Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imyourfriend

    őstag

    válasz Teasüti #36286 üzenetére

    Ezért szerelem én idehaza magamnak a gépet, vagy ha mégis be kell vigyem egy szervizbe akkor megvárom és megnézem hogy miként szerelik meg. Persze a teleszkópot bevinném, mert ahhoz nincs szerszámom meg nem értek hozzá de a többit meg lehet odahaza. :) Mondjuk nekem ipari csapágyas a gépem, na meg a váltást mindig utánaállítom ha hallom hogy kezd pontatlan lenni a váltó hangja/elnyúlik a bowden. Bár legjobban az tántorít el a szerviztől, hogy nyáron eleve több időm van és miért adjak ki pénzt azért amit én is megtudok csinálni odahaza. ;)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Teasüti #36286 üzenetére

    Egy teló karbantartás általában 5-6 ezer, szétszedik, kipucolják, újrakenik és friss olajat töltenek bele. Ha szimeringet is kell cserélni, akkor még több. Gondolom ezért írta Lasali, hogy 10-ért ez így nem működik (nagyszerviz + telószerviz).
    Valóban sok kontár kerékpárszerviz van, én is találkoztam már nagyon sok olyan bringával amit úgy hoztak be, hogy már kétszer visszavitte a szervizbe, mert nem jól csinálták meg, aztán harmadszorra már nem oda vitte. Megnéztem és szorult az összes csapágy és markolatig lehetett behúzni a fékeket. Szóval ilyen is van sajnos.
    Viszont sok esetben az embereknek nagyon érdekes elképzeléseik vannak a kerékpárral és szervizeléssel kapcsolatban, kb úgy gondolkoznak, hogy mivel az ő bringája nem ér sokat, így kb szinte ingyen csinálják is meg, mert hát ugye ő nem versenyző, meg a bringája se ér sokat, ezért nem is akar rá sokat költeni. Nézzük meg csak egy kicsit, de nem akar érte nagyon fizetni csak egy kicsit, de azért legyen jó. Ezektől az emberektől a hajam égnek áll, és mennyi ilyen van.
    Behoznak egy nyirkos pincéből előguberált szart, amin kb minden rossz, vagy egy olyan bringát amit irdatlan módon lehajtottak, mindene kb 3 szorosan csere érett annyit km van benne, láthatón az életben nem volt semmilyen karbantartás rajta. Na ezekből a bringákból csinálj használhatót. A pofátlan alkudozásokról nem is beszélve. Nem kötelező szervizbe vinni a bringákat, mindenki megcsinálhatja magának, ha úgy érzi van hozzá szakértelme meg szerszámai, de ha behozza akkor vegye tudomásul, hogy van egy árlista, amiből maximum törzsvásárlóknak szokás kedvezményt adni, nem minden jött mentnek.
    A fentebb említett irdatlan állapotban lévő bringákból használhatót csinálni, olyat amit nyugodtan kiadok a kezemből, rengeteg meló és nem kevés pénz. Egy kb értéktelen vacakra is pillanatok alatt rászalad 25-30 ezer, ha használható, biztonságos bringát akar belőle.

    Egyébként nálunk úgy néz ki a munkafelvétel, hogy kitöltünk egy szerviz lapot amire felírjuk a tulaj által igényelt munkafeladatokat, szükséges alkatrészeket árakkal, amiket így első ránézésre meg lehet állapítani. Ha szervizelés közben egyéb problémák merülnek fel, akkor azt telefonon egyeztetjük és ha kéri cseréljük. Amikor jön a bringáért a szervizlapon rajta van minden cserélt alkatrész illetve az elvégzett munka.
    Ha külön nem kérik, mi sem nyomtatunk tételes listát, csak egy blokkot kap, de kérésre nagyon szívesen nyomtatunk egy tételes listát, de amúgy is rajta van a szerviz lapon minden.
    Garanciát természetesen vállalunk a cserélt alkatrészekre és az elvégzett munkára, de azért az, hogy ez aztán nem fog szétesni a hegyen, így kicsit erős, mert ez függ a kerékpár minőségétől, a kerékpáros súlyától, meg a felhasználási területtől. Arra én nem tudok és nem is akarok garanciát vállalni, ha valaki nem arra használja a bringáját amire való.

    Nálunk egy kis szerviz 4500 ft, ez egy teljes átnézés és beállítás, illetve benne van a szükséges alkatrész cseréknek is a munkadíja. A nagy szerviz az 10 ezer, ami annyival több a kis szerviznél, hogy az összes bontható csapágy szét lesz szedve, kipucolva és újra zsírozva. Illetve a kerék centírozást is magában foglalja. Viszont hidraulikus fék légtelenítés és teló szervizt ez az ár nem tartalmaz, az külön tétel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák