Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell notebook topic
- Milyen TV-t vegyek?
- HP notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel találgatós topik
- Érezhetően gyorsít az új Ryzeneken az érkező Windows frissítés
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Shadows of Doubt teszt
gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!
-
Adoptálja a Vulkan köztes nyelvét a DirectX
ph A Microsoft a shader modell 7-től tervezi bevezetni a változást.
-
AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
it Újabb tőkét tudott bevonni egy AI-alapú toborzóplatform, ami érdekes jövőképet vetít előre.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36503 üzenetére
No offense, de ma ilyet kijelenteni, hogy jobb a kéziváltó mint az automata elég erős... Kivéve ha konkrétan a Fordra gondolsz, mert ott tényleg voltak gondok a PS váltókkal, de pl. az Aisinok sokat elmennek ha karban vannak tartva.
Viszont ma már minden téren előnyösebb/jobb egy automata mint a kását kevergetni (főleg városban).
Ezt úgy mondom, hogy én vagyok a legnagyobb kéziváltó fanatikus, illetve csak kéziváltós autóim vannak/voltak (kifejezetten ilyeneket kerestem).[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36508 üzenetére
Véletlenül te nem a robotizált "csodákra" gondolsz? Manapság már nem nagyon fejlesztenek ilyeneket, nemhiába... Bár régen sem voltak túl közkedveltek.
Manapság már egy PDK vagy egy újab DSG is jobb akármelyik kéziváltónál minden téren.
Az automataváltók nagy részének a halála az az olajcsere elhanyagolása miatt következik be. A mai váltóknak sem tesz jót ha 150 000 km-nél még a gyári olaj van benne. -
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36511 üzenetére
Igen még anno az M3 e46-ban volt az a robotizált manuális váltó, de az eléggé szervíz igényes dolog, meg ma már nem is számít túl gyorsnak. Na ott a kéziváltós kivitel többet ér. Nem véletlenül. Meg hát ha már sportkocsiról van szó, akkor természetesen csak a kézi!
Amúgy az első robotizált manuális váltó a Ferrari F355 F1 Berlinetta-ban volt. Akkoriban nagy szám volt, de ma már belátták, hogy zsákutca a konstrukció.#36512NomadND1
Na és miben jobb? Igazából felesleges erről vitatkozni, mert 2 különböző dolog 2 különböző felhasználási típusra. Kinek ez tetszik jobban, kinek az. Ez kb. a benzin-dízel kérdés.
De ha már nagyon bele akarunk menni a dolgokba, akkor ma már tényleg annyira kiforrott szinte bármelyik automata, hogy több előnye van mint a manuálisnak közúton használva (CVT kivétel ). Egy "unalmas" mindennapi autónál nem a kardozás fogja meghozni a kedvet a vezetéshez, ott inkább mégjobban elvesz a nemlétező élményfaktorból. Na meg az M0-áson se rohad le a lábad a kuplungolástól.
Egyedül élményautóban, sport/pálya autóban előnyösebb a manuál (szerintem).[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz NomadND1 #36521 üzenetére
Pont olyan lenne mintha azt szeretnénk bizonyítani, hogy a kék vagy a piros a szebb szín. Ellenben valóban lehetne jót "vitázni" a különféle váltók előnyeiről és hátrányairól, bár ehhez nem árt ismerni az összes váltó minden csavarját. Ezért mondtam, hogy egy átlagembernek preferencia kérdése az egész. Engem meg aztán arról nem kell győzködni hogy mennyire jó tud lenni egy tényleg jó kéziváltó.
Peace.#36522ReFleXx
Igen, én is arra gondoltam.#36523troll81
Természetesen csak poénkodtam.#36529DeFranco
Ha nem/keveset városozol, viszont keveset állsz autópályán a forgalom miatt, akkor tényleg tökéletes a manuális. -
Balcsix
senior tag
Így van. Valójában a robotizált automata, egy manuális váltó, csak magába foglalja a manuális és az automata összes hátrányát, cserébe még nem is túl gyors/kényelmetlen. Nem véletlenül hagyták a fenébe az egész konstrukciót a gyártók...
#36533SECTORnooB
Hát biztos vannak olyan emberek akik szeretik végigkuplongolni az M0-ást.
Az se véletlen hogy egyre több gyártónál már csak automatával lehet rendelni az autókat.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #36537 üzenetére
Ezzel viszont teljesen egyetértek. Minél jobban idősödik az ember, annál jobban igényli a kényelmet, ilyen a SUV is. Fiatalon biztosan nem vennék, de ha idős leszek és nehezemre lesz lehajolnám már egy pár centit is, akkor nagy megváltás lehet.
Huhh pedig az akkori automaták még tényleg elég rosszak voltak, de hát akkor még az is jónak számított.#36535cappa72
Melyik VW váltóra gondolsz? Lehet elkerülte valamelyik a figyelmemet.#36536camelferr
Hát igen... Ha nem lesz mibe rakni a váltót, akkor gyártani sem lenne túl sok értelme, de hát ez a jövő.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz cappa72 #36539 üzenetére
Nem, az a bizonyos robotizált váltó (ami pl. BMW-kbe volt...) totál más mint a DSG-k.
Illetve nekem is jobban bejönnek a kombik/egyterűek mint a SUV-ok, csak hát ma már sajnos ezek kárára kaszálják el folyamatosan az előbbi 2 kategóriát...#36540darvinya
Azért valjuk be azok a régi amcsi automaták elég borzasztóak voltak nagyrészt. -
Balcsix
senior tag
válasz M0ng00se #36671 üzenetére
A legfontosabb, hogy ne legyen szétrohadva. Illetve az 1.4-es motor kicsi a kasznihoz. Az 1.6-al is csak az a baj, hogy szereti enni az olajat. Ilyen szempontból 1.8-2.0 jobb választás lenne (bár a 2.0 elég ritka).
Én személy szerint az 1.4-et hanyagolnám, 1.6-ot is csak akkor vennék megint ha tényleg szép a karosszéria. -
Balcsix
senior tag
válasz DeFranco #36676 üzenetére
Én idevennék még egy harmadik kategóriát is. Vannak akik tényleg nagyon odafigyelnek az autóra, már-már túl betegesen (persze ez nagyon elenyésző számú, tudom).
Az enyém nem lóg sehol, illetve nem is rozsdál/rohad (elég hihetetlen, de tényleg eléggé egyben van ), igaz hobbiautóként funkcionál. Egyébként nem egy megbízhatatlan típus, na meg a karbantartása se egy vagyon, már amelyiknek volt gazdája.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #37028 üzenetére
Ez sima metál fény. Mk3 Mondeonál azt hiszem csak a Performance Blue fényezés volt gyöngyház (bár lehet az is csak metál).
A kis színeltérés a mostani sárvédődnél meg lehet azért van, mert volt már cserélve/fújva, de az ilyenek élőben kevésbé észrevehetőek, képeken eléggé látszik ha van egy kis eltérés 2 elem között... -
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #37060 üzenetére
Szóval nem olvastad el a cikket, amit múltkor már küldtem az utcai autók és a 100-as oktánszám kapcsán...
Illetve ahogy már írták is az egyedi szín nem úgy megy, hogy "beballagsz" egy márkakereskedésbe és kiválasztasz egy random egyedi színt. Egy Fordnál meg pláne nem. Még egy GT esetében is megkockáztatnám, hogy csak úgy lefényezik neked valamilyen egyedi színűre amire kéred, maximum hatalmas felárral...#37076Miki-B
Szerintem bármelyik fóliás megcsinálja neked, inkább arra értették hogy műbizonylatot nem kapsz hozzá, tehát nem túl legális.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Nekünk a családin van elöl is sötétítés. Amíg nem volt én is azt mondtam, hogy teljesen felesleges rendőr mágnes. Aztán nyáron rájöttem hogy mennyivel hűvösebb van az autóban, ha kint áll a napon. Oké este tényleg nem a legjobb a kilátás, de már megszoktam.
Ez nem azt jelenti, hogy ajánlom is, mert sok felé ugranak rá a fakabátok. Eddig viszont még szerencsére nem volt vele probléma (kopp-kopp). -
Balcsix
senior tag
Grat a verdához, sok balesetmentes kilométert vele! Kinézetre ez inkább 18-as felninek tűnik nekem, de lehet hogy csal a kép.
#37115darvinya
Nekünk a családin 18-as van 235/45 gumival, gyári keményített és ültetett futóművel, és egyáltalán nem vészes még egy rosszabb úton sem, pedig itt Borsodban sem a legjobbak az utak minősége.
Én a hobbiautón 205/40 R17-et használtam 120mm ültetéssel. Még az a kerék méret is egész élhető volt komfort szempontjából, a problémát esetenként inkább az ültetés mértéke okozta (persze ez napi használatra alkalmatlan lenne).BTW ha minden jól megy jövőhéten megyek próbálni a felnit a Focusra. 195/35 R18-as gumit szerettem volna, de mivel sehol sincsen raktáron ilyen méretű, ezért 205/35 lesz. Na ez már a használhatatlan kategória, viszont nagyobb gumi nem nagyon passzolna. Kíváncsi leszek a komfortra, ami nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #37143 üzenetére
A katalizátor csörgés mikor jön elő? Egyfolytában jelen van, esetleg csak gyorsításkor, vagy egy adott fordulatszámnál?
Nekem is jön rezgő/csörgő hang a kipufogó környékéről de csak 2200-2300-as fordulat körül egy kb. 100-150 rpm-es sávban, amíg ott tartom a fordulatot, vagy amikor esik le a fordulat motorfék közben és az adott fordulatszám tartományba ér.
Én arra tippelek az én esetemben, hogy hozzáér a hővédő lemezhez, vagy lehet nálam is a katalizátor haldoklik?
Még nem volt alkalmam kipufogóshoz elvinni, de hamarosan rászánom magam.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #37164 üzenetére
Mk1 Focusnál csak az 1.4-1.6 motoroknál kell állítani a szelephézagot (hézagoló lapkás), 1.8-2.0 hidrotőkés.
Egyébként egy időben nekem is fennállt ugyan ilyen probléma, hogy hidegen pöccre indult, viszont melegen néha nehezebben indult, de mostanság már nem csinálja...[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #37193 üzenetére
Ohh tényleg. Addig nem jutottam el hogy megnyissam, csak a nevét olvastam.
Ezek szerint akkor már idejen lenne szelephézagot állítatnom, mert van már egy minimális hangja. Már említettem a multkoriban a szerelőnek, hogy a hidrotőkék cserések lesznek, de akkor elnézést kérek tőle is hogy hülyítettem. -
Balcsix
senior tag
válasz subaruwrc #37279 üzenetére
Az elég baráti ár volt érte akkor. Lehet én is elkezdem túrni a piacot.
#37281troll81
Szép lett a verda. Ez a felni pedig marha jól néz ki ezzel a színnel együtt.
Bár lehet csak én vagyok ilyen maximalista fényezés terén, hogy egyből szemet szúr/zavar ha van egy kis színeltérés, de a maradék elemek is tényleg megérdemelték volna a fújást, egy ilyen verdán meg pláne.
Bár volt egy hasonló színű Mondeonk, és azon is lett cserélve/fújva az egyik első sárvédő, és nagy meglepetésemre úgy összepolírozta a szaki, hogy tényleg nagyon minimális volt csak az eltérés, szóval ennél a fényezésnél nem lehetetlen csodát művelni. -
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Gyakorlatilag nincsen. Esetleg néha a tisztító hatása miatt érdemes lehet 1-1 tankkal megkínálni.
Én a Focus-ba 100-asat szoktam tankolni, mert nagyon keveset használom, azt is inkább rövidtávon, így egy kicsit nyugodtabban fekszem le, hogy jót teszek a motornak.
Saját tapasztalatom az, hogy talán kicsit kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, illetve lentebbről is jobban húz, de ez is lehet hogy csak placebo.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #37433 üzenetére
Autó válogatja. Én például azt tapasztaltam, hogy a MOL-os és az OMV-s naftát jobban szereti a gépezet. Kétszer tankoltam például Lukoilnál, és mind a kétszer elég hangos lett tőle a motor. Mások azt mondják, hogy nekik pont fordítva van más autóval...
A motor állapota is sokat számít. Elvileg azokon az autókon tényleg észrevehető a különbség 2-3 telitank 100-as benzin után amelyiket sokat használják városban/sok a hidegindítás, mint azokon amelyikkel csak pályáznak. Bár ez így is lenne logikus.
Ha nyugodtabb leszel tőle, hogy kap a jobb minőségűből, akkor tankold azt, de a 95-östől sem lesz semmi baja (jobb esetben ).[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Zoli-bácsi #37448 üzenetére
Hát attól függ, hogy miben szeretné cseréltetni. Ha egy Mustangban, akkor nem rossz ajánlat.
Nekem 2011-es 2.2-es Mondeoban volt 152 körül márkaszervízben vízpumpával együtt. Tehát maszeknél biztos olcsóbb lett volna, csak errefelé nem ismerek olyan szerelőt, akire rábíznám a kocsit.
Akkor vittem utoljára maszekhoz, amikor a 3. "szaki" sem belevaló olajat rakott bele. Azt hittem ez természetes hogy előtte megnézik, hogy milyen kellene bele. Ma már kifejezetten megjegyzem, hogy milyet rakjon bele, ha már rá kell bíznom valakire.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Poultier #37452 üzenetére
Érdekes lenne ha a szettbe nem tartoznának bele a görgők. Direkt megkérdeztem előtte, hogy pontosan miből áll a szett, illetve márkaszervizes ismerősöm is azt mondta, hogy a görgők is benne vannak. a hosszbordásszíjban nem vagyok biztos, a fagyálló pedig valóban nem volt benne, de ez a 2 dolog ilyen árnál már véleményem szerint nem tétel.
Illetve maszeknél 110-120 körül meg áll a komplett szett csere, de hallottam már 80-90 ezrekről is... -
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #37457 üzenetére
Amikor még anno cseréltettem, akkor beletartozott a görgő is tudtommal. Nem emlékszem már, hogy mennyi volt pontosan az ára, de ez számomra, és számukra is természetes volt. Ha nem kérdeztem volna meg 2 márkaszervizben dolgozó embert (az egyik ráadásul ismerős), akkor nem mondanám ilyen biztosra.
A jelenlegi helyzetben viszont ezek szerint nem része a görgő a szettnek. Bár ennek nem látom értelmét így. -
Balcsix
senior tag
válasz DeFranco #37462 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az Economy részeként lett cserélve, de nem ma volt már, így ezt nem mondom biztosra.
#37463Poultier
Arra én is emlékszem, hogy végig kérdezgettem az alkatrészeket, és mind benne volt, a fagyálló valóban nem.
Elképzelhető, hogy márkaszervizenként eltérő a dolog, bár ez is elég érdekes lenne.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz DeFranco #37465 üzenetére
Hát sajnos ma már jó szakembert elég nehéz találni, de ez nem csak az autószerelőkre vonatkozik. Mondom én onnan kezdve hordom a Mondeot márkaszervizbe, amióta 3 különböző szaki 3 nem belevaló olajjal töltötte fel a verdát.
A vicc, hogy ma már a legkontárabb szakitól sem sokkal drágább a márkaszerviz.
BTW eleinte én is fenntartásokkal álltam a márkaszervizekhez, de nekem még csak jó tapasztalataim van vele (miskolci Vagép).[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #37468 üzenetére
Nyilván ha magad csinálod a legjobb minden tekintetben, de nekem se akna, se szerszám...
Megér egy telefont. A végén még kiderül, hogy ők fizetnek, hogy kicserélhetik neked. Grátiszba a szerviz idejére még hozzádvágnak egy hátul porosodó új Shelby Mustangot.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #37470 üzenetére
Nem, 2 hét alatt nem "rohad" bele az E10-es sem. Hónapokat, bár inkább éveket álló járművekbe szoktak 100-as benyát rakni ilyen okból kifolyólag, de ezt már előttem leírta camelferr kolléga.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #37606 üzenetére
Hát szerintem lefújhatod/kenheted hogy ne rozsdásodjon, bár szerintem nem fog egy hamar elrohadni ha nem kezeled le sem, de egyébként az esztétika miatt szerintem is felesleges.
Fosuban nekem is ilyen, viszont a Mondeoban azt hiszem gyárilag színre van fújva/ködölve (de ebben nem vagyok biztos).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen