Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dell notebook topic
- Amazon Kindle
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- ZIDOO médialejátszók
- Akciókamerák
Hirdetés
-
WHQL aláírást kapott a nemrég kiadott Arc meghajtó
ph A 32.0.101.6078-as, WHQL aláírással rendelkező csomag más szempontból nem újít.
-
2024 - Íme a 39. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között megjelenik a Mortal Kombat 1: Khaos Reigns.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SafE84
tag
Egyértelmű garancia vesztéssel jár, ha nem márkaszerviz által forgalmazott olajjal cseréled le, ráadásul ha jól gondolom, akkor maszekkal. Feltéve, hogy kiderül.
Engem arra is figyelmeztettek, hogy hamarabb lehet cseréltetni, de később nem, egy km-mel sem.[ Szerkesztve ]
-
SafE84
tag
Amúgy ezt a 2000km-es ajánlott olajcserét megcsináltattátok? Mert erről megoszlanak a vélemények, hogy szükséges-e. Nyilván attól kérdem, aki érintett a témában. Nekem kb jövő héten lesz aktuális a téma.
Ford-nál anno ajánlották 1500km-nél. Skodánál meg csak pislogtak rám, hogy miről beszélek, azt mondták, hogy persze megcsinálják szívesen, ha feleslegesen költeni akarok, de nem szükséges. Ráadásul ott 2 év/30.000 km volt az olajcsere periódusa. -
SafE84
tag
Nekem is céges, most azt mondták vigyem a 2000-es cserére. Rákérdezek majd erre a gyári/nem gyári olajra.
Valószínűleg a gödöllői KIA-hoz fogom hordani, de lehetséges, hogy a 2000-es olajcsere a DA Zrt-nél lesz Pesten (ők biztosan adnak rá kedvezményt, mert onnan lett vásárolva). Ha Gödöllőn is adnak kedvezményt, akkor meg oda viszem. -
SafE84
tag
válasz [CS]Blade2 #6481 üzenetére
Hát nálam ez most kimaradt (mármint a "bejáratás"). Március 20-án vettem át az 1.5 T-GDI Fusion Plus DCT Cee'd SW-t, most már van benne 2800km. Nem igazán figyeltem a fordulatszámra, pláne, hogy a dct simán tiltásig forgatja egyesben ha kikanyarodva kicsit jobban nyomod a gázt. Arra viszont nagyon odafigyelek, hogy hideg motor esetén ne menjen 2500 fölé a fordulatszám. Az is igaz, hogy a 2000km-es olajcsere megvolt. Igyekszem finoman menni vele, mert kicsit frusztrál a fogyasztása, de ha menni kell, akkor menni kell.
Hozzáteszem azt is, hogy céges autó, szóval én használom is. De ez nem azt jelenti, hogy gyilkolom az autót, vigyázni szeretnék rá, mert amúgy nagyon tetszik.Anno a céges autóm egy Ford Fiesta Van volt. 1.4 TDCi 68LE. Azt konkrétan az Autobahn-on "járattam be". 6 év után 170.000km-el került el tőlem, a motorjának semmi baja nem volt. A motortartó bakok fáradtak el, illetve a féket fogyasztotta. Használtam rendesen, nem kímélve, de nem is gyilkolva.
Utána egy Skoda Rapid volt nálam mostanáig. 1.2 TSI 110Le. Az első olajcsere 30000km-nél volt (gyári csere intervallum). 120000km-től már 15000km-enként cseréltettük, miután lejárt a gyári. 190000km-rel adtam le 8 év után, a motorjának szintén semmi baja nincs most sem, ellenben az első futómű kuka lett. 60000km-enként kapott új gyertyákat.
Most itt van ez a Cee'd. Hamarább választottam, mint hogy utána olvastam volna rendesen, így egy kicsit meg vagyok ijedve hogy mi lesz a motorjával, meg a váltójával. Abszolút vegyesben használom városban rövid távon, főúton és autópályán egyaránt, szóval most is úgy gondolom idővel egy elég objektív véleményt tudok majd erről a típusról alkotni. Egy közös van az összes eddigi autóban, ami nálam volt/van, hogy csak a 3 betűs osztrák kút hálózatnál tankolok.
[ Szerkesztve ]
-
SafE84
tag
válasz [CS]Blade2 #6486 üzenetére
Nekem az átadó hölgy kiemelte, hogy előbb lehet vinni, de később nem. Lehet akkor csináltak volna ebből problémát, ha valami a motorral lett volna valami.
Ez már 0W-20 olajat kér. -
SafE84
tag
Nincs MHEV hajtás, ugyanolyan, mint a tiéd.
A BC nekem kb 0.5 literrel ír kevesebbet, a valós átlag eddig 7.6l/100km (pályán 140 alatt nem nagyon megyek). De egyelőre még nincs benne sok km.
Ismét kicsit vissza nyúlok: az előző autóm (Skoda Rapid SB 1.2 TSI 110LE, 1100kg) 190e km-es átlaga 6.6l/100km volt. Ha azt nézem, hogy ez egy sokkal erősebb és sokkal nehezebb autó, akkor a 7.5-8 literes fogyasztás teljesen OK, szerintem. Engem inkább a fogyasztáshoz képest kicsi tank zavar. A Skodát elég volt 800km után tankolni, ezzel jó ha a 600 meg van.[ Szerkesztve ]
-
SafE84
tag
Nekem sokkal halkabb. Ha meg előre viszem a fadert, akkor kb semmit sem halkul az összhatás.
Majd alkalomadtán megnéznéd nekem konkrétan, hogy hátra állított faderrel, mennyivel halkabb nálad? Persze nem tudományos alapon méréssel, hanem csak úgy hallásra. 🙂
Mert nekem nagyon gyanús ez és a kötelező szerviz alkalmával majd szóvá is tenném a dolgot, ha úgy van. -
SafE84
tag
válasz racskobalazs #6539 üzenetére
Hát így hirtelen azt mondanám, hogy márkaszervizben is meglett volna ennyiből kb.
Nekem 53.000,-Ft-ért csináltak olajcserét szűrővel márkaszervizben (4.2 liter 0W-20) pár hete.[ Szerkesztve ]
-
SafE84
tag
válasz macilaci78 #6549 üzenetére
Hát ez szerintem pont nem így van. Legalábbis is a KIA DCT7 váltóinál. Nekem pont az nem tetszik, hogy feszt visszavált a váltó, pont a károsanyag kibocsátás miatt.
-
SafE84
tag
Nagyjából már megbarátkoztam vele én is. Bár mikor egy hosszabb emelkedőn végig oda-vissza pakolgatja, azt azért nehezen nézem el neki. Erre mondták azt a szervizben, hogy ha nagyon zavar, akkor rakjam át kézibe a váltót, de akkor is volt olyan, hogy belenyúlt és visszavágta 7-ből 5-be... Így inkább rá hagyom...
A kedvencem az, mikor 120-ról 145-re való gyorsításnál visszavált 5-be SCC-vel. -
SafE84
tag
válasz [CS]Blade2 #6585 üzenetére
Ha azt írják a számlára, munkalapra, hogy 0w20, akkor 0w20 olaj került bele.
Az, hogy vannak helyek, ahol kummantanak az olajcserénél és megtévesztés gyanánt nem írnak pontos infót az olaj viszkozitásáról, az egy dolog. Azokat jó messzire el kell kerülni.
Amúgy a főnököm, mikor épp a fillérb@szó korszakát élte a céges Octaviajával, akkor éppen ő kérdezett rá, hogy nem lehetne-e olcsóbb olajjal kicserélni az olajat. A válasz az volt, hogy persze lehet. Nem lehetséges, hogy ő maga kérte az olcsóbb olajat? -
SafE84
tag
válasz Dare2Live #6598 üzenetére
Tény, hogy "gombokért" meg tudok magadnak csinálni. A saját autómat én sem hordom szervizbe, mert ahhoz drágának találom. De nem is vennék magamnak új autót ennyi pénzért, mert luxusban tartom amit sajnos nem tehetek meg., Ennek ellenére továbbra is tartom, hogy egy 10 milliós garis autó esetében szerintem nem olyan sok. Havernak suzukija van, úgy rémlik ott is elég magasak az árak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen