlátozó tábla + 20), még sosem volt gondom belőle, bár nem egyszer mentem így el rendünk éber őrei előtt.
Más tészta, ha megállítanak, ilyenkor élő stand up előadást kapsz, de a jegyet ki kell fizetni (nekem 30k volt legutóbb, igaz, én bakiztam, valós 73 -al rongyoltam be egy faluba. Enyhítő körülmény (magamnak), hogy kétidiótanyugodt autóstársamat kellett megelőznöm, akik kilométerek óta tartották fel a forgalmat főút 70 - 80 tempóval).[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #54393 üzenetére
+1
És még hegyi út sem kell hozzá, elég egy forgalmasabb főút, amin pl nap mint nap járok. Motorerő híján nem marad más, mint a gyengelábúak vagy önjelölt igazságbajnoka kresztudorok követése - ma reggel volt szerencsém két ilyen jóképességűhöz is. Ez már csak akkor jobb, ha a gyerekért sietnék a suliba, és akkor futok össze ezekkel. Egyébként revolver helyett elég egy jó Volver, azzal anno rövid úton otthagytam őket a p...ba tötymörögni -
Acheron
őstag
válasz z123456789 #56579 üzenetére
Meglehet pont azért mentek utána. Ha 2 km/h -val több, akkor felesleges, így is, úgy is megy a csekk.
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
163 lovas Dízel S-Max vacakol reggelente. Beindítom, ketyeg egy fél percig alapjáraton, azután leáll. Az újraindításnál elköszörül egy darabig, azután elkapja, onnan néha megy, néha ismét leáll, ismét nehezen indul. Kis gázfröccsök után beáll alapra és ketyeg. Bemelegedve már nem csinál ilyet. Nekem üzemanyag ellátó rendszer problémának tűnik elsőre (pl szűrő?)
Ugyanez a járgány powershift automatával a 2. fokozat táján (nagyon ritkán) elkezd pörögni, de nem veszi a sebességet. Ha leállítod és újraindítod, gond nélkül megy tovább. A hibaüzenetet nem sikerült pontosan megjegyezni, de nagyjából kb "transmission is not enough", vagy hasonló.
A poén, hogy már másodszor van a szervizben, ahol mindkét hibára azt mondják, hogy semmi baja. Hibát sem tudnak kiolvasni. Van egy sanda gyanúm, hogy meg sem nézik normálisan (talán mert céges autó), azt nehezen hiszem, hogy a hibakód tárolóból utólag ne lehetne látni egy, a meghajtásra vonatkozó hibaüzenetet.
Vélemény? -
Acheron
őstag
válasz Tsebacsi #60779 üzenetére
Itt nézd meg, válaszd ki a Diesel D3 és Diesel D4 motorokat.
Az autó jó választás, de a magam részéről mindenképp a 163 lovast (vagy erősebbet) javaslom. A Volvo -k nagyon masszív jószágok, de ehhez súly is társul, azt mozgatni kell.
Ülésfűtés nagyon jó dolog, a nélkül én biztosan nem vennék autót(#60669) kalmanchris: Lehet én vagyok amatőr a kérdésemmel, de miért felkapcsolt tompítottal kell autót melegíteni? Ha jeges a lámpa, az izzó hőjétől rövid idő alatt leolvad (mire levakarod az ablakokat, biztosan). Műanyag búrás lámpáknál kíméletesebb, mint nekiállni a vakaróval vagy akár jégoldóval jégteleníteni.
Kilométer óra csaláshoz: nekem a Volvo 8 - 10 km/h -t csalt felfelé, az Avensis és az Auris kb 3 - 5 -öt. Bár ennyiből még sok következtetést nem lehet levonni
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz pit stop #60949 üzenetére
Szerencse, hogy van ilyen is az utakon. Én pár napja sajnos az ellenkezőjébe, pont a korábban itt is tárgyalt helyzetbe futottam bele: két kamiont előztem a pályán, amikor egy Szlovák rendszámos Q7 "rámugrott". Próbált levillogni, majd amikor nem kegyeskedtem satufékkel beállni a második kamion mögé, jobbról megelőzni, ami teljesen reménytelen volt, olyan közel voltak egymáshoz. Erre nyomta a dudát, villogott, valamit nagyon magyarázott a gyökér állatja, amikor elment mellettem, anyu meg kávéscsészényi boci szemekkel bámult át, hogy milyen vakarék meri megállítani a szárnyalásukat.
A poén az volt, hogy alapból 150 óra szerinti tempót mentem, és amikor láttam érkezni, még gyorsítottam is, hogy minél hamarabb befejezzem az előzést, és mehessen dolgára. Ezt úgy köszönte meg, hogy beállt elém fékezgetni. Na itt elgurult a gyógyszer nálam is, próbáltam utolérni egy gyenge csevej erejéig, de persze esélyem sem volt az 1.4 motorral... - olyan 200 -as tempóval elporolt. Remélem belefutott az egy kilométerrel arrébb lévő VÉDA -ba...
Nagy az isten állatkertje... -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Egy Passat VII, Audi A4 - A6 kategóriájú autóba mennyibe kerülhet utólagosan beszereltetni egy normális (kb a gyárival egyenértékű) ülésfűtést? Nem szívesen vennék -e nélkül autót, de többször látok jól felszerelt, szinte full extrás, gyakran bőrös autókat -e nélkül az extra nélkül. (Bőrös verdáknál ez különösen érthetetlen)
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #61844 üzenetére
A gyári olyan, amilyen, típusa válogatja. Az utólagosan beszereltekről viszont nincs semmilyen tapasztalatom, megéri -e, vagy keressek inkább egy eleve fűtött üléses példányt? Költői kérdés, nem hiszem, hogy túl sok tapasztalat van ilyen téren
Sok ülésfűtést nem próbáltam, az S60 -é valóban jobb volt, mint az Avensisé. Nem örülök annak, amit írsz, mert épp Passatokat (is) nézegetek, de köszönöm az infót. -
Acheron
őstag
válasz BigBlackDog #62736 üzenetére
Viccvót
-
Acheron
őstag
Bár nagyon off, de ilyen alapművet muszáj megvédeni
Szóval a képregény és mesekazi verzió helyett az eredeti Fekete István regényt kell elolvasni
Két rókalány is van benne. Akivel összejön, az nem a testvére. A végén pedig nincs halál, amolyan Fekete Istvános happy end -el zárul :-)
Ez milyen beteg átírat lehet, ahol a végén fűbe harap... -
Acheron
őstag
válasz bajnokpityu #71994 üzenetére
Motorcserés, csak lehet, még nem tudja...
(#72000) bitpork: Megerősítem (ja nem)
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #72663 üzenetére
Sok olyan extra van, amiről ma már nehezen mondanék le (automata, tolatókamera, nagyképernyős infotainment rerndszer) - de mindezeket próbálva arra jöttem rá, hogy a vezetési élmény a No 1. Qrvára nem tudott boldoggá tenni a motoros napfénytető meg a tolatóradar és kamera, amikor az Octaviák kötelességszerűen előztek meg a pályán...
Szóval én még mellétenném az agilis vezethetőséget (bár tudom, ez nálad is alap ) - a többivel nagyon egyet tudok érteni. -
Acheron
őstag
válasz szabonagyur #78124 üzenetére
Szerintem az M3 az egyik legélhetőbb autópálya, én (Miskolci lévén) viszonylag gyakran használom a Bp - Miskolc, Miskolc - Debrecen szakaszokat. Előtte sokat jártam a 3 -as főúton (ahogy felénk mondják, a régi hármason), vagy Debrecenbe a 37 -esen ( utóbbi a felújítás óta remekül járható, haladós út lett), de a pálya gyorsabb, kényelmesebb. A 4 -es utat nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni. De ha a matrica nem gond, én bizony "felcsattognék" az M3 -ig, onnan vérmérséklet szerint 140 - 150 -re tett tempomattal kényelmesen mehetsz gyakorlatilag végig Nyíregyházáig (a Miskolc - Debrecen és Debrecen Nyíregyháza elágazásoknál azért érdemes nézni a sávot ) A benzinkutakon kaja, kávé, stb., ha szükséges. Emellett gyorsabb is, mint a jelzett 2:58 perc, ami ugye max 130 -al számol...
vs.: a fő- és mellék utakon sokkal szebb tájakat lehet látni Nem ismerős útra, főleg, ha nem időre kell menni, lehet én is bevállalnám a lassabb utat
(#78128) rbalint88: Hétvégén elmentünk a családdal Eger mellé lazítani ebben a hőségben. Mindkét irányban (Bp felé és felől) láttam két olyan horpadást az elválasztó korláton, ami szerint valakinek sikerült "odatennie" magát rendesen. Sohasem értettem, hogy normálisan közlekedve hogyan lehet ilyet leművelni pályán, de láthatóan vannak nálam "képzettebbek"
(btw: Egy kollégám mesélte nemrég, hogy, egy Insignia és egy BMW épp "farokméregetőst" játszott 180 - 200 körül, amikor egy belső sávban 120 -al kamillázó Suzuki mögé érve az megijedt, és pont a kolléga orra előtt a korlátba verte magát. Három gyökér találkozása a pályán...)[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #78876 üzenetére
Torlódásnál, ködben, a forgalommal araszolva valóban jó. Mormál pálya menetben nem szerettem használni, nem egyszer fordult elő, hogy lassabb járművet utolérve épp a belsőbe sorsolás közben érzékelte azt, és váratlanul befékezett.Kellemetlen és veszélyes is, ott jobb a sima templomat (még jó, hogy lehet váltani közöttük)
-
Acheron
őstag
Valami elkezdett kopogni az autóban (2008 Auris, 145e km), kicsit vakarom a fejem, mi lehet. Menet közben kisebb - nagyobb bukkanókon (de nem mindegyiken) koppan egyet - egyet, úgy tűnik, a hang hátulról jön. Ebből futóműre gondolok, jó magyar utakon megesik. De reggel az indításnál is nagyot koppant, amikor a motor beindult, a Volvo anno akkor csinált ilyet, amikor a motortartó bak a végét járta. Azután úgy adódott, hogy tolatnom kellett egyet, eközben elkezdett ropogni, mint amikor az ABS fogja a féket (de ezt sem minden tolatásnál, kipróbáltam).
Szerintetek mi lehet? Cirka 1500 km múlva úgy is aktuális lenne a szerviz, így nem várok addig, kérek időpontot a márkaszerviztől, megnézik, kicserélik.
Úgy tűnik ezt sem úszom meg, így pont eladás előtt előjön minden nyűgje (a kuplungot 135e -nél cseréltettem benne), még utoljára rá kell locsolni némi zsét. -
Acheron
őstag
válasz bitpork #80634 üzenetére
Jah, tényleg, azok nem szoktak...
Tudjuk be ezt sima kopásnak, azt szerintem egy Toyotának is szabad (valószínűleg tényleg valami kopó lesz cserés, megesik.)
Ha már szóba hoztad:
Ma reggel munkába jövet utolértem egy konvojt (6-8 autó), amit (mint később kiderült) egy rendőrautó (!) vezetett, óra szerinti 70 km/h sebességgel. (főút, 90 km/h korlátozással). A mögöttem érkező Focus lendületesen előzni kezdte a teljes sort, majd a rendőrautót szabályosan előző autó mögött kellett nyomjon egy satut - kicsin múlott, hogy nem gabalyodtunk össze nyolcan. Szerinted mi ugrott be elsőként?
(#80637) EQMontoya: Előre menetben viszont nincs semmi ilyesmi, csak a koppanás indításnál és a bukkanókon. Inkább én is a bakra gyanakszom. Ha elenged, szépen tud ugrálni a motor, lehet, hátramenetben kap olyan terhelést, ami kicsit megmozgatja .
(#80641) Mágus2: De, ez is simán lehet, a menet közbeni és indítás koppanást magyarázná (volt ilyen hiba is a Volvonál ). Mindenképp visszaírom, mit talál a szerviz. Megyek, hívom is, remélem szombatra még be tudják tenni.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Magnum_ #81137 üzenetére
Ha már felvétel és kamera: egy dashcam felvétele elég lehet, ha pl valakit közúti veszélyeztetésért feljelentenék? Két napja találkoztam egy igazi gyökérrel, egy teljesen tiszta előzésben akartam elmenni mellette, de elkezdte nyomni (nehogy má' megelőzzél), végül alig maradt helyem beférni közé és az előtte haladó mögé, szemből pedig már érkeztek. Ez után a paraszt még dudált és mutogatott (nyilván én is mutattam neki valamit ezek után, de ettől kicsit sem éreztem jobban magam a szituban). Ilyenek után elgondolkozik az ember, hogy valamilyen eszközt (dashcam, baseball ütő, stb) rendszeresítsen az autóban
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #81147 üzenetére
Jelenleg nincs dashcam a kocsiban, így felvétel sincs. De az eset után erősen elgondolkodtam rajta. Gondolhatod, a 97 lóerős autóval nem játszom az utak ördögét. Az előzni kívánt autó (valami Skoda Fabia pickup (!)) előtt kb 20 - 30 méterrel ment következő autó, a szembejövő pedig 6 - 800 méterre volt az előzés kezdetekor, nyílegyenes út, tempó ~óra szerinti 90. Normál esetben simán kiadja. A végén nyilván rosszul csináltam, mert kb 120 - 130 ra kellett gyorsítanom, hogy beférjek, mikor láttam, hogy a mester velem együtt gyorsít - vagy bele is állhattam volna a fékbe, és illedelmesen visszasomfordálhattam volna paraszt úr mögé. Kíváncsi lennék, ki választotta volna ez utóbbi a megoldást? A kérdés inkább az, hogy ilyen esetben fel tudom e nyomni, ha van felvételem - a gyorshajtási bírságot ez esetben szívesen kifizetem.
Bár tény, a prevencióra kell helyezni a hangsúlyt - egy okkal több, hogy q..rva gyorsan lecseréljem a verdát egy nagyobbra -
Acheron
őstag
válasz Magnum_ #81151 üzenetére
Köszi a fölvilágosítást! Úgy tudtam, hogy közzé tenni nem lehet a személyes adatok(ra utaló látványelemek) kitakarása nélkül. De azért az enyhén szólva is faramuci helyzet, hogy valaki veszélyeztethet az úton következmények nélkül, én pedig nem bizonyíthatom képanyaggal, mert neki emberi jogai vannak Inkább önbíráskodjak? (nem az én stílusom )
(#81163) bitpork: Félelemkeltés sem kell, elég egy erős autó, mire észreveszi, hogy előzöd, már végeztél. Nincs ideje, hogy zsigerből hülye legyen.
No jó, téma ejtve, nem offolok tovább ezzel, köszi a válaszokat. -
Acheron
őstag
Ha már fogyasztás, feltöltöttem adatokkal a számolótáblámat, és a következők jöttek ki az 1.4, 97Le 130Nm (jujj, ez a nyomaték komoly? Sosem néztem korábban...), kéziváltós Aurisra: 28385 km, 56 tankolás, 2589,51 l 95 -ös normál üzemanyag teljes átlaga 9,08 l/100 km, 43,75 km/h átlagsebességgel (bár utóbbi aligha számít). Ebből 7703 km csaknem tisztán város (ott 25,59 km/h átlag mellett 10,48 átlagot produkált), a maradék vegyes (város, autópálya, országút) 20682 km -en 51,66 km/h átlag mellett 8,47 l/km az átlagfogyasztás. Érdekességképp, ama rosszemlékű Avensis adatai: 80 tankolás, 3761,91 l elégetett prémium dízel, 48011 km, 52,11 km/h átlagsebesség, 8,1 l/100 km (150 Le, 340Nm, automata) ez mind vegyes használatban. Ja, és egy megdöglött motor, majd' kihagytam
A városi használatot kivéve mindkettőt én hajtottam, így a fogyasztások összevethetők. A szívó benzin nyer, mert bár nem megy, kézzel kell csühölni a váltót és többet fogyaszt, a motorja hibátlanul teszi a dolgát
Jah, gári adatok (a derültség kedvéért): Auris: 8,7/5,9/6,9 Ave: 7,1/4,8/5,6
Hozzáteszem, egyszer az Avéval mentem egy telitankos 5,66 átlagot (hajkipergés, Maruti-Suzukik téptek el mellettem, alig éltem túl) A negatív rekord 10,32 volt, de ott szerintem már a végét járta (motorolajból és vízből is majdnem ennyit bekért, némi túlzással).
A Volverről sajnos nincs ilyen szép statisztikám, pedig az emlékeim szerint igen szépen (keveset) evett, és mellette nagyon ment. Hiába, akkor még fiatal voltam és hanyag (hamuszórás )...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz EQMontoya #81822 üzenetére
Vegyesben 8,5, ebben van napi 20 perc dugózás hideg motorral suliidőben. 130 + 20% az 156, ennyivel ritkán járok, óra szerinti 140 - 150 jellemzőbb, de itt is már 4500 -at forog a motor, mondom, nem erre való (170 a végsebessége...). Pálya mellett a főút is forgalmas, sokat kell előzni, ezt a motort pedig forgatni kell, hogy ezzel egyáltalán próbálkozni lehessen, ez sem túl takarékos. Városi autónak vettük anno az Ave mellé, most csak kényszerből használom, míg nem találok megfelelő utódot.
-
Acheron
őstag
válasz kisza25 #81830 üzenetére
Sok. Nem is mondtam hogy nem De nem abszolút értékben, az nem érdekel nagyon, hanem a teljesítmény arányában.
(#81831) EQMontoya: Ennyi. Ezért keresek olyasmit, mint előtte volt, nagyköbcentis, 150+ (200+) Le, alighanem ismét dízel. Pályára, országútra, ehhez a tempóhoz az való. Nem, vagy nem sokkal fog többet enni átlagban, de sokkal dinamikusabb lesz, és tartalék is marad.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #80641 üzenetére
Megint eltaláltad, valóban a kipufogó egyik rögzítése adta meg magát, innen a kopogás.
Csütörtökön meghegesztik, egy gond kilőve. Remélem a másik zajt is megoldja, 3000 fordulat körül elég fura, rekedtes hangot kezd kiadni, de csak akkor hallani, ha a hajtáslánc aktív és terhelve is van (kuplung nincs kinyomva és legalább tartva van a sebesség a gázpedállal) Minél magasabb a fokozat, annál zavaróbb. A gázt elvéve, vagy a kuplungot kinyomva azonnal elhallgat. (kuplung két hónapja lett komplett cserélve, nem hiszem, hogy annak köze lenne hozzá) Ha a kipufogó tartó hegesztése után nem múlik a hang, lehet tovább keresni a forrását.
Csütörtökön még vaci új tárcsákat és betéteket kap hátra (úgy látszik, minden így eladás előtt kezd megkotlani benne) -
Acheron
őstag
válasz Acheron #82609 üzenetére
Úgy tűnik, meglesz a másik zaj forrása is - a váltóból jön, valami csapágy bemondhatta az unalmast. Jövő hét után tudják szétszedni (használni nem javasolták, így addig marad a szervizben), 50 - 200k között várható a javítás. Ennyit a megbízható Toyotákról - a második pereg szét alattam úgy, hogy gyerekkorától csak márkaszerviz látta... Bennem lehet a hiba
-
Acheron
őstag
válasz EQMontoya #83278 üzenetére
1.4 Auris, 2008, manuális váltó (amihez ugye sosem kell hozzányúlni, szemben a gonosz automatákkal )
(#83279) Pumma: Ezért vettünk mi is Toyotát, rögtön kettőt - jól bejött
(#83283) hülyegyerek: Megy is a háztól ez is, csak találnám már meg az utódját - inkább arra költenék.
Nem is az összeg bánt, nyilván bármikor rá lehet költeni egy autóra ennyit, de hogy mindnél eladás előtt jön ki minden szutyok Valaki majd jól jár vele, csak azt remélem jó áron megy el, végül is erre tényleg igaz a klasszik hirdetés szöveg (Magyarországon forgalomba helyezett, végig márkaszervizben szervizelt, valamennyi munkalap megőrizve, stb)
Az mindenesetre elgondolkoztatott, hogy ha ez kilenc évesen ilyen előzményekkel elkezd szétperegni, akkor tényleg jobb, ha hallgatok a páromra, és a 7- 8 éves autók helyett inkább 3 - 5 éveseket nézek - max engedek egy két igényből. -
Acheron
őstag
válasz hülyegyerek #83291 üzenetére
Újban én még mindig nem gondolkodok, az első három - négy év áresésének különbözetét inkább egy erősebb motorra költöm
(#83292) bitpork: Így így. Nekem is le kéne már jönni a szerről, hogy ne képzelegjek ilyeneket
(#83296) Qtya123: Magam sem tudom, miért hordom még ide A szervizvezető srác szimpatikus, segítőkésznek tűnik, de a szerelők nincsenek a topon. Múlt héten felhívtam a figyelmüket a köszörülő hangra, kértem hogy nézzék meg, de azzal elintézték, hogy biztos az is a leszakadt kipufogó miatt van. Ha észreveszik, már ezen a héten szét lehetett volna dobni a váltót, így azt mondják, majd jövő hét után(!) lesz idejük szétszedni és megnézni, hogy egyáltalán mi a baj, mert új autókat kapnak (!) Azért emiatt még beszélünk, legkésőbb jövő hét végére nekem kell az autó.
(#83299) EQMontoya: Furcsálld, én is azt teszem. 147e van benne. Lehet az utóbbi egy évben a napi 20 km autópálya ártott meg neki (~140 - 150 óra szerinti sebességgel), ha ez ennél az autónál nem kímélés kategória, akkor mea culpa, én kérek elnézést a Toyotától... (bár tény, nem pályára való, de azért na...)
Jah, azt jelezték, hogy lehet bontottat érdemes keresni bele.Pótlásképp kölcsönkértem Apósom horgász autóját... 2000 évjáratú Astra classic 1.4... A kormányszervó mit sem vesz el a vezetési élményből - merthogy nincs Némi halszag, az van. Nagyon büntet a verda De egy dologban mindkét Toyotánál jobb: ez működik
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #83316 üzenetére
Ez lenne a normális - szerintem. Az S60 -ban 370e volt, mikor eladtam, szintén hibátlan volt a váltója (kézi).
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #83320 üzenetére
Dehogyis, fixen ki van kötve, működés közben sem a fénye kell
Jordániában (cirka 13 - 14 éve) megkérdeztünk egy helyi sivatagi túravezetőt, hogy miért csak Toyota terepjárókat látunk mindenfelé? A válasz rövid és velős volt: "Mert ez bírja". Ha az ismerőseim a márkáról kérdeznek, a dízeles kalandom mellett ezt a sztorit is el szoktam mondani ellenpéldának. Az egyik gyártóval szerencsém volt, a másikkal nem - ennyi. De ettől a személyes benyomások maradnak. -
Acheron
őstag
Nos, nekem is elkészült az Auris, minden olaj, minden szűrő, hátsó féktárcsa + betét, váltó szétdob, 2 csapágy csere, tömítések, váltóolaj , váltó összerak, össz 228e (márkaszerviz). Rosszabbra számítottam, kilenc évesen már bárminél beeshet ennyi. Így most rendben lesz egy darabig, nyugodtan tudom eladni.
Az utódját továbbra is nézegetem - kövezzetek meg, de az asszony céges S-Max -át szeretem vezetni. Igaz, a 163 ló határeset ahhoz a kasznihoz (éppen nem ugrik, de azért jól megy, ha megindul), de nagyon jó az üléspozíció, és érezhetően van vas az ember körül. Jövő hónapban érkezik helyette egy új Mondeo, 180 lóval, arra nagyon kíváncsi vagyok. Benzinesben a régit is bevállalnám, csak az a fránya powershift ne lenne benne. -
Acheron
őstag
válasz szőröscica #85877 üzenetére
Hehe, szép Jordán emlékek. Sohasem fogom elfeledni, amikor a kétszer kétsávos autópályán a sofőrünk elunta a kocsisorban "vánszorgást" (pedig lehetett haladni), és átment a szembe sávba, ahol épp nem jött senki (csak beton kockák az elválasztó sáv). Dombnak fel döngett, amikor szemben a dombtetőről feltűnt egy kamion pár száz méterrel előttünk. Abbasz (a sofőr) sztoikus nyugalommal közölte (magyarul!), hogy "Uristen, mind meghalunk, majd vigyorogva visszament a betonkockák között (pályatempóban!) a menetirány szerinti két sávba... Én kicsit leizzadtam, és nem a melegtől... Más kultúra - vezetésben is.
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz BigBlackDog #88645 üzenetére
Jó választás, sok balesetmentes kilométert vele! Ha megkapja a törődést, igen sokáig hű társ marad
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #92386 üzenetére
Hehe, a Kugát már el is vitték Gondolom pár nap múlva fent lesz 6 - 800k felárral.
-
Acheron
őstag
válasz Morris #92551 üzenetére
Vilikével értek egyet, először érdemes beszélni róla, lehet a másik fél nem is érzi, mi ezzel a probléma. Nálunk a sarkon (két háznyira) van egy kozmetika és egy fogászat, az "ügyfelek" rendszeresen előttem parkolnak, sokszor nem tudok a saját házam előtt megállni, kijárják, letapossák az utcafrontom (tudom, közterület, de na!) Egy ideig az alkalmazottak és az egyik tulaj is itt parkolt reggelente, mikor a munkába indultam. Mindkettőjükkel beszéltem, udvariasan, de határozottan elmondtam, miért zavar, hogy ide állnak (két autóval állok ki reggel, bosszantó, ha saját házam előtt nem tudok megállni az egyikkel, míg másikért visszamegyek.) Megértették, elfogadták, azóta (cirka egy éve) nincs ilyen problem. Velük. A vendégek más kérdés, miattuk a mai napig gondolkodom valamilyen korlátozó eszközön, elszórt szögeken, néha drasztikusabb dolgokon is...
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #93002 üzenetére
Szerintem kisza25 Saint tegnapi cseréjéről írt De gondolom Saint is megosztja ezeket (többen is meghallgatnánk)
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Magnum_ #93159 üzenetére
A hozzá tartozó Leather cleaner -el előtte érdemes áttisztítani. Én is ezt használtam, szerintem nagyon jó, az átkos emlékezetű Avensist is csak ezért sajnálom, a bőr ülések olyanok voltak benne, mint újkorában. A bőr nagyon szép, ha karban van tartva (sokszor megbotránkozok, amikor elhanyagolt bőrt látok egy autóban)
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Tegnap én is erősen elgondolkodtam a 4x4 -en. 9 -kor indultunk haza Budapestről a Mondeoval, ott akkor kezdett esni a hó. Itthon akkorra már órák óta esett, de kb az út 2/3 -áig egész jól lehetett haladni, onnantól már egybefüggő hó volt a pályán, jellemzően a belsőben volt a nagyobb. A külsőben nem volt vészes, majdnem normál autópálya tempóval lehetett haladni, az új télik tették a dolgukat, de volt, ahol 60 -al (!) haladó konvojt értünk utol és mivel nem akartam beállni vonatozni, a belsőben kemény 80 -al előztem meg őket (nem mertem jobban tolni, ott már tartani kellett a kormányt rendesen) Itt nagyon jó lett volna a négykerék hajtás adta stabilitás - tényleg igaz, hogy ritkán kell, de akkor igen jó.
Kicsit sem álmosodtam el, míg hazaértünk - jól esett egy Scotch az út után.
Reggelre elolvadt...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz EQMontoya #93852 üzenetére
Itt (Miskolc) sem volt túl nagy (3 - 5 cm a pályán), inkább amiatt volt rossz, hogy az alja olvadt, vizes volt - ahol nem volt lejárva, nagyobb sebességnél már kezdett felúszni az autó orra.
(#93853) Qru: Igen, egy - két nap az évben, de most friss az élmény, elgondolkodtam, hogy inkább kifizetem az átalányt annak az egy napnak a biztosítására, de felveszem a keresési feltételek közé a 4x4 -et. -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Született valamilyen EU döntés a dízelek vs Német nagyvárosok kérdésében? Nem túl rég volt valamelyik topicban linkelve egy cikk, ami tegnapra datálta a kérdésben a döntést, de nem láttam még cikket a témában.