Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ShiTmano

    aktív tag

    válasz trialboj #113036 üzenetére

    +1 a Sramra. Én Shimanoról váltottam Sramra. Jobban tetszik, feszesebb és nem állítódik el. Egyszer beállítom és utána évekig nem nyúlok hozzá. Habár amióta a Shimano lemásolta a Sram húzásarányát majdnem egy az egyben, azóta állítólag jobbak a Shik is.

    Fékben viszont szerintem a Shimanok jobbak, kivétel a 8000-es XT.

    Részlet a cikkből, ha valakinek nincs kedve elolvasni az egészet.

    "Na szóval, azt már rég tudjuk, hogy a sram 1:1 actuation ratio, ha máshonnan nem is, a kanalára rá van írva. Ez is kamu amúgy, mert valójában 1:1.1 de az a 0.1 igazán nem sokat számít. Ebből kiindulva, lássuk mi az áttételi aránya a shimano 10 es xt-jének, amiről azt mondják, hogy remekül vált, nem úgy mint a régi shimanok, semmi lányos lágyság, nyúlás, van olyan jó mint a Sram. (B)A 9 es sram, nekem az volt a viszonyítási alap, azóta sincs más mert nem kell.
    Hát persze! Mondtam úgy másfél éve, amikor Zsoci bicaján mértem egy húzott bowden mennyiséget, és elosztottam vele a sor két legtávolabbi lánckerekének a távolságát. Az arányt 1.16 nak saccoltam meg. A táblázatok szerint 1.2 Vagyis 1:1.2. (B)Várható is volt, hogy a shimano szépen sutyiban megoldja az évek óta fennálló finom hangú de lassú és hamar elállítódó, pontatlan, megbízhatatlan váltás dilemmát.(/B)
    Adta magát, hogy most így élőben valaki megépítse ezt a kimérát, ami anno összematekoltam és voilá, működik!"

    [ Szerkesztve ]

    "Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #113036 üzenetére

    A váltóval egyetértek, sokkal jobb a Sram, egyébként annyira nem drága szerintem, csak a csúcs rendszerek.

    A fékkel kapcsolatban már más állásponton vagyok, ott egyértelmű a Shimano fölénye. A Sram-nak már eleve a fékkarja sem szimpatikus, a légtelenítése is macerásabb, sokkal több hibás Sram fékkel találkoztam, amit kb sehogy sem tudtál jól megcsinálni. XT szinttől már elég komolyak a Shimano fékek, ott már a Sram nem rúg labdába.

    ivana: A Fitness szerintem városi közlekedésre sokkal jobb mint egy outi, a koskormány akkor jó ha a sportosságot akarod kimaxolni, de egy forgalmas közlekedésben nem lesz előny. Meg a rossz utakon is stabilabb az egyenes kormány. És a Fitness geo azért más mint az outi, nem kell annyira ráhajolni, még akkor se ha az outin felső fogásban vagy. Meg ugye beleférnek általában a CX/Cross gumik is.

    Egy normális Cross gép kb 13 kiló körül van, még az alap suntour-al is. Elég bele a 35-ös gumi is. Ezt feltolod 5 bar-ig, sokkal jobban halad mint a monti. És ezeket a villákat sem kell annyira lehúzni, városi használat mellett hosszú évekig működő képesek, pláne ha időnként szétszeded, kitakarítod és kap egy kis telózsírt.
    Sok komfortot tud adni és még bőven hajtható marad a bringa. Egy kb 13 kiló körüli, 26"-os acél monti, merev villával, pláne terep gumival, biztos, hogy nem lesz gyorsabb és kényelmetlenebb is. Kipróbáltam már sok mindent és az a megállapításom, hogy ha városi közlekedésre kell bringa, legideálisabb a Cross trekking. Itt a legkevesebb a kompromisszum, mert jól tekerhető, viszonylag komfortos, és földes, vagy rosszabb minőségű aszfaltos utakon is jól elboldogul. Könnyen teszel rá akár pálcás sárvédőt és csomagtartót is ha igényed van rá. Esetleg érdemes fejleszteni egy integrált hajtással ha nem gyárilag ilyen, az sokat hozzá tud adni a hajtáshatékonysághoz. Persze azt megértem, hogy ha valakinek speciális igényei vannak, és a lehető leggyorsabban akar haladni, akkor outit vesz, de azzal egy csomó kompromisszumra fog kényszerülni pl egy általános, városi közlekedés során.

    zoli03: Természetesen nekem is ez volt az első gondolatom,hogy gyári hibás, de nem most, hanem amikor először találkoztam hasonló jelenségekkel. Azt a Sunrace sort amit levettem a montimról, most egy ismerősöm használja, Sram váltóval, egy másik bringán, neki pl jól működik. Nem a sorral volt a baj. Egyszerűen vannak helyzetek, amikor egy bizonyos bringán, elvileg kompatibilis alkatrészek nem működnek. Shimano, Sram mixelésnél is találkoztam már ilyennel. Csak azért próbáltam ki ezt a Sunrace-t, mert tetszett kinézetre, jobban mint a Shimano. De a legbiztonságosabb mindig a homogén rendszer.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák