Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    Inkább itt válaszolok, hogy ne offoljunk. Szóval 100 órát tettem bele kereken, de kicsit elhúztam a végét. Kicsit sietősebb tempóval 60-70 óra alatt végigjátszható. Ez a játék szerintem a Piranha Bytes nagy visszatérése - minden hibájával együtt. Ha isemered a régi Gothic szériát, akkor azt mondhatom, hogy ez egy Gothic 2 posztapokaliptikus környezetben, jetpackkkel megbolondítva. Régivágású akció-RPG, nem a mai X Y Z stb generációk igényire szabva, tipikus rétegjáték. Ez azzal jár, hogy a játék eleinte igen nehéz, eléggé szivatós, büntet, és a oda kell figyelned, hogyan fejleszted a karaktered. A "mai fiatalok" jelentős része itt abba is hagyja, mert nincs hozzászokva, hogy egy jáékban kiscsicska módjára dögöljön. Az elex italok gyártása és fogyasztása elengedhetetlen a karakterfejlesztéshez. Később ha jól fejlesztesz, akkor a "sarki vizipatkány is kinyír" állapot lassan elmúlik, de csak a játék legvégére éred el a félisten állapotot, amikor 2-3 lövés a legerősebb szörny is (amelyik az elején még rádlehelt és véged volt). A szubjektív véleményem szerint a játékidő első 20%-ában a harc elég nagy szívás és nyögvenyelős, gyakori megfutamodásokkal (mint a bátor Sir Robin :) ); az utolsó 10 %-ában már kissé unalamas és könnyű, de a 70% ában kifjezetten évezetes és változatos. Én közelharci és távolsági fegyverekre egyaránt fejlesztettem, így utóbbit nem maxoltam ki, de így elég sokféle fegyvert és változatos módon használtam, és nem fulladt unalomba a dolog. Plusz a hozzád csatlakozott társak jelenléte erősen ajánlott, illetve a játék nagy részében nélkülözhetetlen (kivéve ha az egyik frakcióhoz csatlakozol, mert ott van egy one man army jellegű perk). A később csatlakozott társak képességei (pl pszichotikus vagy varázslat) jól kiegészítették az én harcos karakteremet.
    Az irányításra sokan panaszkodtak (itt a fórumban is), amit nem értek; nekem égér+bill kombóval a világon semmi problémám nem volt a karakter irányításával, kb. u.olyan volt, mint a Witcherben.

    A történet egész jó, semmi extra de nem is gagyi; érdekes volt számomra a töredékes feljegyzésekből a és feltört számítógépekből kideríteni mi is történt, mi okozta a katasztrófát, miért érkezett és hová vezet majd el az elex, hogyan keletkezett a hibrid. Jók voltak a világon szétszórva megismerhető töredékek, pl. nagyon tetszett, ahogy darabonként megralálod a riporternő nyomozásának dokumentumait és összeáll a kép. Nekem ez a játék képi világával együtt megteremtette a nagybetűs posztapokaliptilus hangulatot, bele tudtam élni magam.

    A képi világról szólva a játék alapvetően elavult grafikus motorra épul, de csúnyának mégsem nevezhető. Aki a textúra-részletességre élvez, nyilván csak megvetően mosolyog rajta, de a művészi koncepció kiváló, a tájak változatosak, szépek, hangulatosak - voltak helyek aholmegálltam gyönyörködni a tájban (pl. a nagy lift környéke).
    Az elhagyott romok, házak, ipari komplexumok felderítése nagyon adta a számomra a hangulatot - ilyet utoljára a a Fallout 3-nál éreztem, amikor kiléptem a Vault-ból a Capital Wasteland területére. A jetpack pedig megnöveli a lehetőségeidet - és ki is kell használnod ezeket (mint a Morrowindben, ahol sok rejtett zugba a csak a lebegős varázslatokkal juthattál el).

    A kis költségvetés (meg hogy ez a fejlesztői gárda mindössze 30 főből áll) a régies grafika mellett a karakteranimációkon látható leginkább; nem nagyon volt pénz mocap technológiákra, ezért a mozgások gyakran suták, a karakterek arcmimikája, szájmozgása igen gyenge. Ez mindjg is jellemző volt a Piranha Bytes játékaira és most sincs másképp. A karakterek sincsenek mélységükben kidolgozva - ne várj egy Witcher-szintű, már-már filmdrámák minőségét idéző jellemrajzokat. Pl. a románc jelentek is suták. A játék humora (van neki) tipikus száraz, szikár német humor (van olyan) :) ; ezt valaki vagy szereti, vagy ki lehet kergetni vele a világból.

    Összefoglalóan számomra negyon kellemes calódás volt, a Piranha Bytes nagy visszatérésének tartom a gyengébben sikerül Risenn játékok után, minőségében közveetlenül az első két Gothic rész után helyezném, közel azokhoz. Manapság nagyon kevés idő van játszani, ezt a nettő 100 órát közel fél év alatt tettem bele - és közben nem volt ingerem más játékot elővenni, teljesen lekötött. Szerintem klasszisokkal jobb játék, mint a Fallout 4, valahol félúton van a Fallout 3 és a Fallout New Vegas között a személyes listámon - utóbbi a kedvencem a "modern" 3D-s grafikai motorral hajtott posztapokaliptikus témájú játékok közül.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák