Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30397 üzenetére

    Lehet vasárnap is, persze, felőlem legalábbis. :K Vagy szombaton a "nem délelőtt" az mit jelent? Már feltéve, hogy összekaparom magam teljesen addigra és nem esik és nincs -10 fok. :D

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30407 üzenetére

    Vasárnap reggelhez mit szólnátok? Félek szombat délután fél kettő kicsit késő lenne. Persze ha nincs hideg nagyon és viszünk lámpáááát... :P

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30410 üzenetére

    Hát ha Szentendre felé megyünk, akkor csak Dömörkapuig fel az Zuglóból 30 km körül van csak oda, és ebből az utolsó 10 az emelkedik, utána még van másik 30 (lejtő meg sík) haza. Az azért nem két perc... ;) Szentendre önmagában 20 km, bár teljesen sík, szóval nem nehéz.

    mod: Szombaton egy Budaörs - Kő-hegy esetleg? Az is kb. 20 km síkon, meg mondjuk 1-2 km fel, az azért elég meredek, viszont nem táv, a kilátás szép, az belefér délután. Esetleg Xantomas hátha tud még valami szép hegyet a környéken. :) És aztán meg aki ráér, az megy vasárnap is. :P

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30415 üzenetére

    Persze, majd kitalálom. Liget-Váorligeti fasor-Király utca és vagy átvergődik ötkeren és Erzsébet-híd (van rajta felhajtó a másik oldalon), vagy Astoriától van kerékpárút állítólag most már, és azon Szabadság-híd, onnan meg tiszta sor. De még agyalok addig.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #30419 üzenetére

    Á, dehogy, mit gondolsz te... Bár az igaz, hogy még nem mondtam, hogy jön velünk három kedves barátom, Szása, Igor meg Iván, de nem kell félni tőlük, csak külsőre félelmetesek, hogy ilyen kigyúrtak, de neeeem bántanak. ;]

    ludsimon: Budaörs a cél, az én útvonalamon :), tehát kényelmesen és biztonságosan. Bár hétvégén szerintem lehetne direktbe is menni, de majd odafele megyünk óvatosan, visszafele meg kitaláljuk együtt. :) Öböl XI-be is be tudunk nézni, bár ilyenkor már tele lesz gondolom. A végcél a Kő-hegy Budaörsön, szép kilátással, addig full sík 20 km az út egy irányban, szóval nem nagy szám. A hosszabbik úton, sok lámpával nekem Zuglóból 1,5 óra, így azért kevesebb lesz. Xantomasnak mondjuk 45 perc lenne, toronyiránt. :DDD
    A másik útvonal viszont sokkal jobb edzés lenne, bár kevésbé látványos, mert ott a kezdeti sík után Szentendrétől emelkedik folyamatosan. :U Mit szólnátok mindkettőhöz? ;)

    mod: Ehh, lehet így se megy a szombat, napnyugta 17:10-kor... De persze vihetünk lámpát.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30434 üzenetére

    Zuglóban a Gvadányi úton meg pár hónapja volt, hogy egy hullát találtak egy kocsi csomagtartójában, azt hiszem, lelőve (bár szintén nem véletlenül), szóval mondhatni ez nem is olyan ritka eset. Tiszta nyócker lesz lassan a környék...

    rétisün: Uff, 3 óra alatt 1000 méter szint... :N

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz FixY67 #30449 üzenetére

    A villa keménysége vagy lágysága, csillapítása a minőségétől (=árától) és a beállítástól függ csak, attól nem, hogy 120-as vagy 100-as. Sima városi használatra a váztól függően 80-as vagy 100-as kell max., de mindig a konkrét vázat kell nézni, mindegyiknek megvan az optimális beépítési magassága. A cross bicóm meg általában a crossok pl. 80-asok szoktak lenni, a sztenderd (xc) monti 100.

    mod: Ennyi cucc cipeléséhez valami mokány villa kell, majd nálam szakibbak megmondják, de szerintem lehet érdemes nem levegőset, hanem rugósat (ez a csillapításra értendő).

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz FixY67 #30457 üzenetére

    Fékezésileg előszöris jó, ha jó minőségű az ember V-féke, másrészt jó beállítás is kell ahhoz, hogy hatékony legyen. Másrészt ha csak egy fékkel fékezel, az legyen az első, az ugyanis sokkal hatékonyabban fékez.
    De ha ennyi cucccal közlekedsz, lehet, hogy érdemes tárcsafékre váltani (bovdenes BB5-öt dicsérték sokan, vagy valamelyik alap olajos is jó, pl. Juicy 3.3), de ez egyrészt több tízezres beruházás, másrészt feltétele, hogy egyrészt a váz, másrészt a villa alkalmas legyen rá (tárcsafékszem, villánál kellő erősség).

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz detroit17 #30496 üzenetére

    Télen vagy felöltözöl rendesen, vagy görgő. :) Vagy spinning, legrosszabb esetben. Másképp nem lehet megtartani az erőnlétet.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #30498 üzenetére

    No igen, részemről a kifejezetten kerékpáros megoldásokat taglaltam. :B Sífutni pedig nálatok frankón lehet, az itteni törpe hegyeken gyanítom kevésbé. Egyszer legyek újra köhögésmentes, futni viszont megyek is azonnal :K

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30502 üzenetére

    Miért nem tettél bele patentszemet? Így szenvedhetsz legközelebb is...

    Brigéciol után pedig én úgy tudom, le kell mosni vízzel, mert egyébként megeszi a brigéciol. De nem tudom, hogy ez igaz-e.

    KaraDani: :DDD Mondjuk a magyar lakosság nagy %-a épp így értelmezi a montit. :D A maradéknak pedig ez a cross...

    venember: Nem vagyok prűd, de én inkább merevfarúnak hívom. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KaraDani #30514 üzenetére

    Dehogy téged, azt a fajta bicót, ami nekem nincs. :P Meg neked se lesz, ahogy elnézem. :D

    mod: Crossnál nincs értelme így különbséget tenni, mivel ugye csak merevvázas :P van belőle, szóval szerintem nem sértődik meg. Ha meg igen, akkor kap hétvégén ő is egy alapos csutakolást. Sajna egyelőre úgy tűnik, kitart a kórom hétvégéig. Bírom a dokikat, hogy kísérletezgetnek itt, két hét egy torokgyulladással kicsit gáz, már muszáj volt bemennem fertőzni a kollégákat kicsit. És még nincs vége. Tartok tőle, hogy a baleset utáni hatalmas kupac antibiotikummal kicsit rezisztenssé tették a bacijaimat, vagy ilyesmi... :(((

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Meme #30518 üzenetére

    Na ez kész, hol van itt a szólásszabadság, kérem szépen? Mos' má' akármit mondok, mindenki beleköt valamibe. Ejnyeno. :N Azt már meg se merem kérdezni, hogy akkor az a roppantóizé az megvan-e már, mert azt is félreértitek... :P

    Bezzeg piros fékcső az nem volt raktáron, a sok mohó ámerikai mind berendelte magának... Pink meg zöld meg fehéééér az bezzeg volt dögivel. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Xantomas #30546 üzenetére

    No látod, mégiscsak mennyire jó a fully. :K De igazán terepen lefelé fogod érezni, milyen is az igazi feelingje.
    Bár tartok tőle, hogy egyes dolgokat technikailag nem tanul meg olyan jól az ember, ha nem használt terepen merevvázasat :D rendszeresen. Mert hát az ugye kényelmes, hogy sok lejtőn, ahol merevvázassal kiállnál, ezzel nem is kell kiállni, csak ülsz és mész lefelé, és a meredekebbeken, ahol már ki kell állni, ott sem pattog el a hátsó kerék, miközben egy merevvázasnál sokkal ügyesebben kellene irányítani, tartani a bringát, egyensúlyozni. Arról nem is beszélve, hogy nagyobb távot lehet megtenni egy ilyen kényelmes "fotelben" (barátom mondta ezt, amikor először ment a braines Specivel), mert kevésbé fárad el az ember, legalábbis én ember. :)

    Majd írj, hogy mik a tapasztalatok, kíváncsi vagyok.

    mod: Na ne már, hogy csak 10 év múlva, azért _annyira_ nem drágák. Persze ha az ember nem azonnal egy karbon Merida 96-et szeretne kezdetnek... :D Csak próbáld ki azt a bicót túrán, aztán bízom benne, hogy megtérsz. :))

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #30552 üzenetére

    A 2-9 viszont "nagykerekű", 29er monti, de ahogy nézem, szkandium csövekből van, szóval bár súlyadatot nem találtam, de biztosan könnyű. Viszont nem fullyból akkor is még könnyebbet lehet építeni, egy barátunknak a gyönyörű égszínkék Kona Kulája most dt swiss agyakkal valahol 10 kiló körül van most, ha nem alatta, elképesztően könnyű... Ahhoz képest a fullyk többsége tank.

    rétisün: :B :DDD No offense, mivel szerintem úgysem fog sikerülni. ;)

    mod: Óóó. ez a Hei Hei Supreme de csinos klikk.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz #56474624 #30563 üzenetére

    Nincs mit összehasonlítani, a fully terepre való. És mivel terepen gyakorlatilag folyamatosan kövek, gyökerek, huplik, egyenetlenségek vannak alattad, ezért sokat számít, hogy a fully ezeket "kiegyenesíti". Részemről olyanról mondok véleményt, amit magam tapasztaltam és tapasztalok minden alkalommal, ráadásul úgy, hogy korábban az értelemszerűen merevvázas cross bicajommal jártam montis túrákra, szóval tudom, miről beszélek. De 24 órás versenyen objektív próba is volt, az egyik srác egyébként szuper merevázas montijával ment, de úgy a 18-20. óra felé már érezte, hogy a dereka azért elfáradt, nosza egyikőnk ott időző fullyjával ment pár kört - kisebb ívben tudta bevenni a kanyarokat és gyorsabban, mivel nem dobálták a göcsörtök a hátsó kereket, és a simább út miatt a dereka is pihent.
    Egy propedalos rugóstaggal vagy brainnel már nem lassít a fully, ezek a felülről jövő ütésekre nem reagálnak, nem vesznek el tekerési energiát, egyszerűen csillapítják az alulról jövő ütéseket. Szóval van profi megoldás. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #30570 üzenetére

    Vagy te sem próbáltál még elég jó fullyt. :P Nekem az a meggyőződésem, hogy ha nem profi versenyző az ember, ahol minden deka számít a bicón, akkor a fully kényelmesebb és gyorsabb is, mint a merevvázas.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz #56474624 #30574 üzenetére

    Nem tudom, honnan mennél, mindenesetre nekem a Bosnyáktól nem gond kijutni sem a Pilisbe-Visegrádiba, sem a Börzsönybe (oda vonattal persze), a Budai-hegység meg értelemszerűen még közelebb van. Az a pár km aszfaltozás kiváló bemelegítő-levezető tekerés, Pilis irányából ráadásul lehet csalni hévvel is. :P Nekem nem gond, a montizás ezzel jár.

    mindenki: Én úgy tanultam (meg tapasztaltam is), hogy hosszabb terepes emelkedőn igazából csak ülve van esélyed feljutni, kivéve ha az adott emelkedőhöz képest bika erős vagy, mert akkor ugye mindegy. Ez mindig adott személy erejétől és az emelkedő emelkedésétől és hosszúságától függ. Kiállva tekerést nálam a spinning fejlesztette nagyon, azelőtt szinte egyáltalán nem tudtam, azóta meg már megy. Persze nyereg mögé kiülni azelőtt is ment, az azért fullynál is kell időnként, ha meredekebb vagy dobálósabb a lejtő, de jóval ritkábban, mint merevvázasnál. És persze ez is függ ügyességtől meg tapasztaltságtól.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz fpeter07 #30590 üzenetére

    Na a kérdező néniről némileg tiszteletlenül ez a vicc jutott eszembe:

    Egy katona megy hazafelé, és mikor egy sűrű, sötét erdőn halad át, elébe toppan egy ronda boszorkány, vállán egy bagollyal.
    - Na, te katona! -szól a boszorka.- Tudom én, hogy mire vágysz! Ha kitalálod, mi ez itt a vállamon, akkor a tied leszek!
    A katonának nincs gusztusa a csúnya öregasszonyhoz, ezért így szól:
    - Az egy disznó!
    - Na jól van, határeset. Elfogadom!

    Szóval óvatosan az erdőben a nénikkel. :P

    mod: Nekem van mentségem, hogy nem bicajozok épp - dolgozom. :D Mivel nagyon gyorsan gépelek és egyébként is kizárólag multitasking üzemmódban működöm, ezért megy ez így is. :)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KaraDani #30594 üzenetére

    Nem, már tegnap muszáj volt bejönnöm, mert mindent azért nem tudok elintézni otthonról, és ma is bent vagyok. Nem vagyok pótolhatatlan, de akkor sincs, aki helyettem el tudná végezni a munkámat... :)

    fpeter07: Hegy? Az olyan, amikor a tüdőd darabkáit köpködöd a kormányra, miközben azért imádkozol, hogy eléd essen egy oxigénsátor hirtelen. Nem nagy az esélye, de hátha mégiscsak. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KrAt #30627 üzenetére

    No, 30 km csak úgy hirtelen, és 20-as átlaggal, az tényleg nagyon jó! :C Csak így tovább. ;) Szentendre felé érdemes még menni, onnan nem tudom, hány km, talán 10-15 egy irányban. Ha már megy a Szentendre retúr, akkor érdemes megpróbálni feltekerni a Pap-rétre Szentendre felett, az végig aszfalt, jó edzés és szép erdei út, jó részén autók nélkül, szívesen leírom neked az eljutás részleteit is, ha érdekel.

    venember: Nyugi, össze fog jönni a 24h csapat, ez egészen biztos. Augusztusban majd elkezdődik a nagy szervezkedés. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KrAt #30631 üzenetére

    Azt viszont elnéztem, hogy Kispest, nem Újpest, na ezért nem vágtam teljesen, hogy jöhet össze az útvonal így. :B Ha nem erdőben kell tájékozódni, nem vagyok a topon... Zuglóból kereken 20 km Szentendre, Kispestről kicsit több. . Hmm, hmm, gondolkodom valami érdekesebb edző útvonalon... De azért Szentendrét összeírom, ha megtalálom azt a térképemet, amin átlátom az útvonalat. :)

    FixY67: Ilyenkor jó a kétoldalas pedál, aminek egyik oldala spd, másik normál pedál, azt lehet egyszer így, egyszer úgy használni. Spd cipőt egyébként lehet előbb is venni, mint pedált, én így csináltam. Akkor még nem szereltem fel rá a stoplit (ez olyan fajta, aminél egy védő gumidarab van felrakva rá, nem koszolódik a lyuk), és sima pedállal használtam, kényelmes merev volt, aztán amikor lett spd pedálom, onnantól már azzal.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KrAt #30631 üzenetére

    Az egyszerűség kedvéért az újpesti vasúti híd budai hídfőjétől írom (alias UVH): egyenesen felfelé megy a Nánási út - Királyok útja, itt végig egyenesen, amíg út van. Ha eléred a töltést, vagy jobbra lesétálsz a parton és egy betonszálon átcipeled a bicót, vagy balra felmész az úton a töltésre és át a túloldalra. Innen a Duna sétányon át érdemes menni, ami az út a parton, de lehet a Gát utcán is a töltésről. Az előbbi kis terepezést is magában foglal (ha nincs sár, óvatosan még outival is végig lehet menni, bár egy részen nagyon rossz az út), az utóbbi egyszerű egyenes. Ha sár van, érdemes a Gát utcán menni, amíg csak van út, és ahol balra derékszögben kezdődik egy rendes bringaút, ott le kell kanyarodni arra, ez felvisz egy körforgalomba. Innen csak a keróutat kell követni úgy, hogy a körforgalomban két úton átmész, majd hajtűben lekanyarodik jobbra a keróút, és ott már a szentendrei bicikliút megvan. Huplikon zötyögés után van egy rész, ahol le kell menni, át az út alatt és fel lépcsőn, a túloldalon látszik a városba bevezető jó minőségű keróút kezdete. Ugyanide lyukad ki, csak szemből a terepesebb (és kalandosabb) másik (Duna sétányos) útvonal is, ami időközben az ártéri erdőn át halad, no innentől megint egy útvonal van, csak a kétirányú pöpec keróutat kell követni.

    Huhh, remélem nem kavartam össze sehol, emlékezet plusz gugli mapsből írtam. :) Nagyon eltévedni nem lehet, és hévvel van egérút visszafelé. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz #56474624 #30642 üzenetére

    A legjobban eggyel beljebb lehet haladni, a Nánási út - Királyok útján, az jó minőségű út, elég sok bringás közlekedik rajta. De mentem már egy-két utcával még beljebb is, helyes nyugis környék és ott már forgalom sincs, mint a Királyok útján

    KaraDani: Bizony, a közeli hegyek miatt. :K De persze ennél van sokkal montisabb út is északra, a kedvenc kék montis jelzésem (Pilisborosjenő - Csobánka - Pilisszántó - Pilisszentkereszt). Ó, és az a jó kis útvonal onnan fel az erdészetire Dobogókő alatt, Fagyoskatona, Vörös-dagonya, Király-kúti-nyereg, aztán Sikáros, Dömörkapu és legurulás Szentendrére... Hú de rég jártam ezen az útvonalon... Ehh, és idén kell még edzenem ahhoz sokat, hogy újra normálisan végig tudjak menni rajta, vagyis sokat kell aszfalton vergődnöm... :O

    mod: Vasárnapra Dobogókő neked pici mászás? :P

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz FixY67 #30656 üzenetére

    Szerintem sem korfüggő a dolog, viszont az is igaz, hogy egyáltalán nem élet-halál kérdése, hogy legyen spd-je az embernek. Én speciel talán túl hamar váltottam spd-re, amikor még nem mentem eléggé biztosan terepen, mostanság elgondolkodtam azon, hogy a montinál vissza kellene váltani hagyományos taposópedálra. Aki tud, az taposópedállal is meg tud csinálni mindent, szóval ne hagyd magad. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz KaraDani #30664 üzenetére

    Inkább köszönöm. Aszfalton most már elég jól megy az, hogy ne lépjek ki előre, ha tartok valamitől, meg kényelmesen laza is az 520-as pedál, de terepen még mindig nem használom rendesen. Folyton csúnyán is néz rám az ember, ha egy nagyobb emelkedő előtt kilépek belőle, mert hogy úgysem fogok tudni végig felmenni és nehogy ne tudjak kilépni. A csapda az, hogy amíg nem próbálom, addig azt sem fogom tudni, hogy megy. :( Az első évben, amikor bringáztam, nem voltak ilyen paráim, meg nem is érdekelt a teljesítményem, csak a túrázás, most meg nemtom, azóta összeszedtem valami komplexusokat, hogy igazából nem is tudok bicajozni, meg idegesít, hogy mennyire gyenge vagyok a korábbiakhoz képest. :B :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz FixY67 #30689 üzenetére

    Áhá, van még egy megszállottunk, üdv a klubban. :C Tegye fel a kezét, aki _nem_ ismeri azt az érzést, amikor elégedett a kerékpárjával/jaival, de hirtelen meglát, majd megtapogat/körbenyalogat egy mááásik bringát, ami azért mégiscsak hűdejólenne. Nem látom a kezeket. :D

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz fpeter07 #30692 üzenetére

    Hű, ez gyönyörű, nem is láttam még. :Y Nagyon tetszik a színe, mintája, és persze a felszereltsége sem rossz.

    ludsimon, dqdb: Sajnos hiába tervezgettem hétvégére, ma reggelre megint ugyanott vagyok, mint egy hete (az sztk dokik eddigi tevékenységéről alkotott véleményemet nem fejteném ki, mert kimoderálnák), szóval torokfájás, mézestea... :O De az útvonalat ha hazaérek, leírom (hogy lehet zászlócskázni gugli mapsen?), és menjetek el mindenképp. :K Eltéveszteni nem lehet, mert Budaörs egyértelmű, a Kő-hegy szintén, nevéhez méltóan meredek és kopasz hegy, kis templomocska meg kereszt van a tetején, a lépcsőtlen megközelítés iránya pedig kis kacskaringóval a Szamos cukrászda utcájából ajánlott (ami egyúttal lefelé kalóriapótlásra is alkalmas :P ), de majd leírom részletesen.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30695 üzenetére

    Lehet, nem kizárt. :D

    No Kő-hegy útvonal.
    Hülye gugli maps, már majdnem kész voltam, erre szétszórta a pontjaimat. Meg egyébként is buta, még gyalogos üzemmódban sem ismeri csak a jelölt utakat... Inkább mondom a Lágymányosi híd budai lábától (addig csak eljuttok ;) ): egyrészt ott az Öböl XI (szintén visszafelé érdekes, kigurulni a végéig), nos itt megy Budaörs felé a kerékpárút, azt szoktam követni rendületlenül: Dombóvári út - Szerémi út - jobbkanyar és Hengermalom út (itt ne higgyetek a keróútnak, amikor átmegy az út túloldalára, mivel pár száz m után visszajön, csak gurulni tovább), ott már Etele út a neve, és ilyen "lábas" tízemeletesek alatt ér el az ember a Tétényi úti kereszteződésbe, ott bemegy a parkba a keróút, kutyás nénik között szlalomozva a park végén balra megy el a keróút (Hadak útja), de én inkább jobbra a kereszteződésben megyek tovább egyenesen, irány a Kelenföldi pu. Ott átgurulás az aluljárón, felcikcakk a túloldalon, egyenesen kigurulás a Budaörsi út felé, innen megint követni a keróutat (nagyon jó minőségű), Balatoni út mellett megy szépen külön, aztán a Neszmélyi útnál nyomógombos kereszteződés, szemben fel és azonnal balra kanyar a Hérics utcára (ó, itt laknék azért), az utca végén jobbra kanyarodik a keróút, aztán át egy felüljáró alatt, és innen már egyenesen Budaörsre.

    A városban addig kell menni, amíg a Templom teret el nem hagyod, értelemszerűen nagy fehér templom lesz ott, mellette közvetlenül jobbra kanyarodva megtalálható egyrészt a Szamos, másrészt innen megy felfelé a Nefelejcs utca. Ahol trükkösen kettéválik, én jobbra tartva szoktam továbbmenni, de mindegy, temető mellett el. Ahol megint elágazik és jobbra egy kellemes lankásabb utca megy, na ott balra a meredek Kőhát utcán fel :P , az balra kanyarodva belemegy a Víztorony utcába, ott furcsamód lefele kell követni ezt az utcát, majd jobbra tovább. Na innen utcanevet nem tudok, lényeg, hogy ilyen hmm putriszerű házak előtt megy el az ember, de bátran tovább, végül lesz egy fa sorompó, onnan földút, az felvisz a hegyre.

    Hazafele ajánlom GPS birtokosok számára útba ejteni a Tavasz utcát, élmény felmenni rajta, bár ottani mércével ez lankás. :))

    Bocsi a hosszúságért... :B Remélem legalább követhető volt/lesz... :B

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30724 üzenetére

    No eredetileg is Szentendrét beszéltünk, én is azt preferáltam volna, akkor visszajutottunk szépen. :D Ha már ott lesztek és érzitek az erőőőt, tekerjetek fel Pap-rétre. Hogy ne legyen olyan részletes - a Bükkös-patak mellett végigmenve el lehet jutni addig az útig, ami felmegy a skanzen mellett, itt a skanzen mellett tovább kell menni, és aztán az egyik kereszteződés jobbra az út, ami felvisz, de ez is egyszerű, simán amerre a keróút megy. Lefele meg lehet száguldani. ;)

    Kíváncsi vagyok, hogy fog tetszeni. :)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz detroit17 #30750 üzenetére

    Kezdetnek, ízelítőnek és edzésnek is jók a teljesítménytúrák, itt klikk találsz egy csomót, csak ki kell szedegetni belőle a bringásakat, aszfaltosból elég sok van. Fontos megnézni a távon kívül a szintet is, mindig jelzik. Nagyon jó hangulatúak szoktak lenni ezek, a részvétel sem drága, nagyon szeretem ezeket, kifejezetten ilyenekre szoktam járni, nem tömegversenyekre.

    És te csak outiban gondolkodsz?

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30754 üzenetére

    Á, dehogy, ez igazán csak egy ártatlan kérdés volt. :U :P És az is csak véletlen, hogy épp most akartam beírni, hogy nem tudja, miből marad ki. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30757 üzenetére

    Köszönöm, most már azért alakulok, mint púpos gyerek a prés alatt. :D

    Thulcandra: Ó, de szép képek, jó kis túra lehetett. :C

    fpeter07: Némi vonatozás az kell sokszor, de szerintem megéri. Mi már odáig vetemedtünk, hogy van olyan tt, amihez hozzászervezünk hosszú hétvégét vagy többnapos szabadságot is. :)

    rétisün: Ez furcsa, nekem épp az 505-ös volt sokkal erősebb, mind a két pár, amit használtam. Az 520-asok most sokkal jobban kilazíthatók, míg az 505-ösből el is hagytam csavart anno, annyira kilazítottam és mégis jobban fogott. Tuti kilazítottad a pedált, nem lehet rajta tovább állítani?

    mod: Na mire végigírtam, megelőztek. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30779 üzenetére

    Tudom, melyik utca, lefele sokkal izgalmasabb. :D Kivéve, hogy időben kell fékezni, mert felérendelt út megy keresztbe a végén lent. :P Emelkedésre sacc 20%-os emelkedő lehet, fokban viszont a 40 biztos megvan. :) A számolását sosem tudom az emelkedő %-nak sajna, pedig már mondták párszor... :B

    mod: raczger: Na akkor hasonlóan tippeltünk, annyi lesz az. :K

    mod2: Barátom kikereste, sacc/kb. a Lévay utca lehet az, ha jól emlékszünk, Szentendre térképen, Bükkös-patak mentén megtalálható.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz amargo #30809 üzenetére

    Ugyanezt hallottam mástól is, hogy az 540-esből könnyebb kilépni, mint az 520-ból, nálam meg az 520-ból könnyebb, mint 505-ből, szóval adódik egy sor. De az biztos, hogy van némi eltérés egyes példányok között is, pl. a crosson könnyebben kienged az 520-as, mint a montin, pedig ki van tekerve eléggé mind2. Érdekes.

    mindenki: Nagy gratula minden hős tekerőnek, széllel szemben és szélirányban egyaránt ;) . ludsimonékkal meg nem merek majd menni, amilyen tempót mennek, én ilyet nem tudok... :N :D Másik utcára gondoltam ezek szerint, van ott pár meredek, a Lévayt (keróút része)azért érdemes kipróbálni, durván meredek, rövid kis utca, azt most láttam, hogy nem pontosan arra mentetek.

    Ha már a skanzen, csak kicsit kellett volna tovább menni, és onnan ágazik le jobbra a Pap-rétre felvivő aszfaltút, gugli mapsen ha tovább követitek azt az utcát, megy az erdőben, van egy erős balos kanyag, és utána látszik, hogy jobbra megy el egy út, az kapaszkodik fel a hegyre kanyarogva, és a leágazástól északabbra az erdőben látszik egy halványabb zöld kb. egyenlőszárú háromszög, na az a tisztás lehet a Pap-rét (tippre).

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #30817 üzenetére

    Turistatérkép segít egyébként a legtöbbet, nálam a Cartographiás lapozósak a top (drága, de egyszer kell megvenni tájanként), a hajtogatósak hamar szétszakadnak. GPS-t még nem próbáltam, de valahogy kézzelfoghatóbbak egyelőre a hagyományos térképek. Viszont a navigáláshoz mindig zacsiban kell vinni a "hátamban" (mez hátsó zsebében), amitől kicsit megviselt már mindegyik. Na a GPS-nél ez n nem fordulhat elő. :D

    Bükkös-patak vége felé egyébként van egy olyan útvonal is, ahol a végén át patakátkelés van, de a számomra normál útvonalon (köves, fakorlátos hídon át, ahol a hivatalos keróút megy) is megvan ez a lehetőség, de ott csak opció.

    mod: Viszont a skanzentől már csak egy kis darabon kell rendes úton menni, utána erdészeti, forgalom nélkül, ami nagyon jó, 6 km körül emlékeim szerint. :) Most megpróbálom azért térképen is megkeresni, hogy hogy mennek a szokásos útvonalaink, mert van egyrészt az "alsó út", ahol felmész a tetejére és felülről éred el a Pap-réti leágazást (itt szép kilátás van útközben, előtte meg van az a leágazás, ahonnan Dömörkapu felé lehet felmenni), meg ez a skanzenes, a "felső út". Vagy legfeljebb elmegyünk egyszer és majd a GPS megmutatja, merre mentünk. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Tamoo #30771 üzenetére

    Juj, erről nem is írtam, hogy mennyire tetszik, jó kis terep, jó kis túra lehetett. Az alsó sorban annak az útnak a képe, na szerintem pont ez az, amire a crosst kitalálták. És a képek alapján nem lettetek nyakig sárosak sem. Vagy túra előtt fényképeztétek a bicókat? :DDD

    A piros Specin milyen külső van? Addig látom, hogy Speci, de milyen típus?

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30960 üzenetére

    Nem igaz, rengetegen használják egyébként, és hát már többen többször leírtuk itt, hogy a testbike nem mérvadó forrás. Bikemag vonatkozó topikja már lehet az, de a testbike semmiképp.

    De nem értem, miért akarod a pedált a hajtással együtt cserélni? Pedált bármikor cserélhetsz, egy 520-as meg nem is fáj igazán sokba, 8k körül van, az 540-es pedig 12-13k.

    mod: A pedálokat felszerelni tudomásom szerint mind ugyanolyan pedálkulccsal kell, a rugó erősségét állítani pedig már az 520-nál is kicsi imbusszal, de ahhoz nem kell nagy erő.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30969 üzenetére

    Nem láttam még szétszerelve 520-ast, de nekem ez is fémnek tűnik... De várom, hogy mondjanak a többiek olyat, ami miatt biztosan megér másfélszer annyit egy 540-es, mint egy 520-as. :)

    mod: Ugye bezsírozod alaposan a pedált, mielőtt felszereled? ;)
    Ja és ha úgy mész, hogy az spd leér a földre, akkor már tkp mindegy is, miből van. :D Az spd ugyanis kicsike pedál, és gyakorlatilag teljesen a talpad alatt van, nem lóg úgy ki, mint a normál pedál. Szerintem csak akkor érhet le a földre, ha te is leérsz. :DDD Kanyarban meg alap, hogy a kanyar belseje felőli lábad van fent, ha nagyon bedöntöd, outisoknál lehet jól megfigyelni pl. Ligetben, ahogy köröznek.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30972 üzenetére

    Jé, az 540-es tényleg csak imbusszal rögzíhető, igazad van! :R De miért? Nem igazán értem, mi az oka. Aki tudja, lécci ossza meg velünk a tudást.
    Valami különbség egyébként van, ami miatt jobb az 540-es és amit mondani szoktak az emberek, csak most nem emlékszem arra, mi, de nem tartóssági kérdés. Talán a rugóerő állításnál van valami, mindenesetre nem nagy különbség, nekem nem ért meg plusz 4k-t bicónként. No meg 540-ből nincs fehér. :B

    mod: 505 és 520 között viszont hatalmas különbség, hogy 505-nél csavarral állítja az ember a rugóerőt, és el lehet hagyni belőle (nekem sikerült), míg az 520-540-nél ez azzal a kis imbusszal megy, amit nem lehet elhagyni.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #30979 üzenetére

    380 vs. 352 g. 30 g különbség, az mondjuk két korty víz kb... :U Jó, két pedál van, tehát 60g. Mínusz egy müzliszelet súlya...
    Nem, rugóerő állítással kapcsolatos volt a dolog, vagy ilyesmi. Tényleg kíváncsi vagyok már valakire, aki szészedte valaha, mert leírás szerint ugyanolyan fém minden az 520-ban is, és ránézésre (közeli ránézésre) is annak tűnik...

    mod: Nem is 60, csak 30g, mert a 380/352 g úgy látom, párra értendő. Bár tkp mindegy, nekem a 30 és a 60 sem oszt vagy szoroz. :)
    mod2: Akkor megegyeztünk. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Egy kérdés: tudja valaki, hogy mi a különbség a Rock Shox Sid Race és Team között? Néztem kettőt egymás mellett, és mintha a Teamnek picivel hosszabb lenne a becsúszója, de hivatalosan mindkettő 100-as... A RS honlapon sem találtam igazán semmi különbséget közöttük, talán némi elhanyagolható súlykülönbségtől eltekintve.

    ludsimon: Kalapács és kerékpár sosem szerencsés párosítás. :N

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #30997 üzenetére

    Vagyis nem ér 10-15k-t az, hogy Team-et vegyen az ember, mármint nekem embernek nem ér meg ennyit, azt hiszem. :N Nem próbáltam egyiket sem, de valszeg már a Race is nagyságrendekkel finomabban mozog (no és több mint fél kilóval könnyebb), mint a mostani rugós Recon.
    És arról tudsz valamit, hogy a 2009-eshez képest a 2010-es vajon tud-e többet valamiben? Nekem úgy tűnik, mintha csak újramatricázták volna a tavalyi szériát, megintcsak teljesen egyformának tűnnek... :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz venember83 #31002 üzenetére

    Reba nem jó, fekete a villa válla. :P Látod, merek nagyot álmodni - ha már teló, jó is legyen meg szép is. :D Egy a gond, hogy drága álmok ezek, és mire lenne mit megvenni, addigra nincs miből. :O

    mod: Ja épp tegnap megnéztem közelebbről egy 96-et a Kerékvár kirakatában, és őszintén szólva felszereltségileg sem volt a topon, dizájnilag meg kifejezetten nem tetszett így közelről, valahogy nem hozott lázba (az üzlet előtt lemenő Erőd utca lépcsői viszont igen, meg kellene próbálni legurulni rajta, és persze nem eltrafálni az alján lévő parkolóautomatát. :DD ) Viszont az idei Kona fullyk nagyon tetszenek.

    mod: Is-is. :DDD Nem elég, ha jó, úgy is kell kinéznie, ahogy szeretném, ha már ekkora rakás pénzbe kerül, különben marad a Recon.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #31006 üzenetére

    Mert jók a megérzéseid. :K :DDD

    Nem tudok arról, hogy árfüggő lenne, milyen irányban áll a rugóstag, ez egyrészt rugózási rendszer, másrészt váz design kérdése. Az FSR rendszeren belül is többféle módon lehet a rugóstag, különböző szögekben (a Horst link típus különböző változatai vannak a legtöbb fullyban jelenleg, ezek egyike az FSR). Mondják, hogy a vízszinteshez közelebb lévő tagok kevésbé pogóznak, de ez szerintem csak városi legenda. Na majd Meme meg a DH-s haverjai megmondják a tutit. :D

    Ja és rugóstag csere nem olyan egyszerű, mert - legalábbis a Specinél - a tagok szemtávolsága speciális ( :((( ), ezért az aftermarket rugóstagokon is állítani kell, hogy bele lehessen tenni, de akkor sem lesz pont olyan, mint a gyári, és akkor viszont változik a vázgeó. Egyébként meg nincs nagy választék rugóstagból, lényeg, hogy Fox legyen a gyártó. :D Bár azt mondják, a dt swiss is jó, de tőlük csak mostanság láttam telót-rugóstagot, nem ismerem ilyen téren.

    mod: Ja mindez XC-maraton kategóriára vonatkozik, és az én e téren szerzett szerény ismereteimet jelenti csak. :B Ez vót itt a disclaimer. :D

    FixY67: Hát ha sok elköltenivaló pénzed van, akkor jó. :D Ha több százezres új árban gondolkodsz, akkor van választék márkában, de ha 100-150k körül max, akkor nincs nagy választék, a nagyobb márkák jó részénél (pl. Speci, Trek) ugyanis egy csomó pénzt pusztán a névre fizettetnek ki sajna, és egy nagy nevű, de gyenge felszereltségű bicót nem igazán érdemes megvenni. Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Sherman #31010 üzenetére

    Jesszus, ez elég durva 3D puzzle, legalábbis női szemmel. :Y Asszem nem vállalnám, max. a szétszedést... :N
    Kaján kérdés, de ugye össze is tudtad rakni anélkül, hogy sok maradék alkatrész lett volna? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Meme #31019 üzenetére

    Az FSR XC-nél, mivel Comp a drágám, az elején nagyon kapartam, hogy fujj csak X-Fusion van benne és Foxot akarok (RP2), mert az propedalos. Végül aztán nem tűnik nekem gagyinak ez az X-fusion sem használatban, persze nem egy brain, de alapvetően teszi a dolgát rendesen, a kézi lockout meg fejleszti az egyensúlyérzéket (nem egyszerű elérni, ha nyeregben ül az ember). :DDD Lejtőn nem szoktam vele próbálkozni. :P

    Tényleg, rugóstagnak kell valamilyen karbantartás azon túl, hogy a port-koszt le szoktam törölgetni róla, ahogy a teló száráról is?

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz rétisün #31025 üzenetére

    Konára és Specializedra is élettertam garancia jár a vázra első tulajnak legalábbis. :K

    Specializedról tudom, hogy lehet érvényesíteni - bár igaz Dirtyz így is belefutott olyanba, ahol nem voltak hajlandóak erre (konstans vázrecsegésről volt szó, ha jól emlékszem) -, de olyan esetről eddig nem hallottam, amikor rendeltetésszerű használat melletti törésnél, repedésnél visszautasították volna.

    dunc: Jó ez a matrica. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Meme #31029 üzenetére

    Távozz tőlem, sántán... Most miért kísértesz... :O Egyelőre ellenállok-ellenállok-ellenállok, jó nekem az X-fusion. Bár az a propedal biztos jó dolog. Na és most gyorsan ki kellene jelentkeznem a fórumból. :DDD

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz dunc #31075 üzenetére

    Ez komoly? Itthon van egy ilyen, barátom kelly's-e ezzel jött. Egyetlen rövidebb túrát ment vele és úgy vágta be a sarokba, mint a szél, inkább egy régi szakadt nyerget tett fel helyette. Képtelen volt használni, főleg mert a közepén nincs kimélyítve, sőt éppen kiemelkedik. :U Úgy tűnik, tényleg nagyon eltérő az emberek hátsó felének az ízlése. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Aktív témák