- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
jobbnapot
nem kimondottan hobbi ez az elektronika, de hátha valaki tudja hol kell keresni egy alkatrész kilétét, amire az van ráírva hogy 9915H, alatta egy számomra ismeretlen logo, ezalatt pedig az hogy 330496. egy asus p4s8x-x lapon a q908 rajtszámú versenyző. az elhelyezkedéséből úgy sejtem, hogy talán a memória táprészben egy fet lehet ez, de nem ártana valami biztosabb info
próbáltam guglizni, de nem leltem eredményre
előre is köszönöm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Batman2
őstag
Szevasz !
Köszi szépen a körültekintő válaszod !
Szóval akkor csak jól tudtam, hogyan kell értelmezni ezeket a paramétereket !
Pl. itt az IRFZ44N (International rectifier adatlap szerint)Vdss = 55V, Id = 49A, Pd = 94W, Rds (on) = 17,5mOhm
Nyilván, ha összeszorzom az 55V-ot és a 49A-t, abból 2695W jön eredményül, ami irreális, ez egyértelmű !
Tehát vagy 94W / 49A ~ 1,92V-os feszültség mellett használhatjuk ki a 49A terhelhetőségét, vagy pedig 94W / 55V = 1,7A áram mellett alkamazhatjuk a maximum 55V-os feszültséget, illetve ezek köztes kombinációit, amit egy görbével is lehet ábrázolni valóban, ahogy mondod, ez tiszta !
Viszont, ha a azt számolom, hogy valójában mekkora energát kell hő formájában a tranyónak eldisszipálni (a környezetnek leadni) az pedig a tranyón eső feszültségből és a rajta átfolyó áramerőből számolható ki !
Az alkalmazásomban 17A áram 11,7V-os feszültség mellett (amit mértem) 198,9W teljesítményt jelent, de ebből a teljesítményből a tranyó csak (17A tranyón átfolyó áram * 170mV tranyón mérhető feszültségesés) 2,89W erejéig részesedik, ami még igen messze van a 94W Pd-től, ha azt disszipációs (tahát hőkibocsájtási) teljesítménynek veszem !!!
És már így is meghaladtam a Pd elvileges maximumát, mivel kettőt alkalmaztam párhuzamosan, ami csak 188W Pd-t jelent elvileg !
És ezt még egylőre simán kibírták.No, szóval ez az ami nem teljesen világos számomra, elvégre azért használtam FET-eket mivel azon sokkal kisebb teljesítmény vész el, ezáltal sokkal kevesebb hőt is kell elvezetni, ez alapján azt várnám, hogy akkor sokkal nagyobb teljesítményre képesek a FET-ek mint a normál (Si-planár) tranyók !
Ha ugyanezt egy normál tranyóvan akartam volna megcsinálni (pl. BD249), akkor ott kb 25,5W-nyi energiát kellene atranyónak hő formájában ledolgoznia (1,5V-os fesz eséssel számolva), ami amúgy olyan 100W körüli Pd-vel rendelkezik. !!!Az igaz, mondjuk ha arra gondolok, hogy a tranyóban legalábbis az S kivezetés egy vékony drótszállal van a szilicium felülethez kötve (a G is, de az ebből a szempontból nem érdekes), azt lehet, hamarabb terhelem túl, a túlzott teljesítményből eredő hővel, mint magát a FET szilicium lapkájában kialakuló, vezető csatornáját, mivel az a hűtőfelülethez van rögzítve a szilicim lapka által !
No, megint jó eszmefuttatást végeztem.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979