Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tatabike

    őstag

    válasz rétisün #28427 üzenetére

    Én 25 éve szerelek/építek kerékpárokat. Én így tanultam, nekem ez vált be, minden régi szaki ezt szajkózta állandóan. Lehet, hogy a mostani cuccoknál működik az, amit Te írsz, de ez is csak azt bizonyítja, hogy a mai alkatrészek rossz minőségűek. Ha régen egy sor túlélt egy láncot, akkor ott valami bibi volt, olyan láncot többet nem vettünk. Manapság ezek az egyre vékonyabb, láncnak csúfolt vackok persze, hogy nem bírják ki egy fogassor, vagy egy hajtómű élettartamát, ezen nem is csodálkozom. Ismerek versenyzőt, aki panaszkodik, hogy 3 havonta kell 10+ ezer forintért láncot vennie. És nem hiszi el, hogy ha ilyen drága, akkor miért nem tartós. Egy végletekig lekönnyített, precíziós, laborban tesztelt ipari "műalkotástól" ne is várjon el olyan tartósságot, mint az olyan parasztbiciklitől, amin 20 éven keresztül nap mint nap hordták az asszonyok a két 30 literes teli tejeskannát a falusi földutakon a tejcsarnokba leadni, a papa kéthetente megöntözte fáradt olajjal a láncot, aztán ennyi volt a karbantartás. És meg se nyekkentek azok a biciklik.
    Ma, a tervezett elavulás korában ez van. Ha nem veszel rendszeresen, akkor nem éri meg gyártani. Ezért tesznek róla, hogy vedd meg akkor is, ha nem akarod. És ez mindenre igaz, nézz körül.

    Teasüti, plusz a bordásszíjhajtásos bringához bontható hátsó háromszög kell, ugyanis a bordásszíj végtelenített, nem bontható. Ezért a vázat kell "kinyitni", hogy belefűzd a szíjat... :(

    [ Szerkesztve ]

    Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Új hozzászólás Aktív témák