Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alex1978

    csendes tag

    Sziasztok!

    Pár jó tanácsot kérnék! Kezdő vagyok külső mobil rack (ill. dokkoló) témában.
    Mint sokan itt e témában én is szeretnék egy nagyobb HDD-t adattárolásra és egy 3.5" külső mobil rack-et (vagy HDD-dokkolót). A HDD nagyjából már kiválasztva: WD Red 2TB v. 3TB lesz.

    Van egy régi asztali gépem(WinXP), néhány megtelt IDE merevlemezzel (de van USB2.0) és egy öregecske laptop(Vista), szintén USB2.0-val.

    Pár korábbi oldalt átolvastam, de nem jutottam döntésre. Többen is a Sharkoon Rapid-Case 3.5" SATA USB3-at ajánljátok ellenben az eSATA-s változattal. Azt értem, hogy az USB3 rack visszafelé kompatibilis az USB2-vel, tehát gondom nem lenne. (Bár amíg új PC-t nem veszek, addig nem nagyon fogom tudni kihasználni az USB3 sebességét.) Az eSATA-s változaton van(!) USB2-es csatlakozó is, ami jelenleg nekem elegendő/kihasználható lenne. (A jövőbeli új PC-re gondolva pedig szerintem USB3 helyett jobb lenne az eSATA-s. Vagy tévedek? Mintha egyik ismerősöm azt mondta volna, hogy az eSATA jobb az USB3-nál.)

    Szóval lenne pár kérdésem:

    1. Mi az előnye az USB3-as Sharkoon Rapid Case-nek az eSATA-sal szemben (illetve mi az eSATA-s hátránya)?

    2. Mennyire melegednek a WD Red merevlemezek az aktív hűtés nélküli külső rack-ben vagy éppen egy HDD-dokkolóban?

    3. Megér-e +5000-6000 Ft-ot beruházni egy Thermaltake ST0020E(USB3.0) vagy ST0021E(eSATA + USB2.0) rack-be ellenben a Sharkoon Rapid-Case rack-kel?
    (Állítólag az aktív hűtés sokat segithet nyáron. Ellenben nem tudom, mennyi gondot okozhat a hiánya. S valaki írta, hogy az aktív hűtéssel ellátott rack-ben elromlik a venti és zajos lesz.)

    4.a.) Igaz-e (amit sajnos csak néhol tüntetnek fel), hogy külső mobil rack-eknél a max. HDD kapacitás: USB2-n 2TB, eSATA 4TB és USB3 esetében 6TB?
    4.b.) USB2 tényleg csak 2TB-ot látna a 3TB-os merevlemezből? S ha 2-3 részre lenne partícionálva a 3TB?