Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz zoli03 #88215 üzenetére

    Miután a fékpofa letisztította a vizet meg a sarat a felniről, kellően kiszáradt, és blokkolja a kereket. Utána fog. Előtte 5 méteren meg nem..

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • CaNNa3IS

    senior tag

    válasz zoli03 #88215 üzenetére

    mondjuk egy 55-60 as tempónál egy 85-90kg embert ? Beb@szna :DDD
    meg hát a reakció ideje mire az tényleg "blokkolni" akarna

    [ Szerkesztve ]

    Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

  • deny330

    aktív tag

    válasz zoli03 #88215 üzenetére

    A vicces az, hogy nekem az első fék sokáig nem blokkolta az első kereket. Nagyobb sebességnél nem volt merszem behúzni teljesen, kisebb sebességnél a teljes berántás blokkolta a kereket, és egy kerékre állt. Hátsó fékem mintha gyengült volna azóta, amióta elhoztam volna a bicót. Illetve a tárcsa is szeret rezonálni, de mellékes. Ezek ellenére én jobbnak tartom a tárcsaféket. Lehet, hogy a tizenéves logikámmal van baj, de kövezzetek meg, én nagyobb biztonságban érzem magamat tárcsafékkel. Mintha a kerék blokkolás is erőteljesebb lenne, adagolhatóság pedig nyilván jobb a tárcsaféknél. De az is lehet, hogy én rendelkezek rossz minőségű V-fékkel, nem tudom. Mindenesetre ez a lutri, hogy mikor hogyan fogunk dolog nem jön be, a Shimanohoz képest pedig tényleg keveslem a fékerőt.

    (#88220) zoli03: Kötekedni semmiképp nem akarok. Saját tapasztalataimat írom csak le. Ha valaki nem ért velem egyet megértem, és szívesen meghallgatom a másik véleményét is. Az előző V-fékjeim nem voltak csúcskategóriásak, csak olyan "fognak 'oszt jo' va'n" . Lehet, hogy ami a te bicikliden volt igényesebb és erősebb, nem tudom. Hogy egyes V-fék típusok között mekkora a fékerő eltérés azt szintén nem tudom, én mindig csak a fékpofákat cseréltem ha elkoptak, bowdeneket ellenőriztem, stb. :B

    (#88244) Hasaggymeg: Téli felhasználás alatt észrevettem, hogy biztonságosabb a tárcsafék, illetve olyan helyeken, ahol könnyedén lesz koszos / vizes a felni. De ez azt hiszem érthető, hiszen sokkal közelebb kerül a felni a szennyeződésekhez, mint a tárcsa a kerék közepén. Bár víz hatására én nem vettem észre fékerő vesztést tárcsafék esetén, mint a V-fék esetén. Nem csak a fékerő miatt mondtam / mondom, hogy biztonságosabbnak érzem a tárcsaféket, de az én véleményemben a fékhatás ereje nagyobb szerepet játszik, persze. :B Mondjuk azt nem tudom elképzelni, hogy a bowden ugyan olyan erősséggel képes összehúzni a fékpofákat, mint az olajnyomás. Bár napokban láttam Rosebikeos valami olajos V-fék cuccot. Kíváncsi lenék, hogy mit tud.

    Szerk: Pl. nekem XTR fékpofás V-fékkel nem volt dolgom, amit belaazallat írt feljebb. Lehet, hogy tényleg erőteljesebb, jobb, nincs vele tapasztalatom. De Runner_fxr által említett 4 dugattyús Shimano Zee fékre is kíváncsi lennék. Lehet az XTR fékpofa, de szerintem Zee + valami 203-as tárcsa jobban megfogja a bringát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák