Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- OLED TV topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen házat vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
Hirdetés
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz alex devil #6807 üzenetére
mert tényleg ez van. ismerősnek (szintén fórumtag, szavahihető arc) a jól működő friss xenont cserélték ki lilára...
-
-
DeFranco
nagyúr
általában egyébként a céges gépeken fordul elő ilyesmi, mert azoknak nincs gazdája, nem derül ki. magánautóknál ritkábban, de előfordul, meg hát sanyi az overallban nem biztos hogy tudja,hogy most céges vagy maszek protokoll van éppen.
ehhez jön még az említett balf*szkodások, hozzá nem értés (!), olaj túltöltés, stb. plusz mivel a cégeseken van extraprofit van ahol a magán ügyfeleket főleg idősebb autókkal szépen ki is golyózzák előbb utóbb, mert "sok velük a gond" a bóni a cégesben meg a garanciásban van.
'szt mehetsz maszekhoz kedvesuramozni, ahol meg megy az okosság, ott meg azért szívsz, meg nincs alkatrész készleten, ugorjál vissza, meg annyira nem sikerül összerakni meg jóazbele. extra önérzettel persze mert szemétdombon kiskirály.
aki szakember ésvagy tud és szeret dolgozni már nincs itthon. ez van.
radi nagyon elégedett a szervizével, meg is értem, ha neki bejött, az tényleg tuti, de az általános tapasztalat vegyes. tuti nincs sajnos.
-
DeFranco
nagyúr
srácok ismerős valakinek ez a telefonszám vagy ez a banda valahonnan?
fel van nekem írva, de nem tudom hogy ki és miért adta... szerintem innen a ph-ról lehetett valaki
seo karosszériás lakatos kasztni
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #6910 üzenetére
én annyit írtam, hogy oda járok, meg hogy focusos körökben népszerű. nem ajánlottam.
(talán annyit még írtam, mert tényszerűen így van, hogy nem ismerek jobbat. de ez sem ajánlás, csak a saját ismereteim körberajzolása)
mindenesetre engem is érdekel (akár privátban is) hogy miért kell velük óvatosnak lenni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
szeretnek kulcsot masoltatni a focushoz, mert mar elegge elkopott a regi nem akarom hogy beleragadjon a gyujtaskapcsoloba.
csak a tollat kell masolni, elektronika, immo marad.
masoltattatok mar valahol ilyen kulcsot? hova erdemes vinni? azt lattam hogy a mister minitnel is masolnak de nem tudom mennyire precizek. ha volna ennel jobban felkeszult masolo, oda vinnem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #6990 üzenetére
anyaggal? a nyers kulcs meglesz csak masolni kell az eredetirol.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #6994 üzenetére
melyik kulcsmásoló volt ez? most beszéltem egy elvileg ajánlott taggal, ő 3,5k-ért másolja + anyag
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #6997 üzenetére
nekem azt mondták a szerelőnél (lehet tévednek, nem tudom) hogy a távirányítós kulcsban a távirányítóban van az immo, a pótkulcsban meg értelemszerűen a kulcsban. a pótkulcsból is át lehet tenni, csak ügyeskedni kell.
nagyon remélem,hogy nem a tollban van mert az para lenne.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bull84ghia #7019 üzenetére
nekem 3,5k-t mondtak ugyanerre a kulcsra itt
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7023 üzenetére
akkor is ennyit mondott, de ha gondolod, rácsöröghetsz, lehet neked mást mond. 6,5k-t mondott kulccsal együtt, 3,5k-t kulcs nélkül. mivel kb. 3k egy kulcs így tök mindegy, hogy viszem vagy veszem.
végül nem másoltattam még, teljesen össze-vissza beszél mindenki, hogy mennyire kopott a kulcsom vagy mennyire nem. összenéztem a pótkulccsal, szinte ugyanolyan a kettő, vagy le van koptatva mind a kettő vagy tök jó még a főkulcs is.
szerelőnél először azt mondták, hogy huhuhu dekopott, aztán amikor az orra alá dugtam mind a kettőt, hogy most akkor mondja már meg tényleg olyan száni-e hogy azonnal rohanjak, akkor meg közölték, hogy ez teljesen jó még.
ha kopott lemásoltatom, de ha nem akkor van jobb helye is ennek a pénznek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7026 üzenetére
ööö... mit mérjek rajta? maga a kulcstest egyforma, az nem kopik szerintem, max. a lamellákat beállító lapocskák tudnak lekopni, síkba kopni. nem mondom hogy tökegyforma, de kb. egy státuszú
de lehet én nézem rossz helyen, azért kérdezem.
nincs erről valami szemléltető kép, hogy milyen volt egy fóka kulcs (nem hasonló, nem jaguár, fóka) újkorában meg milyen amikor meg van kopva?
(a zár meg lett csináltatva, pontosabban szét kellett vágni a rudat és betétet cserélni, nem volt olcsó móka de ez van. most a tanksapka zárja következik, de azt amíg nyílik megpróbálom megcsináltatni, elvileg van valami zárszaküzlet, ahol fel tudják újítani, kicserélni a lamellákat, mert az új betét oda is marha drága.)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7030 üzenetére
szerelőnél először azt mondták, hogy huhuhu dekopott, aztán amikor az orra alá dugtam mind a kettőt, hogy most akkor mondja már meg tényleg olyan száni-e hogy azonnal rohanjak, akkor meg közölték, hogy ez teljesen jó még.
volt a pulton egy másik fóka kulcsa, azt megnéztem, ott durván, éles peremmel katonás sorban álltak a lapok egymás mellett, nálam ilyen üvegkarcolós szögek nincsenek a lapok határán.
referencia kellene, hogy mi az ami jó vagy nem jó, addig vakon beszélünk.
-
DeFranco
nagyúr
na srácok, újabb probléma: nem indul az autó, lemerült az akksi úgy néz ki.
(annak ellenére, hogy tegnap 2x30 kilométert mentem vele, tehát volt ideje tölteni a generátornak)
motorcraft akksit tervezek bele venni, kérdés, hogy milyen AH-sat érdemes? (mk1 1.6 benzin)
tudom hogy a nagyobb mindig jobb, de ésszerű keretek között szeretnék maradni
-
DeFranco
nagyúr
banner volt ez is, nem tudom milyen bull, már ezzel vettem a kocsit kb. 4 éve, ismeretlen korú
ami érdekes, hogy tegnap szerelték az autót, pont a motortérzár betétjét cserélték benne. ehhez ki kellett venni a zárszerkezetet, amin van egy nyitásérzékelő, még erre tudok gondolni, hogy ezt elfelejtették visszatenni és ettől makkant meg valahogy az akksi, leszívta... szép lesz megnézni, az ott eléggé a zárhíd alatt van összerakott állapotban...
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #7046 üzenetére
egyébként én valami ilyesmire gyanakszom egy megvétel óta fennálló probléma miatt.
ha araszolunk a dugóban, és rá van kapcsolva pár szokásos fogyasztó (mondjuk világítás, rádió, klímából kettő, de akár egy is) akkor fékezéskor (itt ugye a fékrásegítő is dolgozik) hajlamos hunyorogni a lámpa és/vagy beesni az alapjárat, tisztított beállított alapjárati szabályzó mellett is.
elég régóta arra gondolok, hogy az akku "gyengesége" is okozhatja ezt, valamiért nem tudja leadni a kellő kakaót amit néhány nem kruciál elektromos rendszer feszeséssel honorál.
ilyen szempontból megfontolandó, hogy inkább egy 43 AH-sat vegyek 18k-ért, vagy egy 52-eset 22k-ért, vajon kizárható-e ez a probléma egy nagyobb akksival.
ha egyáltalán ez az oka, ami nem biztos, csak okoskodom.
-
DeFranco
nagyúr
cromaxba tervezek menni, ford akkut szeretnék venni azt meg nem sok helyen tartanak. nem is ismerek akkus boltot zuglóban (ha valaki tud megbízhatót, nagyon megköszönöm)
egy kérdés:
tételezzük fel, hogy a nyitásérzékelő rendesen úgy működik, mint az ajtónál, tehát ha nyitva van a motorháztető, akkor a műszerfalon kigyulladt a "nyitott ajtó" lámpa.
ebben az esetben, ha letapadt a zárrelé, akkor zárt állapotban is világítania kell a "nyitott ajtó" lámpának (mert testet kap a relé)?
tehát ha felnyitott motorháztetőnél világít, lecsukottnál nem világít, akkor ez az eset kizárható?
-
DeFranco
nagyúr
a nyitásérzékelő részben sem? érted a kérdést, remélem, próbálom visszavezetni, hogy mit ellenőrizzek a tegnapi szerelés kapcsán főleg a zárhíd és környékén ami okozhatta ezt a hirtelen lemerülést.
(egyébként gyújtás-visszajelző lámpák kigyulladnak, kettőt teker az önindító, majd megáll. gyújtás le, gyújtás fel, ismétel, megint megáll két tekerés után aztán a lámpák lekapcsolnak. a központi még be tudta zárni az ajtókat)
-
DeFranco
nagyúr
mondom, a fura az, hogy pont szerelés után makkant meg, tehát logikus, hogy van rá esély, hogy ennek következtében, mert nem vagy nem jól kötöttek vissza valamit (zárat szereltek, elvileg máshoz nem nyúltak szándékosan legalább is)
tehát ha mód van rá, hogy valamit megnézzek-teszteljek-ellenőrizzek (multiméter nélkül) akkor azzal lenne érdemes kezdeni.
ha nincs ilyen, akkor feltöltöm az akkut és meglátjuk mit mutat, de azért kérdeztem hogy okosodjak.
@radi8tor: szerelőtől. addig biztosan megvan, hogy a nyitásérzékelő csatlakozik a zárszerkezetbe, ott van alul a foglalat. amikor megkérdeztem hogy mi a szerepe, visszajelez-e a lámpa ha nyitva van, arra csak egy szóbeli igent kaptam, nem próbáltam ki nem volt rá érkezésem. az biztos, hogy az ott egy csatlakozó, amit lehúzni láttam, visszadugni nem láttam, és nyitásérzékelő a funkciója.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7061 üzenetére
nincs nekik már egy éve kifuttatták.
kavarodik a szósz, mert rá akar beszélni a 60Ah-s akksira, mert hogy az hosszú távon jobb lesz nekem... persze drágább is, és kevés belőle az alacsony kialakítású.
ezt rühellem egyébként, hogy egy akksicserével fél napokat kell vesződni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz LamaCube #7068 üzenetére
szerintem a hiba konstrukciós és ha nem az akku akkor két dolog egyike/együttese okozhatja:
1) valami el van méretezve vagy a generátor* vagy az alapjárati motor körül
2) a szoftver önatnuló algoritmusa magában ratyi vagy nem tudja kompenzálni hosszú távon az 1) esetetnekem is csináltak már vele mindent, szoftvert is frissítettek, mindig egy kicsit jobb lett, aztán visszaromlott. ennek az az oka, hogy amikor belenyúlsz a rendszerbe, akkor a szoftver a megváltozott körülmények miatt öntanuló módba kerül (legalább is nekem így magyarázták) addig jó is. aztán szépen feloptimalizálja magát, és ettől megint elszaródik minden.
nekem is rossz lett új alapjáratival is, tisztított pillangószeleppel is, mindenhogyan. ha nem az akku, akkor ez ilyen, nem lehet vele mit csinálni hiába wuduzod. meg lehet emelni az alapjáratot az egekbe, akkor nem fog beesni de leeszi a fejed városban.
*e-newsee: engem a generátorral szívattak meg anno. egyik prominens fórumtárs elküldött akksit beméretni, hogy tudjam mi lesz télen ott meg elkezdett huhogni a faszi, hogy hubaze szar a generátor, mert alultölt ha minden fogyasztó fel van kapcsolva, nem bírja meg.
elvittem generátoroshoz, hogy felújították plusz csikágóztak velem egy sort, jól át is vertek, meg ment a huhogás, hogy még mindig alultölt hábaze valami van de ők nem tudják mi ez nem normális, szét kell szedni csillióforintos alkatrészt cserélni.
elküldtem őket a fenébe magamban, elhoztam a kocsit még amíg nem cseszik el jobban, utána mesélte a szerelőm (ess) hogy okosok voltak mind, mert ez gyárilag ilyen, nincs úgy méretezve, hogy szó szerint mindent elbírjon refistől, klímástól, ködlámpástól, hátsó ablakfűtésestől, vészvillogóstól, mert ez nem is életszerű.
a generátor megbír mondjuk 80 egységet, tipikusan használsz 20-30-at, ha nagyon nagy az energiaigény akkor 60-at, ha mindent felkapcsolsz az 110. normál de extrém használat mellett rövid időre felmehet az igénybevétel 90-re, de csak időszakosan perces nagyságrendben.
éppen ezért felesleges 120-as generátort beletenni, nem is tesznek. nem csak ebbe nem tettek, roverekbe, stb.-be sem.
csak a fél országot kellett ehhez végigkanosszáznom, meg 50k értékben feleslegesen generátort felújíttatnom egy maffiabandával mire ezt kiderítettem.
ennyit a pékekről.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7072 üzenetére
a tipikus a tapado gazpedal amikor meginditani nehez mert olyan mintha "feltapadna" felengedett allasban egy kicsit. nem makacs ragadas csak pont egy kattanasnyit kell nyomni ami pont idegesito mert olyan mirnha mindig rarugnal a gazpedalra, kopik a kuplung, nyulik a bak.
ezt a pillangoszelep koszolodasa okozza, tisztitasakis gyakorlattal egyszeru, de erdemes eloszor szakemberre bizni mert ha elcsiszolod lehet cserelni. nekem a megvetelkor volt ilyen 4 eve meg most jott elo megint.
ha benyomott allapotban makacskodik az nem tudom ugyanez a problema-e
-
DeFranco
nagyúr
na srácok mondom mi a helyzet. minden intakt volt, nyitásérzékelő bedugva, stb.
... és pöccre röffent az autó kétszer is.
nem tudom mi volt nap közben feleségemnél, megesküdött rá, hogy dél körül amikor indította volna, háromszor is annyit csinált egymás után a három próbálkozásra, hogy elfordította a kulcsot, tekert kettőt az önindító, majd kakukk, megállt az önindító is meg a műszerfal is kialudt (rendesen indításra tekert kulcs mellett)
holnap reggel még rápróbálok, de ez így fura. nem is erőködött most este, egyből tolta a röfit.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #7079 üzenetére
ma reggel is egyből indult, minden különösebb nyöszörgés nélkül.
nem tudom mi volt vele tegnap. gyújtáskapcsoló szokott ezekben szórakozni? az csinálhat olyat, hogy két ütem tekerésig adja az indító jelet aztán eldobja?
áramkör volt, önindító tekert. ezt látjuk. üzemanyagrendszert kizárnám mert feladta hamar el is ment a "villany", az nem ilyen.
-
DeFranco
nagyúr
válasz szilchi #7097 üzenetére
a rádiókódot elvileg le tudják kérdezni, vagy "meg tudják tudni" alvázszám alapján, nekem lekérték a szerelőnél. ha minden kötél szakad szerintem egy szakszervízben boldogulnak vele
mennyire világít a fék visszajelző lámpa? dereng vagy teljes fénnyel? elvileg az lehet attól, hogy a fékfolyadék tartályon található szintjelző kontaktos és így "áthúz" a jel. hogy ha mosás után egyből fullon világít akkor keress beázás jeleket és imádkozz, egy mosástól nem kellene hogy így világítson.
olajból én 5w30-at tennék bele ami teljesíti a gyári ajánlásokat, mehet bele a gyári. gyertya passz. vezérlést is cseréltess, meg üzemanyagszűrőt, fékfolyadékot, plusz a szokásos reszti (olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő)
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #7160 üzenetére
szerintem az olajszint OK, ha ennyivel magasabban van, az nem para, főleg ha az elejétől kezdve ilyen (bár elvileg kellett volna lenni kis olajfolyásnak talán az elején, legalább is írják, hogy bejáratáskor ez normális)
sőt, az sem mindegy, hogy mennyire sík a talaj ahol állsz, mert minimális dőlés is nagy változást indukál a nívón, mert szűk a nívópálca csöve, nagy az "érzékenysége"
én ettől idegbajt kaptam amíg rá nem jöttem hogy ez a helyzet, érzékelhetetlen változás a vízszintben okoz 3-4 mm szintváltozást a nívón.
a változást kell figyelni. ha mindig fixen ennyi az olajszint és ennyi a vízszint, akkor minden rendben.
nem jó ha több az olaj a rendszerben, mint az előírt, de ez minimális eltérés, ennyi belefér.
ha a víz szintje sem változik, akkor annyi a dolgod hogy rátöltetsz, hogy maximumig legyen. azt nem tudom pontosan mi alapján kell kiválasztani a megfelelő folyadékot.
@radi8tor: én úgy tudom hogy hidegen kell nézni, mindig úgy nézem. de megér esetleg egy kérdést az olajdokinak, lévén közérdekű.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #7177 üzenetére
az olaj miatt én nem aggódnék a hűtővízzel meg állj be egy normális kútra és kérd meg őket, hogy mérjék már meg hol van a fagyáspontja, meddig jó.
ha fasza tömény, mondjuk -30 fokig jó, akkor töltsd fel maxig desztvízzel és napszemüveg, nem emel annyit a fagyponton hogy gond legyen (idén már biztos nem de jövőre is lesz tél)
ha annyira nem alacsony a fagyáspontja, akkor figyelgesd, ha nem csökken akkor ok, és majd a szervizen rátöltetsz (bár gyanús hogy ott is csak vizeznék) ha csökken akkor meg alapból gondod van.
olajcsere lesz a szervizen? gondolom valami longlife periódus van beállítva, 2-3 év, de ettől függetlenül tervezed megcsináltatni?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
1-es fókán cseréltetett már valaki váltóloajat? ha igen mi a menete, van-e benne kockázat és milyen összeggel kell számolni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Router gondok
- Battlefield 2042
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mobilinternet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen