- TCL LCD és LED TV-k
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- Kiszivárgott információk az új AMD chipek érkezéséről
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Lamborghini – Lian Li együttműködés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Programajánló: idén sem marad el a Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Google Chromecast topic
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Computex 2024: Térhangzás bárhol, bármihez a Creative új fej- és fülhallgatóival
ma Zen Hybrid SXFI, Zen Air SXFI és Zen Hybrid Pro SXFI néven új audio termékekkel bővíti kínálatát a Creative Technology.
-
RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
ph A szabadon szerelhető, bővíthető noteszgépbe a DeepComputing jóvoltából kerülhet a nyílt platform.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
tény hogy a barum kicsit farkasfogas, ettől van hangja meg némi menet közbeni diszkomfort is elképzelhető de a téli dunloppal is rezonál. másfél éve szívok vele.
a felni mindenképp gyári (elvileg) az a kérdés, hogy van-e eltérés bármilyen paraméterben. simán meglehet, hogy minden takkra stimmel, egy gyár, volna értelme annak, hogy egy a méret, nekem is max az ET gyanús de beleérni nem fog. csak én is úgy vagyok vele mint te, hogy legyen 100-as.
futóműállítástól úgy félnek a focusosok mint a tűztől, tudod... ez nem lesz futóműállítva amíg nem muszáj, mert ott a szinte komplett hátsó traktus cseréjének réme az összerohadás miatt.
ez ilyen, ha tudnád hogy hány emberrel röhögtem én már össze, hogy baszki a tied is remeg... csak én félek attól, hogy valamit elszúr, kormánymű, stb.
szóval a lényeg, hogy ettől még lehet 100-as a felni, csak infó nincs róla, hogy ezek takkra egyeznek-e vagy sem. neten mindent megtalálok, azt is, hogy az egyik ET 44-es a másik ET 47,5-ös, meg azt is, hogy egyforma 47,5-ös, KF 63,3 vagy 63,4, ahány oldal annyi hülyeség. ezért kellene a strict gyári adat.
-
DeFranco
nagyúr
én azt sem tudom milyen az a farkasfogas, szerelő mondta amikor nézte, de azt mondta ez lehet eleve a gumitól is.
a dunlop profilmélységre biztosan nincs félrekopva szoktam ellenőrizni elrakáskor. szerintem a nyári sem.
mit kellene látnom farkasfogas guminál egyébként?
2004-es (mk1fl) és 14-es.
első-hátsó csere így szigorúan nem volt, de ment már minden gumi mindenfele (forgásirányt betartva persze) soha nem volt tökéletes.
-
DeFranco
nagyúr
nem. aki átrángatja és megállapítja hogy fostosodik vagy nem fostosodik ez/az/amaz.
beszéltem a futóműves kontaktommal, de ők tényleg csak beállítanak, nem szerelnek, régebben egy szerelő kontaktot adott nagy könyörgésre, az meg kiderült hogy kb. pék, hülyeségeket mondott. erre is azt mondta, hogy hát inkább vigyem máshoz (pedig amúgy rendes fazon tényleg, nem véletlenül őt hívtam először)
innentől van a szokásos kotta, nincs hova menni aki nem pék, legalább is én nem tudok róla.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz tabaga #19623 üzenetére
Amit fentebb idéztél az meg inkább már az ökonometria mezsgyéje, mint a statisztikáé.
Nem. Ez nem ökonometria, ez sima kutatásmódszertan, ezek az elvek érvényesek az okostelefonos endless run game-k szubtrópusi álpápuák szaporodására gyakorolt hatásának vizsgálatától a mérethibás futballcipők lábdeformáló képességének méréséig mindenre. Nem is túl magas fokon, mert én sem vagyok akadémikus csak gyakorló mérőmókus.
Az viszont érdekes, hogy a Michelin nem lobbizik a minimális kopáshatár növelése érdekében. Lehet, tényleg ráfeküdtek erre, hogy 3mm alatt is jól teljesítsenek az abroncsaik.
...mivel a michelinre ráragadt a "jó gumi csak kopik" jelző nem nehéz kidolgozni a matekházit hogy miért is lett hirtelen annyira fontos a használt gumik ökolábnyoma meg hogy a jegesmacinak mindig legyen tiszta víz... ha én ceo vagyok és kihozza a közvéleménykutatás hogy a termékem "jó csak bezöldül" míg a konkurencia hasonló terméke "jó de sárga is marad" akkor én is összegrundolok egy olyan "független" "kutatást" hogy a zöld is szép, jó és különleges, szinte már jobb mint a sárga.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #19635 üzenetére
nem az ujjamból szoptam, volt róla szó itt is máshol is. most rákerestem, megoszlanak a találatok, volt ahol azt írták kopik volt ahol azt hogy pont hogy kevésbé. elég keveset foglalkozok gumikkal egyébként, annyit amennyit váltáskor kell hogy képben legyek, ha nekem megragadt ez az infó akkor azt nem egyszer kellett olvassam.
elképzelhető hogy ez típustól, generációtól függően is változik.
meg amúgy lényegtelen is, nem a michelin gumi minőségét vontam kétségbe, még csak nem is azt, hogy gyorsan vagy lassan kopik (kopjon akkor lassan, nekem mindegy), még azt sem, hogy így vagy úgy tapad kopásjelzőn, az is lehet hogy nincs bődületes különbség (kétlem, de lehet).
azt vontam kétségbe, hogy ennek a "tesztnek" volna bármilyen hasznosítható információtartalma vagy értéke, már azon kívül, hogy a sok suttyó tirpáknak most már van (hamis) muníció védeni a 8 éves linglongot a teszkóparkolóban észosztáskor, hogy az már szinte jobb is mint az új.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Motion_Blur #19661 üzenetére
conti?
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
most vettem észre, hogy a nyári garnitúra egyik gumiján valószínűleg az abroncs levételekor megsérült a belső perem két helyen.
csináltam képeket: [link]
gumis fórumtársakat kérdezném, hogy ez mennyire lényeges sérülés? kukázni kell a gumit? pályázunk, országutazunk, családdal, nem vagyok autóversenyző de bármikor kellhet egy hirtelen manőver...
bizonytalan vagyok mert mégis csak sérült a perem, de a felni nem oda fekszik fel.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mágus2 #25418 üzenetére
Ismerős gumisa pedig azt mondta rá, hogy magának már nem tenné fel, mert egy hirtelen manővernél nyomásvesztést okozhat, ami nyilván balesetveszélyes.
Ha akarom, akkor tudom azt mondani, hogy nem oda fekszik fel a felni tehát ettől még tömören zár, de ha akarom akkor meg tényleg van benne valami, hogy egy hirtelen "rénszarvastesztnél" lefordulhat a felniről a perem így.
Ezért kérdeztem tapasztaltak véleményét, mert eléggé kétesélyes a dolog.
Plusz kíváncsi lennék, hogy ez mennyire általános mert azért ha - teszem azt - cserélem és az első szezon végén ugyanígy megtépi a felnileszedő az újat akkor nyilván nem kicsit leszek zabos.
-
DeFranco
nagyúr
válasz OPiiPO #25572 üzenetére
szerintem nincs ennek olyan borzasztó nagy jelentősége, 40 fokos aszfalt még nem lesz. nyilván jobb lenne hamarabb, de ezért én nem fogok keccsölni. szombat 10-re begurulok aztán napszemüveg. addig várhatóan egyszer, max. kétszer megyünk a kocsival nagyobb kört, hétköznap meg nem használjuk.
de nem értek hozzá csak próbálok józan paraszti ésszel gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #25586 üzenetére
dehogy nem adhatnak ki. ezt nem tudom honnan veszed. glicerint tényleg nem mert eu-s szabályozás alapján veszélyes anyagnak számít (azt hiszem robbanószert lehet belőle kotyvasztani házilag). gondolom van valami kis mozgástér, és van aki bevállalja van aki nem. a fecskendőre viszont nem vonatkozik ilyen tiltás.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #25589 üzenetére
valószínű, mert amúgy adnak. tűt lehet hogy nem, azt nem is kértem, fecskendőt igen.
@BigBlackDog: szedett vetett információk vannak, állítólag nem tiszta a szabályozás és ezért inkább ki sem adják, legalább is recept nélkül. gondolom ismerősnek könnyebben csúszik ki mert tudják hogy nem ellenőr.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
milyen facebook csoportok vannak, ahol használt gumit gyorsan-könnyen el lehet adni? budapest, azon belül zugló a lokáció.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
jó, ha egy 185/65R14-es kiváló állapotú 6-6,5mm-es profilmélységű 4 szezont futott barum nyári gumit akarok eladni akkor mennyiért hirdessem meg?
mármint hogy nem hirdetem, érted, csak kérdezem... hogy ha volna ilyenből egy szettem eladó akkor mennyit kérhetnék érte?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
srácok, két kérdésem lenne:
1: forgásirányos guminál tök mindegy hogy honnan vették le, bárhova visszamehet majd? (a jelölt forgásiránynak megfelelően persze). amikor levették a felniről, nem írták rá honnan vették le, szóltam és utólag ráírták de amekkora tökkelütött bagázs volt, lehet csak rákamuztak valamit. nincs felnin, tehát a felni sem segít az oldal eldöntésében. agyaltam rajta, végül is itt nem kellene hogy számítson hogy jobb elölről vagy bal hátulról vették le. de lehet valamit nem veszek figyelembe.
2: semperit comfort life 2 ment fel, jól látom, hogy nem látok rajta sem forgásirány, sem külső-belső oldal megkötést? ezeknek tök mindegy hogy első alkalommal hova és hogyan rakják fel? (aztán persze meg kell tartani a forgásirányt majd, de ez más kérdés)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz rbalint88 #26008 üzenetére
szia a külső oldaláról tudok, a belsőhöz alá kellene mászni: [kép]
amúgy 1: nálam nem nagyon kopik a gumi, a 4 szezont futott nyárikat 6,5mm-es profillal adtam el. egyformán kopnak egyébként, mert szezononként cseréltetem az első-hátsót.
2: lásd kép@focvis: 1: thx 2: thx, ilyenről még nem is hallottam, hogy van olyan hogy semmi megkötés nincs.
-
DeFranco
nagyúr
nekem barum brillantisom volt, az hozta azt a formát amit jósoltak neki mint korrekt bugyetguminak. első két szezonban tök jó volt, aztán szépen ahogy kezdett bekopni meg öregedni egyre inkább felkeményedett, már nem volt meggyőző a fékúja sem és a menetkomfort is romlott erősen.
ezek ilyenek sokszor, hogy eleinte tok jók csak csúnyán öregednek, csúnyábban mint egy prémium.
-
DeFranco
nagyúr
Barum Polaris 5 vs Hankook W442 Winter iCept RS vélemény?
155/80R13
tesztet nem találtam
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
szakértőket kérdezném hogy a központi furatban egy potenciális egy tizedes eltérés mennyiben jelenthet problémát?
a felnim gyári KF értéke ha minden igaz 60.1 (bár ezt is csak másodkézből tudom, gyári infót még nem láttam, a felnin nincs feltüntetve) viszont a netes keresőkben természetesen csak KF 60-as felnik vannak.
egy ilyen eltérés jelenthet bármilyen problémát, érdemes ráfeszülni vagy a gyári tűrés nagyobb ennél?
-
DeFranco
nagyúr
válasz focvis #41852 üzenetére
köszi, sejtettem, de inkább rákérdeztem a biztonság kedvéért
automaxban rendelt már valaki felnit+gumit egyben? hoz rá egy árat, ami kb. annyi mint a felni és a gumi árának összege, de kiváncsi vagyok ezt kompletten szerelve adják oda (tehát a szerelés is benne van az árban), vagy csak egy látványfeature az oldalon hogy két számot összead helyettem.
@pepe091: köszi neked is.
-
DeFranco
nagyúr
"hívása fontos számunkra kérem tartsa a vonalat"
na, ha összerakod gumi+felnivel akkor 2k-val drágább mint a darabár. ez a kedvezményes szerelési díj, benne van, hogy fel is teszik az autóra.
ha összelegózod darabonként akkor is "jár" csak megjegyzésben tüntesd fel
ennyihekk. kleber krisalp lett.