Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz RECSKA #9 üzenetére

    Gondolom lesz benne 9-es is bőven...

    I am having fun staying poor.

  • up

    senior tag

    válasz RECSKA #9 üzenetére

    Elolvastad, amit linkeltem? :)

    Building for Yesterday's Tech... Tomorrow

    Over the course of his speech, Carmack touched on several different technologies that have either just become available (many of them on ATI's newest chip, the R300), and others that will be available within the near future. He explained that the DOOM 3 technology was, believe it or not, based around the technology that became available with GeForce1-level hardware. Seem surprising? Carmack understands this.

    He asked for a show of hands as to who was still using an original GeForce 256 as their primary gaming card. The response was negligible (hardly a surprise at a gathering populated largely by hardcore gamers), and served to prove his point: ''By the time that software comes out that takes advatage of [the hardware it was designed for], usually people don't even have that original hardware anymore.


    A Doom III olyan technológiákon alapul, amik már legkésőbb a dx7 óta (geforce 1) elérhetők. Ha jól következtetek, akkor ez azt jelenti, hogy még dx8.1 sem kell hozzá (semmi olyan alapvető effektet nem használ, ami csak a 8.1-től vagy pláne a 9-től lenne meg). A Shadows Volumes egy 1977-es algoritmus, és a számításához egy stencil buffer egység kell, ami egyes dx5-ös (pl Permedia 2) kártyákon már megvolt, és az összes dx6-oson rendelkezésre állt. A Per Pixel Lightning szintén nem újkeletű: dot3 texture blending kell, ami egyes dx6-os kártyákon már volt (pl Permedia 3), ill az összes dx7-esen, valamint cube mapping (dx7). Ez nem meglepő, mert amikor Carmack elkezdett dolgozni a játékon, 2000 elején, a gf1 volt az elérhető legerősebb kártya.

    A fentieket egy francia dossziéból szemezgettem, aki bírja a nyelvet, sok egyéb nyalánkságot találhat itt: [L]http://www.presence-pc.com/articlev3.php?article=95&page=1[/L]

  • FreeM

    aktív tag

    válasz RECSKA #9 üzenetére

    Rosszul tudod (meg még sokan mások is itt, akik makacsul ragaszkodnak ahoz a blődséghez, hogy a Doom III az DX7, 8 , 8.1 vagy valami mást használ a megjelenítéshez).

    A Doom III OpenGL-t használ, semmi köze a DirectX-hez! (Legalábbis ami a grafikát illeti)

Aktív témák