Hirdetés
Hirdetés
-
Shadows of Doubt teszt
gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!
-
90 wattal tölt a Xiaomi 15
ma Októberben tarthatja a márka a kínai bemutatót, hogy meglegyen az első Snapdragon 8 Gen 4-es telefon címe.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
lo Végre megérkezett, 24 hónap garanciával!Mindenben erősebb, mint a korábbi favorit a Google Chromecast + Google TV 4K....
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bozso68
senior tag
Szevasztok!
Téli gumi vásárlás előtt állok és a típus választásában hozzáértők segítségét kérem. Egy 1.6-os Astra H Caravanom van, a vállalkozás miatt néha telepakolom áruval. Naponta rutin szerint tempós 10km reggel melóba, 10km este haza, viszont néha 300km gyors menet a nagykerbe főúton, sztrádán, mivel mindig késésben vagyok. Nálunk a lakhelyemen a havas utakat ritkán tisztítják, és mindenképpen egy-két dombot meg kell mászni, hogy kiérjek a főútra, persze jégbordák is előfordulnak. A lényeg, hogy egy tuti gumit szeretnék venni, ésszerű keretek között az ár (pár ezer Ft +/-) nem gond. A méret 195/65 R15. Az ADAC teszteket végigolvastam, de a fórumot böngészve már totál bizonytalan vagyok (vagy mégse???).
Köszi előre a segítséget.Zsolt
-
Bozso68
senior tag
válasz neduddki #3999 üzenetére
Kedves neduddki!
Köszi a gyors, kimerítő választ.
A Dunlop SP 4D felé kacsingattam már az ADAC teszt olvasása óta. Kb azt tudja, mint a tesztgyőztes, de szárazon még veri is. A kopás annyira nem fontos, mivel a mostani Semperitem 6 éves, és még kb 5mm van rajta, lamellák 2mm-esek, a telet kibírná. Csak már öregecske. Pláne egy éve költöztünk ide és a városi igényektől eltérő környezet van. Tavaly is volt pár vicces szitu a szűk utcákban.
Tehát a gumin spórolni nem akarok.
Egyébként a 3D, vagy 4D-re gondoltál?Üdv:
Zsolt -
Bozso68
senior tag
Közben sikerült eladnom az öregecske 50%-os Kormoranjaimat 3000/db-ért, így jobb a lelkivilágom .
Már most nézegetem, hogy milyen nyári gumikat vegyek, mert azok is gyalázatos állapotban vannak. Viszont meglátásom szerint nyári gumikban sokkal összetettebb a kérdés, nehezebb megtalálni a jó ár-érték arányt. -
Bozso68
senior tag
válasz konye.gabor #4010 üzenetére
Ezen én is sokat vacilláltam, aztán belegondoltam, hogy a Dunlop nem igazán szokott mellényúlni.
Ezért én be mertem vállalni az új típust. A másik, hogy ez tuti vadi új, nem egy régi DOT számú garnitúra. A harmadik meg az, valahol olvastam, hogy a gumigyártók az adott típusokat minden előjelzés nélkül azért fejlesztik, változtatják. A rizikó ott is megvan .Persze, motoszkál bennem is a kisördög, de remélem nem lesz gond...
-
Bozso68
senior tag
válasz konye.gabor #4025 üzenetére
Sokat vacilláltam az ug8 és a Dunlop 4d között, végül az ADAC teszt hóban mutatott eredménye miatt választottam az utóbbit. Nálunk nem mindig takarítják az utakat ugyanis. A hó az olvadásig hó, letaposott hó, és jég marad , pláne a kocsifelhajtónk is vagy 2 méter magas, meredeken fölfelé vezető szakasz. De természetesen paraszthajszálnyiak a különbségek, tuti mindkettő jó választás.
A 4d viszont elvileg előbb úszik fel a vízen, de ezeket a határokat sosem feszegeti az ember, a tesztek úgy is abszolút profi emberek szubjektív véleménye alapján pontozódnak szélsőséges körülmények között.[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Jönnek a hidegek, inkább felrakattam a Dunlop 4D-ket. A gumist direkt kérdeztem, hogy milyennek látja őket, állítása szerint nem merevfalú, tehát nem fog jobban rázni, mint egy átlagos téli gumi. Pedig sportos jellegű. Ja, és egy 1.6-os Astra H Caravan-om van.
Hazafelé rendszeresen egy kb 300m-es földúton is át kell csapatnom, azon sem éreztem különbséget a régiekhez képest.
És végre nem rángatózik a kormányom, mint ahogy azt tette a hat éves, kopottas nyáriakkal .[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz Motion_Blur #4044 üzenetére
Pont ma reggel olvastam.
A cikk 195/65/R15 gumikról szóló részének a végén pont a Pirelli SC 2 és 3 közötti különbséget külön kiemelik. Az anyagösszetételek közötti különbség pedig nem méretfüggő.Üdv:
Zsolt[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz Motion_Blur #4046 üzenetére
Nem akartam sugallni, de a tesztek alapján valahogy így van a Pirellivel.
Én e nélkül a cikk nélkül választottam gumit, persze ADAC-teszt alapján, és ugyanaz a véleményem alakult ki, hogy a világverő és a silány gumik között nincs árban iszonyat különbség.
Pár ezresen meg ne múljon a dolog. -
Bozso68
senior tag
Végre volt szerencsém esőben kipróbálni a Dunlop WinterSport 4-eket. Próbáltam minél nagyobb vízzel teli teknőben menni, de egyszer se úszott meg egy pillanatra sem, végig jó tapadása volt, pedig 120-130 körül mentem a négysávos főúton, persze mindenkit lehagyva . Csak javaslom a típust.
-
Bozso68
senior tag
Erre vártam!!!
Végre csupa hó volt a négysávos út közepe.
Mindenki a külső sávban taktikázott a lekotort részen, én meg belül a havon közlekedtem 100 körüli tempóban... mindenkit lehagyva.
A Dunlop-okat ezekre a viszonyokra találták ki. Végig stabil volt a kocsi, nem vesztett tapadást. -
Bozso68
senior tag
válasz Satan_Claus #4116 üzenetére
Nyálkás, csúszós, mínuszos aszfalt helyett szívesebben megyek nem agyonra letaposott havon, még ha mindkét sáv szabad. Szerintem komfortosabb.
Különben is: itt a gumikkal kapcsolatos tapasztalatainkat osztjuk meg, a hatásvadászat maradjon a bulvársajtónak.
Üdv: Zsolt -
Bozso68
senior tag
Végre magyarul is megjelent az ADAC 2012-es nyárigumi tesztje.
Itt lehet mazsolázni az eredményeket. Pont kapóra jön nekem is, mivel 205/55/R16-os méretben tavasszal be kell ruháznom egy garnitúrára, és ez a méret is tesztelve lett.
A Yokohama c. drive 2-vel szemezek, de a 3-as kopás osztályzat nem tudom, mennyire durva. -
Bozso68
senior tag
Nekem is ez a kettő az elképzelésem.
A Dunlop aquaplaningja pl 3 pontos, pedig harmadik lett, de a másodig GoodYear is vízen sokkal rosszabb, ezért kiestek nálam, pedig téliből meg ezek voltak a favoritok.
Rábökve az adott típusra mutatja a részletesebb adatokat.
Sajnos árakat nem tudok, még nem néztem utána. -
Bozso68
senior tag
Péter: olvastam a régebbi hozzászólásaidat, amikben a Yokohamát nagyon favorizálod. Van tapasztalat, hogy a c drive 2-es mennyire kopik?
Előre is köszi:
Zsolt -
Bozso68
senior tag
Köszi az infót.
A 60.000km-t kicsit soknak tartom, de kell a marketing.
Vásárlói véleményeket olvastam róla a tyrerewievs.co.uk-n, nem ájultak el tőle.
Ellenben a Dunlop-ról szinte csak jókat mondanak.neduddki: lehet, hogy igazad lesz még a végén, és a nagyok közül a Dunlop-ot választom, mivel kevésbé kopik.
De a DOT-okban is lehet igazság, hogy az új gumikeverék máshogy viselkedik.
Két nap masszív böngészés után a választásomról bátran kijelenthetem: a fene tudja...
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz neduddki #4131 üzenetére
Téliből is a Dunlop Wintersport 4D van. A helyzet, hogy nem a legkonzervatívabb a stílusom. Ehhez hozzájön, hogy néha nem választhatom meg, hogy mikor, milyen körülmények között, és mennyi idő alatt kell akár megpakolt kombimmal A-ból B-be eljutnom. A gumin már ne múljon.
És manapság, a nagyon jó fékrendszerek idején már a gumi tapadása sokkal lényegesebb szempont.
Nem tudom elfelejteni, amikor a Ringen részt vettem egy vezetéstechnikai tréningen, és a feladat szerint két kerékkel a száraz aszfalton, két kerékkel a nyuszmákos takonyon kellett vészfékezni. Az ember büszke volt, hogy kb egyenesen megállt, reflexszerúen mozgatva a kormányt. Következő feladat ugyanez volt, csak a fékezés megkezdésekor el kellett engedni a kormányt. Mondanom se kell, a kocsi ABS-e nyíl egyenesen vezette meg a kocsit megállásig. Még az agyonkopott nyári Bridgestone-jaimmal is. Csak a féktávolságom volt iszonyat. Azon a tréningen láttam, mi a különbség gumi és gumi között, és ott fogadtam meg egy életre, hogy a minőségből, és gumiállapotból nem engedek.[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz neduddki #4137 üzenetére
O.K. Én is észrevettem még tüzetesebben, hogy ez a 3, csak nem akartam szaporítani hozzászólásaimat .
Pro-kontrához annyi, hogy a hp-t váltja a 3, és jó a marketingje...
Tetszik, ahogy a baleseti statisztikák alapján tervezték a tulajdonságait.
Egyébként nem a sport jelleg a lényeges számomra, hanem a jó tapadás és optimális viselkedés.
Persze, az árfekvés is döntő, de még árlistát nem láttam. -
Bozso68
senior tag
Most olvastam egy gumis oldalon, hogy a Primacy 3-at nem gyártják 205/55/r16-os méretben .
Szűkül a kör... -
Bozso68
senior tag
Nahh, a kérdés:
1.6-os Astra H Caravan-ra 3 jelöltem van:
Michelin Primacy Hp
Dunlop SP Sport Fastresponse
Continental Premiumcontact 2Szerintetek melyiket válasszam?
Szempont a jó tapadás, de ne kopjon le nagyon gyorsan.Ahogy írtam, a Dunlop felé húz a szívem, mivel a téli is az (4D).
A gumis szerint a Conti egy szinten van vele, mostanság a Michelin meg jobban kopik.Köszi:
Zsolt -
Bozso68
senior tag
válasz neduddki #4163 üzenetére
A GoodYear Optigrip forgásirányos, ezért hajlamos a fűrészfogas kopásra, így kiesett a gumissal való beszélgetés során, pedig ma délig befutó volt.
Végülis megrendeltem a Primacy HP-t.
Még sose volt Michlein-em, kíváncsian várom, hogy kipróbálhassam.
A terveim szerint két hét múlva hétfőn lesz a csere. -
Bozso68
senior tag
válasz kleinguru #4165 üzenetére
Szia!
A 20000Ft körüli áron ebben a méretben a legjobb gumik közül választhatsz.
Én mindenképpen valamelyik prémium kategóriást javasolnám, gumin nem spórolok.
A Debica-t én a helyedben, mint TESCO gazdaságost, elfelejteném.
A Conti EcoContact 5 viszont egy másik véglet.
Először is tudni kell, hogy milyen körülmények között, és mennyit mész a szezonban, milyen stílusban vezetsz, mennyire fontos a kopás.
Autópálya, város, vidéki főút, vegyes.Én a Michelin (Primacy HP) és Dunlop (SP Sport FastResponse) márkákat javaslom, de ez egyéni. Én ezek közül választottam az előbbit, de nézz körül pár tesztet.
Zs
-
Bozso68
senior tag
válasz kleinguru #4170 üzenetére
Az a baj, hogy én nagyon csak prémiumban gondolkodom, azzal vagyok csak nyugodt. Nem akarlak számodra esetlegesen felesleges költségekbe belelovalni, ha netalántán valamilyen kompromisszumos típus is megfelel.
Érdemes neduddki mintájára pár gumist végigjárni, hogy mit javasolnak a szokásaidhoz, vagy GumisPeter-t megkérdezni itt a fórumon, ő gumiszereléssel, értékesítéssel foglalkozik.neduddki: most már hivatalosan is michelin-es vagyok, ma felrakattam a HP-ket. Esegetett az eső nem volt lehetőségem a városban nagyon próbálgatni, csak hazafelé a főúton 130-ról 70-re csináltam egy fékpróbát a nedves úton. A nejem háborgott is a kemény negatív gyorsulás miatt, pedig előre szóltam. A többit pár nap múlva meglátjuk, hétvégén túrázunk egyet, addig csak bejáratom kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
JoEv = GoodYear
A többit könnyű megfejteni.Lenne két kérdésem az igazán hozzáértőkhöz:
Eltérő sebességindex és terhelhetőség a gumikeverékben is különbséget jelent? Magyarul: ugyanazon típusnál a H, illetve a V jelölése a keményebb ugyanannál a terhelhetőségnél, illetve a 91, vagy a 95 terhelhetőség a keményebb ugyanannál a sebességindexnél? Ha vannak, jelentősek ezek a különbségek?
A másik: van valós differencia az MO (Mercedes gyári szerelés), és a jelöletlen Primacy HP között, vagy ez csak parasztvakítás?[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Még egy kérdés: az összes HP GRNX-es?
-
Bozso68
senior tag
válasz neduddki #4182 üzenetére
Nekem ez jött le, már a kocsin néztem, hogy MO. DOT 0312, német gyártmány. Szerintem a Merci Special Edition egyszerű marketing. Annyi Merci nincs hazánkban, amennyi ebből a gumiból bejött .
Alighanem a Porsche-ra, meg egyéb kemény típusra szánt gumik nem szerelhetők más kocsira (N, C, K).A Dunlop-jaimat ma raktam el pihenőre, fiammal kipiszkáltuk a lamellák közül a kavicsokat. Sajnos nálunk egy kavicsos résszel kezdődik az utca, nem csoda, hogy másfél órát vesződtünk, mire a 4x2000 lamella, meg a mindenféle szűk vízelvezető megtisztult.
-
Bozso68
senior tag
Ma kirándultunk egyet. Siófokon nulláztam a computer-t, és Campona, kis nagyfalu, majd haza Ösküre 8,2L átlagfogyasztás úgy, hogy ebben kb 100km GPS szerinti 140-es tempó tempomattal is benne volt. Ja, és 1.6-os Astra-H 4 személlyel. A Primacy HP-ről az első benyomásom, hogy ténylegesen nagyon halk, 140-nél csak alig hallható surrogó hang jött, pedig füleltem rendesen. Azt felejtettem csak el kipróbálni, hogy üresbe kirakott váltóval motorhang nélkül mit produkál.
A komplett családdal a hátam mögött nem akartam a kanyarstabilitását tesztelni.[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Küldtem én is levelet a Michelin-nek MO ügyben. A válasz ide vonatkozó része:
"Az MO jelölésű abroncsainkon a nem jelölthöz képest annyi a különbség, hogy a mintázati elemek blokkjainál néhány esetben a sarkok le vannak kerekítve, hogy még csendesebb legyen a gumi. Ezt kéri a Mercedes. Minden más műszaki paramétere a guminak ugyanaz, az ilyen abroncs felszerelhető más autóra is, tehát semmilyen problémával nem fog találkozni az MO jelölés miatt az Astrán."
neduddki: A Primacy 3 engem érintő méretének őszi megjelenését nagyon sajnálom, de ez van, kiböjtölni nem tudtam volna augisztusig. Szívesen elolvasnék egy összehasonlító tesztet a HP-vel.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Közben kitaláltam egy összeesküvés-elméletet, amit egy másik topicban már leírtam, de itt is megosztom :
Persze, ki akarják futtatni a HP készletet, csak azt nem értem, hogy az MO jelű HP-m 2012 januári gyártású. Miért nem Primacy 3-at csináltak már akkor? Lehet, hogy a Mercedes nem vette át az újabban legyártott HP-ket, hanem a Primacy 3-ra kapott elővásárlási jogot? Ez megmagyarázná a rengeteg piacon levő MO jelölésűt 215 méret alatt. Szívesen megnézném a most készülő Mercik abroncsait.
-
Bozso68
senior tag
válasz Calogero #4235 üzenetére
Szia!
Én most ruháztam be A Primacy HP-re. Ráadásul mától pár napig, ha vásárolsz Michelin garnitúrát, üzemanyagutalványra is jogosult vagy. Én elsiettem, nekem nem jár sajna.
Turanzám volt, kopós gumi, Optigrip forgásirányos, tehát fűrészfogas kopásra hajlamos, a Conti márkái meg túl sok tesztet nyernek ahhoz, hogy ne legyen gyanús . A Conti is kifejezetten kopós, a Ford pl emiatt kártalanított egy Ford széria gyári szerelésű Conti Premiumcontact 2 tulajait, és áttért A Primacy HP-re.
Szóval én a HP-t javaslom.
Arra vigyázz, hogy az MO jelölés a Merci gyári szerelését jelenti, de erről a Primacy HP okán az Opel és a Gumis topicban írtam egy elméletet,
A Primacy-ból elég a 91H a H Astrára, nekem a kombin is az van.Ja, és a Turanza után ez jóval komfortosabb, és piszok csendes.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
válasz Calogero #4244 üzenetére
A Michelin nemrég válaszolt a kérdésemre MO-ügyben:
"Az MO jelölésű abroncsainkon a nem jelölthöz képest annyi a különbség, hogy a mintázati elemek blokkjainál néhány esetben a sarkok le vannak kerekítve, hogy még csendesebb legyen a gumi. Ezt kéri a Mercedes. Minden más műszaki paramétere a guminak ugyanaz, az ilyen abroncs felszerelhető más autóra is, tehát semmilyen problémával nem fog találkozni az MO jelölés miatt az Astrán."
Én sajnos ebben kategorikusan gondolkodom, és ott a "félelmem", hogy ha esetleg csak egyet kell cserélnem, akkor ugyanolyan speciális jelölésűt tudok-e szerezni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez az én bónám.A H és V sebességindexű gumik anyagában nagy különbség nincs, lehet, hogy ha megkérdezi a gumis, a V-t választom én is.
A benzinutalvány miatt most különösen ajánlatos a Michelin.
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Tegnap volt egy kisebbfajta felhőszakadás nálunk, tesztelhettem az új gumikat.
A vizes úton a Primacy HP a zöld technológia ellenére nagyon jól tapad, és jó a fékhatás.
130 körül kerestem az úton a nagyobb tócsákat, csak egy méretes vízátfolyáson éreztem egy pillanatra bizonytalanságot. Nemhiába, azért ez asszimetrikus mintázat.
Szokás szerint mindenki csak húzódott le előlem a négysávoson...
Nagyon kellemesen csalódtam .[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Neduddki által írt szempontokon kívül még: ugyanaz a terhelhetőség, sebeségindex, autómárka-specifikáció, esetleg defekttűrőség (ha van ebben ilyen) ?
Az tudom, hogy 2 Turanzám defekttűrő, 2 pedig normál volt. Súlyban, oldalfal merevségben óriási különbség volt.
Én, a kompetens agyammal tuti, az egyforma oldalfal-keménység re törekednék, mert az ennyire érezhető különbség nem ugyanazt a viselkedést jelentheti adandó alkalommal.
A futófelület festése lehet, hogy specifikációfüggő?
A minimális DOT-eltérés nem gáz.[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
-
Bozso68
senior tag
Mindenképpen harcold ki az igazadat, tűnjön az bármennyire macerásnak is.
Ugye előírás, hogy tengelyenként típusra, specifikációra ugyanaz a két gumi kell, biztonságra meg fontos, főleg, ha már pénzt áldoz rá az ember, hogy az összes 4 gumi fillérre egyezzen meg.
Sajnos a szállító trehánysága csomagküldéses vásárlásnál benne van a pakliban.
Viszont Te 4-5-6 évig használod azt a szettet, és ha nem jársz most a végére, akkor bármikor ránézel a kocsira, mindig eszedbe jut, hogy valami nem az igazi...
Mert ugye ilyen gumit általában olyan ember vesz meg - hozzám hasonlóan -, aki inkább rááldoz, mintsem valami TESCO-s gazdaságos virslin reszkírozzon.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen