- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek, ha nem akkor elnézést.
Egy használt Merida Road Race HFS 905 országúti kerékpár megvásárlásán gondolkodom, de annyira azért nem vagyok járatos a kerékpáros témában, hogy meg tudjam ítélni, hogy az irányár reális-e? (Eddig egy 2000-ben vásárolt Mali országútit használtam, de az szegény már elég leharcolt ).
Szóval a kerékpár felszereltsége (amit sikerült megtalálnom - váz és a villa a gyári leírás szerinti, a többit a kerékpárról olvastam le természetesen):
Váz anyaga Road Race HFS-Single aluváz
Villa Carbon Road
Fékváltókar Shimano Ultegra 3x10seb
Hátsó váltó Shimano Ultegra RD-6600
Első váltó Shimano Ultegra FD-6603
Hajtókar Shimano FC-R553
Lánckerék Shimano SG-X 30D
Lánc Sram PC 1051
Külső Gumi Continental Ultra Sport 23-622
Kormányszár X-Mission Comp
Koránycsapágy FSA Orbit ZS-3
Kormány Merida Expert
Nyeregcső X-Mission Comp
Nyereg Selle Monte Grappa Liberty
Pedál Wellgo (típust nem néztem, de netes keresés alapján egy 5.000 Ft-os új árú pedál van rajta).A váltók jelenleg sajnos igen pontatlanok, de azokat beállíttatom, s újra kipróbálom. Így kérdés az is, hogy ha a beállítás után minden rendben, akkor bízhatok abban, hogy nagy gond nem lesz? Vagy ha az első teszt során nem ment minden flottul, akkor ne bízzak abban, hogy később nem lesz vele gondom?
A kerékpár állítólag kb. 4 éves (külföldön vásárolták akciósan - lehet, hogy a vásárlás időpontjában korábbi évi modell volt). A bringa egyébként szép , a fékkarváltók "púpján" van leütődve a festék, illetve a kerék gyorsbilincsnél (de ez nem meglepő annyira). Az első váltó belső (lánc felőli) oldalán kisebb rozsdásodás látható.
A kérdésem az, hogy a szerintetek a leírtak alapján mennyi a reális ára ennek a konfigurációnak?
A segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
ny.janos
tag
válasz Lami66 #117384 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Ha jól sejtem a 2010-es évjárat a lehetséges optimum, ha tényleg 2009-ben jelent meg a 6700-as Ultegra szett, ahogy smkb írta. Ez esetben 6600-as szettel szerelt legfeljebb az utolsó darabok egyike lehetett 2010-ben. De akár lehet 2005-ös, azaz 13 éves is.
Azért nem írtam le az irányárat, mert gondoltam lejáratom magam, hogy mennyire palira kívánnak venni (legalábbis most már egyértelműen úgy érzem). De, hogy most már ez úgyis kiderült : 210eFt-ot mondott az eladó elsőre. Tekintve, hogy a 2010-ben az új ára 299eFt volt, ami inflációval számolva sincs 400eFt, kétlem, hogy egy legalább 8 éves bringa megéri a vásárláskori értékének több, mint a felét.
Mennyi lehet a reális értéke? 150eFt, vagy még kevesebb?
-
ny.janos
tag
válasz Napfénysüti #117415 üzenetére
Lehet nem is az a kérdés, hogy ő mit szívott, hanem az, hogy rólam mit gondol, hogy mit szívok?
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
Új komfort országúti kerékpár vásárlását tervezem, inkább a magasabb árkategóriában. A régi kerékpáromon klipszes pedált használtam normál cipővel, de úgy gondolom elérkezett az idő ahhoz, hogy SPD pedált használjak az új bringához.
Tudtok nekem javasolni típust / márkát, hogy mit érdemes kipróbálnom / vásárolnom, ha eddig még nem használtam ilyet, és nem szeretnék mellényúlni? -
ny.janos
tag
válasz ivana #132748 üzenetére
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Nem feltétlen mennék bele túl drága termékbe, hiszen úgysem ismerem magát a rendszert sem. A Decathlon 100-as saját márkásáról tényleg elég jók a vélemények, lehet hogy kezdésnek megpróbálok egy ilyet. Ha nem jön be, akkor sem vesztek vele sokat. -
ny.janos
tag
válasz ivana #132748 üzenetére
Van bármi hátránya annak, ha országútin (hobbi kerékpározásról van szó, semmiképpen sem versenyszerű használatról) montis SPD rendszert használ valaki? Csak mert tegnap este még nézegettem pár linket / cipőt és úgy látom, hogy ha nem akarok magammal utcai cipőt vinni, akkor kialakítását tekintve gyalogolni valószínűleg sokkal kényelmesebb egy sima SPD rendszerhez kialakított cipőben, mint egy SPD-SL rendszerhez kialakítottban.
Megakadt a szemem a Specialized Tahoe modellen, és ránézésre szimpatikus. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban?Ha már Specialized:
Roubaix SL4 Elite Disc kerékpárról személyes tapasztalat van valakinek? Tény, hogy igen nagy ugrás árban a lassan oldtimer Mali-mhoz képest ('majd 20 éves), de az eddig olvasottak alapján úgy tűnik, hogy kényelemben is komoly ugrás lenne. 40 év felett, hobbi szinten kerékpározva pedig már komolyan számít nekem a kényelem. Bár nem mondanám, hogy nem sokallom az árát, de reménykedem benne, hogy legalább 20 évet szintén kibírna. Mivel más komfort országútikon nem nagyon látni olyan megoldásokat, mint a Specializednél, felmerül a kérdés bennem: a kényelem miatt kialakított megoldások nem túl sérülékenyek, bírják a strapát hosszútávon? Remélhetőleg nem lesz velük garanciális / garancián túli problémám? -
ny.janos
tag
válasz ny.janos #132808 üzenetére
Sziasztok!
Lassan az agyatokra megyek, de remélem még van türelmetek.
Azt már eldöntöttem, hogy montis SPD-t veszek (M-520 vagy M-530 lesz a befutó a javaslatok alapján). A pedállal nem is vagyok bajban, mert azt bárhol megvehetném, viszont a cipő a méret miatt nem ennyire egyszerű, lévén még soha nem használtam kerékpáros cipőt. Lévén, hogy a mozgásvilág tesztnapra (ha összejön) el kívánok menni, addig jó is lenne legalább 1-2-szer használni is. Viszont a méret kipróbálás hiányában a netes vásárlás nem jó opció. Vidékiként a Decathlon lenne az ideális, ahol ki is tudom próbálni a cipőt. (Vagyis a Specialized egyelőre elmarad - ott ha jól látom nem kapható).SPD rendszerhez melyik cipőt javasolnátok a Decathlon kínálatából az eddig írtak (hobbi felhasználás - várható séta részek közbeiktatása miatt a normál cipőtalp kialakításához hasonló a preferált)) figyelembevételével?
A méretválasztásnál mire kell figyelnem, hogy 2 nap múlva ne kelljen azon rágódnom, hogy eggyel nagyobb/kisebb méretet kellett volna vennem?Válaszaitokat és az eddigi tanácsokat is köszönöm!
-
ny.janos
tag
válasz RaiZka #132975 üzenetére
Aki járt már mozgásvilág tesztnapon, az talán tudja:
Országúti kerékpárok teszteléséhez sincs egy hagyományos pedál a kerékpárokon, amivel ki lehet őket próbálni? (Azzal valószínűleg nem mászik senki 15%-os emelkedőt a tesztnapon.)
Csak mert SPD-t - mint az a korábbi hozzászólásaimból kiderült - nem használtam eddig. A borulásveszély miatt pedig - mivel addig nem igazán fogok biztonsággal hozzászokni a még meg sem vásárolt rendszerhez - sokkal jobb lenne számomra egy hagyományos pedállal kipróbálni a kerékpárokat. (Ákkk - köszönöm az intelmet.) Vagy szerezzek be az SPD-vel egyidejűleg egy pár ezer Ft-os hagyományos pedált, amit viszek magammal?[ Szerkesztve ]
-
ny.janos
tag
Decathlon kínálatából országúti hobbi kerékpározáshoz van olyan sisak, amelyik elfogadható / ajánlott?
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
Bár tavaly egyszer már kérdezősködtem, akkor a vásárlás elmaradt. Bár most valószínűleg sokkal drágább lesz egy új kerékpár beszerzése, de abból a szempontból nem bánom, hogy kikristályosodott bennem, hogy a kényelmet többre tartom már, mint a sebességet, így nemcsak a komfort országútiról, de a gravelről is letettem, és a fitness mellett tettem le a voksomat, abból is első teleszkóppal szereltet szeretnék.Mivel a lassan matuzsálem korú Mali országútimat leggyakrabban csak nyáron illetve a kellemes tavaszi és őszi napokon használtam, és várhatóan télen az új bringát sem fogom nyüstölni, edzettségi szintemet tekintve pedig nem fogok napi 100 km-t tekerni, így nem terveztem a legnevesebb márkák kínálatát szemezgetni, inkább a Rose Multisport 2 Fitness típust néztem ki magamnak.
Évente legfeljebb pár hosszabb (max 100 km környéki) túra mellett legfeljebb napi pár 10 km használatot feltételezve (de évente az 5000 km-t biztosan meg nem haladva) van bármi értelme megítélésetek szerint a Multisport 2 helyett a Multisport 3-ban gondolkodni? Összeállítását tekintve nem látom, hogy mi az a különbség, ami miatt megérné plusz 500 EUR-ral többet adni a magasabb felszereltségért.
Lakat: Abus Granit X-Plus 540-et használ valaki? Elegendő lehet a 230 mm-es kivitel, vagy a 300 mm-es hosszúságú ajánlott inkább?
Válaszaitokat köszönöm.
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni, hogy hogyan működik a rose? (Messengeren felvettem velük a kapcsolatot, de a németem iszonyatosan megkopott, angolul meg nem is tudtam – magyarul meg gondolom ők nem tudnak).
Rendeltem tőlük egy kerékpárt, melynek a konfigurátorában kértem hozzá lámpaszettet is Az viszont a visszaigazolásban már nem szerepelt, így 70 euróval többet fizettem vásárláskor (bankkártyás), mint a rendelésem. Azt írták, hogy ha másikat szeretnék, akkor készítsek új rendelést (mert a hitelkártyás fizetéseknél nem tudnak hozzátenni a megrendeléshez semmit). Ez miért van? Ez esetben a 70 EUR különbözetet automatikusan visszatérítik (már visszatérítették is esetleg, csak még nem kaptam vissza), és az új megrendelést újra kifizetem? Mivel azt írták, hogy kérjem, hogy engedjék el a szállítási költséget (de ugye a webes felület ezzel nem fog foglalkozni, azt egy új rendelésnél alapból fel fogja számolni, és ki fogom fizetni), azt is majd visszautalják?
Vagy én gondolom rosszul?
[ Szerkesztve ]
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
rose-tól rendelt kerékpárom úton van hozzám és azt látom a Kühne + Nagel rendszerében, hogy szakadt a csomagolás (boldog vagyok mondhatom).
Volt valakinek hasonló problémája? Azon kívül, hogy nyilván a futár jelenlétében kibontatom a csomagot, felvetetem a jegyzőkönyvet a sérülésről, van valamilyen tanács, hogy mire figyeljek?
Hogyan kezeli a rose, ha ténylegesen sérült valami a kerékpáron / megsérült a festés stb?
-
ny.janos
tag
válasz Hasaggymeg #167799 üzenetére
Ma megérkezett a kerékpár, felbontás után szemrevételezéssel szerencsére semmilyen sérülés nem látszik rajta (a doboz külső sérülése minimálisnak mondható).
A választ neked is és zsocynak is köszönöm! A csomag felbontásával nem tudtam várni, merthogy hiába nagy cég a Kühne, egy senkiházi noname kisvárosi vállalkozó (a ponyva felirata szerint) hozta ki a csomagot, és (legalábbis) azt állította, hogy neki nincs semmilyen jegyzőkönyve nem tud ilyet felvenni. Ezért a jelenlétükben bontottam ki a csomagot.
A lényeg, hogy nincs sérülés, de a Kühne kiállította magáról a bizonyítványt.
-
ny.janos
tag
Sziasztok!
Van itt olyan, aki ismeri a Duna bal partján az árvízvédelmi töltésen futó kerékpárutat a Paks - Géderlaki komp és az M9-es között?
Az M9-estől észak felé egy rövid szakaszon mentem már rajta, de most azt szeretném tudni, hogy végig aszfaltos-e és milyen a minősége?
Cross trekking és fitness kerékpárral mennénk rajta haverral, úgyhogy ha aszfaltozott az már jó, de 4-5 cm-es zúzottkővel szórt szakaszokat nem szeretnék, mint amihez ma volt szerencsém más útvonalon.