Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Androidos tablet topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
user2
csendes tag
válasz Tothgera30 #254352 üzenetére
Hi! Read-only member vagyok, de ezt meg kell dicsérnem, nem hagyhatom szó nélkül. Klasszik! Nézegettem a bringád, mióta első alkalommal mutattad, szépen alakul.
Ez a váltósítás érdekes kísérlet lesz, nekem a saját Unitomnál nem igazán vált be a soksebesség, maradt SS. Tervezed a kicsit rövidebb pilótafülkét is, vagy marad így? (Amiatt kérdem, mert ss-re általában jobb ha több hely van, szerintem.) Illetve hova lesz ez a hatalmas hátsó sor? Érkezik hozzá nagyobb első lánckerék is? -
user2
csendes tag
válasz haiduo82 #255423 üzenetére
a shimano útmutató jó kezdet, nagyon hasznos tud lenni, bár kicsit konzervatív. de inkább ilyen legyen, jobb a több tartalék. jellemzően a lánchossz a fontosabb paraméter, a váltókanál hossz nem annyira kritikus. egészen extrém dolgok is simán tudnak működni, pl ez (persze ez gyárilag ilyen):
11T
36T
természetesen ez a setup elöl egy tányérral fut a montimon. -
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #255496 üzenetére
ütött-kopott... vacak a kép, így nem látszik, hogy leginkább koszos. használva van, nem szobanövény, hogy csak a sarokban álljon... a sor (CS-M771-10) hibátlanul fut, vált, nem ugrik, nem morog, innentől kit mozgat, hogy nem "gyárias" a külseje? még hogy kopott... ez nem egy 12s sor!
@630D #255498: motiváló volt a túravezető! Csepel of Sheffield
-
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #255549 üzenetére
sajnos új sem vagyok, meg titán sem, legfeljebb tapasztalt.
a sorról meg annyit (és ezzel tényleg lezártam részemről ), hogy a képről állapotfelmérés nekem mindig a telefonos távgyógyítással esett egy kategóriába. hidd el, vagyok annyira háklis, hogy cserélni fogom, ha már nem megy el egy új lánccal. jelenleg még nincs ilyen gond, így a tartalék ua.ilyen sor egy éve unatkozik a fiókban...
-
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #255625 üzenetére
elnézem és nem is bántásból írtam. végülis igazad van, a kopáskép sokat elárul. annyival egészíteném ki (de nyilván te is tudod), hogy a gyakorlatban kell a próba is. ezen a soron kb a negyedik lánc fut, mindig újat kapott, valamivel 0,75 előtt szoktam cserélni.
jól látod, tényleg a sor közepe a használtabb. errefelé* hosszabb-elnyújtott, de nyugis, valamint rövid, intenzív emelkedők vannak (ezért egysebizek is), így valóban a közepe kap többet. ide ez a kiosztás ideális, ha többet mászkálnék komolyabb hegyeken, nekem is 40+ lenne a sor könnyebbik vége, de így - ha hegyek között vagyok épp - beosztom, ami van. járulékos előnye a rövid lánc, szűk kazinak, hogy könnyebb, ami előnyös, ha mégis tolni kell.
*errefelé: a
munkásságomhüJeségeimet itt dokumentálom, többé-kevésbé rendszeresen. -
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #255639 üzenetére
igen. (fogalmam sincs. se órám, se sztrávám, se sejtésem, se semmi. ősember vagyok. ráadásul több bicajt tekerek, hogy bonyolítsa a dolgot.)
szer.: annyi van meg, hogy 2017 őszétől ezen a bicajon van, folyamatos használatban előtte kb három évig már szerepelt más cangákon.)
[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
válasz Tothgera30 #255877 üzenetére
alakul. a szárnyasanya epic! a levesestál méretű sor, meg a kilométeres lánc nekem ugyan nem tetszik (no offenz), de ha használhatóbb így a bicaj, megértem. próbáltam én is multi-unit módban, de aztán ment vissza természetes állapotába.
-
user2
csendes tag
válasz Tothgera30 #256771 üzenetére
tubeless?
-
user2
csendes tag
pffff....
-
user2
csendes tag
válasz Dark Archon #257214 üzenetére
Van. Mindkettővel. Az OG-t kicsit feljebb láthatod a helyén. 68cm széles, bőven elég, bár a szeparált fék- és váltókar elhelyezése problémás lehet, az egyenes rész nem túl hosszú. (Mondjuk ez a gond engem nem érint... ) Elsőre kicsit fura volt, de több mint két éve használom, zseniális.
Van Kyote is, ez csak pár hete van meg, 76cm-re vágtam vissza, de valszeg 74cm lesz a végleges. Érzésre nagyon hasonló, annyival, hogy nekem merevebbnek tűnik mint az OG, így az utóbbi szerintem kényelmesebb. A markolatnak és kramancoknak vágva is több hely van a Ricsin. Fontos, hogy nagyon más a két kormány előrenyúlasa. Azonos markolat-pozihoz kb 5cm difi van a stucnik között. OG vs Kyote:
Ez a fenti OG V1, most már (asszem) csak V2 kapható. Volt a kezemben, kicsit könnyebb mint a V1, de sz@rabb a kidolgozása.Kyote a helyén:
Érdemes a whatbars.com oldalt is nézegetni. -
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #257282 üzenetére
ott vagy "eltévedve", hogy telóhoz hasonlítod "használhatóság" szempontjából, miközben a merevvillával terepezés egy teljesen más élmény, ami teljesen más megközelítést/tekerési technikát igényel és teljesen mást tanít.
#257281Tothgera30: áruló!
[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #257342 üzenetére
Ilyesmit nem írtam....
Amit meg jjeahh írt (hogy is fogalmazzak 🤔) téves elmélet. Tapasztalatból tudom, kipróbáltam.
-
user2
csendes tag
-
user2
csendes tag
válasz orbano #258413 üzenetére
Az, hogy a sokszor szükségtelen fogyasztás energiaigényét elő lehet-e állítani környezetbarát(nak mondott - lásd greenwashing) technológiával, nem különösebben érdekes, mert elő lehet. A lényeges kérdés, hogy tudsz-e különbséget tenni igény és szükséglet között, valamint hogy hol húzod meg a határt a kettő között. Ééés persze mindebből következően mekkora keresletet gerjesztesz. Ebben az őszinte, józan belátás tud segíteni, nem a lelkiismeret-furdalás. (Utóbbitól még soha senki nem jutott sehova, legfeljebb diliházba.) A jó hír az, hogy jelenleg még nagyjából mindenki nagyjából szabadon eldöntheti a fentieket. Régen rossz lesz, ha majd más dönti el helyetted.
Nekem nagyjából ez jött le a cikkből és annak továbbgondolásából. Tehát a fentiek "szerintem".
-
user2
csendes tag
tudtátok, hogy július 20. az mtb világnapja?
@andrisbandi: +1
@6030D: naná, mert itthon (meg sokszor máshol is) nyilván más a prioritás, nem az, ami a címben/cimkén szerepel...
@Zoli: a használt cucc nekem is egy fejtörő. lehet nagyon sz@rul is csinálni. pl, ismerek olyat, aki - számomra - teljesen érthetetlen és indokolatlan módon arra van ráfeszülve, hogy háztartási nagygépeket (!!) cserélget vagy lakást bővít/felújít, attól függően, mikor mire van valami önkoris/állami támogatás. utóbbira amúgy egyáltalán nincs rászorulva... (persze ez már más témakör) -
user2
csendes tag
-
user2
csendes tag
átha másnak is hasznos lesz.
BB7 Road tapasztalatok
Kezdjük ott, hogy évek óta használok BB7 MTB fékeket az egysebis bicajon és nagyon meg vagyok velük elégedve. Kezdetben a gyári betétekkel, Avid SD7 fékkarokkal (állítható a húzási hossz) és Avid G3 (180/160mm) tárcsákkal használtam. (A gyárilag adott G2 tárcsákat sosem próbáltam ki.) Ez annyiban módosult időközben, hogy a fékkarok cserélődtek Shimano BL-T610-re, ez egy egyszerű V-fékkar, illetve az első fék a gyári (fémes, visításra hajlamos) betétek helyett Jagwire Sport Organic betéteket kapott. Ezzel kb tökéletes lett, harapós, mégis finoman adagolható és erős. Az ereje a hidraulikusokkal is felveszi a versenyt (a másik bicajon SLX BR-M675 van, Shimano gyantás betétekkel, simán ott van a közelében).
Visszatérve a BB7 Roadra. A Ronin TRP Spyre fékekkel érkezett, a saját (160/160mm) tárcsáival és a nem_tudom_milyen (de gyári, tehát TRP) betétekkel, amiket Shimano Tiagra (4700) fék(váltó)karokkal lehetett működésre bírni, Jagwire bovdenek és hosszantiszálas bovdenházak közvetítésével. Mivel a bicaj kb új (NOS) állapotban volt, mikor megvettem, türelmesen vártam, hogy bekopjon a fék, megérkezzen a fékhatás. Meg is érkezett, csak jóval gyengébb volt, mint szerettem volna. Ezt megelégelve cseréltem elsőként a tárcsákat Avid G3 tárcsákra, amivel érezhetően javult a helyzet, de így is elmaradt a várttól. Megvettem hát a BB7 Road fékeket. Ezek (ahogyan a MTB változat is) kiviteltől függően fémes vagy gyantás betéttel érkeznek. Az alapkivitelt választottam (nem érdekelt a fancy fényezés és a drágább csavarszett). Ez az MTB verzióhoz hasonlóan fémes betétekkel érkezik, de az első fékbe itt is a fenn említett Jagwire Organic Sport betéteket raktam. Felszerelve már_nem_annyira türelmesen vártam a bekopást és a fékerő megérkezését. Ami meg is jött, jobb lett mint a TRP, de igazából még mindig nem voltam elégedett. Sőt, valójában inkább csalódott voltam. Alsó fogásban rendben volt a teljesítmény, ezt már a TRP is tudta nagyjából, de a "hood"-on fogva még mindig nem. Megrekedve éreztem magam, nem igazán volt több ötletem. A gyári bovdenezést nem akartam bántani, rendben lévőnek tűnt, szépen is mozgott, nem úgy tűnt, hogy lenne értelme. A beállítások rendben voltak, ebben elég sok tapasztalatom van.
Az egész "görbekormányos" biciGlizés inkább próba-cseresznye alapon kezdődött, de az elejétől motoszkált bennem, hogy nem való ez nekem. Elég annyi, hogy a bicaj "egyeneskormányosítása" (ami a Ritchey Kyote vonalvezetésének ismeretében meglehetősen félrevezető) megnyitotta az utat a megszokott fékkarok használata előtt. "Véletlenül" volt egy pár régebbi, 2000 körüli évekből származó Avid fékkarom, ami a kétállású kialakítása miatt tud V-féket és cantit is kezelni. Ráadásul a felületkezelése is szépen passzol a BB7 Roadhoz, elsőként ezzel raktam össze. A bovdenezés Jagwire CEX bovdenházak és a hozzájuk passzoló, köszörült bovdenek. Természetesen a fék rövidebb húzási hosszához igazodó canti állással.
...és itt jött a meglepetés! Tovább javult, de még mindig csak egy erős-közepes V-fék erejét tudta a fék. Rövid "tesztidőszak" és némi agyalás után arra jutottam, hogy a fékkar még így is túl sokat húz. Erre utalt a kicsit koppanós fékkar-érzés is. Egyértelmű volt a feladat: Javítani kell a húzási hossz arányán. Miután a sufni megoldásokat kiszórtam, nem volt más hátra, megvettem egy újabb pár Avid SD7-et. Ezzel már igazi "fejletépős" fékezést produkál a bicaj, így minden rendben!
A lényeg: a régi Avid kar kis "kaltikájának" (a kis "ketrec", ami a bovden fejét fogja) tengelye canti állásban 30 mm távolságban van a fékkar tengelyétől. Az Avid SD7-nél ez az érték egészen 27mm-ig csökkenthető, ez passzol a fék elvárt húzási hosszához, így már a fékerő és a moduláció is megfelelő.
Tanulság?
Az egyik tanulság az, hogy egyrészt a húzási hosszokat (vagy bármi erre következtetni engedő adatot) nem igazán lehet megtalálni a neten (vagy csak nekem nem sikerült) sem a fékkarokhoz, sem a fékekhez. Ez probléma lehet, mert az országúti (patkó- és tárcsa-) valamint a mini V-fékekhez való karokat gyakran teljesen csereszabatosként adják meg, ami szerintem nem teljesen igaz és csalódáshoz vezethet. Érdemes emiatt előbb méricskélni (vagy próbálgatni ).
A második tanulság, ami a BB7 Road és MTB változatára is igaz, hogy a sokszor hangoztatott mantra, mely szerint hosszantiszálas bovdenház kell ezekhez, nem teljesen helytálló. Mindkét változatot spirális szerkezetű Jagwire CEX bovdenházakkal használom és hibátlanok. Szerintem fontosabb, hogy köszörült kivitelű bovdent válasszunk.
A harmadik tanulság, hogy valóban olcsóbb és egyszerűbb egy "plug-and-play" jellegű hidraulikus rendszert venni, azokkal (általában ) nem nagyon lehet mellényúlni. Viszont én szeretek a BB7-tel szöszölni, szerintem zseniális cucc, kb mindene állítható, totál testreszabható és teljesítményben sincs lemaradása. Ha most indítanám a projektet (és a fentieket megtaláltam volna valahol készen), akkor BB7 MTB-t vennék.
#BB7 #BB7MTB #BB7Road -
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #273794 üzenetére
Tényleg választhattak volna valami jobb nevet. Hm, mondjuk lehetne "Kocka"!
-
user2
csendes tag
válasz Ringman #273887 üzenetére
A dt 350 első agy adaptere is pont ilyen. A vékony gyűrű tartja a kupakot a helyén, mikor nincs a villában a kerék. Nincs vele gond egyébként, ez ilyen, bár elég gagyi... Kivenni, cserélni vagy épp visszatenni, hogy is fogalmazzak, nem egy pozitív felhasználói élmény, de működik.
-
user2
csendes tag
Talán még nem volt linkelve, de inkább kétszer mint egyszer sem. Nem ismerem a srácot, de sokat hallottam róla, talán itt is "volt hír" a nem túl régen vele történt baleset.
[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
-
user2
csendes tag
SS térd speciálba'.
-
user2
csendes tag
térd? pffff....
-
user2
csendes tag
válasz velizare #288516 üzenetére
olcsóbbat és jobbat nem fogsz találni (nem én hirdetem)
Használt Shimano hátsó gyorszár eladó - Budapest VII. (testbike.hu) -
user2
csendes tag
válasz flash- #298210 üzenetére
Belevau: stucnit fordítsd lefelé és/vagy hézagolókat tedd felülre. Érdemes lehet egy cm-rel hosszabb stucnit kipróbálnod. ....és a nyerget próbáld kicsit előrébb tolni, ez így nagyon fura, mintha nem lenne jó a testalkatodhoz a váz geometriája.
A hátsó gumiban csökkentsd a nyomást, legyen annyi, mint elöl. -
user2
csendes tag
nos, haver vett egy kerékszettet, gumival szerelve, tejjel feltöltve. ennek kb két éve, akkor minden új volt. eddig nem kellett hozzányúlni/nem nyúlt hozzá, de mostanra biztosan nem ártana neki, ha kapna tej-utánpótlást. a gond, hogy nem tudjuk, eredetileg mivel lett feltöltve.
kérdés:
- ha a gumit nem venné(nk) le, mivel, melyik típussal lehet utántölteni a tejet, ami nem "veszik össze" a benne lévő ismeretlennel?
- jobb, ha szépen leszedi a gumkat, kitakarítja és választ egy új tejet?
-
user2
csendes tag
-
user2
csendes tag
válasz Tothgera30 #307060 üzenetére
Klassz. Kár, hogy - a stucnihosszból és a kilógó nyeregcső alapján ítélve - kicsi neked (gondolom 19-es). De semmi baj, szívesen átveszem. (Váz+ villa is elég, sőt úgy a legjobb.)
-
user2
csendes tag
-
user2
csendes tag
válasz Hasaggymeg #308787 üzenetére
Így-így, jó hogy írtad, nem akartam én belekötni.
@Dark: "Minimális sérülés esetén már elkezd rozsdásodni"
Ez konkrétan nem igaz. Legfeljebb a gagyi, hi-ten vázakra, de az kb a teszkós szint. Bármi, ami 4130 vagy felette, kis odafigyeléssel rozsdamentes marad. 15+ éve vannak acél vázaim, egyik sem volt rozsdás.
A rugalmasság/kényelem témában érdemes megnézni a Gyűrűk ura által linkelt videót. Meg úgy általában gondolkodni kicsit, nem csak a marketing anyagot tanulmányozni.
[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
válasz dom1n0 #308804 üzenetére
Nem jobb, más. Vannak ma is olyan acélvázak, amit én sem vennék meg, mert nem használják ki az acél adta lehetőségeket. Viszont itt fel lehet tenni a kérdést, hogy mivel jobb egy 2 kilóval könnyebb karbonváz? (Egyáltalán, mennyi egy átlag karbon MTB váz tömege? 1 kg? Ezzel egy jobb (csak váz) acélvázhoz kb 1-1,5kg a "nyereség") Mennyivel is lesz gyorsabb ugyanaz az átlag bringás?
-
user2
csendes tag
válasz mauimagic #308826 üzenetére
Láttam azt a bringádat. Én nem bántanám, kúl ahogy van.
(Az IS szabvány - szerintem - még mindig a legjobb, a PM és a FM, különösen az utóbbi, nos, nem feltétlenül jelent fejlődést. A legkisebb gyártói pontatlanság és onnantól csak a szívás van velük. Az IS kisebb hibáit meg egy jobb bicajbolt helyrehozza.) -
user2
csendes tag
válasz Fall-N #308847 üzenetére
Az IS pont abban jó, hogy:
- ha nincs pontosan síkban, javítható
- nem tud beleszakadni a menet
- PM-re adapterezhetőA PM és az FM ezeket nem tudja, cserébe pontosabbra kell gyártani, illetve az FM-ot macerásabb szerelni is.
"Talán egyedül az Avid BB7-et és 5-öt lehet még kapni, ami gyárilag IS, igaz egyből adják hozzá az átalakító"
Dzsízösz! Legalább nézz már utána, mielőtt hüJeségeket írsz. Adapter nélkül mindkettő PM. Ráadásul a legjobb megoldással, ami az esetlegesen pontatlan villa/váz-konzolra is megfelelő beállítást biztosít.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Suzuki topik
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Milyen routert?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Androidos tablet topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen