- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Márton #15067 üzenetére
Akkor is elállhatsz, ha 14 napig folyamatosan használtad a terméket, de ez esetben meg kell térítened a boltnak a termékben bekövetkezett értékcsökkenést. Az elállási jog csak annyira engedélyezi az ingyenes használatot, ami a termék kirpóbálásához feltétlenül szükséges.
A linkelt oldalon e szempontból pontatlan a szabály leírasa.
-
asdf_
veterán
válasz Márton #20216 üzenetére
Rendeltetesszeru hasznalatot akadalyozo hibanal lehet elallni a vasarlastol/cseret kerni. Egyetlen pixel egy ccd-n szerintem keves lesz ehhez. Raadasul ezt jellemzoen szoftveresen fixelni lehet gepen belul (es neha egyenesen szukseges is, mert egeszen mas hibat dob egy ccd 35 fokban, mint ejjel 0 fokban csillagot fotozva). Egeszen biztos vagy benne, hogy tovirol hegyire vegigolvastad a hasznalatit ezugyben? Milyen geprol van szo?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Márton #21144 üzenetére
Nem az atveteltol szamoldoik a 14 nap, es meg azt sem lehet mondani, hogy csak akkor koteles visszafizetni, ha mar tenylegesen atvette. Persze azon el lehet rugozni, hogy lehet-e egyaltalan ketseget kizaroan igazolni, hogy visszakuldte az ember.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
-
Achar
tag
válasz Márton #21233 üzenetére
Sziasztok,
Előre is elnézést kérek, ha rossz helyre írtam, de többnyire segítséget szeretnék kérni,
A történet: Januárban rendeltem egy nagyobb csomagot.Utánvétellel. 50000ft értékű, egy nagy webshop, nem egy sufnibolt. Több telephely, hatalmas kereskedés.
Mai nap felhívott egy ügyintéző hölgyike, hogy egyenlítenem kellene az összeget, mert nem kapták meg, és mindenképp ki kell fizetnem, mert az náluk hiány, közöltem hogy kp-val fizetve volt. A dolog pikantériája, hogy címre hozták volna, de abban az időpontban nem tudtam átvenni, így volt lehetőségem átirányítani csomagpontra, ott vettem fel pár nappal később, január 13-án.
Telefonáltam a csomagpontra, ahol a hölgy készségesen csomagszám alapján bizonyította, hogy fizettem, majd átvettem, ők az összeget a futárszolgálat felé utalták.
Majd felívott egy úr(üzletvezető valszeg), hogy beszélt a futárszolgálattal is, kisebb beszélgetés után (semmi durvulás), flegmán közölte, hogy akkor majd a futárszolgálattal kifizetteti, én meg majd rendezzem a futárszolgálattal ahogy akarom, amit valószínűleg kell is. Nem tudok még egyszer kirántani 50 rongyot, ilyenkor lehet fordulni egyáltalán valamelyik szervhez? Fogyasztóvédelem vagy jogi úton hogy lehet ezt kiküszöbölni, hogy egy terméket kétszer fizessek ki?Köszönöm előre is!
Bocsi Márton, véletlen válaszoltam a tiedre.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Márton #21849 üzenetére
Akkor 15 napra való törekvés érvényes. Ha letelt a 15 nap, akkor kezd el verni az asztalt, hogy igazolják, hogy mi tart ennyi ideig és sürgessék meg a dolgot.
Olyan jogszabály nincs, hogy ha valamit már egyszer javítottak és még egyszer elromlott, akkor köteles a bolt cserélni. Az új jogszabályban lesz majd olyan, hogy egy terméket max. 3-szor lehet javítani, de ezt csak jövőre vezetik be.
-
Kaci84
őstag
válasz Márton #21914 üzenetére
Nagyon gyorsan jelentsd be a megyédnek megfelelő Békéltetőnél a dolgot emailben. Egyrésut kikéred a véleményüket meg ha megindul az eljárás a bolttal is felveszik a kapcsolatot ez meggyorsíthattja. Amúgy hiába mutogatnak a szervízre te a boltal állsz jogviszonyban. Ők fizessenek neked szépen ők meg lejáttszák akivel akarják. Bírom a boltoknak ezt a szervíz meg beszállító meg gyártó felé mutogatast.
-
Kaci84
őstag
-
asdf_
veterán
válasz Márton #21916 üzenetére
Ha az első évben vagy, vagy a bolt volt olyan hülye, hogy z év jótállást irt a jótállási jegyre x+y helyett
PTK 6:159. §
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. -
Exodion
aktív tag
válasz Márton #22189 üzenetére
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.erre lehet hivatkozni es atterni masikra pedig a:
6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.De majd kijavit valaki aki jobban ert hozza . Dehat ezzel is vissza tud nyalni a fagyi, mert a bolt tovabbkuldte es mossa a kezet nem nala van o torekedett a legfeljebb 15 napra. Szoval onnan mar eleg nehez megfogni, de nem lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
-