- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tonyrulez
őstag
Üdv!
Kerékpárvásárlás előtt állok, 27,5-ös MTB-ben gondolkodok 150ezer környékén. Online ezt a Kross Hexagon R8-at (2015) néztem ki, helyi boltban pedig ezt a Rockmachine Manhattan 90-et 155-ért. Ezek közül melyik ajánlottabb?Egyébként 174cm magasan mekkora vázméret ajánlott? Egyik helyen18", másikon 20"-t mondtak.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Hasaggymeg #67170 üzenetére
Csak sajnos bitang messze van Bicyclewebshop.com még ingyen kiszállítaná. helyi azonnal átvehető, de itt nem látok szállítási lehetőséget.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Runner_fxr #67174 üzenetére
29-esek már tényleg 150-től kezdődtek, azért hanyagoltam őket, de ez jól néz ki, főleg ennyiért (és legalább Kelenföldhöz is közel van)
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz kacsyx #67178 üzenetére
Nem budapesti vagyok, Nyugat-Mo, vonattal Kelenföldre tudok menni (kocsi nincs), azon tudok vinni kerékpárt. Fótra még ha ki is jutnék, nem tudom hogy tudnék egész Pesten átkóvályogni a pályaudvarra. Nincs bajom a nagy távolságokkal, csak a pesti közlekedést kissé életveszélyesnek tartom
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Sziasztok!
Lehet hülye kérdés: a keréknek ugye tökéletesen középen kell lennie? Egy 29er hardtail-ről lenne szó, most vettem észre hogy az első kerék egy hajszálnyival el van tolódva a tárcsafék irányába. Nem nyolcas, nem ferde tengely, semmi ilyen, egyenesen áll. Fentről ránézve a váz alatt bal oldalon még kikacsint a gumi, jobb oldalon nem, sőt beljebb is van. Felni és villa közé dugva az ujjam tárcsa oldalon már hozzáér, szoros, másik oldalon még hézag van. Le még nem mértem, de szerintem 1-2mm különbség biztos van ott. Egyik ismerős szerint ez így OK, mert a tárcsafék miatti nagyobb terhelés miatt asszimmetrikusan van fűzve. Másik ismerősöm szerint nem OK, mert hogy nézne ki hogy nem egy nyomvonalon megy a kerékpár. Való igaz, a hátsó kerék tökéletesen középen van, pedig ugyanolyan tárcsafékes. Most akkor mi az igazság?4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz IMIIKE1998 #83473 üzenetére
Végre eljutottam szervízbe. Állítólag nincs vele gond, a másik oldalon 2mm-el rövidebb küllőkkel szokták fűzni, befolyásolni nem befolyásol semmit, és max. ha nagyon zavar valakit, akkor azon az oldalon ki szokta cserélni 2mm-el hosszabb küllőkre hogy pont középen legyen. Nekem ennyit nem ér meg a dolog, eleve nem is zavart annyira, úgyhogy marad ahogy volt
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Hasaggymeg #120788 üzenetére
Mentem azóta 4700km-t, semmi nem történt vele, ki is ment a fejemből, most voltam cseréltetni pár dolgot, hát rákérdeztem
De hogy ON is legyen: cserélve lett lánc+hátsó fogaskerék kazetta, és az első fogaskerekektől kattogó hangot hallani. Egy fordulat alatt elég sokat, nem túl hangosan, mindig ugyanabban a szögállásban jön ugyanaz a hang. Annyi szent hogy nem a váltóhoz súrlódik a lánc, mert ha bemozgatom a kattogás megmarad. Új lánc+régi ~5000km-es fogaskerék lehet a gond?
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Hasaggymeg #120802 üzenetére
Az lett a vége hogy közel 2%-os emelkedőn kettészakadt a 3 napos új Sunrace lánc Pontosabban kettévált, törés nincs rajta, csak hiányzó szem ami elszállt, szerszám meg persze hogy nem volt nálam. Kétlem hogy köze lenne a kattogáshoz, pedig de jó lenne egy füst alatt megoldani.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Hasaggymeg #120822 üzenetére
Szervíz tette össze, nem tudom hogyan, de az biztos hogy rosszul.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz ivana #120871 üzenetére
Persze, visszamentem, kicserélték egy drágább verzióra, már nem Sunrace. Addig jó is volt amíg el nem kezdtem tekerni, a hátsó fogaskereken nem akart megmaradni a lánc, mindig alacsonyabb fokozatra (nagyobb átmérőjű fogaskerékre) akart átugrani, majd visszaesett. Úgyhogy megintcsak visszavittem, állítólag lánc rendben, hátsó váltó rendben, most a fogaskerekek lesznek kicserélve ami szintén új, egy hetes Sunrace 8 sebességes.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz ivana #121000 üzenetére
Banyek, hát nem pont ez a baja? Igaz nem ekkora mértékben, de a váltó második fogaskereke ugyanígy el volt tolódva, nem volt egy szintben. Ezt még mondtam is neki hogy ezzel mi a helyzet, erre az volt a válasz hogy a váltóval nincs semmi baj Kíváncsi leszek ma mit sikerül kiderítenie, esetleg ő is ráguglizik, de többet ide nem viszem a bicót.
Hasaggymeg: lánc 8-9-10, sor 8
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Sziasztok,
van a családban egy Alpina Eco 20M 26" L-es kerékpár amit még tavaly vettünk. Teljesen bevált, és szeretnénk még egy ilyet, vagy hasonlót, de minőségit venni 130ezer környékén 3 héten belül. Sajnos ahol vettük ott mondták hogy beszerzési problémák vannak, és vagy nincs egyáltaláln beszerezhető bicó, vagy ami van az előrendeléses és talán őszre megjön. Tudom hogy a Decathlon nem a minőség jelzője, de ott kapható ennyiért olyan ami nem hulladék? Vagy akárhol máshol, ilyen kaliberű és méretű?4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Tudtok ajánlani fém taposó (platform) pedált ami bírja a port? Igazat megvallva nem megyek poros helyeken, mégis 1 hét után elkezdtek kattogni az új Spyral pedálok. Nem a "világvége" de engem rendkívül zavar.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Hasaggymeg #200542 üzenetére
Egy hasonló (vagy pont ilyen) pedál van most fent, nem épp prémium kategória: Spyral Botchy Pin
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz arcitec #200573 üzenetére
Esetleg Spyral Branch '21? A linkelt sok helyen nem kapható illetve drága szállítással, ez pedig végösszegben egy ezressel lenne több.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Dark Archon #209209 üzenetére
Én is vettem most ilyen állványt, ami számomra kicsit bosszantó hogy a pedál fennakad a függőleges rúdon még teljesen kitolt tartórúd mellett is, de ez az én széles pedálom hibája. Másrészt ha normálisan, azaz a nyeregcsőnél fogva teszem fel, és így a súlyközéppont távolabb van, akkor azért nem túl bizalomgerjesztő ahogy a full műanyag pofa meghajlik (14,4kg a bicaj). A manual szerint meg nem fogom a felső csőnél megfogatni amikor ott mennek alatta a kábelek, nem akarom megnyomorgatni őket. De máskülönben nekem is tetszik.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz tonyrulez #209293 üzenetére
Pontosítok, nem túlméretes a pedál, csak úgy meghajlik a nyeregcsőnél felfogatva hogy már hozzáér a rúdhoz. Ha felső csőnél fogatom meg, nem ér hozzá. Felpróbáltam így is, a fékcső középen megy el és a pofa kialakítása ezt megkíméli, de a 2 oldalt lévő váltókábeleket már nem.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz Ringman #209883 üzenetére
Lehet már én is belezavarodtam. A jobb oldali hajtókar az óramutató járásának megfelelő irányba forog hajtás közben. Viszont a pedál marad vízszintben, azaz "egy helyben", vagyis a pedál tengelyét véve vonatkoztatási rendszernek, a pedál maga óramutató járásával ellentétesen forog hozzá képest. Tekintettel arra hogy a jobb oldal jobbmenetes, akkor ha szorulna a pedáltengely, a tekeréssel pont lazítanánk rajta.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
-
tonyrulez
őstag
válasz bulikavagyok #211874 üzenetére
Esetleg Schwalbe Hurricane? Mikor még hasonló paraméterű gumit kerestem, ezt ajánlották. Ha elkopik a Smart Sam, erre tervezek váltani.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Hajtómű felől jövő recsegő hang mitől lehet? Nagy terhelésnél jön elő, "legtisztábban" úgy hívható elő hogy befékezek és megpróbálok tekerni.
Most volt középcsapágycserén (jól hallható recsegés-ropogása volt, 18000 km-t kibírt azért). Hajtómű Shimano FC-M311
Pedál Spyral Branch '21
Meghúztam mind a biztonság kedvéért, továbbra is recseg. Mi lehet ez? Vagy egyszerűen a hajtókar csavarodna, és azt hallani?4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Sziasztok,
első lámpát vennék út megvilágítására, melyek az ajánlottak? Főleg belvárosban van használva, tehát olyan kellene ami nem vakítja szemből érkezőt.
Jelenleg Convoy S2+ -t használok, nyomtatott rátéttel hogy felfelé ne világítson csak az útra. Viszont használata körülményes, merülésről nem ad infót, 18650 akksit kell különállóan tölteni hozzá.
Max 15k-t költenék olyanra aminek van rendes tartója, nem gumi ami első kátyúnál lekókad, könnyen levehető a tartójáról hogy el tudjam vinni tölteni USB-ről. És legalább 2 órát bírjon közepes beállításon.4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
-
tonyrulez
őstag
Kipróbáltam a Sigma Aura 80 csodát. Hát, vegyesek az érzéseim... Fényereje nem magas, többet vártam tőle, főleg a Sigma oldalán lévő mintakép miatt. Hát az teljes kamu. A 3000Ft-os Convoy S2+ (jó, legyen 6000Ft, mert egy 18650 is kell bele) köröket ver rá fényerőben. Az közepes fényerőn jobban világít mint a Sigma, arról nem is beszélve hogy sokkal nagyobb területen. De egyébként út megvilágítására ez is elég, nem kell ágyúval lőni verébre. Csak egy észrevétel.
Itt jön a fájdalmas pont, a megvilágított terület. Persze tudtam hogy kapok egy téglalapot ami a sávomat megvilágítja, na de hogy ennyire elbaszott módon? Rögtön 3 kategóriába bontva:
1. A kanyar ezzel életveszély. Vagy kell fejlámpa, vagy csak ismert úton lehet menni vele, mert amint jön egy 45°-nál nagyobb kanyar, már nem látni belőle semmit, és csak abban bízhatsz hogy nem lesz az úton meglepetés. Érdekes más meg tudta oldani, úgy hogy még StVZO is?
2. Nem tudom hogy gondolták hogy a kerékpár előtti 2 méteres szakaszon nem kell látni semmit, mert biztos nincs ott semmi érdekes. Konkrétan vakfolt. Jó, annyira elég az oda szánt 0,01 lumen hogy a kerekem árnyékot vessen az aszfaltra, de többre nem. Ha fel kell menni padkán, vagy kátyút kerülni, akkor annak pozícióját érdemes fejben rögzíteni amíg még látni, majd mozgásunkkal párhuzamosan fejben lekövetni hogy ez hol lesz 2 méter múlva.
3. Út menti közlekedési táblákat sem világítja meg. Ha kulcskarikás egyLED-es kínai vacakkal odavilágítok, akkor felgyullad a tábla, ezzel a lámpával semmi. Nem tudom StVZO megalkotói hogy gondolhatták ezt komolyan. Ha autók fénytechnikáját próbálták másolni, akkor tudhatnák hogy azért valamennyire felfele is világítanak, többet között emiatt.
Egyelőre kivárok, most csak tesztelésből mentem vele egy kört. Amint hamarabb megy le a nap és napi szinten fogom használni, lehet megszokom.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz -=RelakS=- #228150 üzenetére
Igen, ezt látom a valóságban, bár azért ennél jobb a helyzet ha kicsit feljebb van állítva a lámpa, és az a kis nagyon világos téglalap egy erősségre hozható az alatta lévővel.
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz tonyrulez #228148 üzenetére
Nos így 3 hónap használat után megszerettem (szoktam?) a Sigma Aura 80-at Igen, kicsit kockásan világít, de elég arra amire kell. 1 sáv szélesen és feljebb hajtva elég messze világít (így a világos és sötétebb terület határa nem olyan éles). Vaksötétben látszik igazán az erőssége, mert közvilágításban csalóka hogy alig pilákol, pedig tényleg erős és felesleges ennél erősebbnek lennie.
Esőt is bírja, hőelvezetése is jó mert még csak kézmeleg sem lesz órák után, üzemidő valóban 5 óra max fényerőn, 5:30-nál már átkapcsolt minimumra. Egyetlen hátrány ami nem tetszik hogy könnyedén lekókad, hiába írja a gyári oldaluk hogy stabilan tartja. Fejnehéz, telefontartóval kell kiékelnem különben 10 percenként igazítanom kell rajta, és ha csak egy kicsit lekókad az már méteres távolság megvilágításban.4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
Five Ten méretezésnél írják hogy fele mérettel nagyobbat érdemes venni. Jelenleg 2db Adidas cipőm van, mindkettő 44-es. Ahogy nézem a Five Ten is Adidas gyártmány. És 44,5-es méret nincs is, csak 44 2/3. Azért azt sem szeretném hogy nagy legyen. Valóban szükséges a nagyobb méret?
4 8 15 16 23 42
-
tonyrulez
őstag
válasz stickermajom #244773 üzenetére
Rájöttem a trükkre Itthon vásárolt cipőkre EU44 UK10 van írva. Külföldi cipős oldalakon pedig EU44=UK9.5, EU44.7=UK10. Innen jöhet az eggyel nagyobb méret.
4 8 15 16 23 42
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer