- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
ph A TCL S45H és TCL S55H a nyár folyamán kerülnek a magyar boltokba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Akciófigyelő: nagyobb kedvezmények az Asus idei csúcsmobiljaira
ma A Zenfone 11 Ultra és a ROG Phone 8 árából is faragtak minimum 60 000 forintot.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
válasz
cousin333 #13371 üzenetére
Amit leírtál tanácsnak tök jó nagyjából én is erre terelném a vásárlást, csakhogy egy apró pici dolgot nem vettél figyelembe. Amiket ajánlottál azok csaknem mind a duplájába kerülnek annak, mint ami helyett ajánlod őket, a súlyról meg nem is beszélve, hisz azért elhangzott a súly és méret csökkentés is mint igény.
Az X-T1 váz 400e vs X-T10 230e
Az XF 10-24 330e vs Samyang 12/2 120e
vagy
Az XF 14/2,8 280e vs Samyang 120eNa és persze a sláger 56/1,2 ami tényleg egy remeg darab és sok Fuji tulajnak fáj rá a foga, nekem is de 330e és gyutávban legalábbis kiváltom a 60/2,4-el (tegnap linkeltem vele készült fotókat). Mivel ha megnézem a leváltásra kerülő Canon cuccot abban nem volt portré obi, gondolom a jövőben se az lesz a fő téma, alkalmi "asszony" fotózásra meg a gyerkőcöket lekapni azért használható a 60/2,4 is bár erről volt már itt szó, viszont a vélemények erősen megoszlanak a felkutatott tesztekben is.
Az már saját tapasztalat, hogy az új 16-50-es obi semmivel nem rosszabb képet rajzol, mint a jóval nehezebb és drágább 18-55-ös, (volt nálam 1 napig, de inkább visszaadtam és 18/2-est vetten az árán) de cserébe hogy nem f2,8-ról indul, 16-mm-en kezd az f3,5-el és az a 2mm nagyon sokat tud számítani, nagy fényerőre és szűk bokehre meg ott a 35/2 ami egy kis huncut csoda.
Egy szó mint száz, amit KuZo kinézett kezdésnek tökéletes, bár ha számít a súly én a 16-50/50-230 párost ajánlanám, a 18-135 helyett, megtoldva a 35/2-vel és innen lehet továbblépni ha bejön a cucc, mert ha nem akkor a jó drága obikkal jó nagyot lehet bukni. A 12/2 Samyang csak lassú megfontolt képelésre, mert a manual az manual, bár f8-on 1m-től a végtelenig minden éles viszont a kereső is kellően sötét lesz rekeszelve.
-
Clemi
veterán
Ha azonnal van vevő a 18-55-re az jó, de mint írtam a 18-135 jó nagy és nehéz ezt vedd számításba.
A Fuji vaku rendszere a Canon 7D-hez képest buta, kezdetleges. A Nissin i40 mint vaku okos, meg TTL meg elvillantja a váz, viszont sötétben ha állítani akarsz rajta legyen nálad zseblámpa amivel megvilágítod a tárcsáit, de cserébe kicsi, könnyű bár nem egy fényágyú. De a Canon vaku szolgáltatásait ne várd, nem egy súlycsoport.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Csak hogy mutassam is, itt van 3 kép a Samyang 12/2-vel. A módban auto ISO mellett csak kattintottam három képet, rendre f2, f5,6 és f8 blendével. Semmihez nem nyúltam, csak exponáltam a blende állítás után, még az élességgel se foglalkoztam. Látszik szerintem így is, hogy változik a kép fényereje, pedig szerintem nem kellene. De hogy miért ilyen, fogalmam nincs. A 18/2-nél nem változik a fényerő ahogy a blendét zárom.
-
Clemi
veterán
válasz
madgie #13408 üzenetére
Tényleg nem tudom ezt miért csinálja,
de hogy tuti legyen csináltam egy újabb sorozatot. Állványra tettem a gépet, és fix 200-ra állítottam az ISO-t a fókusz zóna módban és ugyanott minden képnél. A fájlok alatti megjegyzésben látható a blende. A szűkebb látószögű képek egy Pentacon 50/1,8-al készültek.
Csináltam kézből az ablakból is, (nem állványról, de átkapcsoltam egypontos fókuszra és minden képen ugyanoda mértem fényt) hogy ne zavarjon be a túl nagy fényerő különbség. Látszik, hogy változik a fényerő, mintha az automatika nem tudna mit kezdeni a túl szűk blendével, mert f11-től kezdődik a sötétedés, bár az elkészült kép valamivel világosabb a gépen nézve, de f11 és f16 vagy f22 blendénél a keresőben szinte alig látni valamit olyan sötét lesz. Ez elképzelhető, hogy az amúgy is kevés környezeti fény miatt van, de a télen képeltem már a Samyanggal és rekeszeltem, hogy tuti éles legyen minden, és akkor se láttam már mindent hogy mit fotózok.
A menüben a képernyő beállításoknál természetesen be van kapcsolva az expozició előnézet és a képeffektusok előnézete. Az AE+Fókuszterület zárópontja (Interlock Spot AE & Focus Area) menüt próbáltam ki és bekapcsolt állapotban is, nem változott semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz
hegyimorc #13410 üzenetére
Lehet hogy mivel közben még töltöttem hozzá, megváltozott a belépési link. Itt van egy másik
-
Clemi
veterán
válasz
konyi79 #13413 üzenetére
Igen újra mértem a fényt az expo gomb felengedésével, és mint írtam a lakásban lévő másik manual obival is ezt csinálja, vagyis f8 felett sötétedik az EVF és nem a valós képet mutatja, de az elkészült kép is sötétebb lesz.
Kipróbáltam a 18/2-vel ugyanezt, annál az égvilágon semmit nem változik sem az EVF képe sem az elkészült kép. -
Clemi
veterán
válasz
rbalint88 #13416 üzenetére
A nem manual üvegek csak addig húzzák be a blendét amíg félig lenyomva tartom az expo gombot, vagyis csak számol a blendével.
(#13418) Abby Normal Pontosan tudom hogy kellene működnie, csakhogy valamiért nem így működik és nem tudom mi az oka. Hiába nyomkodom az expo gombot, hogy újra fényt mérjen, nem világosodik ki az EVF csak expo korrekcióval tudom világosítani.
-
Clemi
veterán
válasz
Abby Normal #13422 üzenetére
A helyzet úgy változott, hogy semmi nem változott
Kipróbáltam az X-M1 géppel, annál nem csinálja a sötétedést.
Csináltam egy Factory resetet (mindkét almenü pontot) de semmi nem változott. Már csak azt nem tudom, hogy az X-T10 ilyen M obival, vagy csak az enyém ilyen. Tudok vele élni, mert f11- f16 fölött nem igazán szoktam fotózni, de azért zavaró, ha esetleg mégis. A nem Manual obikkal semmi gond, azokkal nincs ez a jelenség.
-
Clemi
veterán
válasz
Abby Normal #13433 üzenetére
Valóban szó szerint erről megy a diskurzus. Igen a legújabb FW van a vázon.
Ebben a témában van egyébként X-T10 tulaj akinek van Samyang 12/2 obija is és nyilatkozna nála mi történik f22-re rekeszelve f4-hez képest az EVF-ben, vagy akár a kijelzőn?
-
Clemi
veterán
Próbáltam persze, de semmi nem változott.
(#13436) 80hun Az A ez az X-A1-et jelenti? Csak mert ahogy írtam az X-M1-en nincs semmilyen sötétedés. Persze van, ahogy tekerem, de amint fényt mérek teljesen normális és ugyanolyan a kép "világossága" mint f2-n
Azt azért megemlítem, hogy a másik manual üveggel ugyanezt csinálja, úgyhogy nem Samyang hiba.
-
Clemi
veterán
válasz
madgie #13445 üzenetére
Az X-T10 is azt csinálja, (sorozatnál venni észre), a kártyára írás alatt, (kiírja, hogy STORING) vagyis a puffer ürítés alatt, hogy az utolsó képet mutatja. Megjegyzem teljesen mindegy, hogy F+RAW, F, vagy NORMAL a képminőség beállítás.
Igaz nekem nem 95 MB/S sebességű a kártyám, csak SDHC I van, ami névlegesen 45 MB/sec sebességű bár szerintem erről már volt itt szó, hogy érdemes-e a gyorsabb kártyát megvenni.Szerk: Kipróbáltam valamit. A képernyő beállításoknál a képmegjelenítést kikapcsoltam és így valóban csak pár villanásig látszik az exponált utolsó kép, illetve a storing felirat
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz
DonRazzino #13450 üzenetére
Erre én a DSLR-en szoktam rá, mármint a megnézésre, bár a kijelzőt kikapcsolva tartottam, viszont a kereső ugye az "átnézős" kereső volt és nem vetített
Na most én is kikapcsoltam
-
Clemi
veterán
válasz
MC Pite #13453 üzenetére
Mivel nekem 1,5mp-en volt, így a sorozat közben láttam igen, de CH-n az a 8 kép hamar lepörög és akkor állt meg a kép, de voltam olyan ostoba, hogy azt hittem a puffer ürítés miatt állt meg, holott én kapcsoltam be a kép megnézést automatikusan.
Ennek ellenére sorozatnál ha megáll a váz mert megtelt a puffer, nekem most vagy 10mp mire kiírja a kártyára így addig nincs több expó, vagy csak nyögve nyelősen egy-egy. Most egy elméleti 48 MB/s sebességű Samsung kártyám van, nem tudom ez mennyit gyorsulna egy valóban 96 Mb/s sebességű kártyával mert amit vettem Transced 96/60-as UHS-I az Amazonon, az sajna még lassabb mint a Samsung kártyám, legalábbis az olvasási sebessége nem éri el a 20 MB/s sebességet. De erről már volt itt szó korábban, hogy kb ez a max írási sebessége a váznak, mármint a Samu 48 Mb/s írási sebessége, így annál nem is érdemes gyorsabbat venni. Persze akinek ebben saját tapasztalata van cáfoljon meg és már veszem is azt a gyorsabb kártyát -
Clemi
veterán
Szerintetek mennyiért lehet továbbadni a még garanciális, ráadásul nem decenteres Samyang 12/f2 obimat?
-
Clemi
veterán
Az X-T10 tulajokat kérdezem, hogy az 1.10-es FW esetleg megvan-e valakinek. Kipróbálnám, hogy azzal mi történik, ha rekeszelem a Samyang obit, viszont nekem sajna nincs meg csak a legfrissebb.
-
Clemi
veterán
válasz
madgie #13575 üzenetére
Igen, f5,6-tól már érezhetően, de f8-tól már fókuszálni se tudok (na jó tudok, de sötétebb minden és már zavaró a fokuszálásban és komponálásban) és ezt csinálja más M obival is (az kijelzőn és az EVF-en is). Kipróbáltam, az X-M1-en nem csinálja, és ahogy korábban szó volt róla, az X-Ex és az X-T1 tulajok is azt írták, hogy nincs ez a jelenség.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz
madgie #13577 üzenetére
Kültérben is, de jellemzően ha kicsit gyengébbek a fényviszonyok jobban sötétedik. Ilyen volt a télen egy szürke délutánon is.
Hogy konkrétabban fogalmazzak, nem azt látom a kijelzőn/keresőben mint amilyen a kép lesz, mintha egy bizonyos blende érték után elfelejtene működni a live view funkció.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz
DonRazzino #13579 üzenetére
... kerestem én is, de nem találtam, illetve olyat aminél necces volt, hogy kompatibilis-e.
-
Clemi
veterán
Mégis meglett a legújabb családtag. Tényleg nem semmi a 14/2,8 mármint az élességet a torzítást nézve. Sajna képelni majd csak a hétvégén lesz időm, de hazafelé a szerzeménnyel csak úgy kézből ezt lőttem. Így ahogy a vázból kiesett, semmit nem csináltam vele.
-
Clemi
veterán
X-T1 tulajokhoz kérdés. RAW-Fine beállításon, egy UHS-I vagy (nekem Sandisc Extreme Pro 95 MB/S kártyám a leggyorsabb) kártyát használva, egy 8-10 képből álló sorozatot mennyi ideig ír ki a váz a kártyára?
Egy ilyen sorozat után nekem az X-T10 kb 14-15 mp alatt végez, vagyis annyi ideig villog a hátoldalon az írást jelző led. -
Clemi
veterán
Megint kérdésem van
A lényeg, hogy a váz kártyára írási sebességét nem értem miért ilyen lassú. Van összehasonlítási alapom, mert itt van az X-M1. Mindkét vázon beállítottam ugyanazt a RAW+F minőséget, kikapcsoltam minden képjavítást, csak a zajszűrés van -2 értéken, minden más 0 (ahogy a videókon látszik). A két vázba ugyanazt a Sandisc Extreme Pro 32GB-os kártyát tettem (cserélgettem). Ami eltérés, hogy a X-M1 sorozata lassabb, de ott is megálltam 10 képnél. Ami nagyon szembetűnő az az egyes felvétel utáni kiírás sebessége.
Szeretném a véleményeteket kérni. Nézzétek meg a linkelt mappában a videókat, amiken jól látható az állapotjelző LED villogása amíg a váz ír a kártyára. -
Clemi
veterán
Valami történt, de esküszöm halvány fogalmam nincs hogy mi.
Kérdeztem a véleményeket a kártyára írás sebességéről. Válasz nagyon nem jött, gondoltam frissítem, vagy felírom ismét a FW-t. A váz nem engedte. Nos akkor legyen egy gyári visszaállítás. Megtörtént. Nézem a kártyára írás sebességét...
Mint a villám, vagyis pont olyan gyors mint az X-M1, nézem a gyors sorozatot
a puffer töltés után a kiírás kb 6 mp (eddig 16-17 volt)
nézem a menüt, hogy nos akkor állítsuk megint a különböző paramétereket ahogy eddig megszoktam és lássuk mitől volt a lassulás.
A menüben semmi nem változott, minden úgy van, ahogy eddig használtam. Egyedül az energia gazdálkodásnál a nagy teljesítményt kellett bekapcsolnom, és a Quick menü menüpontok állítódtak vissza gyárira és a funkció gombokra programozott funkciók. Minden más még a C1-C7 beállítások is maradtak ahogy korábban belőttem.
Egyszerűen nem értem mi történt, mitől javult meg a kiírás sebessége. Mindez tök királyság
ellenben baromira bosszant, mikor nem tudom mi miért történik.
-
Clemi
veterán
Szerintetek kinek nyomjak be egyet? Nem elég, hogy félig lóg a jobb hátsó "hüvelykujj" támasz, ma szembesültem vele, hogy az elől lévő gumi borítás is elkezdett leválni a bal oldalon. Azért ez eléggé gáz nem? Jaaa és mindez egy fél éves X-T10-en.
-
Clemi
veterán
válasz
Rum.cájsz #13671 üzenetére
Tudom hogy gáz, nagyon gáz, és nagyon ki fogom miatta verni a balhét! Ami még nagyon gáz, hogy pont összemértem az X-M1-el az akku fogyasztást és elkeserítő. A fullra töltött akkuval 180 kép és piros az akku jel, mindezt fix stabi nélküli obival (35/f2 és 14/f2,8) csak egyes kép módban, semmi sorozat, semmi különleges effekt. Ehhez képest az X-M1 140 képnél még félig töltött akku jelzést adott.
-
Clemi
veterán
De az most miért van, hogy mióta a kezemben volt egy T1-es belenéztem a keresőjébe és lőttem vele párat, azóta rá vagyok kattanva, hogy akarok egyet?
-
Clemi
veterán
válasz
#86322688 #13697 üzenetére
Egyezzünk ki abban, hogy nekem közép kategóriás DSLR gépeim voltak 60D, 70D és hozzá nem kitobik, bár nem is L minőségűek. Mióta DSLR gépem volt, folyamatosan az élességgel és a fókusz elmászással küzdöttem, a végén meg már a súllyal amit folyamatosan cipeltem. Egy Ausztriai nyaraláson konkrétan szétment a csuklóm és a könyököm, mert kézben vittem a gépet, hogy ne kelljen állandóan lekapkodni a hátizsákot, mikor meglátok valamit, a nyakamban meg mindig is utáltam himbálni a gépet.
6D-m sose volt, annak nem ismerem a minőségét, de már az se egy olcsó váz, de legalább már FF viszont arra már pont olyan drágák, hanem drágábbak a megfelelő objektívek amikkel hozza a tőle elvárt minőséget, mint a Fuji vagy a Sony rendszer üvegei. -
Clemi
veterán
válasz
#86322688 #13701 üzenetére
Minderre a válasz, hogy a nyers RAW fájlba ha belenagyítasz, akkor a RAW-ba mentett jpeg előnézeti képet látod, ami kicsi és ha nagyítod szétesik. A nyers fájlt pedig nem mindegy melyik LR vagy CR verzióval nyitod meg, mert csak bizonyos verzió szám fölöttiek (sajna nem emlékszem melyiktől) kezelik rendesen a Fuji RAF fájlokat az Adobe szoftverek. Ha neked nincsenek meg a friss verziók, próbáld a Silkypix RAW konvertert. Azt egy kicsit macerásabb kezelni, de mivel a Fuji mérnökei gyártották meglehetősen jó eredményt ad, sőt megkockáztatom, akár a váz jpeg motorja olyan a kimenete.
-
Clemi
veterán
válasz
#86322688 #13717 üzenetére
Minőségileg a Silkypix vagy az Adobe Photoshop és a Lightroom friss verziói, de a vázon jpeg színvilágát nekem eddig nem sikerült reprodukálni és itt a B&W film szimulációs módokra gondolok elsősorban. A színes képeket lehet reprodukálni hisz a PS-ben azt csinálsz a színekkel amit csak akarsz.
Az élesség és a zajszűrés ami sarkalatos lehet, bár én a vázon -2 értéken tartom a zajszűrést folyamatosan, élesíteni meg a PS-ben érdemes, ott egy hangyányit több a lehetőség az egyszerű clarity és a sharpening csúszka tologatásánál. Egyébként meg bármily meglepő lehet valakinek, de mióta a Fujit használom, az élességet nem igazán kell módosítanom szinte csak tényleg módjával. Megjegyzem, ha csak dokumentálok, akkor jpeg és max egy kevéske piszkálás LR-ban, de ha valami konkrét dolog fotózása az esemény, akkor szigorúan RAF fájlt dolgozok fel és a PS CC-ben. -
Clemi
veterán
válasz
madgie #13720 üzenetére
alul átpöcögteted Mit és hol? Csak mert tudom és ismerem a LR preseteket, sőt vannak 3rd presetjeim is, külön Fujira kihegyezve, de nekem még valahogy sose sikerült reprodukálni például a Fuji vörös színszűrős és +2 +2 értékre állított B&W képeit
(#13721) Johnnyp7 Te milyen programmal nézed a fuji RAF fájlokat hogy szétesik ha belenagyítasz? Nézegetni válogatni alapból az ACDSee progit használom és annál be lehet kapcsolni a RAW dekódolást, amit be is kell, ha pixel kukkolni akarok egy RAW fájlt, de a FastStone Image Viewer (ami ráadásul ingyenes) ugyanúgy dekódolja a nyers RAW adatokat és azt mutatja, ha belenagyítasz, nem a RAW-ba mentett jpeg előnézeti képet, ami egy kisméretű bélyegkép csak. Szerintem te csak azt látod, mikor a RAF fájlokba belenagyítasz, de LR szintén "dekódolja" vagyis a nyers adatokat mutatja ha belenagyítasz.
Persze ha neked a beállításoknál a profilnál amit használsz a sharpening fel van tolva +2-re akkor a RAW fájlban is ugyanúgy fel kell tolni, ha olyan élesített képet akarsz, mint a jpeg, mivel RAW feldolgozó programok alapértelmezett élesítése csak a jpeg sharpening 0 értékével egyezik meg. -
Clemi
veterán
válasz
madgie #13730 üzenetére
Persze hogy megvan, a Camera Calibration menüben
Erre írtam azt, hogy nem lesz ugyanolyan, mint amit a váz csinál. Direkt próbálgattam, hogy felírtam milyen színprofillal fotóztam, és a RAF fájlt akartam olyanra megcsinálni a LR-ban (azért ott mert ott mellé tudom tenni a jpeg-et összehasonlítani), de nem sikerült. Szép szép, hasonló meg minden, de egyszerűen sem az árnyalatok, sem a színek valahogy nem olyanok. Vagy én vagyok a türelmetlen és nem tologattam eleget a csúszkákat a Basic menüben, meg hozzá a nem csavargattam a tónus görbét. Tényleg majdnem megvan, de mégse. Na persze ettől nem fogok a kardomba dőlni, és ettől pont úgy Fuji Fan vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!