Hirdetés
- RAM topik
- Mini PC
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amazon Fire TV stick/box
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Egérpad topik
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
Hirdetés
-
Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
it Nagy médiaszenzáció lett az a jelentés, amely szerint a Qualcomm megvenné az Intelt, erre azonban az elemzők szerint kevés az esély, ráadásul óriási trösztellenes botrányt okozna.
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Sony PlayStation - Holnap éjszaka jön a következő State of Play
gp A Sony nagyjából húsz darab játékról oszt meg velünk részleteket.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tasunkó
senior tag
Sziasztok! Gondban vagyok, érdemes-e lecserélnem a Tourney 3xX FD első váltómat az [Alivio FD-M4000] -re vagy kikönnyezzek egy kicsivel többet [Deore FD-T6000] -re? Top Swingek.
A Tourney működik, de igazán sosem tudtam beállítani, hogy ne citerázzon rajta valamelyik szélső állásban a lánc, illetve hajmeresztő közelségbe tud kerülni a hátsó kerékhez.
A felsoroltak valamelyikétől azt várnám hogy rövidebb legyen, illetve masszívabb, továbbá jobb kialakítással terelje a láncot, ez a Tourney mintha nem is a megfelelő helyeken domborodna. Szerintetek, érdemes kicserélni? Köszönöm.Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz krisz4b70 #254954 üzenetére
Nemrég vettem , [Velo] az aliról. Csak egy tipp megfontolásra. 400km-t ha mentem vele, még. Mtb földút aszfalt(hasikerül) használom. Valamelyik Selle Royal klónnak néz ki. Hogy a méreteit érzékeltessem, ránézésre nem látszik széles ülésnek. Az alin a többi eladónál 30 euró, de a fentinél bekockáztattam, és rendben volt. Ennél kb. 20 km után kezd eszembe jutni az ülés, a gyárinál ez 5 km-volt. A gyárin 20 után már állva gurultam a lejtőről, ennél végig elfogadható. 50-60 km-t szoktam.
Van ennek a Velonak szélesebb is, keskenyebb is. Tartottam tőle hogy puha lesz, de különös mert tud puha lenni, meg támasztani is képes. A régin a puha felület 1-2 centije rögvest besüppedt, és a többi része bátran nekem jött és széttört az egész úton.
Egyébként az ülőcsont-távolságodra vannak videók hogy kell megmérni(de nem érdemes kicentizni , mert az ülések széle íves, meg le is hajlik valamelyest ), az nyújthat támpontot, illetve hogy kemény ülést szeretnél, vagy puhát, közepeset. Ez inkább jó helyen soft és ahol merevnek kell lenni ott közepes felé megy.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Ixion77 #254964 üzenetére
Nekem pont most volt, hogy az idóta első váltóm, egyúttal valami terheléses szerencsétlenkedős váltás közben, kettővel ledobtam a láncot a legalsóra, és ahogy keresztben tolta le a láncot, valahogy megőrizte a merevségét alul is, és ahol hátrafele haladt, alul ott ilyen keresztbekifli alakult ki és szépen tolta be oda ahol le van dörzsölve a képen.
Épp néztem le, mert voltak erős jelei hogy valamit összekavartam. De ha valaki csapatja, és nem figyel csak rááll hogy menni kell ennek akkor lehethogy emiatt betapossa oda.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
Tömlőset. Csak az a feladat hogy a tömlő rögzítése működjön. A fixekkel már volt néhány tapasztalatom, ahogy vörös fejjel rángattuk vele a porban a biciklit. A haverom tudja használni, de csak ha kint a kerék. Olyat rendeltem az aliról, mint a Lezyne a listában, aztán meglátjuk.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
Tárcsaféknél, ha 8-as van a kerékben, sem kell állítgatni a fékpofákat.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
És ha valaki alacsonyabb áron akar outit, egy jobban megépített bringa érdekében, ésszerű kompromisszum elengedni a tárcsaféket.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Hasaggymeg #255267 üzenetére
Gondoltam is, hogy nem jó kifejezés. Ha van megfelelő(tehát nem adapter jellegű, hanem a vázba inplantált)előkészítés hidraulikus fékre, talán. De akkor meg valószínű hogy egy akár belépő, de viszonylag jól összerakott biciklinél már nem lehet sokat spórolni a patkófékkel, mivel a váz és a felszerelés is ugyanaz a tervezés lesz, mint a drágább modelleken, így nem árulják sokkal olcsóbban a patkófékkel, és akkor pár év múlva lehet rászereltetni. A hidraulikus az autóknál is egy igazán hosszútávú, kiforrott és bevált megoldás, sokkal nagyobb igénybevételnél, másrészt meg az a fékezési technika hidraulikára lett kitalálva, nem drótfeszítésre, tehát a mechanikus tárcsaféket egy új vételnél már messziről kerülném.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Jinxb1rd #255774 üzenetére
Összehúzva rögzíted a kereket, ideálisak az erőhatások. Ha jó a villa végén a kialakítás akkor a kerék pont középre ugrik, egy mozdulattal. Az anyásnál behúzás közben, oda kell figyelni hogy ne keresztben álljon a kerék. Még olyan biciklinél is hasznos aminél anyás a villakialakítás, az egyik kézzel közepén tartod a kereket, a másikkal beszorítod, nem beszélve hogy terepen defektnél nem kell kulcs hozzá, lényegében az anyás rögzítés egy rossz megoldás.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Csápájev #257022 üzenetére
Hajmeresztő helyen tört el. Lehet hogy túlparázom, de csak úgy összeheffenteni, aztán legurulni a lejtőn 50-el, nem érezném komfortosan magam. Ha valaki foglalkozik ilyesmivel, hogy bringahegesztés , az tudna véleményt mondani, esetleg átépíteni azt a részt komplett.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Piftuka #257453 üzenetére
Csak a váltó nem számít, 9000 ért cseréltem most az első Tourney-t, Deore-ra, már ha ki tudod cserélni, nem nagy dolog. Összességében amikor vettem kiírtam a főbb alkatrészeit mint villa , váltók, fékek, meg amit tudtam, és összehasonlítottam, hogy milyen árban melyik cég mit rak rá. Minden alkatrészt megtudsz külön is nézni nemnagy meló. Így aztán gyorsan képbe kerülsz hogy a CUBE vagy amiket nézel, milyen ár-érték arányban vannak.
Ezen kívül a váz megépítése fontos, de arról meg gőzöm sincs. A Kross inkább népi árat céloz meg, kínál az alacsonyabb árszegmensben is.
Nekem is Kross van, de Hexagon, 430 euróért akkor jó vétel volt. Nem ilyen de a váz hasonló, ahhoz lenne annyi észrevételem hogy a felső vízszintes rúdja az nem a legjobb hogy épp felfele emelkedik, mert meg tudja leggyinteni az ember tökeit ez a mérnöki megoldás, a méreted alattit meg emiatt nem érdemes venni. Ha ott picit lefele törne meg akkor az már pont elég lenne, de lefele meg inkább az MTB-k nek szokott menni. Továbbá ugyanígy nem rejtették el a váltó vezetékeit a vázba, ami nélkül elvagyok én is, de akkor ez ugyanaz a hexagon nagyjából, ezen az áron már mégiscsak jobb lenne ha azokat a kábeleket eldugják. Összességében túlárazott azt rögtön látni, mégis mit keres ilyen árfekvésben hátul a Tourney.Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz 22balu #257463 üzenetére
Most jött meg nekem 10 euró asszem. Hát, mi számít gagyinak. Előtte volt a Lidliből ugyanez a varrott kialakaításra is, de csak szürkében és nem ezzel a rögzítéssel, hajlakkal rányomtam, tartott mint az atom. Azért vettem a másik bringára is, de csak pár hónapja van meg ez az alis. Jó amúgy nem deformálódik el, aztán hogy mennyit bír, a lidls évek után is még olyan mint az új.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
A trekking szerintem olyan, hogy esőben nem akarnék biciklizni, ha 1 mód van rá. Az MTB-re csomagtartót hátulra gond nélkül rászereled, tehát azt lehet trekkingre használni. A sárhányó leginkább városba elszaladáskor jó mert ha vizes az út akkor az MTB telib,,ssza a hátad a pocsolyával, és utólag felsárhányózásnál még a viszkisüvegbe csipesszel összerakott katamarán gondolata is megnyugtatóbb. Nade a városban meg a kosár sem rossz ötlet, azon a magas vázon meg elöl áttenni a lábamat ahhoz balettleckék kellenének.
Fürgeség terén a 29-es mtb-vel elvagyok, de sárhányó nélkül városi, vagy melóba járni, az mindig olyan hogy ha vizes az út akkor inkább ne.Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Piftuka #257472 üzenetére
A Hexagon 8 már eltér a váz tekintetében, de drágább is a Trans 5-nél. A hátsó villa alsó vízszintes részén képről is látni, hogy az erősebb. A belépőknél oda vékonyabb gömbölyűbb csövet szoktak tenni, megkockáztatom a Trans-on olyan van. Szoktak itt már nagyobb átmérőjű kormányoszlopot is használni, az nem látszik a képről, illetve az első hajtókarnak csöves tengelyt tenni, azt asszem kispórolták. Meg a 8-ba tesznek először levegős villát, ami jó.
Trekking igények az jó kérdés, hogy mennyi km, mit jelent. Hogy meg szeretnéd pakolni a bringát, vagy kisebb távokra csak esőköpeny, melegebb felső, mert a vázra lehet kapni nagy táskákat abba fér valami, akkor csomagtartó sem kell, illetve azt a motortank szerűt. Ha felmerül, a Trans-al összehasonlítva nézd meg a kialakítást, hogy rá tudsz-e rakni csomagtartót, arra általában szoktak lenni szemek. A sárhányók pálcáira nemigen láttam MTB-n.
Trekkingnél egyenesebben is ülnek, annyira nem látszik a Trans 5-ös vázon hogy ott lenne különbség, a hexagonnál is elég kellemes magasságban van a kormányoszlop magasabb üléspozíciónál is. Az agydinamónak a líthiumos lámpák korában, nincs sok értelme.
A görbe kormány, az olyan hogy, tudnom kéne mi az a trekking. Haverom ilyen MTB-n, 120 km-t túrázik, aszfalton, de egy napon belül, tehát nem visz sátrat vagy ilyesmi. Én inkább földút párti vagyok. Annyi hogy a kisebb első fogaskerék miatt olyankor főleg a kisebb hátsó van elhasználva. Itt a legnagyobb kérdés szerintem hogy kell-e sárhányó.Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Fall-N #257787 üzenetére
Nem értem miért nem halt még ki a régi kerék. Már 10 éve is ez ment, és máig meg kell vizsgálni az alsó szegmensben a fogaskereket, hogy ne olyan legyen. Pedig nagyjából ugyanannyi energia, meg anyag kell mindekttőhöz. Lehet hogy a kínaiak 1980-ban teligyártották egész a föld magjáig az elhagyatott bányákat ezekkel a menetes agyakkal.
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
A Tourney -ről cseréltem Deore -re az első váltót alsó felfogatás felülről húzós, MTB 3 első tányérhoz. Annyi a különbség, hogy a csukló masszívabb a Deore-nél, nem olyan pléh tinglitangli. Meg plusz 1 adalék rugó van, erősebben ránt az észrevehető.
Egyébként ugyanaz a baj volt, az első tárcsám kicsit 8asos, vagy eleve az ülésoszlop szöge amin rögzül a váltó nem a shimanó elképzelése szerint lett tervezve. Mindegyis de reménytelenül szűk volt a láncterelés, minden szélen citerázott rajta.
Pajszererrel szétfeszitettem az ív közepénél nagyobbra, ennyi. Már elsőre nagyon jó lett, szebben állítható, majd ha jön a 2. próba, és kell még, most már villáskulcs csavarhúzó kombóval feszegetve, svájciórásra hangolom. Ezt megcsinálhattam volna a Tourney-vel is, de most már mindegy. Jobb a műveletet leszerelt váltónál elkövetni, nem kell félni, ha nagyon szétfeszül, fogóval könnyű összenyomkodni.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz Rigormortiis #257874 üzenetére
A kontrollmódszereikben lehetnek eltérések, hogy szigorúbban, alaposabban ellenőrzik a gyártást, hogy ne kerüljön bele pontatlanul összehegesztett váz. Ilyenkor lehet szerepe hogy a Decathlon akciónak milyen szintű kontrollja van szemben egy márkanévvel. Némileg ellentmond ennek hogy az auditokban még csak olyat láttam, hogy jönnek a hivatalnokok bebaszni, de biztos van ott valahol azért egy láncszem.
De igen lényegében western-díszlet. A bizalomtól függ minden, amit az ízléses lakkozás, színválasztás, és egyebek alakítanak az emberben. Minap linkelt ide valaki valami apple nevezetűt, na ott már a hegesztés valami technógiával lettek beöntve majd kiköszörülve , persze csak tippek, de látszott hogy egész más gyártástechnológia mint a többi.Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz velizare #257926 üzenetére
Azért mehetett a szembesávban, hogy hamarabb nyíljon lehetősége belátni az utat. Olyan keskeny út, hogy gazdasági út is lehetett, és ha nem sok autóval találkoztak , bátrabban engedték lefele, kialakulhatott egy olyan érzés, hogy itt nem járnak autók, erre a semmiből ott termett 1. A keskeny út és a megszokás miatt, hogy kevés a forgalom, az autós is mehetett a közepén. És akkor erre még jön, hogy gyorsan mehetett, készült valami rallys kanyarbevételre amit rendszeresen elkövet ott, stb.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
válasz lsebestyen #257972 üzenetére
MTB-vel most is van az órán gurulásból egy 60-as(aszfaltút) miközben fékezést adagoltam, és még nem is járok kifejezetten dombos környéken. Nem is szeretem a lejtőket emiatt.
Kérek egy számot a jútútú
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen