Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • And

    veterán

    válasz Barret001 #56020 üzenetére

    "A lítium sem külömb ilyen tekintetben,söt! Hogy tudod megnyomni 3-4C-vel ha 4,2v-od van? Sehogy..."
    Ezt ugye nem gondolod komolyan? Az áramgenerátoros mód ráadásul csak addig érvényes egy Li-ion akkunál, amíg nem érjük el a töltési végfeszültségét, utána már csökkenni kezd az áram, mivel a feszültséget tartjuk állandó értéken. Tehát a fő töltőáram kialakulásakor kifejezetten kisebb a kapocsfeszültség 4,2V-nál. A kialakuló töltőáramot ilyenkor a táp/töltő illetve a cella belső ellenállása korlátozza, ami jó esetben elég kicsi ahhoz, hogy bőven a névleges végfeszültség alatt is kialakulhasson akárhány C töltőáram. Gyári integrált töltőkapcsolások sem adnak a végfeszültségnél nagyobb feszültséget sem üresjáráskor, sem terhelés alatt.
    Mod.: "Mikor a cellafeszültség eléri a 4,2V-ot,kész is van. Tudom hogy itt még nincs feltöltve teljesen,de nem akarom hamar tönkretenni a cellát."
    Azzal nem teszed tönkre a cellát, ha - miután az már kialakult - a névleges feszültségét tartod rajta, és megvárod, míg a kialakuló töltőáram az induló érték kb. 10%-ára csökken. Ez lenne a standard töltési eljárás. Ha a CC/CV-mód váltásakor (vagyis a névleges feszültséget alulról elérve) elveszed a töltést, akkor az akku kapacitásának utolsó 10..20%-át nem töltöd bele, vagyis ennyivel csökkented a kihasználható töltésmennyiséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Barret001 #56020 üzenetére

    Autó generátorok 70-80A-t tudnak! Mérjél már rá közvetlen indítózás után hogy mit vesz fel az akksi.

    Ez nagyon jó példa, segíthet a Li-ion töltés megértésében is. Az a gond, hogy én értem, mit nézel be, de nem egyszerű elmagyarázni.

    Ha már nagyon lemerült az autóakku, de azért sikerül beindítani (akárhogy), a merült akku először sok áramot vesz fel, de miért?

    Mert a generátor feszültségszabályzója azonnal beáll a végfeszültségre, tehát jellemzően a 13,8-14,4 V közötti értékre (típusfüggő).

    A merült akku azonnal megkapja ezt a tápot, az áramot nem korlátozza semmi, a generátor pedig jól bírja.

    Nem azért vesz fel sok áramot az akku, mert túlfeszültséget kapcsolnak rá, hanem egyszerűen azért, mert le volt merülve. De ez az áram utána nyilván csökken, ahogy az akku felszívja magát.

    Li-ion töltésnél annyiban más a helyzet, hogy van egy mondjuk 3 V-ra merült akku, arra toljuk rá a 4,2 V-ot, de ez a feszültség rögtön lejjebb is esik, mert az áramkorlát közbeszól és az akku lehúzza a feszültséget.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák