Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • norbert1998

    veterán

    válasz norbert1998 #274027 üzenetére

    Szedán E merci 380 lóerővel, 20 centivel hosszabb, mint a Model 3, 2265 kg. A kisdízel belőle 1915 kg.

    A merci 1580 kg úgy, hogy 20 centivel kisebb, mint a Model 3, 20-szal több, mint a Megane IV csapottsegg. A 115 lóerős alapmotorkával 1465 kg.

    Nem KELL, hogy a villany nehéz legyen, csak a gyártóknak nem kéne csalni, főleg duplán, a flottaátlagon.

  • brumi1024

    veterán

    válasz norbert1998 #274027 üzenetére

    Alap, 2021-tol kaphato Model 3 279 loero, nem 325, es 1762 kg (2021 elott volt 1645, gyanitom az akksi nehezebb), M340i pedig joval erosebb (gyorsabb is, 100 folott a Performancenal is).

    Mondjuk ugy konnyu a Tesla, hogy szinte minden alul van meretezve rajta, meglehetosen filigran hatast kelt.

    [ Módosította: radi8tor ]

  • MC Pite

    veterán

    válasz norbert1998 #274027 üzenetére

    Na mégegyszer :) Rendes, normál, átlag autókat néztem. Nem játszós/szép/papa/sportautókat (bocs, mint tudjuk a szedánokat nem nekem találták ki), hanem átlagjuzerek átlagautóit (nagy volumenben eladott átlagautók). Nem törpe villamost, de nem is buszt vagy hegyomlás suvot néztem, szerintem leginkább a kompaktok reprezentálják ezt rendesen.

    Hatchback Hatchback ellen, nem egy dízel szedánt.
    2020 Renault Megane IV (Phase II, 2020) 1.3 TCe (115 Hp) FAP 1156-1263 kg [link]
    Fl előtt 1231kg 1,33 140LE FAP [link]

    Nem a 40es akkumlátoros változatot hasonlítom ezekhez, hanem a 60-ast, mert nem annyira hasznos infó, hogy langyos tavaszi száraz napon 100-0%on 300km-t tud egy EV, ez gyakorlatban 180-200km lakotton kívül használva. De igen, 40es be tud csúszni picivel 1,6t alá. [link]
    hossz 4200mm. Nem a Kadjar az ellenfele, utas és csomagtérben a Megane hb (4358 mm) áll hozzá a legközelebb. Némileg fura amúgy hogy a töltőkábel helyét is megadják mint üres hely.

    Átlag autók, van elektromos utódjuk, és ezek a gyártók nem szoktak sokat csalni az adatokkal. Az én 5 (azaz nem 4,25) személyes nagycsomis egyterűm 1.3t.
    Legközelebb ehhez elektromosból a modell Y van, de ez megint picit almát körtével, azért nem ilyet írtam. Enyaq lehetne hasonló ha nem b..ták volna el a bővíthetőséget, de árban és súlyban hasonlók.

    BMW M3 súlya hót hidegen hagy, de azt sztem nem olvastam. És értem az eszmefuttatásod, de te kákán csomót keresel, én meg autót. Nagy különbség.

    Azt nézem, hogy mennyibe kerül megvenni és fenntartani adott célra (kompakt egyterű vagy hasonlóan bővíthető crossover, mindegy nekem mindek hívják/álcázzák) egy járművet. Kurvára nem mindegy hogy 120 vagy 420e egy szett gumi, amiből max 4 évente két szettet veszek (könnyű autókkal még eladható a régi ilyenkor mert még 5mm-es). Nálam a matek úgy adta kik hogy a kisautóból lett volna pratikus ev-t vennünk.
    Plusz a mi útjainkon sem mindegy a súly (repedések, padkák, hullámok, stb).
    Igen, vannak nehéz ICE autók, olyat se veszek, mert a legtöbbnél pazarlás, ritka amikor indokolt.

    Nagy egyterűt nem azért nem veszek mert nem tetszik a színe, hanem mert volt a családban és sok ismerősnek és elg tapasztalat gyűlt velük. Plusz fél tonna, féktől, gumitól kezdve minden szar sokkal drágább rá és sokkal sűrűbben is fogyasztották. Keményebb rugózás, hajósabb érzés, lefejezésre alkalmas csomagtérajtók, stb.
    Akinek az a plusz kell, tartsa fent; nekem nem.
    Nyilván sejthető, hogy az értelmetlen suv mániát sem csípem. Vannak univerzálisabban használható praktikus illetve tágas suvok, de a nagyja sajnos divatból készült olcsón kevés mérnöki/anyagi ráfordítással, és khm, hagyományos értékrendel nézve egy fos lett az eredmény.

    De autónként 3-4-500kg pluszt nagyon sok helyen nem lehet figyelmen kívül hagyni. Bár legalább megfelelő méretűek lesznek a parkolóhelyek ha csak 70-80%át engedjük be ugyanarra a helyre :).

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák