- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Dell notebook topic
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Hobby elektronika
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
A hajtómű környékét kellene lefényképezni, hogy látszanak jól a tányérok és a fogak, valamint a hátsó váltó környékéről is jó lenne közelebbi fénykép, valamint a külsőről is, hogy nem öregedett-e el ennyi idő alatt. A felnik fékfelülete gyanúsan rozsdásnak néz ki, és az első fék bovdenezése hiányzik.
Valószínű, hogy többet kellene ráköltened, mint amennyit a bringa ér.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Manitou
addikt
Rosszabbra számítottam, ez szerintem a még anno jobbik fajta minőségi szintet képviselő olcsó MTB-ok közül való.
A felni elég rozsdás, de lehet csak felületi rozsda és fel lehet csiszolni.
A felniket ha nyolcas és tojás van benne, csak ki kell centírozni, ha a felnibe van felütés azt nem lehet , akkor az vagy bennemarad, vagy cserélni kell a felnit. Cserélni meg nem biztos , hogy érdemes, akor már inkább érdemesebb venni komplett új kereket olcsóért duplafalu felnivel. Ha keveset mentél a bicajjal, akkor valószinüleg a hajtómű tányérjai sincsennek nagyon elkopva, max a lánc lehet rozsdás kicsit, lehet egy új lánccal is elfutna a megléő rendszer, ez nem nagy tétel 1-1,5k-ért kapsz egy új 7sebességes láncot (feltételezem, hogy 7-nél nem több hátul, de inkább 6 fokozat lehet)
Az első agy gyorszáras, ez már sejtet valamit, talán nem a legolcsóbb minőségi szintet képviseli, hanem azért annál valamivel jobb.
A hátsót nem látom jól, de mintha az csavaros agy lenne. A gumi még használhatónak tűnik, bár ennyi év alatt nagyon elöregedhet, de ez is függ attól, hogy hol tárolták.
A kormány recsegés nem nagy kaland, lehet csak meg kell húzni egy csavartNem biztos, hogy olyan sokat kell erre költeni, élőben kéne látni. meg kéne még róla pár kp, hátsó váltó környékéről, hogy a váz vízszintes vagy függőleges papucsos. Ha függőleges, az is azt jelenti, hogy nem egy teljesen legolcsóbb alapmodellel van dolgunk.
Városba járósnak teljesen megfelelő lenne, ha helyrehoznád.
Mod:
Úgy látom az újabb képek alapján vízszintes papucsos és ez egy alap Shimano Tourney (TY) szettel szerelt masina. A váltógörgő nem tűnik kopottnak. Meg kénen ézni a lánc mennyire van megnyúlva, ha nem nagyon, akkor elgurul ez még pár ezret. (km) Az egész gépet le kéne takarítani, beolajozni a láncot ( nem zsírozni ! ) Kerekeket kicentírozni, kormányt meghúzni. Ezek nem kerülnek sokba. A felni fékezőfelülete viszont elég csúnyán néz ki.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Ejha! 15 éves bicaj, de attól még lehetne szebb állapotban
Egy nagy generált igényel a bringa, amit magad is megcsinálhatsz, ha van egy kis műhelyed, és van hozzá szerszámod. Lehet nem sok új alkatrész kell, de sok munkaóra lesz vele, és az kerül pénzbe (az idő pénz!). Azért fontold meg egy bringacsere lehetőségét is, mert jobb alkatrészekből összerakott bicajt is kapsz használtan.Rétisün: az androidos pengémen így néz ki a Sportypal Pro beállítások felülete:
(#6410) tzimash: Ott még nem strandoltam, de majd legközelebb!
A Pro verzió bizonyos szolgáltatásai havidíjasak. De amúgy is elég bugos szerintem a szoftver, így pénzt nem adnék érte. Jó az Endomondo, Runtastic, meg jön hamarosan a Sports Tracker Androidra is.
Mod: az andoridos screenshot alapban fejtetőn fényképezett, és meg egyből a teloról szúrtam be a képet, de javítottam utána[ Szerkesztve ]
-
Fasten
tag
Sziasztok újra!
ELvittem a bringát 2 szegedi szervizbe is, a konzekvenciák a következők voltak:
1. hely: gyakorlatilag a vázon kívül minden csere, első-hátsó gumi, első felni, a hátsó maradhat, új fogaskerekek hátra, új lánc, új agy a pedálokhoz, komplett fékek előre-hátra ( bowden, pofa, fékkar ) + egyéb kényelmi dolgok, új nyereg, új kormány.. anyagárban is 25+
2. hely: kerekek centírozhatók, talán a gumi is OK. fékpofa bowden csere, lánc csere, agy csere. fogaskerekek itt maradhattak volna, kényelmi dolgokról nem volt szó. Itt azt mondta az úr, hogy ha ráköltök egy 10est, már akkor is lehet belőle valami.
Nem vet fel a pénz, de van autóm is, így tudom, hogy egyrészt vannak olyan dolgok, amikkel nem spórolunk ( pl. a fék vagy a motorolaj, bocs OFF :-DD ). Másrészt amikor valamit úgy akarnak összerakni, hogy a minimum összegből, az nekem kókányolásnak tűnik, mégha a szerelők az ügyfél kedvére és pénztárcájára szeretnének tekintettel lenni.
Szóval ki mit mond?
Vagy van még a 3. alternativa, kollégám el akarja adni a bringáját, eredeileg schwinn-csepel volt, de nagyon szépen át van festve, bivaly fékekkel, frankón néz ki, és mivel ez a kollégám bicikli-fan, nagyon egyben is van a szekér. Szóval ő kérne 30pezót a bringáért. LEhet, jobb lenne megvenni az övét, esetleg még abba beszámíttatni az enyémet?
Ki mit gondol?
üdv
Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.
-
rétisün
veterán
csatlakozom az előttem szólóhoz, ha van pénzed a haver bringájára, kár ezzel a régivel vesződni...lehet, hogy költenél rá annyit végül, mint amennyiért haverodét megvennéd (ki tudja, mit találnak még a szervízben, amit most nem vett észre a szaki)
viszont ha megveszed a haverét, kifizeted, ráülsz, örülsz, (elvileg, ha a haver tényleg megbízható, és ért is hozzá) jó darabig nem kell rá költeni, csak bicajozni vele.esetleg a haver csinálja meg a régi bicajod, biztos vannak elfekvő, de még használható alkatrészei (ezeket kifizeted neki), a munkájáért meg fizess neki közösen elfogyasztandó sörökkel, és mindenki jól jár
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Manitou
addikt
ment privát.
első-hátsó felni + gumik
duplafalu felni minimum 2k/db + valami minőségibb gumi 2k/db vagyis összesen 8k
régi felni kifűzése, új felni befűzése és centírozása 3k/ kerék vagyis öszesen 6k
És lehet a régi küllők nem lesznek jók az új felnihez, akkor még 2x36x40FT = 2,9k a küllő a két kerékre-első hátsó V-fék komplett ( fékkar, bowden, pofa )
minimum 6-7k-középagy ~2k
-lánc -1,5-5k attól függően milyet veszel , de nem garantált, hogy jól fog futni a mostani hajtóműveddel
-fogaskerekek hátulra ha menetes fogaskereket akarsz ( már pedig a tiéden olyan van ) minimum 2,5k
esetleg kormány + ülés ~2k + 2-20k-ig amit akarsz
( kb. csak a váz maradhatna meg :-DD )Ez így összesen meghaladja a 30k-t és akkor még a szerelési díj benne sincs, ha nem magad végzed a többit ( kivéve kerék építés , az benne van)
És a végeredmény az hogy van egy régi acélvázas bicajod, ami egy alap váltórendszerrel, hajtásrendszerrel rendelkezik, a felnije talán jobb mint egy átlagos olcsó bicajé, és kb ennyi.
Nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
irok egy listát Neked,hogy ez nálunk kb mennyiből jönne ki
-első kerék(alu agy+küllök+alu duplafalu felni=kompletten) ->3600
-hátso kerék(-||-) ->4000
-gumik (CST 26*1.9 1800/db[nemsokára emelkedni fog],vagy noname kb 1400/db-tól) ->3600
-belsők (autoszelepes 550/db) ->1100
-v fékek(trinity alu 1500/db) ->3000
-v fékkar(trinity alu) ->2500
-monoblokk (középagy helyére) ->2200
-lánc (attol függ h 6-os v 7-es kell) ->1100 v 1400
-lánckeréksor (attol függ h 6-os v 7-es kell,ha hatos akkor pozicios vagy nem)
-6os nempozíciós(noname) ->1200
-6os pozíciós(shimano) ->2600
-7es pozíciós(shimano) ->3000
-kényelmes nyereg(van olcsóbb is) ->1800
-bowdenek(2fék 2 váltó) ->400
-bowdenház ->kb 450ez igy kb 27k huf anyagár (drágább cuccokat számolva),ehhez még kell,hogy a hajtomű ne legyen elkopva,a két válto ne legyen berohadva,a váltogörgök ne legyenek elkopva,váltokarok rendesen váltsanak,kormánycsapágy ne kotyogjon,ne szoruljon,ne legyen el/kikopva,kormány-kormányszárnak ne legyen baja,nyeregcsö ne legyen belerohadva a vázba,váz-villa ne legyen elcsavarodva,menet elnyalva,stb stb...ha ez mind klappol,erre jön rá nálunk min.10k munkadíj
ezekután mérlegelj,neked megéri-e ennyit rákölteni,hozzáteszem:a kolléga bringája sem biztos,hogy olyan jo állapotban van(valoszinű hogy arra is költeni kell)
én egy uj montit ajánlanék (mindene uj,szép festés,neked megfelelő szin,1 év garancia)
üdv
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
dqdb
nagyúr
Újra, mert az előbb nem jött össze a szerkesztés ...
A bikemag.hu és testbike.hu oldalakon is nézelődjél, és linkelgesd a neked tetsző bringákat véleménynyilvánításra.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
sanzi89
addikt
Ha trekking bringát keresel, akkor szerintem 28-as kerékméretet kellene keresni. Plusz mennyire fontos az első teleszkóp? Mivel ebben az árkategóriában jobban jársz egy merev villával, de ha később esetleg tervezel még rá költeni, akkor fontos a fejcsőméret. Első ránézésre nekem ez tűnik a legnormálisabbnak.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Akkor szerintem 28-as kerékméretűt válasz, és felejtsd el a teleszkópot.
Amit linkeltem bringa szerintem rendben van, normális állapotban van, Shimano felszereltséggel, látszólag normális lánccal/fogaskoszorúval, fém hajtókarral, sárvédővel, csomagtartóval, igazi városi bringa aszfaltra.
Személy szerint a dinamót leszedném róla a fenébe, plusz a fékeket is kicserélném V fékre a biztonság érdekében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
venember83
nagyúr
Bringák összehasonlításakor általában az alkatrészek minősége számít. Ilyen a váz használhatósága, tehát bő kétszázezer forint alatti biciklinél kizárt az össztelós változat. A fékeknek legyen határozott nyomáspontjuk, ne nyúljanak, se a karnál se a pillangónál. Nyilván száz-százötvenezer forintos biciklinél tárcsafék kizárt, max V-fék játszhat. A hajtómű ne legyen gumiból, hogy terhelés hatására (legyen az nagyobb testtömeg vagy nagyobb fizikai erő) nyúlik minden irányba. Az agyak legyenek valamennyire tömítettek a víz behatolása ellen, ne lötyögjenek de ne is szoruljanak. Így hirtelen ennyi jutott eszembe. Sajnos tetszik vagy sem, egy normális bicikli árát a kereskedőt, marketingesek, gyártók, stb. a magas égbe tornászták. Az általad linkelt összes bicikliben bőven van kivetnivaló, de ilyen árban sajnos nem kapni jelenleg minőségi biciklit. S akkor még nem beszéltünk váltásteljesítményről, elfogadható tömegű bicikliről, ami könnyedén felcipelhető a panellakásba akkor is, ha az a lakás a negyedik vagy hatodik emeleten van, stb. Szóval vedd úgy, hogy számomra ez a kettő volt a két legkevésbé antipatikus. Meg most kicsit antiszociális is vagyok, kérlek, ezt nézd el nekem.
-
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
Városi bringát szeretnél olcsón, ezért a következőket szórd ki a választékból:
1. összteleszkópos bringákat
2. első teleszkópos bringákat, mert ennyiért nem kapsz olyat, ami használható
3. aminél nem írnak alkatrészeket, homályos a fotó, mert ott általában az eladó sem tudja, hogy mit ad el, így a karbantartás hiánya garantált
4. próbálj meg nagyobb, 28"-as kerekű modelleket nézni, azok a klasszikus városi bringák
5. szimpla falú felnivel rendelkeznek, mert ezek imádják a nyolcasokat összeszedniA csomagtartó, sárhányó nem árt, ha rossz időben is használnád, de felesleges költségnövelő, ha nem bringázol esős napokon. Ennyiért sajnos garantáltan gyenge bringát kapsz, és szerencse kérdése, hogy sikerül-e egy jót kifogni. Nézelődjél a Bikemag aprójában is a Vatera mellett, ott többnyire hozzáértőbb hirdetők vannak, akiknek a hirdetéséből az is kiderül, hogy valójában mit kínálnak, nem csak egy kép alapján kell találgatni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Xantomas
őstag
Általában, ha mondjuk idő előtt megadja magát a készre szerelt kerékpárban pl a váltókar, holott semmi külsérelmi nyom nem látszódik rajta, és a többi alkatrészen sem látszódik a túlzott használat, akkor cserélik. Ugyan ez igaz a többi részre is, mert előfordulhatnak gyártási hibák, de az látszódik a hibás alkatrészen.
Ha csak attól megy tönkre, hogy elkopott, mert elhasználtad, arra sehol nem adnak garit, csak máshol nem szólnak előre.
Logikus, Ha autód van, a kötelező szevízek se ingyenesek, és az ékszíj, feszítőgörgő olajcsere, kopott gumi cseréje se tartozik a garanciális hibák közé. De, ha a gumi buborékos lesz, mert szövethibás, vagy mert magától leválik az ékszíjről egy bütyök, akkor természetesen cserélik garanciálisan."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Mewryck
tag
pedig jol mondta a boltos,csak ezt nem mindehol mondják el...
fékpofa,gumi,bowden,bowdenház,,fogsor,lánc,hajtomű,szimering,persely,csapágyak-ezek kopo alkatrészek,kopásra nincs garanciagarancia a rendeltetésszerű használat mellett meghibásodott alkatrészre van
vázra is akkor él a garancia,ha megreped...ha 2 vagy több darabban van,akkor ugrott a gari...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
te magad irtad az autos példát:valami nem (ugy) müködik,beviszed,gariban megcsinálják,pl nem ugy fékez(kopik a betét,utána kell állitani ez tiszta sor,de ha már a kopott betét belemar a felnibe és a user ezt nem veszi észre,hiába veri az asztalt,nem garis),nem ugy vált,utánállitások,ilyenek...
bikemagon olvass el egy bicajtesztet,alkatrészleirásnál nézd meg:
-vázgarancia x év(x= gyártofüggö)
-alkatrészgarancia 1 éveladástol számitott egy évig az az alkatrész szakszerüen szervizelve,rendeltetésszerü használat esetén problémamentesen fog müködni,ha mégsem akkor csere
a kulcsszo a szakszerü szerviz és a rendeltetésszerű használat,ezt felejtik el a userek,pedig a garanciakönyvben is benne van,csak nem olvassák el....
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
belaazallat
addikt
Hali!
Ha nem feltétlen akarsz újat, használtam olcsóbban találsz sokkal jobb felszereltségű biciklit.
pl: [link] Deore váltó, lockoutos teló.Szerk:
Én pl ezt vettem meg magamnak: [link][ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
Én a Wenson-t úgy vettem, hogy haveromnak ilyenje is van, volt szerencsém kipróbálni. Hát egész más életérzés.
Egy tipp alivio szett felszereltség alatt ne vegyél biciklit. (Most lehet szidni, hogy mennyire tré is egy XT-hez, vagy SLX-hez képest!) Annál már érezni a különbséget a belépő szinthez(normál halandóknak belépő szint) képest.Én is 25000Ft-os biciklivel kezdtem, jó is volt amíg rá nem ültettek egy jobbra. Szerencsére baráti körben nincs olyan minőségű kerékpár, ami jelentősen jobb lenne, mint a mostani Wenson.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
dudi6
senior tag
Most már látom milyen bicók érdekelnek, ha keresgélés közben találok, akkor elküldöm majd neked. A Gepida 200-t mintha láttam volna 70.000 környékén, ha érdekel megkereshetem. Nem rossz ez a magellán én is néztem, de én nem akarok marokváltósat, lebeszéltek róla. Amúgy nekem is jó lenne hasonló, nem kell túl sportos.
Budapesten dolgozok, de vidéki vagyok...
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710